globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava otáčkoměru na Nku
31.7.2012 v 17:03
Zdravím všechny, mám malinkatej problémek, mám esvo a vlivem dlouhodbého působení slunce na otáčkoměr se předchozímu majiteli uplně roztrhala samolepka se stunicí a teď o to chytá rfička, vliv to na nic nemá, jen to blbě vypadá,tak že bych to už konečně po roce půl dal do hromady. Chtěl bych se zeptat, jestli už to někdo řešil a kdyžtak jakým způsobem?

Hledal jsem na netu a nikde jsem ani nenašel, že by to někdo prodával.

Dík za odpovědi

Oprava otáčkoměru na Nku

31.7.2012 v 17:20 | Nahoru | #1
Nejsnazší by bylo otáčkomer rozebrat, sundat ručku, rozpraskané pozadí nafotit, případně pro lepší přesnost nafotit jiný otáčkomer s nepoškozenou stupnicí. Podle fotografíí dokážou v každé slušné reklamní agentuře, nebo tiskárně udělat nové pozadí jako samolepku. Původní, rozpraskané pozadí pak opatrné obrousíš (pozor na napadání sajrajtu dovnitř přístroje), odmastíš a nalepíš pozadí. Je-li třeba, aby byly natištěné rysky průsvitné kvůli podsvícení, je snad možné udělatnátist na průhlednou folii.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava otáčkoměru na Nku

31.7.2012 v 19:14 | Nahoru | #2
Já dělal otáčkoměr do auta tak že jsem koupil kus bílý samolepící folie-tapety v papírnictví, a k tomu takovej aršík písmenek. Jsou to vlastně obtisky, co se pomocí přibalené folie nasucho přenesou na místo určení a přitiskutím upevní. Vypadá to pěkně, jen musíš vymyslet čárky - já je namaloval lihovkou a to celkem rychle vybledlo.

Oprava otáčkoměru na Nku

31.7.2012 v 22:34 | Nahoru | #3
chlapy dík, jen jsem potřeboval inspiraci

Oprava otáčkoměru na Nku

31.7.2012 v 23:25 | Nahoru | #4
reklamky na sv foru to nekdo i nabízel....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava otáčkoměru na Nku

1.8.2012 v 00:39 | Nahoru | #5
Harry_RnK> Co je to za vůz? Citroen Visa?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava otáčkoměru na Nku

1.8.2012 v 14:40 | Nahoru | #6
J.M.K.> Skoro ses trefil, Oltcit Club 11R (to R je tam důležitý )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava otáčkoměru na Nku

1.8.2012 v 22:48 | Nahoru | #7
Harry_RnK> Tož fakt jen těsně vedle... Oltcit není nic jiného než licenční Visa a už v originále to nebylo nic moc. Soused jej měl a dodnes si pamatuju, jak jsem se žádným běžným svíčákem ani obyčejným trubkáčem nedostal na svíčky, jak byly neskutečně utopené. Připomíná mi to: "Já musím Ty py*čo sundat aji hlavu... rozebrat cély Lakatoš, abych Ty py*o vyměnil... jééédnu trubku ku*vááá."

Poznal jsem to podle toho netypického masivního řešení ovladačů pod volantem a jednoramennného volantu, u kterého bych se bál, kdy mi věnec zůstane v rukou.

Ostatně ten motor se dost často montoval do "kachny" (2CV) místo původního.

Ale nenapadá mě, proč to označení "R" je důležité... lépe vybavená přístrojovka, nebo v čem je jinak rozdíl?

Naposledy editováno 01.08.2012 22:49:54

(reakce na) Oprava otáčkoměru na Nku

2.8.2012 v 15:19 | Nahoru | #8
J.M.K.> No přece čim víc R tim víc supersport přece Ne, upřímně nevim co to znamená. Svíčky byly mazec, to je pravda, ale jelikož to bylo moje první auto se kterým jsem se něco nablnul, tak na něj nedám dopustit; stejně jako většina dalších majitelů řekněme "neobvyklých vozidel" Už jsem o něm slyšel spoustu legend a pohužel taky pomluv, hlavně ve stylu "bratranec kámošovýho strýce má souseda a ten říká... "

Je třeba zmínit že Citroen Visa má řadový vodou chlazený čtyřválec, kdežto Oltcit vzduchem chlazený čtyřválec boxer. Příbuzným modelem je Citroen Axel.

Oprava otáčkoměru na Nku

2.8.2012 v 23:09 | Nahoru | #9
Tak každé takové vozidlo má něco do sebe a mně osobně se líbí, když je jednoduše řešené, takže horší spolehlivost nevadí, jelikož skoro vše se dá opravit "na koleně". Moderní vozy, prošpikované elektronikou, právě nemám moc rád, jelikož tam rupne jedna součástka, nehneš se z místa a bez speciální výbavy neopravíš nic!

Taktéž Dacia 1300, v originále Renault 12, byla také pěkné maso. První rok, kdy byly montované z originálních francouzských dílů, byly docela dobré, ale jak to pak Rumuni začali bastlit na vlastní pěst, byl to děs. Např. pověstné "startování kladivem" (starter se občas zasekl, nezasouval a bylo třeba do nej bouchnout, aby se uvolnil).

Stejně tak "žigulík" byl u nás chválen jako jedno z nejlepších aut zde dostupných, ale to bylo tím, že vzorový FIAT 124 zde byl prakticky neznámý. Ve skutečnosti tomu soudruzi v SSSR dali pěkně na p*del. Poláci se svou verzí FIATu 125 se také moc nevyznamenali, i když ten se povedl lépe. Sice na něm dost často odcházely nápravy, ale to bylo tím, že byl do rozvodovky omylem nalit běžný převodový olej, což hypoidní soukolí nemohlo přežít.

Ale v těch typech si asi nerozumíme, možná máš na mysli novější verzi. Původní Citroën Visa má plochý, vzduchem chlazený dvouválec 652ccm/35k. Byl to, dalo by se říci, nástupce 2CV. Proto byl také tento motor často montován do "kachen" místo původního, jak jsem zmínil výše.



Tady je ten motor za běhu:



Ale to byla asi jen zkušební série, potom pro rumunskou licenci byla určena verze s plochým čtyřválcem 1129ccm/57k a ten by měl být v Oltcitu.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava otáčkoměru na Nku

3.8.2012 v 14:52 | Nahoru | #10
Jo asi máš pravdu, trochu jsem se v tom zamotal. Oltcit podle všeho vychází z Citroenu Visa, a na západě se prodával pod označením Citroen Axel Nicméně oproti Vise je tu dost rozdílů, jako pár dvěří navíc, čtyřšroubové disky atd. Motor Oltcitu je z Citroenu GS.

(reakce na) Oprava otáčkoměru na Nku

3.8.2012 v 18:26 | Nahoru | #11
Harry_RnK> Aha, tak to bude ono. I když všechny Oltcity, které jsem dosud zahlédl, měly tříšboubové disky, což, pravda, jsem zatím u žádného jiného auta neviděl.

Tohle je zřejmě původní předloha:

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist