bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka nedobíjí ??
15.7.2012 v 17:13
Zdravím, potřebuji poradit ohledně cbr 125. Moto bylo na go motoru. Ale motorka nedobíjí. Všecko je v pořádku hodnoty jsou stejny. Včem je chyba ?
Baterka se nabyje vydrží to cca 30 - 50 km. Potom se vybyje a konec.

Uzavřeno 15.07.2012 v 17:32 uživatelem ghostriderrrrrr

Otevřeno 15.07.2012 v 17:33 uživatelem ghostriderrrrrr

Naposledy editováno 15.07.2012 17:45:16

Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 17:24 | Nahoru | #1
Honda - regulátor. A je to dobíjení!
Tak vem multimetr a měř.

Naposledy editováno 15.07.2012 17:25:13

Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 17:28 | Nahoru | #2
Hodnoty jsou v pořádku. Regulátor atd v pořádku. Musí tam byt jiná závada.

Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 17:32 | Nahoru | #3
Otázkou jest, které hodnoty máš na mysli. Když dobíjení nefunguje, těžko může být "vše v pořádku".

Odpoj regler od altecu a proměř odpory jednotlivých fází mezi sebou, musejí být v řádu Ohmů s několika desetinovou tolerancí. Hodnoty jsou v manuálu. Pak změř každou fázi zvlášť proti kostře, musí tam být buď nekonečný odpor, nebo musejí být odpory podobné, jako v předchozím kroku a u všech třech fází stejné (záleží na tom, zda střed vinutí je, či není ukostřen).
Nastartuj motor a za volnoběhu změř napětí jednotlivých fází mezi sebou, musejí být stejná. Při vyšších otáčkách (cca 5000RPM) by se měla napětí pohybovat mezi 50 - 70V. Opět ale musejí být všechna tři stejná.
Pak pro sichr můžeš spojit tři žárovky 24V/21W do hvězdy a na každé z jejích ramen napojit jednu fázi. Nastartuj, drž jen nízké otáčky, aby žárovky neshořely a hrubá závada (nesymetrie) se projeví nestejným jasem žárovek (všechny musejí svítit stejně, jas se souběžně mění v závislosti na otáčkách motoru), ale přesnější je vzít klešťový ampérmetr a změřit jím proudy ve všech třech fázích. Opět musejí být stejné .

Pokud všechna tato měření dopadnou, jak mají, je alternátor v pořádku a potom jdi po konektorech a kabeláži mezi alterátorem, reglerem a baterkou. Také by mohla být prasklá hlavní pojistka, zařazená mezi + pólem baterky a výstupem regleru.

Pokud je toto vše v pořádku a přesto ani při zvýšených otáčkách napětí na baterce
nepřesáhne 13.5V (kor při zapnutých světlech), je vadný regler . Bohužel někdy častá závada u Hondy, takže počítej a rýpavými příspěvky typu "Honda - doporučuje 9 z 10 výrobců náhradních regulátorů".
Se sháněním originálního se nebabrej a připasuj tam VAPE A-R90 . Je levnější a mnohdy spolehlivější.

Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 17:32 | Nahoru | #4
nakopni to a změř napětí na baterce... Popř. nemáš náhodou baterku v háji?

Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 17:33 | Nahoru | #5
ghostriderrrrrr-> chyba bude v tvé češtině

Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 17:41 | Nahoru | #6
Omlouvám se za gramatiku alee to semka nepatří.. Díky za rady. Moto bylo na go moto. Předtím to fungovalo. V servu jsme měřili hodnoty baterky u mojí cbr a kamaráda cbr. A hodnoty jeho a moje byli uplně totožné. Chyba bude asi v zapojení nebo tak. Nebo to ruší zadní blinkr.

Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 17:46 | Nahoru | #7
Kolik jste teda naměřili?

Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 17:47 | Nahoru | #8
Když je to po rozborce motoru, tak může být nedostatečně spojený nějaký konektor, nebo jestli se třeba někomu nepovedlo utrhnout nějaký z vývodů statoru při montáži motoru. Proto to proměř, jak jsem psal výše a poznáš to. Zadní blinkr s tím těžko bude mít něco společného, to je úplně jiný okruh.

Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 17:52 | Nahoru | #9
Já právě tu motorku sem zavezl zpět. Těmto věcem ohledně elektriky moc nechápu Myslím žetam bude fakt něco špatně zapojeno při složení motoru. Jinak baterka uz byla minulej rok dosti špatná. Ale zase to tedka ani nešlo roztlačit. A po novém dobítí to chytalo na drc ale po 30 km hotovo. J.K.K moc díky za rady

Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 18:18 | Nahoru | #10
na GO jo ?

Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 18:49 | Nahoru | #11
Honda nedobíjí??..co je to za blbost, nemožný!!!

2 reakcí na tento příspěvek Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 19:01 | Nahoru | #12
S tímhle ti poradí snad jen Ondra.V . Opravdu tomu moc rozumí a když mu napíšeš, bezvadně ti poradí

Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 19:08 | Nahoru | #13
Hele jestli je baterka mrtvá, tak to může dobíjet jak chce a stejne nepojede.
Dobíjení nejjednodušeji prověříš připojením voltmetru na baterku, kdyz nastartuješ, mělo by na ní byt minimálně 13.5V.
Pokud chces prověřit baterku, tak nabít a dat na zátěžák.
Kdyz budes měřit pouze napětí na baterce která je venku z moto, tak třeba ukáže 12 a víc voltů, ale nic to nevypovídá o jejím stavu.
Protoze pri zátěží napětí klesne pod 10 a neda žádný proud.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 19:18 | Nahoru | #14
Janek> No nevím, zda totok jest fajné nápad, předsedo... Aby klučina nevzal Ondrovo rady vážně a nedomrvil si motorku úplně.

dva_hrnce> Na to je třeba vzít FY-64 , nebo podobný, který jí naloží 100A a tak odhalí, kterak na tom baterka jest.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 19:36 | Nahoru | #15

J.M.K. píše: Janek> No nevím, zda totok jest fajné nápad, předsedo... Aby klučina nevzal Ondrovo rady vážně a nedomrvil si motorku úplně.

dva_hrnce> Na to je třeba vzít FY-64 , nebo podobný, který jí naloží 100A a tak odhalí, kterak na tom baterka jest.


