globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vůle nýtů brzdových kotoučů
14.7.2012 v 17:22
Pri hledani duvodu, proc mi porad chytaji desticky o kotouc jsem dostal tip, ze by to mohlo byt zatuhlymi nyty. Tak jsem se na to koukl a prakticky se to v nich vubec nehne, kdyz zkousim hybat obruci. Predpokladam, ze to je spatne? Jak velka by tam mela byt vule? Mel bych se to snazit rozhybat? Nehrozi, ze pak to zacne naopak napriklad kopat, coz je daleko horsi problem, nez ze to trochu susti? Kotouc ma 4,5mm, minimum psane 3,5mm, je krasne rovnej. Cim to pripadne cistit, brake cleaner nebo je i jina moznost?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

14.7.2012 v 22:51 | Nahoru | #31

SirIndy píše: Susti to dost a nejspis i trochu pribrzduje (kolo udela dve otocky, kotouce se rozpaluji i kdyz skoro nebrzdim).



Tak jestli se hreji kdyz nebrzdis tak je opravdu neco spatne. Ale stejne jako ostatni bych hledal pricinu prece jen spis v nekterem pistku. Proste tyhle pevny trmeny kde jsou vzdy 2 a 2 proti sobe stojej za hovno. Staci aby se k jednomu z pistku ve trmenu dostala nejaka necistota, coz se stane lehko, nebot nemaji vnejsi manzetu jak u auta a ten jeden pistek se zacne hur pohybovat tak se celej trmen zacne chovat na hovno. Ono to samozrejme brzdny ucinek neztrati ale treba je divnej nabeh brzdneho ucinku, nestejnomerne ojizdeni kotouce (jednou jsem rozebiral trmen v italii, kdyz v noci po desti chytily kotouce lisku a z casti leveho kotouce se pak rez neobrzdila - jinak to brzdilo uplne normalne), nestejne sjizdeni desticek a ruzne jinak to zlobi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

14.7.2012 v 23:17 | Nahoru | #32

petrvtr_new píše: Tak jestli se hreji kdyz nebrzdis tak je opravdu neco spatne. Ale stejne jako ostatni bych hledal pricinu prece jen spis v nekterem pistku. Proste tyhle pevny trmeny kde jsou vzdy 2 a 2 proti sobe stojej za hovno. Staci aby se k jednomu z pistku ve trmenu dostala nejaka necistota, coz se stane lehko, nebot nemaji vnejsi manzetu jak u auta a ten jeden pistek se zacne hur pohybovat tak se celej trmen zacne chovat na hovno. Ono to samozrejme brzdny ucinek neztrati ale treba je divnej nabeh brzdneho ucinku, nestejnomerne ojizdeni kotouce (jednou jsem rozebiral trmen v italii, kdyz v noci po desti chytily kotouce lisku a z casti leveho kotouce se pak rez neobrzdila - jinak to brzdilo uplne normalne), nestejne sjizdeni desticek a ruzne jinak to zlobi.



No jo, ale to uz sem vsechno nechal udelat a nejspis to vubec nepomohlo...

(reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

14.7.2012 v 23:21 | Nahoru | #33

SirIndy píše: No jo, ale to uz sem vsechno nechal udelat a nejspis to vubec nepomohlo...

Zitra si povol stelovak na brzde na minimum, klidne at Ti zabira az na konci a zkus to projet. Pak uvidis Myslim na pacce brzdy.

Naposledy editováno 14.07.2012 23:22:48

Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 07:10 | Nahoru | #34
pistky by se mely po kazdym zmacknuti packy trochu vratit, delaj to vsechny? Jestli ne tak vsechny novy tesneni a prachovky, pokud jsou opravdu cisty. Chovani co popisujes bych na nyty netipoval.

2 reakcí na tento příspěvek Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 17:04 | Nahoru | #35
Tak jsem se sel podivat a kolo se mi otoci take o 2 otacky. A povazuju to za uplne normalni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 17:09 | Nahoru | #36

petrvtr_new píše: Tak jsem se sel podivat a kolo se mi otoci take o 2 otacky. A povazuju to za uplne normalni



Co to je za vynalez, aby to normalne takhle drhlo? Kdyz ty desky odtlacis, tak to udela otacek daleko vic... A v tech nytech se ti to hybe?

(reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 17:15 | Nahoru | #37

SirIndy píše: Co to je za vynalez, aby to normalne takhle drhlo? Kdyz ty desky odtlacis, tak to udela otacek daleko vic... A v tech nytech se ti to hybe?



No lehce ne, jak uz jsem psal. Jediny kotouc ktery jsem videl se hybat sel do servisu na prenytovani... Tohle nepovazuju za drhnuti ale normalni stav..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 17:31 | Nahoru | #38

petrvtr_new píše: Tak jsem se sel podivat a kolo se mi otoci take o 2 otacky. A povazuju to za uplne normalni



2 otáčky mi přijdou taky ok, ale to že se kotouče hodně hřejou už mi nepřijde úplně normální. I když na ně normálně nesahám, tak si nejsem jistej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 17:35 | Nahoru | #39

Stev píše: 2 otáčky mi přijdou taky ok, ale to že se kotouče hodně hřejou už mi nepřijde úplně normální. I když na ně normálně nesahám, tak si nejsem jistej



2 otacky kdyz za to vemes vsi silou? Ja nevim jak hodne by se kotouce mely hrat pri minimalnim zatizeni (pouze mirne brzdeni pred obcema). V zatackach je mi jasny, ze se musej rozpalit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 17:39 | Nahoru | #40
SirIndy> musel bych to zkusit, takhle se to těžko říká. Ale každopádně při minimálním zatížení by neměly bejt horký si myslím. A já na kotoučích malou vůli mám, když zatlačím kousek se odehnou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 17:55 | Nahoru | #41

Stev píše: 2 otáčky mi přijdou taky ok, ale to že se kotouče hodně hřejou už mi nepřijde úplně normální. I když na ně normálně nesahám, tak si nejsem jistej



To souhlasim, me se take nehrejeou kdyz nebrzdim. Ale nevim jak si to mam predstavit, ze pri minimalnim zatizeni hrejou... Pri jakymkoliv zatizeni se museji min nebo vic hrat , to je prece princip.

(reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 18:00 | Nahoru | #42

Stev píše: SirIndy> musel bych to zkusit, takhle se to těžko říká. Ale každopádně při minimálním zatížení by neměly bejt horký si myslím. A já na kotoučích malou vůli mám, když zatlačím kousek se odehnou.


To ja take, ale neni to tak ze bych primo citil nebo dokonce videl pohyb treba mm mezi stredem a obruci. Resp. jeden takovej kotouc mel kamos na CBR a hrozne ho to sralo, protoze ten kotouc delal kraval a dal ho teda na prenytovani. Ted je stejne "bez vule" jako ostatni co jsem mel v ruce.

1 reakcí na tento příspěvek Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 18:59 | Nahoru | #43
Tak hele, prestalo prset tak jem se na to sel jeste podivat. Tak abych to upresnil: kdyz otocim kolem maximalni silou tak se otoci 3X, kdyz lehce tak 1x. Prohlizel jsem si jak je nytovan kotouc a nemuze mit axialni vuli vic nez tak 0.2 mm. Ale prsty ko propruzim do stran treba nekolik mm.

(reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 19:03 | Nahoru | #44

petrvtr_new píše: Tak hele, prestalo prset tak jem se na to sel jeste podivat. Tak abych to upresnil: kdyz otocim kolem maximalni silou tak se otoci 3X, kdyz lehce tak 1x. Prohlizel jsem si jak je nytovan kotouc a nemuze mit axialni vuli vic nez tak 0.2 mm. Ale prsty ko propruzim do stran treba nekolik mm.



No a to ja prave nepropruzim.

2 reakcí na tento příspěvek Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 19:06 | Nahoru | #45
já to byl shodou okolností taky teď zkusit. Plnou silou 9 otáček, když jsem zkusil zmáčknout předtím brzdu tak 8. Vůle v nýtech je tak 0,5mm na každou stranu - hodně hrubý odhad, každopádně pohyb na nýtu vidím ale volně se to nehýbe. Ale nýtama to být nemůže, síla kterou jsem musel vyvinout nebyla tak malá, přibržďovalo by to i tak.

(reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 19:07 | Nahoru | #46

petrvtr_new píše: To souhlasim, me se take nehrejeou kdyz nebrzdim. Ale nevim jak si to mam predstavit, ze pri minimalnim zatizeni hrejou... Pri jakymkoliv zatizeni se museji min nebo vic hrat , to je prece princip.



To se přes internet hrozně blbě říká, není to měřitelný, já si pod tím představuju to, že po klidný projížďce kotouče nejsou horký, teplý samozřejmě jo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 19:11 | Nahoru | #47

Stev píše: já to byl shodou okolností taky teď zkusit. Plnou silou 9 otáček, když jsem zkusil zmáčknout předtím brzdu tak 8. Vůle v nýtech je tak 0,5mm na každou stranu - hodně hrubý odhad, každopádně pohyb na nýtu vidím ale volně se to nehýbe. Ale nýtama to být nemůže, síla kterou jsem musel vyvinout nebyla tak malá, přibržďovalo by to i tak.



A je to tady, ne ze 2 otacky jsou normalni, ale Petrovi to pribrzduje taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 19:15 | Nahoru | #48

SirIndy píše: A je to tady, ne ze 2 otacky jsou normalni, ale Petrovi to pribrzduje taky



Stev ma ovsem jine brzdy
Takhle to mam uz 90000 km a puvodni kotouce maji 4mm. Trmeny a pumpa jsou ovsem uz jine.,
Ale jak rikam, povazuju to za normalni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 19:26 | Nahoru | #49

Stev píše: já to byl shodou okolností taky teď zkusit. Plnou silou 9 otáček, když jsem zkusil zmáčknout předtím brzdu tak 8. Vůle v nýtech je tak 0,5mm na každou stranu - hodně hrubý odhad, každopádně pohyb na nýtu vidím ale volně se to nehýbe. Ale nýtama to být nemůže, síla kterou jsem musel vyvinout nebyla tak malá, přibržďovalo by to i tak.



Steve, a to mas origo kotouce? ja tam proste fyzicky takovej prostor mezi nytem a materialem kotouce nemam, aby umoznil takovej pohyb. Jak jsem psal, je tam prostor tak na 2 desetiny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 19:38 | Nahoru | #50

petrvtr_new píše: Stev ma ovsem jine brzdy
Takhle to mam uz 90000 km a puvodni kotouce maji 4mm. Trmeny a pumpa jsou ovsem uz jine.,
Ale jak rikam, povazuju to za normalni



90000km? To je hodne slusna porce, kolik ma tvoje VTR najeto celkem? Nevim jak velkej vliv muze mit to pribrzdovani na kotouc, spis bych videl ze budou rychleji odchazet desky. Jaka je normalni zivotnost kotouce taky nevim, ani jak poznat jestli je origo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 19:41 | Nahoru | #51
petrvtr_new> origo kotouče, a těch 0,5mm je opravdu pohyb hrubě od oka - klidně to může být míň, a je to na každou stranu když tlačím na kotouč silou.

Jinak to že mám jiný třmeny by nemělo mít takovej vliv, vždyť by měly fungovat principielně stejně, i pumpa. Podíval bych se jak se vracej ty pístky po zmáčknutí páčky. Já mám kolo prakticky uvolněný a ani ho nemusím roztočit.

e: minulej rok jsem dával nový origo těsnění a prachovky na všechny pístky.

Naposledy editováno 15.07.2012 19:43:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 19:46 | Nahoru | #52

SirIndy píše: 90000km? To je hodne slusna porce, kolik ma tvoje VTR najeto celkem? Nevim jak velkej vliv muze mit to pribrzdovani na kotouc, spis bych videl ze budou rychleji odchazet desky. Jaka je normalni zivotnost kotouce taky nevim, ani jak poznat jestli je origo...



Tak kamaradi, vy se me umite v nedeli zabavit Ted jsem vybehl znova, s suplerou, mikrometrem a sparomerkama. 90000 km je celkovej pocet, kotouce jsou puvodni. Meril jsem ted merkou vuli mezi nytem a kotoucem, opravdu tam dostanu 0.20 mm max. original desky Nissin ST mi vydrzely 35000 km, druhy byly goldfreny S3 a vydrzely me stejne, ted mam EBC HH a prave dnes jsem na ne dnes koukal po 20000 km a pomalu se blizej ke konci, takze odhadem tak 25000. Bud jsou mekci, nebo jsem trochu zhovadil. Zadni mi vydrzi vetsinou tak polovinu.

Mimochodem kotouce se taky nesjizdeji uplne stejne, na vnejsim prumeru (samozrejme mimo neojetou hranu) maji tloustku 4.15 mm, na vnitrnim 3.97 mm. Oba dva shodne. Zadni kotouc se blizi k limitu, na nejslabsim miste ma 4,17mm, pristi desky uz asi pujdou na novej kotouc.

