1. Drž se svého pruhu!
Vždy existuje někdo rychlejší, než ty. Proto tím, že v zatáčkách si najíždíš a neustále kličkuješ z jednoho pruhu do druhého, mu bráníš v předjetí a zbytečně pak vznikají rizikové situace a nasrání toho druhého.
2. Předjížděj jen tam, kde vidíš!
Plná čára není zeď, ale přejíždět ji v zatáčkách, nebo si najet kousek vedle ní do protisměru a pomalu předjíždět kolonu aut a doufat, že některé uhne, je nanejvýš nebezpečné kvůli tomu, že se do protivky vyřítí podobný střelec jako ty a je zaděláno na průser.
Tip: V zatáčkách to osolte, ale na rovince, která je stejnak nezáživná, uberte rychlost a nechte auta poodjet, budete mít tak zatáčky prázdné a nemusíte pak auta riskantně předjíždět. Orientace na tento styl jízdy má za následek velké zvýšení bezpečnosti.
3. Jeď jen to, na co máš!
Nejtěžší bod. Člověk se musí přibližovat ke svým hranicím, aby se zlepšoval a stával se tak lepším jezdcem. Neměl by ale chodit za ně. Motorka vyjetá do protisměru kvůli nedobrždění a strachu moto více naklopit způsobuje velmi vážné situace.
4. Buď ohleduplný!
Pokud někoho brzdíš, dovol mu, aby tě předjel. Nezneužívej výkonu svého motocyklu na rovince k zabránění předjetí!
Pro mě jsou výše uvedené body samozřejmostí a podle mě se jimi řídí každý člověk s IQ vyšším než 80. Je zarážejicí, kolik lidí tohoto inteligenčního koeficientu nedosahuje.
Věřím, že pokud budou i ti slabší jedinci dodržovat těchto pár pravidel, klesne počet rizikových situací a křížky u cest budou přibývat pomalejším tempem.
Pravidelně nedodržujeme pravidla silničního provozu, ale dodržujme pravidla bezpečnosti.
Doufám, že si to pár střelců, kteří jezdí k Trampovi na klobásku a následně se vyblbnout do hor, přečte a aspoň něco si vezme k srdci.
A pro ty, co nepatří do skupiny střelců- můžete si tu vylét srdéčko, mě a mě podobným nadávat, že jsme bezohledná hovada, ale to je jediné, co zmůžete. Proto tu prosím ani takovým stylem nereagujte.
Pokud máte návrh na přípsání nějakého dalšího bodu, sem s ním
2 reakcí na tento příspěvek Pravidla rychlé jízdy v Buchlovských horách
Jezdím na silnejch mašinách už 15let a v začátcích jsme byli exoti...každej se přišel podívat i na obouchaný XSo ze 78.roku. Posledních 10let se z "motorkářství" stal často business a důkaz "frýkůlínů" že jsou "free-cool a in" Každej kdo si zamane má motocykl za babku a když má motocykl tak musí furt jezdit a když jezdit, tak jako WSBK závodník...jinak to nejde. Po 3 letech v sedle si hodně lidí myslí, že už to maj v paži, což mě často někteří jedinci skálopevně tvrdí. Snaží se mi vysvětlit, že jde vždy o schopnosti a možnosti toho kterého člověka(a oni že jsou zrovna ti vyvolení) ...a že mejch x let zkušeností a předvídání bylo vlastně zbytečně dlouhý učení... co na to říct ?...těmhle to autor tady píše? A bude to mít efekt? Dokud si člověk nenamele a nezjistí jak moc to bolí i při relativně malý rychlosti(natož nad 100km/h)...nepříjdou na to...že to z nich mnoho nepřežije, to už je daň sebejistoty a nezkušenosti. To že někho seberou sebou je prostě život a jeho nespravedlnost. Ani ty zkušenosti tě nezachrání před vlastní chybou nebo nezvládnutou těžce řešitelnou situací.
Příjde mi, že se čím dál tím víc ztrácí ze silnic pokora, dobrej odhad vlastních schopností. Podceňuje se odhad okolí a možnejch vlivů. "Che" tady svým lehce arogantním způsobem tyhle věci rozebírá ...okolí se vždy rozdělí na dva zatvrzelý tábory.
Pravidla si napsal fajn...ale ty pravidla musej dodržovat lidi.Co člověk to názor.Čím míň zkušeností, tím(většinou) víc odvahy, bez odpovědnosti. Neříkám že je to marný...ale podstata bude někdě v osvětě, systému autoškol a povinnejch kurzů...a hlavně, bude to trvat dlouuuuho než se to začne obracet k lepšímu...