Vím, proto kdyz si nejsem baterkou jist, jedu s ní do baterkárny, bo tyhle věci doma nemám :(

(reakce na) Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 19:47 | Nahoru | #16
dva_hrnce> Já zas pro změnu nemám v okolí žádnou baterkárnu. Ale FY-64 stojí kolem pěti stovek, takže zas taková pálka to není.

(reakce na) Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 21:18 | Nahoru | #17

Janek píše: S tímhle ti poradí snad jen Ondra.V . Opravdu tomu moc rozumí a když mu napíšeš, bezvadně ti poradí


Jo to je pravda, a mozna jestli to dobijeni nebude tim ztracenym potenciometrem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 21:22 | Nahoru | #18

J.M.K. píše: Janek> No nevím, zda totok jest fajné nápad, předsedo... Aby klučina nevzal Ondrovo rady vážně a nedomrvil si motorku úplně.

dva_hrnce> Na to je třeba vzít FY-64 , nebo podobný, který jí naloží 100A a tak odhalí, kterak na tom baterka jest.


Hele podle mejch zkusenosti staci zmerit kapacitu babterky vybitim (merenym) bud chytrou nabijeckou nebo zarovka/volmetr/hodinky. A jestli dava rozumnej zkratovej proud zjistis na starteru. Nerikam ze to je uplne 100%, ale obvykle se objevi jestli je baterka KO.

(reakce na) Motorka nedobíjí ??

15.7.2012 v 21:48 | Nahoru | #19
gugo> I to se dá udělat, ale baterka může mít plnou kapacitu i přes to, že některý článek má zvýšený vnitřní odpor, takže kapacita nemusí nutně vypovědět o tom, zda baterka dokáže dát také potřebný startovací proud. Při vybíjení žárovkou se to nemusí projevit (záleží na jejím příkonu), ale při startovacím proudu už ano.
Samozřejmě, že stačí napíchnout na baterku voltmetr a zapnout starter, ten zátěžák udělá v podstatě totéž.

Motorka nedobíjí ??

22.7.2012 v 18:26 | Nahoru | #20
vem kus cinu (pres 30cm), ocisti kontakty na baterce a pripoj. pokud se cin po par ms roztece je to dobry. zmer napeti na baterce, pripoj na pul hodky zarovku. pak odpoj a znova zmer, nech 10minut jenom tak a znova zmer. pak sem napis jak si dopadl.

ovsem pocitam stim ze pri nastartovany moto v otackach mas na svorkach baterie 14V jinak zacni resit dobijeni

Motorka nedobíjí ??

9.6.2013 v 22:12 | Nahoru | #21
Zdravim,

tak mam podobny problem:

Cagiva Mito, ted jsem kupoval novou baterku, plne nabita, nova.. (mam na motorce asi o 50w silnejsi zarovky).

Asi mesic od nabiti zacaly problemy se startovanim.. Obcas to cuklo a chytlo, obcas ne. Ted je baterka uplne vybita, zatim co jsem meril:

Napeti v klidu je kolem 11V. Pri zapnutych svetlech to klesne na 9, pri pokusu o nastartovani na 2.5 ale motor se ani neprotoci, zkratka baterka je totalne vybita. Po nastartovani se napeti drzi asi na tech 11V, ale ani kdyz jsem motor vytocil asi na 8tisic, tak napeti nevylezlo nad 12V. bylo tam tusim 11.9. Ty odpory fazi a napeti ve fazich alternatoru se chystam jeste zmerit, zatim nebyl moc cas.

Chtel bych se ale zeptat, myslite ze problem je v tech zarovkach, ze 50W navic je pro ten alternator moc a nebo ze je v haji alternator/regulator dobijeni ? Nemuzu moc posoudit jak se ta motorka chovala predtim, vybijela se taky, jenze to tam byla stara baterka a taky to bylo vic v dilne nez na silnici, takze neustale startovani atp..


Diky

Motorka nedobíjí ??

10.6.2013 v 11:34 | Nahoru | #22
Tak napeti ve fazich se pohybuje od 15 do 50V v zavislosti na otackach, odpor vuci kostre je mimo meritelnej rozsah (coz predpokladam ze je spravne) .. a odpor fazi vuci sobe je 0.7ohmu , v manualu jsem zadnou presnou hodnotu nenasel, ale tak je to v radech ohmu.. ted jeste zkousim baterku nabit nabijeckou a pote znova zmerit napeti na ni pri chodu motoru, ale predpokladam ze je tedy regulator v haji ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R Dominik07 11 Dnes v 15:12 Krautkopf
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Blinkry Honda CBR 125R ProFicK 1 24.3.2024 v 02:08 tompok76
Utahovací momenty Honda CBR 125R Hondapcx125 4 18.3.2024 v 15:12 assassin
Vrzání Honda CBR 125R Hondapcx125 10 5.3.2024 v 09:23 Gahan37


TOPlist