globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Napínák rozvoďáku VTR 1000 F
23.7.2012 v 21:04
Zdar chlapi! Tak mi po 20 000 km!!! odešel napínák rozvoďáku na zadním válci s následkem potkání ventilů. Sem z toho celkem špatnej. Oprava vyjde na 15-20 tisíc. Vážně uvažuji VTR prodat a pořídit něco jiného. Mám strach, že to odejde znovu a navíc mě láká 4V. Co vy na to?

(reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

26.7.2012 v 07:13 | Nahoru | #31

mara vtr píše: Délka manuálního je pevně daná. A tedy jinak pojede motor studený a jinaj teplý. Ale tím manuál nezatracuji.



Nepozoruju rozdíl, asi je to daný i nastavením, který jsem teda nechal na servisákovi a neměl důvod ho měnit

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

26.7.2012 v 17:58 | Nahoru | #32
Tak já je vyndal. Rozebírat úplně se mi je nechtělo každopádně nevim jak je to vevnitř přesně řešené, ale oba fungujou. Pokud se sundá ten horní šroubek tak se dá napínák manuálně dopnout přímo na motoru a zpět to napínák nepustí. Tudíž jsem na každém válci origo napínák o čtvrt otáčky dopnul. Nevím jestli to má vliv Ale čtvrt otáčka nemá co pokazit. Pokud ta pružina praskne neměl by se zřejmě úplně povolit protože pružino ho dle mého pouze dopíná. Je to tak ?

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

26.7.2012 v 18:01 | Nahoru | #33
SirIndy :
HonzaVTR : Já 42 na tacho (možná), Ale myslím že hold trochu toho hluku vydržim a uvidí se. Pokud fungujou musejí dopínat a pokud je o čtvrt otáčky dopnu tak se jim určitě neublíží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

26.7.2012 v 18:11 | Nahoru | #34
fhert> V napínáku je šroub a s tím pružina otáčí a její předpětí jej udržuje ve vysunuté poloze. Tedy pokud pružina praskne vybrace a kmitání roz. řetězu začnou šroubem otáčet zpět.

(reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

26.7.2012 v 18:47 | Nahoru | #35

mara vtr píše: fhert> V napínáku je šroub a s tím pružina otáčí a její předpětí jej udržuje ve vysunuté poloze. Tedy pokud pružina praskne vybrace a kmitání roz. řetězu začnou šroubem otáčet zpět.



A myslis, ze nejdrive praskne pruzina, potom se nakou dobu zatlacuje sroub (a rachta povolenej rozvodak) a az pak preskoci nebo vsechno najednou?

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

26.7.2012 v 19:21 | Nahoru | #36
No pokud pružina praskne je to otázka několika otáček motoru než se šroub napínáku povolí.
Ale zbytečně to tady řešíme. Toto téma je tu několikrát.

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

26.7.2012 v 20:05 | Nahoru | #37
Aha. Já právě jen přemejšlel čím je zabezpečen zpětné zatlkačení napínáku. Potom je to tedy jasné. Pokud ho udržuje zafixovanej zpětně pružina.Což je tedy ta hlavní bolest, že tam není zpětný zoubek jako např. u XT. TO jsem chtěl vědět.

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

26.7.2012 v 20:07 | Nahoru | #38
Šlo mi jen o to, že je z motoru slyšet trochu to podivné cvakání

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

27.7.2012 v 01:24 | Nahoru | #39
Manualni naopak ten retez vytahava min, nasteluje se ze je volnejsi a trochu chrasti... Automatickej na kluzak retezu neustale tlacibsilou pruziny.

Vyrobit naky manualni by nemusel byt takovej problem, promyslim to a kdyby byl zajem nejakou mensi serii bych moh dat dohromady.

V napinaku je sroub, kdyz se sroubem v matici otaci tak se zasroubovava, kdyz se budete snazit sroub do matice zatlacit tak to nepujde, tahle samosvornost je ale dana hlavne stoupanim, u hondy tohle ale evidentne nenavrhli spravne, s prasklou pruzinou by se napinak nemel vratit, alespon ne tak rychle, asi by ani krok napunaku nemel bejt tak velkej aby to preskocilo

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

31.7.2012 v 15:58 | Nahoru | #40
Když jsem měl rozebraný napínáky na Varaderu, tak jsem zkoušel jejich samosvornost zatlačením zpět a ze tří napínáků jsem hodně velkou silou zatlačil jeden o cca 6 mm zpět a další dva se ani nehly. To, že praskne pružinka a řetěz zatlačí napínák zpět, je konstrukční chyba napínáku. Nemělo by se to stát. Asi je stoupání závitu moc velké.
Jinak fotky napínáku z Varadera :
NAPÍNÁK Z VARADERA

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

31.7.2012 v 21:13 | Nahoru | #41
Dík za fotky. Už konečně vím jak je dělanej.

