globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?
 
15.5.2007 v 13:02
zdarek, resime takovou vec, pri nakupu noveho DL1000 nam bylo servisakem receno at jezdime klasicky do tech max 5-5,5 tisic a v klidu, a obcas, az bude motor v provozni teplote, to na dvojku s lehkym plynem vytocime chvilkove na 10 tisic a hned radit at to spadne zpatky na 5 a jede se dal, aby se poradne rozstrikal olej.
Zajima me jestli negdo ze servisaku ma na tohle odbornej nazor zda to motorce muze uskodit nebo ne (napr. jestli je pri zabehu horsi mazani apod.) nebo jestli jsou dneska motory uz z vyroby na takove urovni, ze tato chvilkova otackova zatez jim nijak neublizi, i kdyz se dela uz v zabehu... protoze co servisak to jinej nazor, samozrejme v manualu je tusim jezdit do 5 tisic prvnich 1000 a tak ten motor taky v 99 procentech prvnich 1000 kilaku i jezdi.... dik a jezdete opatrne, zrovna vcera sem se malem skamaradil se srnou...

Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

15.5.2007 v 13:41 | Nahoru | #1
Ahoj, já když měl motorku po výbrusu, tak říkali, netahat prudce za plyn, nejezdit na konstantní otáčky dlouhou dobu a po cca. 200 km to občas krátce vytočit. Ale bylo to u 2-T, tak nevím-nejsem mechanik, jestli to platí i u 4-T, ale sám bych si tipnul, že občas by jsi to trochu vytočit měl.

Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

15.5.2007 v 13:45 | Nahoru | #2
lulinak> dobre servisak povedal. takto som uz zabehal par aut a aj svoju motorku a ziaden problem

(reakce na) Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

15.5.2007 v 14:08 | Nahoru | #3
lulinak>určitě bych to prvních 1000kiláků netočil ani chvilkově na 10000ot/min.Na 10000 bych to točil až kolem 3000km.

Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

15.5.2007 v 17:28 | Nahoru | #4
treba to tocit kym je to nove, aby sa to uvolnilo, lebo potom to bude leniva lemra. Motor sa trocha obrusi a pri 1000km prehliadke sa vsetok sajrajt s olejom vyleje a da sa novy filter a olej.
Ked ten motor zacne brusit pri 3000km, tak potom bude 7tis jazdit zabordelizovanom oleji...

takze zohriat a potom obcas jemne vytocit - ale nie cez plny plyn.

Existuje este druha teoria zabehu, da sa o tom citat na internete, robi sa tak, ze motor (olej) sa na volnobehu necha zahriat na prevadzkovu teplotu a potom sa bud na dyne alebo v premavke vytoci na 3.stupen na maximum, dobrzdi sa motorom, motor sa necha vychladnut a cely tento postup sa 3 zopakuje. Potom je motor zabehnuty. Na toto ale nemam gule :)

(reakce na) Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

16.5.2007 v 08:25 | Nahoru | #5
lulinak>oki, me slo zejmena o to jestli nekde na skoleni od vyrobcu motorek nebylo toto vyslovne zakazano, z duvodu treba nevymezeni vuli, mikronerovnosti na ruznych castech apod. ze je to v teto ranne fazi motoru velmi riskantni, nebo jestli to jen neni doporucovano, jako je v manualu ale vyjimecne s lehkym plynem neni problem a motoru to nijak neskodi...

(reakce na) Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

16.5.2007 v 08:33 | Nahoru | #6
lulinak>no ja to vidim nasledovne. Motor v zabehu se nesmi zatezovat velkym krouticim momentem. Tzn. tezky kvalt a plny plyn.
Proste s citem. Pomalu vytacet motor a pokud jedes do kopce,tak radsi lehci kvalt a vice otacek nez obracene(max pul plynu)
Ted jsem zajizdel nove pisty a asi po 500 Km jsem obcas dvojku a trojku podrzel,aby se to poradne promazalo. Po 1000 Km uz to nesetrim.

Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

16.5.2007 v 08:50 | Nahoru | #7
podle mě a co sem slyšel od servisáků (aut teda) občasné vytočení na škodu není, spíš naopak kvůli lenosti. rozhodně ale nepodtáčet a měnit otáčky..

manuál není všechno, kámoš je třeba blb, co si prostě přečetl v manuálu, že skútr co si koupil se prvních 500km zajíždí maximální rychlostí 30km/h, takže to zajel způsobem: nastartuje, plný knedlík, ve 40km/h povolí plyn.. šak to tam tak přece píšou a těch 10km nic není..

takže to chce hlavně rozum a cit..

Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

16.5.2007 v 10:07 | Nahoru | #8
hele já bych to točil rovnou...ale ne až do omezovače. Já když měl nový Sv650, tak sem to zajížděl jak se má, a během prvního 1000km mě sejmul typ v protisměru a mašina na hadry...tak proč to nějak zajíždět...stejně se každá mašina jednou roseká

Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

16.5.2007 v 10:16 | Nahoru | #9
co jsem teď svoje SVo zajížděl, tak prvnich 500km na pul plynu a potom každých 100km o tisíc otáček nahoru a sem tam to trošku vytoči a ted jezdí a jezdí :D

2 reakcí na tento příspěvek Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

16.5.2007 v 10:43 | Nahoru | #10
Souhlasím s prvním příspěvkem. U mojí motorky - enduro - je v návodu následující postup.
-nastartovat a nechat běžet do ohřátí cca 5 min, mírně plynovat a pak nechat vystydnout do okolní teploty
- zopakovat ještě jednou běh cca 5 min bez zátěže
- nastartovat , nechat 5 min ohřát a 10 min projet s minimální zátěží, nechat vystydnout
- nastartovat, 5 min zahřát a 15 min projet se stř zátěží ale bez prudkého přidávání plynu
- vyměnit ojej a jezdit bez omezení
Takže obdobný princip- od nejmenší zátěže zvyšovat, ale ze začátku se vyvarovat prudké akceleraci, ale vyšší otáčky /proměnlivě/ vůbec nevadí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

16.5.2007 v 11:02 | Nahoru | #11
Ivanhorse>tak to je pro dobry masochisty a na 14 dni dovoleny, nebo zajizdeni v mrazech nebo o koupi velkyho mrazaku abys nemusel dve hodiny cekat na vystydnuti motoru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

16.5.2007 v 12:12 | Nahoru | #12
lulinak>ja jsem to taky prohral na miste na provozni teplotu a pak to nechal schladnout. rika se,ze se timto krokem pisty vytvaruji na tvar valce. Ja tomu verim a i tak to delam.
Po schladnuti to zajizdim tak,jak jsem napsal vyse. To se samozrejme tyka cestovniho motocyklu. U zavodni motorky to je jinak.

(reakce na) Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

16.5.2007 v 12:14 | Nahoru | #13
Ivanhorse>to se ale jedna o zavodni motorku. U cestaku ja aplikuji pouze prvni bod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

16.5.2007 v 12:18 | Nahoru | #14
spalovac>tohle se dela tusim uz ve vyrobe, rikal mi to servisak, ze motorka prijde uz s lehce zarudlejma vejfukama protoze tento ukon, cca 10 minutovej beh na volnobeh delaj v ramci kontroly motoru, cili bych to videl jako vyreseny a delat to znova se zdati byt zbytecnym....

3 reakcí na tento příspěvek Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

16.5.2007 v 12:50 | Nahoru | #15
ze se vam tu tak vmotam do odborne diskuze ;)
toz vysvetlete mi, jak je mozne, ze prumerny Tonda Vomacka toho o zajizdeni motoru vi vice nez ti panove v Japonsku? to mi jaksi neni jasne..

(reakce na) Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

16.5.2007 v 13:27 | Nahoru | #16
yeuop>mno dalo by se to vysvetlit opatrnosti vyrobce, ze do manualu radci napise vsechno vydeleny dvema aby to nejakej jouda netocil a oni byli z obliga, konkretne u nasich americkyhc soudruhu by narazili velmi brzno protoze tam se zaluje pro kazdou kravinu, asi zname seznam nejkurioznejsich zalob co byly ve statech a zalobce svet se div skutecne vyhral....

(reakce na) Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

16.5.2007 v 14:22 | Nahoru | #17
lulinak>ja jsem nikdy novy motocykl nemel.......delam si to tak sam na mnou opravenem motoru..zatim jsem problem nemel

samozrejme ze ve vyrobe se motory brzdi a meri se jejich zakladni parametry...takze v tomto pripade bych se ridil radami vyrobce.....takze manual

(reakce na) Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

16.5.2007 v 14:23 | Nahoru | #18
yeuop> chtelo by to byti konkretnejsi....

(reakce na) Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?

16.5.2007 v 17:04 | Nahoru | #19

yeuop píše: ze se vam tu tak vmotam do odborne diskuze ;)
toz vysvetlete mi, jak je mozne, ze prumerny Tonda Vomacka toho o zajizdeni motoru vi vice nez ti panove v Japonsku? to mi jaksi neni jasne..


ved ale v manualoch sa pise presne to iste co tu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist