globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nové kotouče, vyměnit i destičky?
Čau,

nedávno jsem si kupoval CBR 600F s tím, že přední brzdový kotouč byl mírně poškozen kotoučovým zámkem když se s ním předchozí majitel pokoušel rozjet.

Když jsem pak na motorku testoval, při brzdění šly cítit vibrace. Oba kotouče jsem si proto nechal vyměnit za nové, ale brzdové destičky zůstaly původní. Od té doby jsem najel pár km a na kotoučích jde jasně vidět, že destičky nebrzdí rovnoměrně (na kotoučích jsou viditelné dva tenké pruhy).

Jinak moto už pocitově brzdí dobře, jen si říkám jestli radši nevyměnit i desky (než si poničit nové kotouče...). Prodejce říkal že si to do 500km "sedne" ale nevím jestli to riskovat. Co navrhujete, vyměnit i desky?
Předchozí
1 2
Následující

Nové kotouče, vyměnit i destičky?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2012 v 07:47 | Nahoru | #1
Desky byly sjeté dle původních kotoučů,proto ti na nových nesedí.Pokud není na plochách destiček zadřený písek nebo jiné tvrdé nečistoty a mají dostatečnou tloušťku,opravdu si časem "sednou",tj. přizpůsobí svůj tvar tvaru kotouče.Tedy v případě že není extrémní rovinnosti rozdíl mezi novými a starými kotouči.Nové destičky by se chovaly stejně.

Nové kotouče, vyměnit i destičky?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2012 v 08:28 | Nahoru | #2
jestli mas opravdu hluboko do kapsy a nakup novych by te zruinoval (ale na nove kotouce stare desky ...hmm) tak se da tomu 'sednuti' pomoct: sundej desky a jiste uvidis ktera mista brzdi. tato vyvysena mista prejed flexou brusnym kotoucem. bacha, ubyva to rychle a hodne to prasi. delej to pripadne venku.

Nové kotouče, vyměnit i destičky?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2012 v 08:32 | Nahoru | #3
tvl vždycky se mění oboje

Nové kotouče, vyměnit i destičky?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2012 v 08:40 | Nahoru | #4
No nad tím bych vubec nepřemýšlšl a dal nové desky

Nové kotouče, vyměnit i destičky?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2012 v 09:45 | Nahoru | #5
Urcite nove desky. Jestli na to nemas, tak vyndej desky a vezmi je smirkem. Flexou bys to neudelal rovne a jeste bys je upekl.

Nové kotouče, vyměnit i destičky?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2012 v 10:29 | Nahoru | #6
Nebo jestly k tomu máš přístup tak staré desky srovnat na magnetce, budeš je mít rovný jako nový, akorát mín materiálu...

Nové kotouče, vyměnit i destičky?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2012 v 10:30 | Nahoru | #7
Jak píšou výše- desky nové a pro klid duše bych já ještě zkontroloval funkčnost všech pístků a stav prachovek -když už je to dole...

Nové kotouče, vyměnit i destičky?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2012 v 12:02 | Nahoru | #8
Brzdy a gumy jsou priorita!Je pravidlem,že se s kotoučema dávaj rovnou i nový desky.Nešetři a vyměň je

Nové kotouče, vyměnit i destičky?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2012 v 12:55 | Nahoru | #9
Jestli tam má víc, jak půlku, tak je úplně zbytečný je měnit. Vem to buď smirkem, nebo jeď chvíli jak prase, ono se to srovná. I z kotouče, co vypadá jak gramofonová deska se dá udělat rovnej, jen to chce jet stylem brzda plyn..

Nové kotouče, vyměnit i destičky?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2012 v 15:02 | Nahoru | #10
Tak ja vim ze dalsi litr a neco za desky je dost, ale ve srovnani s kotoucema to je vcelku zanedbatelna cena. Vsude se doctes doporuceni, pri vymene kotouce vymen desticky.
Tak nespekuluj, a u brzd delej veci jak se maji. na brzdach se nesetri.