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

15.2.2013 v 06:58 | Nahoru | #42
Čus chlapi! Koupili jsme s bráchou VTR a budeme teď na nich dělat servis... Jednou z věcí, které chceme zkontrolovat jsou ty zatrolený napínáky... Můj dotaz je takový jestli se dají v ČR sehnat samotné ty pružiny... Já jsem to nikde nenašel a nikdo mi zatím nedokázal poradit. Jediný shop kde jsem je našel je v polsku...
Pružiny napínáků Polsko

Asi by nebyl pro mě problém nechat si pružiny vyrobit, ale to bych musel nechat motku nějakou dobu rozebranou a to se mi zrovna nechce Nekupoval jste teda někdo už ty pružiny?

Pokud tenhle dotaz už někde proběhl, tak se předem omlouvám... Já na to nikde nenarazil...

Zatím díkes.

(reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

15.2.2013 v 10:06 | Nahoru | #43
Nechuťák> radši bych upnul pozornost k vylepšení stávajících napínáků než dávat novou pružinu s nejistým výsledkem.

Tady je popsaná úprava kdy se do napínáku k pružině dá mechanická zarážka, takže když pružina praskne, tak se to o ní zarazí a neudělá to škodu která se jinak stane.

Bohužel jsem neměl napínák nikdy rozdělanej, takže tomu úplně nerozumím, ale kdybych nechtěl kupovat manuální, určitě bych se vydal tímto směrem.

Třeba to tu někdo technicky zručnější pochopí a přeloží do srozumitelného jazyka ...

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

15.2.2013 v 14:25 | Nahoru | #44
Stev> Díky pane, ale nejsem z toho odkazu teda moc moudrej...

Nemyslel jsem si, že ty pružinky jsou až tak průserový... Tudíž pokud by mě vyšla pružina třeba na 200,-Kč tak to klíďo každý dva roky vyměním a mám klid. Pochopil jsem, že ty pružiny spíš praskají "sešlostí věkem"... No každopádně se nad tím ještě zamyslím...

(reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

15.2.2013 v 15:00 | Nahoru | #45
Nechuťák> ta pružinka ti vymezuje jak moc je řetěz napnutej. Dáš tuhou, bude moc, dáš málo tuhou, bude málo. Následky můžou bejt drahý když si to nepohlídáš

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

15.2.2013 v 16:31 | Nahoru | #46
Jj... To vím. Ale v minulé práci jsem nechával vyrábět do jiných komponentů pružiny v pérovně a oni si tu origo pružinu vzali a vyrobily mi na zakázku naprosto identickou... To se dělalo u komponentů, kde ty pružiny byly "spotřební zboží"...

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

16.2.2013 v 21:29 | Nahoru | #47
Jak tak čtu brácha sobota bude náročná.......ještě že bereš grilllllll.....

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

30.4.2014 v 06:34 | Nahoru | #48
Zdravim motorkare, chtel bych se zeptat zda-li je nutna vymena napinaku u vsech rocniku? Mam VTR r 2001 tedy novejsi model a po zjisteni zkusenosti tady presne nevim jestli je vymenit nebo ne. Diky za odpoved

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

6.2.2016 v 09:42 | Nahoru | #49
Ahoj Všichni , vracím se k tématu napínáků rozvodových řetězů... Chtěl bych vás poprosit o radu zda postup výměny napínáků skýta náký skrytý problém na co si dát pozor a co si pohlídat a by např nepřeskočil po vyndání napínáku řetez..? nebo zda je pak po dokončení výměny ta napínáky nák doladit..,atd...Budu dávat nové orig..samonapínací napínáky..Jeden vychází cca na 1730 kč.. díky za vače rady..Herrys

