globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: karbec a žhavej svod
26.7.2012 v 23:35
Zdravim, mám takovej dotaz.. Natočim stroj, běží třeba půl minuty, minutu... zhasnu to a dva svody jsou, že bych na nich usmažil vejce a dva sotva na vohřátí rukou. V těch žhavejch je v karbecích nějaká neplecha. Člověk by řek, že je to volej, ale samosebou to smrdí jak benál. Rozborku karbeců sem teda zatim nedělal, abych něco neposral; je tam moc hejblátek , ale dyž nebude zbytí...
Někdo nějakej tip, co bych s tim měl provést?
Je to CBR 600F (94)
Poznámka: díl na vobrázku #2 (jenom ten kroužek), je krapet volnej, ale bych řek, že to na funkci nemá moc valnej význam, mno ne?

Díky za moudra...

karbec a žhavej svod

27.7.2012 v 01:16 | Nahoru | #1
Jestli máš moc rozžhaveny svody (někdy můžou být i do růžova)... mohla by to být směs

karbec a žhavej svod

27.7.2012 v 07:45 | Nahoru | #2
No... s tryskama sem nehejbal, ale je jasný, že směs nebude asi úplně oka. Takže moc bohatá? Mohlo by to bejt hladinama paliva (plovákem)? Achjo... budu muset ty karbece stejnak rozhodit...

karbec a žhavej svod

27.7.2012 v 08:50 | Nahoru | #3
Chuda vic zhavi ;) ale mrkni na svice.,.

2 reakcí na tento příspěvek karbec a žhavej svod

27.7.2012 v 09:35 | Nahoru | #4
No nevim. Pokud po půl minutě chodu udržíš na některém svodu ruku, řekl bych, že spíš bude problém tam. Zatím na všem, pokud všechny válce jedou, jsem na svodu neudržel ruku dýl než pár vteřin.
Řekl bych že ty žhavý jsou OK a ty vlažný vynechávají.

Edit: zkusil bych změřit tlaky, to může napovědět.

Naposledy editováno 27.07.2012 09:36:57

karbec a žhavej svod

27.7.2012 v 11:46 | Nahoru | #5
dobrý, já to rozhodim, vyčistim a udělám synchro... mimochodem, dneska se už nikam nedostanu, navíc mi to přijde zbytečný a tak si manometr vyrobim sám z flašek (huhyh, těch mám dost).. že choděj stejně, to poznám podle hladin, žejo.. tlaky musej bejt stejný (a správný) tehdy, když jsou stejný hladiny? Myslim tim, že velikost tlaku nezměřim.. ale to ani nemusim, ne, když by mi nikde karb. nepřisávaly... To by mělo bejt daný parametrama karbece a neměnný, ne..?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karbec a žhavej svod

27.7.2012 v 12:03 | Nahoru | #6

Béža píše: No nevim. Pokud po půl minutě chodu udržíš na některém svodu ruku, řekl bych, že spíš bude problém tam. Zatím na všem, pokud všechny válce jedou, jsem na svodu neudržel ruku dýl než pár vteřin.
Řekl bych že ty žhavý jsou OK a ty vlažný vynechávají.

Edit: zkusil bych změřit tlaky, to může napovědět.



+1

malé kompresní tlaky v těch válcích kde udržíš tu ruku, počítám, že u dobrého motoru to udržíš max 5-10sec než Tě spálí...

Vsadil bych se, že jak nastartuješ tak se tomu moc nechce a jak se to ohřívá tak lezou otáčky nahoru jak se přidávají ostatní válce jak se teplem vymezují vůle, měl jsem to samý na fireblade, startoval na 3 válce a po pár sec se přidal čtvrtej...

karbec a žhavej svod

27.7.2012 v 14:02 | Nahoru | #7
Startuje fajn a hned na všechny válce. Ale i když se zahřeje, jede to stejně divně jak traktor - přičítám to těm karbecům. Dneska, zejtra, nebo pozejtří budu chytřejší....