Nové kotouče, vyměnit i destičky?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2012 v 17:48 | Nahoru | #11
..to jsi měl už vyměnit komplet,destičky nestojí zase tolik a krásně by se ti to zajelo dohromady.Akorát ryskuješ že si zkurvíš nový korouče.

2 reakcí na tento příspěvek Nové kotouče, vyměnit i destičky?

21.7.2012 v 19:08 | Nahoru | #12
Díky, objednám teda nové. Prošel jsem si diskuze a asi to vidím na SBS (dohromady okolo 1.600 Kč). Ještě uvažuju o orig Nissin, nevíte někdo cenu orientačně?

Jinak jsem brzdu rozdělal a vypadá to ještě hůř než jsem tušil...

(reakce na) Nové kotouče, vyměnit i destičky?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2012 v 19:28 | Nahoru | #13
Alien-xx> Nissin ST budou nejlevnejsi kolem 900kc za jednu sadu.
Byt tebou premyslim o Bendix MF(sinter metalicke, ekvivalent k EBC HH nebo tem Nissinum....ale levnejsi) nebo MRR(take sinter metalicke ale racing, jen pokud jsi opravdu velky brzdic). Na Fko urcite dobre a za polovic.

Naposledy editováno 21.07.2012 19:35:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové kotouče, vyměnit i destičky?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2012 v 19:42 | Nahoru | #14
Alien-xx> Nissiny jsou snad nejlepší desky a jsou velice šetrné ke kotoučům. Pokud jsi dával nové kotouče,rozhodně o nich přemýšlej. V Brně je maj v Bonmotu,stav se tam a máš. Podle mě nejlepší volba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové kotouče, vyměnit i destičky?

21.7.2012 v 20:04 | Nahoru | #15
prackarr> dík, asi vemu už ty SINTER (které by tam měly být origo). Na brzdách fakt nemá smysl šetřit.

Jinak díky všem za příspěvky, zase jsem (a snad ne jen já) o něco chytřejší

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové kotouče, vyměnit i destičky?

21.7.2012 v 21:44 | Nahoru | #16
Hezké pozdravení,
kotouče máš nový desky tam dáš také nové, ale ještě to podstatné, vyměň také svého servisáka co Ti tam dal ty nový kotouče...a nechal vorvaný desky....
Čágo Píny

(reakce na) Nové kotouče, vyměnit i destičky?

21.7.2012 v 22:24 | Nahoru | #17

Píny píše: Hezké pozdravení,
kotouče máš nový desky tam dáš také nové, ale ještě to podstatné, vyměň také svého servisáka co Ti tam dal ty nový kotouče...a nechal vorvaný desky....
Čágo Píny



přesně !!

(reakce na) Nové kotouče, vyměnit i destičky?

22.7.2012 v 07:52 | Nahoru | #18

Píny píše: Hezké pozdravení,
kotouče máš nový desky tam dáš také nové, ale ještě to podstatné, vyměň také svého servisáka co Ti tam dal ty nový kotouče...a nechal vorvaný desky....
Čágo Píny


čoveče,to by mě zajímalo,proč? O výměně desek si rozhoduje majitel. pokud přijedeš do servisu a řekneš "chci vyměnit kotouče",nemá mechanik právo,měnit i desky,pokud s tím majitel nesouhlasí.
Chtěl bych vidět tebe,jak by ses tvářil,kdyby sis přišel do servisu pro motorku a mechanik ti řekla částku o 3500 vyšší jen proto,že se rozhodl ti vyměnit i desky.

Nové kotouče, vyměnit i destičky?

22.7.2012 v 08:29 | Nahoru | #19
Ty desky jsou za zenitem. Kdyby byly v lepším stavu je ideální magnetka. Jinak rovný stůl nebo deska, na něj smirek a šoupat. Velké nerovnosti vzít napřed pilníkem. Vyzkoušeno u auta, kde mně vyhodili z STK kvůli sjetým kotoučům.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové kotouče, vyměnit i destičky?