Naposledy editováno 15.07.2012 19:50:32

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 19:52 | Nahoru | #53

petrvtr_new píše: Tak kamaradi, vy se me umite v nedeli zabavit Ted jsem vzbehl znova, s suplerou, mikrometrem a sparomerkama. 90000 km je celkovej pocet, kotouce jsou puvodni. Meril jsem ted merkou vuli mezi nytem a kotoucem, opravdu tam dostanu 0.20 mm max. original desky Nissin ST mi vydrzely 35000 km, druhy byly goldfreny S3 a vydrzely me stejne, ted mam EBC HH a prave dnes jsem na ne dnes koukal po 20000 km a pomalu se blizej ke konci, takze odhadem tak 25000. Bud jsou mekci, nebo jsem trochu zhovadil.



A je tech 90000km realnych? Protoze ja mam na tachaci 53000km a kotouce 4,5mm - takze bud by to musel bejt zazrak a neni stocena nebo tam nemam origo kotouce. A nebo ti ty kotouce sezraly ty Goldfreny, jak se rika.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 19:54 | Nahoru | #54

Stev píše: petrvtr_new> origo kotouče, a těch 0,5mm je opravdu pohyb hrubě od oka - klidně to může být míň, a je to na každou stranu když tlačím na kotouč silou.

Jinak to že mám jiný třmeny by nemělo mít takovej vliv, vždyť by měly fungovat principielně stejně, i pumpa. Podíval bych se jak se vracej ty pístky po zmáčknutí páčky. Já mám kolo prakticky uvolněný a ani ho nemusím roztočit.

e: minulej rok jsem dával nový origo těsnění a prachovky na všechny pístky.



To ja prave dneska na pistky koukal, protoze za tyden je dovolena a chtel jsem se ujistit, ze nebude problem jak pred rokem A vsechno chodi jak ma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 19:57 | Nahoru | #55

petrvtr_new píše: To ja prave dneska na pistky koukal, protoze za tyden je dovolena a chtel jsem se ujistit, ze nebude problem jak pred rokem A vsechno chodi jak ma.



můžeme udělat párty se třema červenejma vtr, předním stojanem a šuplérou Jinak mě nenapadlo předtím nic lepšího než sednout do auta a jet 10 kiláků k motorce, aspoň jsem pokecal s našima a vyndal z auta nářadí

(reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 19:57 | Nahoru | #56

SirIndy píše: A je tech 90000km realnych? Protoze ja mam na tachaci 53000km a kotouce 4,5mm - takze bud by to musel bejt zazrak a neni stocena nebo tam nemam origo kotouce. A nebo ti ty kotouce sezraly ty Goldfreny, jak se rika.



Hele mam 90000 km na kotoucich a jsou na 50 %. Nerikal bych teda, ze je neco sezralo Ale treba tam vliv je, co ja vim, desky tam kazdopadne byly jak jsem napsal. Vzadu jsem jeste mel navic SBS, taky to bylo dobry.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 19:58 | Nahoru | #57
SirIndy> 4.5 mm je řekl bych naprosto v pohodě, já jsem to dlouho neměřil, ale mám 63 tis. a taky něco kolem týhle hodnoty. Nový nejsou zas tak tlustý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 20:02 | Nahoru | #58

Stev píše: můžeme udělat párty se třema červenejma vtr, předním stojanem a šuplérou Jinak mě nenapadlo předtím nic lepšího než sednout do auta a jet 10 kiláků k motorce, aspoň jsem pokecal s našima a vyndal z auta nářadí



To je napad Kdyz ja mam VTR zluty, cerveny me ukradli v roce 2006

(reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 20:07 | Nahoru | #59

Stev píše: SirIndy> 4.5 mm je řekl bych naprosto v pohodě, já jsem to dlouho neměřil, ale mám 63 tis. a taky něco kolem týhle hodnoty. Nový nejsou zas tak tlustý.



Jestli on to nemeril spatne. ja mam 4.40 na pravem a 4.44 ne levem kotouci na hrane na vnejsim prumeru, kam desticky nedosahnou, tj. puvodni tloustaka novejch.

(reakce na) Vůle nýtů brzdových kotoučů

15.7.2012 v 20:07 | Nahoru | #60
petrvtr_new> taková doba a já mám furt zafixovanej starej avatar
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 75 9.1.2024 v 16:55 djbell
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 0 10.8.2023 v 09:20 ujec76
tacho na Hondu VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 1 2.8.2023 v 22:17 Prasčenko


TOPlist