1 reakcí na tento příspěvek nastavení cyclotachometru na motorce
Čau, Tom
TomElefant750 píše: Předpokládám že potřebuješ obvod kola a ten je nejlepší si oměřit - na rovný ploše si najedeš ventilkem na zem, sedneš na motorku a odstrkáš se tak aby kolo udělalo jednu otáčku a ventilek byl opět na zemi. Oměříš - a máš to. Pokud to chceš přesnějc, udělej těch otáček 5 nebo 10 a vzdálenost tím číslem vyděl - odbouráš tím část nepřesností.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek nastavení cyclotachometru na motorce
E: Případně poloměr a potom 2*pi*r
Naposledy editováno 17.07.2012 14:23:14
1 reakcí na tento příspěvek nastavení cyclotachometru na motorce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce
S.M-A-RT píše: TomElefant750> Neni jednodušší si změřit průměr od kraji ke kraji pneu a potom použít naprosto vynikající vzoreček pi*d (3.14*průměr)
E: Případně poloměr a potom 2*pi*r
takhle presne to bylo i v tom navodu
zmerit vysku kola snad zvladne kazdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce
1 reakcí na tento příspěvek nastavení cyclotachometru na motorce
E-Ryc píše: WHTRDR> To je dost nepresne. Lepsi je udelat caru na pneu, kde se dotyka zeme, popojet, az se zase dotkne a zmerit vzdalenost. Nebo omotat krejcovskym metrem..
je to mozny ja jsem pri instalaci urval drat od snimace takze zatim nevim jak moc je to presny
WHTRDR> Snínač je impulsní (většinou jakýčkový kontakt), takže znovupřipojení kabeláže po utržení nemá na přesnost vliv.
2 reakcí na tento příspěvek nastavení cyclotachometru na motorce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce
A kolo od pláště k plášti sice změříš, ale v praxi většinou s menší přesností než například dráhu vzniklou deseti otáčkami kola, nemluvě o drobných změnách průměru kola při zatížení.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce
TomElefant750 píše: S.M-A-RT>
... s menší přesností než například dráhu vzniklou deseti otáčkami kola, nemluvě o drobných změnách průměru kola při zatížení.
Čau, Tom
tak zrovna zatížení pneu nemá na otáčky vůbec žádný vliv
můžeme se bavit o vlivu opotřebení/sjetí pneu, kdy dochází ke zmenšení obvodu. Při zatížení se jen pneu deformuje, ale její obvod je stále stejný
1 reakcí na tento příspěvek nastavení cyclotachometru na motorce
kolos píše: Tak zatížení pneu má určitě vliv a co teprve když pak začnete motorku v zatáčkách klopit a jezdit po krajích pneu, kde je obvod ještě menší
tak pokud se nepletu tak v zatacce je to jedno, bo jde o uhlovou rychlost, nejak nechapu co to ma spolecnyho s nastavenim obvodu? asi neni blbej aby to meril na kruhaci...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce
Uznávám že u nafouklýho kola na silniční motorce to bude prakticky zanedbatelný, ale třeba u endura foukanýho na 1 atm do lesa a na špuntech to bude znát dost.
Čau, Tom
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce
- změřil obvod kola na rovné cestě a zadal do cyclocomputeru
- jel jsem se projet a zajímala mě ujetá vzdálenost > rozdíl mezi CycloComputerem a budíkama
- spočítal si rozdíl a upravil hodnotu obvodu kola na cyclocomputeru
Jinak se to dá ještě porovnat s rychlostí v navigací, kterou si dáš na motorku