22.7.2012 v 13:21 | Nahoru | #20

Píny píše: Hezké pozdravení,
kotouče máš nový desky tam dáš také nové, ale ještě to podstatné, vyměň také svého servisáka co Ti tam dal ty nový kotouče...a nechal vorvaný desky....
Čágo Píny



Dobře řečeno!

(reakce na) Nové kotouče, vyměnit i destičky?

22.7.2012 v 13:45 | Nahoru | #21

Radza píše: Dobře řečeno!


Co je na tom do bře řečeno? Už tě vidím,jak si jdeš do servisu pro motorku a platíš o 3500kč více za opravu v klidu,protože ti tam servisák vyměnil něco,co nebylo domluveno,bo to bylo potřeba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové kotouče, vyměnit i destičky?

22.7.2012 v 14:58 | Nahoru | #22

Píny píše: Hezké pozdravení,
kotouče máš nový desky tam dáš také nové, ale ještě to podstatné, vyměň také svého servisáka co Ti tam dal ty nový kotouče...a nechal vorvaný desky....
Čágo Píny



V tomto případě s Pínym souhlasím, "servisák" (který byl zároveň prodejcem) mě ujišťoval že desky jsou v pořádku. Kdyby řekl že je potřeba jich vyměnit, tak neváhám. Bohužel jsem se to dozvěděl až doma, s motorkama nemám zatím moc zkušenosti, spíš se to toho teprve dostávám.

A proto doporučuju všem, kteří s tím nemají zkušenosti, nevěřte všemu co vám v servisu napovídají . Dokonce i autorizované servisy (u nás konkrétně Honda Zlín) svou úrovní připomínají nevyučené automechaniky, kteří věci řeší metodou pokus-omyl (slyšel jsem o tom od pár známých + na netu se taky dá lecos dočíst).

V tomto směru to vidím jasně - "co si neuděláš sám, to nemáš" . A na složitější zásahy si najít někoho komu můžete věřit (nejlépe reference od známých).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové kotouče, vyměnit i destičky?

22.7.2012 v 15:13 | Nahoru | #23
Alien-xx> Hele,a ty si myslíš,že mechanik úrovně nevyučeného mechanika umí méně,jak ty,co "se v to moc nevyzná",jak jsi psal?
Proč by ti mechanik neměnil desky? Dyť je to jeho kšeft,ne?
Podle mě byla rozhodujícím faktorem cena. proto k výměně nedošlo. Ono vyměnit desky je jedna věc a zaplatit je věc druhá.
Aby bylo jasno-nehájim "tvého mechanika". Neznám ani jeho,ani tebe a vím,jak to chodí.
Lidi šetří a když se něco vysere,tak je jednoduchý to hodit na mechanika,že to a to nevyměnil. Ale když to vymění,tak se zas řekne-"já to platit nebudu,já si toto neobjednal".
Navíc pokud dobře čtu,tak jsi toto úvodem nenapsal,nebo jsem to neviděl. Takže souhlasit s Pínym můžeš,ale Píny neměl ani páru,proč k výměně desek nedošlo. Ani já to nevěděl....

(reakce na) Nové kotouče, vyměnit i destičky?

22.7.2012 v 17:11 | Nahoru | #24
prackarr> Máš recht No ale minimálně bych viděl problém v komunikaci "servis/zákazník" .Dovezu to tam,řeknu mám kotouče v pr..mrkni nato co s tím a pokud bude něco další dej mě vědět.V době mobilů no problemo.Kdyby sice trochu věděl a uměl,udělá si to aji sám,není to GO motoru bo seřízení,to už chce vědět víc než kterým směrem se povoluje šroubek a co vyměnit co je na pohled po smrti.Je ale fakt že rádobymechaniků je dnes dost.Pokud to udělá blbě už tam příště nejdu a radši pohledám jiné ale zas kdo nic nedělá,nic nepokazí a každý jednou začínal .

Nové kotouče, vyměnit i destičky?