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

29.3.2016 v 14:08 | Nahoru | #50
Tak jsem napínáky uspěšně vyměnil..Sundal jsem ventilové víka+ 2 boční šrouby na víku alternátoru...jeden umožńuje přístup ke šroubu ,aby se dalo otočit motorem a druhý umožnuje vizuální kontrolu značek,které se při otáčení motoru oběví...Stejná značka se spolu s ryskami oběví i na vačkových kolech... nevim jak na jinejch motorkách ,ale na VTRu to maj to japončíci fakt dobře vymyšlený...Tak jsem vyndal napínák a samozřejmě mi to nahoře na každém vačkovém kole cca o dva zuby skočilo...Ale ve vačkovejch kolech jsou díry akorát pro šroubovák,tak se to dalo zas nastavit zpět na rysky....U druhýho válce jsem si dával už pozor a bylo to v pohodě...práce celkem trvala cca 50 min.což na to ,že jsem to dělal poprvé v životě docela gut...Musim ještě podotknout ,že motor jsem měl vyndanej venku na ponku a na podržení tech kol a zároven výměnit napínák je třeba celkem 4 ruce...Takže si předem připravit kámoše na pomoc..Sice to popisuju jako docela jednoduchou práci, přesto musim podotknout ,že se živim 17 let jako automechanik a a výměna napínáků na VTRu není zas práce pro uplného laika..,.Kdyby jste potřeboval náký info, tak klidně volej-777230130

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

30.3.2016 v 11:22 | Nahoru | #51
Zdarec,
taky se teď chystám vytáhnout napínáky a udělat tam ty dorazy, na ktery je odkaz výš a mrknout na řetězy, jestli jsou ještě OK. Jak píšeš, že to přeskočilo, dalo by se to vyřešit tak, že elektrikářskou páskou stáhnu řetěz k vačkovymu kolu, aby to nemohlo přeskočit? A nevíš, jaky jsou tolerance na řetěz , jako jestli ještě není vytahanej?
Díky.

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

30.3.2016 v 11:32 | Nahoru | #52
Napínáky i s řetízkama jsem dělal před třemi týdny. Pokud myslíš plastové stahovací pásky (kabelbindr odborně ), tak si tím určitě dá pomoct. Vačky do střihu, ať netlačí na hrníčky, stáhnout páskama, šponovák ven, nový zpět. A hurá na druhý válec. S řetízkama Ti nepomůžu, moje byly o tři zuby delší, než nové a šly preventivně ven.

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

30.3.2016 v 12:07 | Nahoru | #53
Super, díky za radu. A s těmi dorazy/zarážkami do napínáků někdo zkušenost nemáte, nedělali jste je?

(reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

30.3.2016 v 12:18 | Nahoru | #54

VasekBodie píše: Super, díky za radu. A s těmi dorazy/zarážkami do napínáků někdo zkušenost nemáte, nedělali jste je?



Ty původní byly v hajzlu tak, že jsem je na druhé zatlačení stlačil skoro nadoraz, zkoušel jsem ty nové a v pohodě. U Partsdepot mají i jiná čísla, tak tam snad udělali nějakou úpravu. Ale ta úprava s dorazem má principielně smysl. Nebo ze starých udělat mechanické.

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

30.3.2016 v 14:52 | Nahoru | #55
Aha, no do manuálních se mi moc nechce, protože ty origo s pružinou tlumí rázy řetězu, myslím. Manuální jsou prostě natvrdo...

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

31.3.2016 v 06:43 | Nahoru | #56
Ještě, abych se dostal na ventildekl předního válu, tak sundat kapoty, olejovej chladič atd...?

(reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

31.3.2016 v 09:07 | Nahoru | #57
VasekBodie> Neni potreba sundavat nic, jen 2 srouby co drzi olejhovej chladic a svesit ho dolu. Mista tam sice moc neni ale da se.

(reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

31.3.2016 v 18:30 | Nahoru | #58
VasekBodie> S těma páskama je to dobrej nápad ,tak pro příště... S řetězem nevim...prej vpoho vydží 60tis/km ,tak mám čas... udělám ho příští rok...

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

31.3.2016 v 19:40 | Nahoru | #59
Ahoj,
Já měnil řetězy při 67000 km a to jen proto, že už jsem je měl koupený. Žádný vytahání jsem na nich ve srovnání s novýma nenaměřil. Mimochodem na VTR je ten řetízek atypicky silnej, silnejsi než třeba na Audi 1.8 TSI :)

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

31.3.2016 v 21:00 | Nahoru | #60




Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 75 9.1.2024 v 16:55 djbell
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 0 10.8.2023 v 09:20 ujec76
tacho na Hondu VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 1 2.8.2023 v 22:17 Prasčenko


TOPlist