globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: PRI - utopené ?
Ahoj,
stala se mi nemilá věc. Jedu si na své nové gs a dojde mi benzín, tak přepnu na rezervu. Omylem jsem ale přepnul na polohu PRI, kde jsem ji i nechal v domnění, že je to na rezervě. Druhý den už z ní tekl benzín a mám to teď strach nastartovat, protože jsem se někde dočetl že jsem ji mohl utopit. Nevím co to pro mě znamená, nerad bych si odrovnal motor, tak prosím o radu zkušenější.

Uzavřeno 26.03.2013 v 11:42 uživatelem mik3

PRI - utopené ?

6.7.2012 v 16:15 | Nahoru | #1
utopit svíčky...poloha PRI znamená zaplnic karbece benzínem když jsi je měl vyndané

PRI - utopené ?

6.7.2012 v 16:28 | Nahoru | #2
neutopil jsi ji ..PRI je poloha kdy se Ti plni karburatory samospadem a ne podtlakem(neni to o vyndani ale vetsinou se tohle pouziva po zime kdy jsou karburatory vyschle).Pokud Ti karbce pretekly,mas na picu plovaky

PRI - utopené ?

6.7.2012 v 16:30 | Nahoru | #3
koukni kolik máš oleje a jestli nesmrdí po benzínu... kdyžtak vypustit, vyměnit vč. filtru, vyndat svíčky, vysušit třeba nad plynovým hořákem a protočit motor bez nich.

PRI - utopené ?

6.7.2012 v 16:35 | Nahoru | #4
jj, pokud to propustily plováky do válcu tak máš benzinu plnej motor, koukni na měrku nebo do okýnka jestli něco nepřibylo, ale sicher je sicher a udělej to jak říká Fizzer

1 reakcí na tento příspěvek PRI - utopené ?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2012 v 17:03 | Nahoru | #5
Jo, se mi na GSku stalo také.

a) netěsní ti jehlové ventily, takže budeš mít i problémy s udržením hladiny atak různě, rozdělej plovákovku pokud tam jen netěsní tak vyměnit O kroužky, jinak když bude na hovno (zteřelé rozpadené etc.) tak zainvestuj do těsnící sady asi za 7 stovek a máš tam nové ventily i těsnění plovákové komory
b) Vytoč ven svíčky a protoč na sucho startérem. Když nic nevystříkne ven tak je to v klidu

Netřeba se prostě bát, co to napáchalo za škody zjistíš během pár minut.

(reakce na) PRI - utopené ?

6.7.2012 v 19:09 | Nahoru | #6
dj_hroch> Netřeba se bát, co to napáchalo zjistím během pár minut ? hmm
Olej je ok, tak zkusím ty svíčky .. Díky za rady
Edit:
Tak jsem vyndal svíčky, protočil to a levý válec vyplivl pěknou dávku benzínu, jsem rád že jsem to nestartoval .. Uf ..
Teď to ještě nechám minimálně do rána větrat bez svíček a pak myslíte že se nemusím bát to natočit ?

Naposledy editováno 06.07.2012 20:37:22

1 reakcí na tento příspěvek PRI - utopené ?

6.7.2012 v 21:09 | Nahoru | #7
ještě olej

(reakce na) PRI - utopené ?

6.7.2012 v 21:16 | Nahoru | #8
micar> Olej vypadá v poho, nesmrdí benzínem a hladina ok ...
Co by se stalo kdyby v tom oleji přeci jen trocha benzinu byla?

Naposledy editováno 06.07.2012 22:11:15

PRI - utopené ?

6.7.2012 v 22:14 | Nahoru | #9
nic při ohřátí se odpaří... aby to nemazalu to by směs musel bejt 50:50 nebo ptostě mos bnzínu v oleji... pokud je hladina v normě neřešil bych to.
Karburátory mají přepad, takže pokud nezavřeli ventilky, tak to šlopod motorku hadičkou od přepadů..

PRI - utopené ?

7.7.2012 v 07:23 | Nahoru | #10
že by karbce na GSu neměli přepad?

PRI - utopené ?

7.7.2012 v 11:45 | Nahoru | #11
Přepad to má, taky mi to tím valilo a když s motorkou "zaštěrchám" tak to tím přetíká.. Nějak se to ale dostalo i do válců no ..

PRI - utopené ?

7.7.2012 v 12:14 | Nahoru | #12
Lidičky tak moc díky, teď jsem to natočil a snad v poho .. jen chvilku trvalo než to chytlo, což přikládám těm šachům se svíčkama atd ..
Ještě mi prosím Vás řekněte, když mi teda netěsní ty jehly, což psal dj_hroch výše, co to pro mě znamená ? V čem by mohl být problém (když už to nebudu dávat na PRI), protože žádný potíže jsem doteď neměl, když jsem coural na polohu ON.

PRI - utopené ?

8.7.2012 v 19:04 | Nahoru | #13
To ale neni netesnosti jehly(ta je vzdy povysunuta) ale spis v prdeli plovak

PRI - utopené ?

8.7.2012 v 19:14 | Nahoru | #14
No teď mi to začalo dělat to, že když startuju tak to nechytne hned, ale musím to chvíli točit, to bude asi to, že mi to nedrží hladinu, jak se psalo výše, že ?
Takže je špatný plovák nebo těsnění ? co myslíte ?

PRI - utopené ?

8.7.2012 v 20:26 | Nahoru | #15
dle mého bych začal tím, že vyměním jehlové ventily a zkontroluju hladiny dle manuálu, pak bych taky vyměnil svíčky pokud byly nějak víc zachcané, ale to je spíš jen taková prevence

kdyby byl špatný plovák nebo zůstával viset, tak by se dle mého válce neustále přehlcovaly benzínem a ten by při nastartovaném motoru (podtlakový pal. kohout) tekl přes přepad

pokud jsem dobře pochopil, tak zmiňovaná PRI poloha je to samé jako úplně běžný nepodtlakový palivový kohout, takže pokud jsou jehlové ventily v pořádku, neměl by snad být důvod aby se to zachcalo, když hladina benzínu v plovákovce dosáhne maxima, tak plovák zatlačí na jehlák a ten úplně zavře jeho přívod, pokud motor neběží a přtom je puštěný benzín na nepodtlakové poloze, tak je dle mého jehlák úplně uzavřen

tohle všecko jsou ale jen prosté úvahy, tento stroj jsem nikdy v životě neměl v ruce, takže se možná mýlím

1 reakcí na tento příspěvek PRI - utopené ?

8.7.2012 v 20:38 | Nahoru | #16
někdo to tu psal, stačí 2 průhledný hadičky a hladinu máš zkontrolovanou, to je základ.

(reakce na) PRI - utopené ?

8.7.2012 v 23:41 | Nahoru | #17
neznamyScooterD> Asi myslíš dát místo těch dvou hadiček co vedou z nádrže průhledné a na těch to nějak poznám ? Jsem tu novej a teď jsem to tu dvě hodiny prolézal a nic jsem nenašel Nebo to najdu někde v těch manuálech viz http://www.motorkar...zuki/suzuki-gs-500e/ ? (ne všechny jdou stáhnout )

Naposledy editováno 08.07.2012 23:45:26

PRI - utopené ?

Skvělá odpověď, děkuji! 9.7.2012 v 09:05 | Nahoru | #18
nene, dole na plovákovce by měl bejt výpušťák, na ten nasadíš právě tu hadičku, nasměruješ ji nahoru tak, aby byl druhej konec vejš než plovákovka, nejlíp lehce nad karbec třeba, povolíš výpustnej šroub čímž jakoby vypustíš karbec, nicméně hladina benzínu vystoupá v hadičce právě tak vysoko, jak vysoko je hladina v karburátoru. Klidně to můžeš i natočit a nechat běžet a uvidíš jestli je hladina ok. V manuálu by měl bejt tenhle postup popsanej a jestli ne, tak by tam mělo být jak vysoko má hladina být.

PRI - utopené ?

Skvělá odpověď, děkuji! 9.7.2012 v 10:43 | Nahoru | #19
Kontrola hladiny v praxi pro představu



PRI - utopené ?

9.7.2012 v 15:21 | Nahoru | #20
dotaz: a co by se vubec stalo kdyby clovek takhle prechcany motor nastartoval?

PRI - utopené ?

10.7.2012 v 12:09 | Nahoru | #21
no.. spíš by podle mě nenastratoval.. zachrstlo by to svíčku a tím by skončil.. kdyby to chytlo, tak by to chvilku pčkalo, ale jinak dle mého nic

jo a co se týče té kontroly hladin, tak s tou hadičkou je to fajn, hroší pro mě je, že soudruzi japonští u Hondy tam sice vypouštěcí šroub mají, mají tam i hadičku, avšak hadička je pouze přepad a po povolení vypoušťáku se benzín valí kolem šroubku, ale do hadičky ani kapka.. takže si všecko zalije pěkně benzínem, přitom by stačilo tak málo, propojit to kanálkem k té hadičce přepadu.. co už

Naposledy editováno 10.07.2012 12:11:53
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf


TOPlist