23.7.2012 v 00:07 | Nahoru | #25
Když jsem dělal v servisu tak jsme s kotoučema měnili i desky, starý jsme nechávali jen na přání zákazníka.

1 reakcí na tento příspěvek Nové kotouče, vyměnit i destičky?

23.7.2012 v 13:11 | Nahoru | #26
Nějak mě tu "chybí" nick rrss(nebo ssrr?)
"Pračkáři" smiř se ale s tím, že fundovanej servisák
MĚL informovat o zásadě měnit i desky (když už bylo
investováno do kotoučů!!)

(reakce na) Nové kotouče, vyměnit i destičky?

23.7.2012 v 15:10 | Nahoru | #27

IvanDvoutakťák píše: Nějak mě tu "chybí" nick rrss(nebo ssrr?)
"Pračkáři" smiř se ale s tím, že fundovanej servisák
MĚL informovat o zásadě měnit i desky (když už bylo
investováno do kotoučů!!)


Ano,souhlasím. Taky jsem to nikde nepopíral. Mě šlo jen o to,že někteří chlapci nadávají,že se má měnit to a to a támleto,ale jak dojde na placení,tak je to najednou drahý.
Co se týče toho,co jsi psal,neboj jistě sem brzy dorazí,napíše,jak jsem mimo téma a vy ostatní,jak jste blbí.

1 reakcí na tento příspěvek Nové kotouče, vyměnit i destičky?

23.7.2012 v 15:37 | Nahoru | #28
Zvlášť ty naše starší bajkerský generace byly nuceny
(za ´bolševika´)dělat až neuvěřitelný věci,když jsme chtěli
opravit i to,na co nic na trhu nebylo
Ale jak už tady bylo napsáno, v případě pneumatik a brzd by se
do TAKOVÝCH "amatérštin" měli pouštět(pokud vůbec!) jedině technicky
fundovaní a s praxí v obrábění, PROTOŽE(!)
když "ošmirgluju" brzdovou destičku aby byla "všude stejně tlustá",
mělo by to být nejmíň s přesností na desetinu milimetru!
I destičky z profivýroby si vždycky určitou dobu "sedají" !!
Jinak nebude sedět tak jak má, ani na kotouči ani na pístcích,
i kdyby to byl jen ten "prastarej" jednopístkovej třmen a bude
pístek ´vyvracet´z jeho osy ...

(reakce na) Nové kotouče, vyměnit i destičky?

23.7.2012 v 15:56 | Nahoru | #29
IvanDvoutakťák> ten smirek neni dobry napad, protoze brusne castice z nej zustanou v tom slinutem trecim materialu 'zapichane' a po osazeni zacnou brousit kotouc dokud se nezbrousi. Tohle neni nejlepsi metoda, proto jsem navrhoval tu uhlovku, protoze tam toto nehrozi, ma ji doma kazdy (narzodil od magnetky) a jde to snadno a relativne presne.

Nové kotouče, vyměnit i destičky?

23.7.2012 v 16:51 | Nahoru | #30
Magnetka mi prijde v tomhle pripade trosku jako kanon na vrabce, myslim ze zas naka extra presnost to byt nemusi, ja to rovnal vzdy na pasove brusce, je fakt to co rika dawe, ze tam muze ulpet nejaky brusivo, ale zas tolik ho asi nebude abych se bal z mi to znici kotouce...navic ja mivam v pasovce uz ty pasy obvykle dost odroleny, ty uz toho moc nepusti

Ja myslim ze se tam zadna vysoka veda nepraktikuje ani pri vyrobe, ze by na takovyhle zasahy clovek musel mit vs technickeho smeru bych netvrdil... Vetsina tech jednopistkovejch trmenu ma vakl na cepech x desetin, tzn naka nerovnost na desce uz je detail...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zapalovací cívky Honda CBR 600F gogo25 2 11.5.2024 v 20:01 combust
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F Novasek21 3 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 23 8.5.2024 v 21:14 juri23
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.


TOPlist