(reakce na) karbec a žhavej svod

27.7.2012 v 15:00 | Nahoru | #8

Béža píše: No nevim. Pokud po půl minutě chodu udržíš na některém svodu ruku, řekl bych, že spíš bude problém tam. Zatím na všem, pokud všechny válce jedou, jsem na svodu neudržel ruku dýl než pár vteřin.
Řekl bych že ty žhavý jsou OK a ty vlažný vynechávají.

Edit: zkusil bych změřit tlaky, to může napovědět.



Přesně jak píše Béža. Na svodech jde udržet ruku pouze pár vteřin po nastartování.

SmokinCBR: Pokud máš svody studené (prostě na nich udržíš ruku), chyba je tam.

(reakce na) karbec a žhavej svod

27.7.2012 v 15:01 | Nahoru | #9

Fugo píše: +1

malé kompresní tlaky v těch válcích kde udržíš tu ruku, počítám, že u dobrého motoru to udržíš max 5-10sec než Tě spálí...

Vsadil bych se, že jak nastartuješ tak se tomu moc nechce a jak se to ohřívá tak lezou otáčky nahoru jak se přidávají ostatní válce jak se teplem vymezují vůle, měl jsem to samý na fireblade, startoval na 3 válce a po pár sec se přidal čtvrtej...



Přesně

1 reakcí na tento příspěvek karbec a žhavej svod

27.7.2012 v 15:10 | Nahoru | #10
No panove u tak stolete mrdky je vubec ZAZRAK ze to jeste natoci

karbec a žhavej svod

27.7.2012 v 15:17 | Nahoru | #11
Doufám, že kompresní tlaky budou fajné, eště toho trochu, když už se s tim takhle seru...





atd...

Naposledy editováno 27.07.2012 15:19:57

(reakce na) karbec a žhavej svod

28.7.2012 v 14:44 | Nahoru | #12

z-x-r píše: No panove u tak stolete mrdky je vubec ZAZRAK ze to jeste natoci


Tvoje bába je... Můj vehikl mi nikdo hanit nebude : ))

karbec a žhavej svod

1.8.2012 v 11:02 | Nahoru | #13
Takjo, včera sem točil šroubkama a moc sem se nedotočil... resp. seřídil sem karb 3a4 a pak 1a2, ale když seřizuju ty dvojice mezi sebou, tak se mi to ne a ne podařit... buď to de pak do votáček (možná, že šroubovákem hejbám klapkama), nebo, když točim na druhou stranu, tak to pak zas zdechne... používám manometr "die flasche ver 1.0", viz obrázek, těsnost spojů 1A. ale jedna dvojice karbeců vysaje dvojici flašek vážně rychle, přitom motor jde vcelku pravidelně, samosebou zahřátej... Nedělám něco špatně? Nebo nemůže bejt chybka jinde? Bohatost směsi? (na svíce sem v pravě pak už nekouk) Jinač těma šroubama zespod karbece se reguluje bohatost jenom při volnoběhu? - na ty sem ještě nhrabal, ani sem to původně neměl v úmyslu, neb to bych vytáčel svíce tak 1000x, než bych to +/- nepřesně udělal...Pravda, moch sem s nima pohnout při čištění karbeců, ale snad sem je zatočil z5 na stejný místa...


karbec a žhavej svod

3.8.2012 v 09:51 | Nahoru | #14
Ne že by seřízení podtlaku mezi jednotlivými karburátory bylo zbytečné, pokud se ti to touhle soupravou podaří, bude to prospěšné, ale důležitější budou kompresní tlaky. Tzn. místo svíčky namontovat tlakoměr se zpětným ventilkem, plný plyn, točit startérem, napočítat rychle do 5 a odečíst hodnotu z budíku. Takhle postupně všechny válce. Názory jestli to měřit na studeném či teplém motoru se různí, záleží i na důvodu měření tzn. co hledáš, já základní měření dělám na studeném, ale zkusit můžeš oboje. Následně si porovnáš hodnoty na válcích a v ideálním případě jsou +- stejné, a minimálně nad 7 - 8 bar.
Nové motory mají víc, běžně kolem 13, ale i vyběhaný motor se šesti pojede. Podstatný je právě ten rozdíl mezi válci, měl by být minimální. Když je někde výrazně méně než vedle, znamená to netěsnost. Málo na studeném motoru a výrazné zlepšení za tepla, případně po stříknutí trochu oleje do válce, naznačuje foukání přes kroužky = vyběhané. Špatné hodnoty ve všech režimech naznačují spíše netěsné ventily.

Jestli nemáš manometr se závitem, jde použít i klasický pneuměřič na náklaďáky s kónickým vstupem, kterým ho přimáčkneš do díry po svíci. Není to ideál, ale jde to. Hlavně měřit s PLNÝM PLYNEM!!!

karbec a žhavej svod

3.8.2012 v 18:49 | Nahoru | #15
ja co mam pucenej merak tak je to v podstate manometr, kousek trubicky a na konci ventilek kolem kteryho je guma do konusu (je tam zapustenej nekouka ven) aby kdyz to das do diry po svicce to tam zajelo a utesnilo se primacknutim :)

jinak ty tvoje karbce - zacni vymenou filtru a svicek. Potom karbce ven a vycistit. co jde vymontovat vymontuj a poradne vyfoukej kompresorem. Zkontroluj jestli ti zavira sytic. Karburatory muzou zustat u sebe, to resit nemusis. Pak pomalu otacej karbce vzhuru nohama a zkontroluj ze vsechny plovaky jsou v cca stejny vyssce oproti plose kde doseda vicko plovakovy komory. Pak trochu benzinu do hadicky a zkus jestli poradne zaviraji plovakovy ventily (drz zavreny - zbytecne to nervi staci trochu a pak to pomalu poustej. Pokud u nejakyho plovaku zacne tyct driv/dyl rozeber a zkontroluj stav). Sroubky na bohatost si mel vyndany takze si je dej na to co pise manual nebo si odpocitej kolik otacek si tocil nez si to dosedlo (pred rozebiranim nejdriv dotahnes a pak az vyndas) - neni to pravidlo ale vsechny sroubky by meli bejt +- to samy jestli jeden bude o otacku uz to znaci nejakej problem. Nasledne dolad pomoci manualu u me je docela peknej popis, akorat potrebujes digi otackomer aby si videl ze ti padnou nebou vzrostou otacky o 50 (takhle je to u me). Jeste predtim spachej synchronizaci a pokud ti muzu doporucit tak delej vzdycky dva valce a hlavne na otackach ktery pise manual (u me je to na volnobeh). 3valec je vetsinou nenastavitelnej takze zacinas stelungem 3-4 pak 1-2 a nakonec to zapojis 2-3. Pro jistotu to delam vzdycky dvakrat a noproblemo. Mam dve nadoby slepeny lepenkou kde hadicky od valcu konci hned u vicka a propojovaci hadicka je na dne. Vzdycky si chvilku pockej a obcas protoc motor a nech to znova ustalit abys to mel poradne - ono se to pretahuje porad, nejlepsi co se mi povedlo ze ty hladiny trochu kolisaji ale uz se nerozutikaji.

Ja ted trosku delam na moto tak sem si pucil od kamose budiky coz je asi nejlepsi, mel sem problem s tlakem na jednom valci - na vsech +-13bar a na tom jednom jenom 10 a az po pridani oleje 13. Po rozebrani jsem zjistil ze jsou sjety kruhy tak sem je menil, valce jsou pekny - urcite to bude tim ze predchozi majitel vyhodil termostat :(

Tak snad se ti zadari

karbec a žhavej svod

4.8.2012 v 11:12 | Nahoru | #16
mno karbece už sem rozhodil, zkontroloval, profoukal - snad fajn. Plovákový hladiny se nastavovat nedaj - všechny jsou stejný. Svíce po vopálení po sytiči jsou trošku černější, než by bylo ideál, ale náznak cihly je, tak myslim, že kdybych to prohnal celym spektrem votáček, že směs +/- fajn :) Doufám, že to nebudou ty kompresní tlaky, nebo to zas budu muset celý rozhazovat a zprovoznění se zas prodlouží... :( Nástroj na měření komprese nemám, tak kdyby měl někdo z Prahy na pučení, bylo by to fajn - kompresi si co tejden asi měřit nebudu. Když nic, tak si to holt budu muset koupit , no... jinak ten volej do válce jsi dopravil jak? Krz ventily, nebo rovnou krz klapku karburátoru?

karbec a žhavej svod

4.8.2012 v 12:08 | Nahoru | #17
olej sem tam caknul strikackou pres diru po svicce. slo by to i pres sani - mel sem sundany karbce. Cerny svicky po behu na miste na sytic je ok, bez jizdy nic nepoznas. Sroubky na bohatost si teda nastavil jak?? Zlepsilo se neco? Kdyz si ted delal synchro delal jsi to tak jak sem psal? Pri protoceni (po ohrati, ale nedrzet do omezovace) bez airboxu ti musi vsechny soupatka chodit stejne - koukal jsi na to?

Pak uz jsou tu dve varianty - podpaleny ventily a nebo pisty s kruhama. Pisty poznas ze po pridani oleje se zvedne tlak, ventily zustanou cca stejny. U me nebyla hlava ani pisty moc zakarbonovany a tlaky to melo 13 bar tak pak dej vedet - nezapomen ze neni dulezity kolik jsou tlaky (pokud to teda neni pod cca 9bar) ale aby valce meli podobne.

karbec a žhavej svod

6.8.2012 v 11:23 | Nahoru | #18
po seřízení podtlaků celkem fajn, běh se zklidnil, ale kompresi bych radši proměřil. Podtlaky sem dělal: nejdřív 2 karbce, pak další dva a pak dvojice mezi sebou a pak dolaďovat jednotlivý, když se hladiny hejbaly...
Ventily sem dělal (nechal dělat) vloni (což neznamená, že se nemůžou posrat), měnila se jedna podložka.Nemám eště ten měřič na komresi (dneska ho vobjednám, vono ho možná užiju...), tak pak budu chytřejší...
Jinak do votáček jde takhle na volnoběh dobře. Neprojížděl sem to, neb mám značky v depozitu a mokrý sliky, neplatnou STK = fakt nemůžu vyjet někam na hlavní. Snad jsem tu bohatost natočil zpět dobře... udělal sem si tam poznámky fixou, kam to mám dotáhnout, ale pak sem zapomněl, kterej karbec sem dělal první . No snad sem to trefil, jináč by to bylo asi poznat zle.... někde jsou rozdíly třeba i 1,5 otáčky... Nutno zmínit teda dynojet st. 1.

Mimochodem, kdyby někdo potřeboval synchro karbeců, tak ať se klidně staví, sem v tom celkem už expert
Taky už "umim" svařovat plasty, tak kdyby někdo potřeboval a neměl to na výstavy, můžu mu nějaký kusy spojit...
V těhle záležitostech ale domluva alá PM.

1 reakcí na tento příspěvek karbec a žhavej svod

15.8.2012 v 11:48 | Nahoru | #19
Ty flašky od mrkvový štávy jsou super nápad

(reakce na) karbec a žhavej svod

5.9.2012 v 08:06 | Nahoru | #20

TC-Def píše: Ty flašky od mrkvový štávy jsou super nápad


Nejlacinější vyšší flaška z Lídlu Ani sem to nepil
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.
honda cbr600f2 2002 Honda CBR 600F tomg 15 15.2.2024 v 08:32 mta
Motoalarm SPY15 Honda CBR 600F aFazol 10 5.2.2024 v 14:52 LiborGSXR
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 22 2.2.2024 v 16:16 juri23


TOPlist