paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Já to zahodííííím
5.7.2012 v 17:20
Zdravím přátelé. Tak jsem se konečně odhodlal k výměně svíček na Talpíkovi. Myslel jsem, že ač bez zkušeností se servisem Talpa, po 10 letech ,,hrabání se'' v jawkách a tak to nebude za pomoci manuálu žádný problém. Ale šeredně jsem se mýlil. Po vyměně dvou snadno přístupných bočních svící jsem povolil plasty a sundal nádrž. Po chvíli jsem stáhnul i sání a dal ho na bok, páč tou dírou proleze ruka Japonce, ale ne moje A pak to začalo. Vytrhnutí kabelu z fajfky na zadním válci a zničení fajfky při vytahování kleštěmi. Říkám si tak co, koupím fajfku a jede se dál, přecházím na přední válec a s hrůzou zjišťuji, že k vyjmutí svíce na předním válci budu muset snad sundat i chladič bo tam ,,nenasadím klíč'' (tzn. i plasty dolů). No nepos...i byste se z toho. Já fakt nevím jak to mám udělat. Ale rozebrat půl mašiny kvůli výměně svíček to mi přijde na palici.

Uzavřeno 06.07.2012 v 09:16 uživatelem Harry99

1 reakcí na tento příspěvek Já to zahodííííím

5.7.2012 v 20:50 | Nahoru | #1
Jak to děláš na puntu mi trvá vyměnit svíčky asi 10 minut, jinak pěkně čistý ty motory

(reakce na) Já to zahodííííím

6.7.2012 v 00:54 | Nahoru | #2

JindraITC píše: Jak to děláš na puntu mi trvá vyměnit svíčky asi 10 minut, jinak pěkně čistý ty motory



Asi máš na mysli jiný motor. Já mám ten 1108ccm, SOHC, jednobodovka Weber-Marelli, rok cca 1998. Sání má vzadu, parohy vpředu a svíčky jsou vzadu téměř kolmo v hlavě. Tam, když se chceš dostat ke všem svíčkám, tak musíš odmontovat celý filtr, vyndat VN kabely (u prvního se mi vytrhl kabel z fajfky, ale naštěstí šel opravit), sundat hadici odvětrání karteru, raději i kryt relátek nad motorem a pro vyndání třetí svíčky musíš i odmontovat držák plynového bovdenu (drží na dvou šroubech, ale bývají v té slitině, z které je vstřikovací jednotka, dost zarostlé), bovden odklopit dozadu a pak teprve je ke svíčkám slušný přístup. Krom toho jsem neměl origo svíčák, takže vzít klasický trubkáč a otáčet s ním tyčkou je také na dlouho pro nedostatek místa. Navíc tam byly snad ještě původní svíčky z výroby a byly pěkně zatuhlé. Navíc je potom pakárna očistit sedla svíček, jelikož jsou tak "utopená" v hlavě, že na ně prostě nedosáhneš. Jedině hadrem navlečeným na dlouhém šroubováku, ale to se pak modlíš, aby něco z toho sajrajtu nespadlo do válce.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist