globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.3.2013 v 15:27 | Nahoru | #961
Jindrej> A origo to mělo na kole kolik?

Aprilia RSV úpravy a tuning

7.3.2013 v 15:32 | Nahoru | #962
Na motoru to má mít 140 koní, na kole to bude tak 120-125 bych si tipnul...

Aprilia RSV úpravy a tuning

7.3.2013 v 17:27 | Nahoru | #963
Neválí se někomu doma malinký olejový chladič?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

18.3.2013 v 18:42 | Nahoru | #964
Nějak je tu dlouho ticho..

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

18.3.2013 v 20:24 | Nahoru | #965
Bači> člověče, čeká se na ten tvůj graf z brzdy

Aprilia RSV úpravy a tuning

18.3.2013 v 20:59 | Nahoru | #966
No taky na něj čekám.. Motorka je pořád v áleluju...

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

18.3.2013 v 23:12 | Nahoru | #967
Čekáme jestli má smysl dělat nějaké úpravy a ty ne a ne hodit grafy....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

18.3.2013 v 23:22 | Nahoru | #968

dakarista píše: Čekáme jestli má smysl dělat nějaké úpravy a ty ne a ne hodit grafy....



třeba já si teď nechal načipovat "auto"




(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.3.2013 v 07:48 | Nahoru | #969

FiZzeR píše: má třeba já si teď nechal načipovat "auto"






Ty voe, aby tě ještě ZX10R bavila, když vidím ten graf

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.3.2013 v 08:06 | Nahoru | #970

dakarista píše: Čekáme jestli má smysl dělat nějaké úpravy a ty ne a ne hodit grafy....

haháá hrozná prdel, no kdyby to záviselo na mě tak už je tady mám..

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

20.3.2013 v 20:36 | Nahoru | #971
Tak s laděním turba jsem došel do zatížení 40% kde to nad 0,4 Baru začalo detonovat.
Návrhy? Posunout předstih? To bez ignitechu nejde online na brzdě. Intercooler? Závodní palivo? Octan booster? Co je nejúčinnější?
edit: nejúčinnější v poměru s cenou a jednoduchostí

Naposledy editováno 20.03.2013 20:47:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.3.2013 v 21:40 | Nahoru | #972
KedaR_K> co zkusit e85? akorát bys ho tam musel nalejt víc, no - nevím jaký tam máš vstřiky a jestli by to stíhaly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.3.2013 v 21:53 | Nahoru | #973
FiZzeR> To je možnost, ale zas to není na každý benzince a lambda mi ukazuje afr pro benzin, nevim jak bych to pak ladil

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.3.2013 v 21:59 | Nahoru | #974

KedaR_K píše: FiZzeR> To je možnost, ale zas to není na každý benzince a lambda mi ukazuje afr pro benzin, nevim jak bych to pak ladil



... já myslel, že lambda ukazuje přebytek kyslíku ve výfukových plynech, tudíž by to mělo být jedno, ne? Poměr sice bude jinde (protože etanol obsahuje nějakej kyslík), ale furt to bude indikovat chudá/bohatá... ne?

Aprilia RSV úpravy a tuning

20.3.2013 v 22:16 | Nahoru | #975
No mě to funguje jen v rozmetí 10,2 do 18 myslim

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

20.3.2013 v 22:16 | Nahoru | #976
Keda: jen je pro ethanol stechiometricka smes jinde, tak neladis na 13, ale treba na 11...

V tom config programu k slc lambde jde nastavit co ti to ukazuje...

Pul baru na seriovem motoru uz je dost, foukat min jestli nemuzes hejbat s predstihem, tak sundat kompresni pomer, aspon tlusty tesneni pod hlavu by to chtelo.....

Fizzer: jo jde jen o zobrazeni, jaky cislo afr to priradi pro lambda rovno 1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.3.2013 v 22:50 | Nahoru | #977
assassin> do 30% to jelo v pohodě na 0,6 i víc. na 40% to jede vklidu na 0,35 a cokoliv vyššího už má sklony k detonacím. A 0,6 baru na 40% už mlátí jak magor Zase jestli mám plnit pouze 0,2, tak to jsem tam to turbo nemusel dávat, takového zvýšení výkonu by šlo dosáhnout i bez něj. Kompresní poměr už snížený mám.

Brabenecz se nabídl, že mi pujčí ten hardware, na úpravu Epromu, takže se pokusím stáhnout předstih, ale je blbé, že to nebudu moci dělat za jízdy, takže absolutně nevím, o kolik to stáhnout.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.3.2013 v 22:52 | Nahoru | #978
KedaR_K> leda někde půjčit igni modul pro pcIII... třeba od mileeka jestli má (ten má všecko, a 3x)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.3.2013 v 22:56 | Nahoru | #979
FiZzeR> a pasovalo by mi to na ten starý powercommander.? Sice to je trojka, ale s připojením na RS232, ne USB.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.3.2013 v 23:33 | Nahoru | #980
KedaR_K> Kompresi tak na 8:1 a předstihy o dost dolu,jinak ti to rozláme písty vim co řikám jo a pozor na časování vaček.

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

20.3.2013 v 23:46 | Nahoru | #981
Ty jsi předstih snižoval o kolik? Můžeš napsat nějakou konkrétní hodnotu? Abych měl cca představu.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.3.2013 v 06:50 | Nahoru | #982
FiZzeR> tak tohle zrovna nemám jsem commandery a všecko s tím spojené prodal a koupil ignitecha

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.3.2013 v 11:09 | Nahoru | #983
KedaR_K> Předstihy snižit tak o 10 plus mínus nejakéj stupen. ale to už záleží na brždění na válci. měl by jsi je snižit od otáček, kde ti nabíhá plný plnící tlak, ale záleží hlavně na puvodnich předstihách. pří velkém předstihu motor detonuje, a praskají mezikruží na pístech-drážky mezi kroužky, nebo propálíš píst.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.3.2013 v 11:15 | Nahoru | #984
Mr-Housenka> Turbové motory, celkově nemají mít předstih větši jak 28 stupnů! konzultováno s lidma co staví turbo motory auta i moto. + záleží na palivu ,závodní paliva potlačují detonace ale ta cena až 150 kč za litr
nalad to na 98 nebo 100 octanu

Aprilia RSV úpravy a tuning

21.3.2013 v 13:43 | Nahoru | #985
Trochu odbocim.

Shanim zadni sedlo spolujezdce na Tuono 2006+ nebo RSV2006+ , nemel by nekdo z vas na prodej? Muze byt i poskozene

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.3.2013 v 14:59 | Nahoru | #986

KedaR_K píše: FiZzeR> a pasovalo by mi to na ten starý powercommander.? Sice to je trojka, ale s připojením na RS232, ne USB.



Dovolím si malý dotaz, kde by se dal sehnat ten kabel RS232 ke commanderu? dá se koupit hotovej, nebo ho máš postavenej? díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.3.2013 v 16:32 | Nahoru | #987
Davv> normalen to koupis treba tady: http://www.alza.cz/...-kabelem-d249567.htm
no a tohle je i reseni kdyz nemas COM v kompu, coz uz dneska predpokladam ma malokdo ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.3.2013 v 23:24 | Nahoru | #988
babynek> Díky, díky, na alzu jsem koukal, těch kabelů tam mají celkem dost, akorát mě zarážely když jsem koukal na fotky příma napojenýho comandera tak to mělo vždy externí napájení... ale jestyl tohle má někdo ověřený že to funguje tak to asi prubnu, za ty prachy to vyzkouším...

Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2013 v 10:27 | Nahoru | #989
Davv: commander samo nejde napajet z comportu, tzn bud napajis externe, nebo z motorky, u nekterejch motorek je commander napajenej je pokud bezi motor, proto se to externi napajeni obcas pouziva...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2013 v 10:28 | Nahoru | #990
Davv> no nevim presne jak to je s USB Powercommanderem, sam mam PCRIIIr a musím to mít na motorce připojené. Pokud si matně pamatuju tak je to i s tou USB verzí :). Takže asi jo musí být napojen na moto.

edit: uz me assasin predbehl

Naposledy editováno 22.03.2013 10:28:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist