globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Já to zahodííííím
5.7.2012 v 17:20
Zdravím přátelé. Tak jsem se konečně odhodlal k výměně svíček na Talpíkovi. Myslel jsem, že ač bez zkušeností se servisem Talpa, po 10 letech ,,hrabání se'' v jawkách a tak to nebude za pomoci manuálu žádný problém. Ale šeredně jsem se mýlil. Po vyměně dvou snadno přístupných bočních svící jsem povolil plasty a sundal nádrž. Po chvíli jsem stáhnul i sání a dal ho na bok, páč tou dírou proleze ruka Japonce, ale ne moje A pak to začalo. Vytrhnutí kabelu z fajfky na zadním válci a zničení fajfky při vytahování kleštěmi. Říkám si tak co, koupím fajfku a jede se dál, přecházím na přední válec a s hrůzou zjišťuji, že k vyjmutí svíce na předním válci budu muset snad sundat i chladič bo tam ,,nenasadím klíč'' (tzn. i plasty dolů). No nepos...i byste se z toho. Já fakt nevím jak to mám udělat. Ale rozebrat půl mašiny kvůli výměně svíček to mi přijde na palici.

Uzavřeno 06.07.2012 v 09:16 uživatelem Harry99
Předchozí
1 2
Následující

Já to zahodííííím

5.7.2012 v 17:25 | Nahoru | #1
jó hochu,pokrok nezastavíš

1 reakcí na tento příspěvek Já to zahodííííím

5.7.2012 v 17:30 | Nahoru | #2
jo jo proste to tak je a dokaže to pěkně vytočit ale zas to ma vyhodu treba jako u fichtla ti každy mohl povytahnout fajfku zacpat ji papirkem atd... a pak se particka smala že to nejede tady je to aspon jištěny rozebranim cely motorky .

Já to zahodííííím

5.7.2012 v 17:33 | Nahoru | #3
Nepřipadal sis jako Luboš ? Je vidět, žes ještě neměnil svíčky u Punta 55SX, tam se taky navztekáš. Přístup ke svíčce u Savážky radši nekomentuju.

(reakce na) Já to zahodííííím

5.7.2012 v 17:36 | Nahoru | #4
lukaR1> Na Jawách bylo oblíbeným fórkem nalepit zespodu na víčko nádrže žvýkačku a ucpat tak odvzdušnění. Motorka pak jela několik km a šlus... A skoro každý jezdec pak rozmontoval kde co, ale kouknout na víčko ho nenapadlo.

Já to zahodííííím

5.7.2012 v 17:37 | Nahoru | #5
pokrok nezastavím, ale zkusím před ním utéct. Příště koupím něco normálnějšího. A ne dvouválec do V se čtyřmi svíčkami. Zlatej nekapotovanej řadovej dvouvál. Dělám si legraci. Ale Africa twin by měla být téměř totožný systém a tam se k té pření svíčce dostanu snáze. No prostě u toho bude pár sprostých slov navíc.

Pár pravopisných chyb se vloudilo no to je toho opraveno

Naposledy editováno 05.07.2012 17:39:40

Já to zahodííííím

5.7.2012 v 17:44 | Nahoru | #6
Luboše - znám velmi dobře a i jsem si na něj vzpomněl. Páč kvůli jediné pi.....ce budu muset rozebrat celý traktor. Jen doufám že hlavu ne. Ta je dotáhlá momenťákem a to je gola jak prase. No prostě past vedle pasti pi.o .

1 reakcí na tento příspěvek Já to zahodííííím

5.7.2012 v 17:46 | Nahoru | #7

Já to zahodííííím

5.7.2012 v 18:00 | Nahoru | #8
Ale zkus někdy na LaKaToši něco opravit a zjistíš, že to bohužel není daleko od pravdy. Tam se holt ukáže, jak konstruktér myslí, nebo nemyslí na opraváře. Příklad z mé branže: Zhruba pře 8mi lety byly v létě jednou dost fest bouřky a pochopitelně se mi doma sešlo na opravu několik magnetoskopů, vesměs s odpáleními zdroji (u pár z nich byl bohužel v načatý i procesor). A tam se to ukázalo...

U jednoho staršího (asi zn. Phillips) stačilo sundat kryt, vycvaknout dvě závlačky, vytáhnout desku zdroje, vyměnit pár vadných součástek, cvaknou zpátky, zajistit, přišroubovat kryt a hrálo se dál.

Kdežto další, zn. Daewoo (což samo o sobě smrdělo předem)... musel jsem vyndat mechaniku, odpojit všechny desky panelu, vymontovat hlavní (základní) desku, abych se dostal k pájecím bodům JEDINÉ vadné součástky. Cééély magneťák rozdělat Ty py*o.... Vyyy kuuu*vy korejskéééé... pojebanééééééé!!!!!! Tak py*a co to jeeee, ku*vaaa?

Ale rozhodně v tom nejsme sami:

(reakce na) Já to zahodííííím

5.7.2012 v 18:07 | Nahoru | #9
gorkin> stará klasika ,....trubku,a hned ho jebni po hlavě

Já to zahodííííím

5.7.2012 v 18:16 | Nahoru | #10
Njn, prostě Honda

Já to zahodííííím

5.7.2012 v 18:23 | Nahoru | #11
Nj, taky sem se začal vztekat potom co sem začal dělat na "lepších" motorkách než jawa Hold někdy ti konstruktéři opravdu absolutně nemyslí na to, že to někdy někdo bude rozdělávat

1 reakcí na tento příspěvek Já to zahodííííím

5.7.2012 v 18:24 | Nahoru | #12
Před časem jsem nadával na to, když ty "podvědomé nadávky" chlapům zůstanou... jednomu ze sousedů bylo tedy 52 let a nedal dohromady větu, ve které by neřekl nejméně šestkrát vole . Ale jak vidím, tak těmto dvěma ogarům nesahal ani po kotníky a musel jsem mu odpustit:



Já to zahodííííím

5.7.2012 v 18:37 | Nahoru | #13
Přesně tak Ono teda i na tom naháči řadovém dvouválci jsou to občas pěkné pasti se všelijakéma serepetkama kam člověk nestrčí ruku.

Naposledy při "trapné" výměně žárovek - na každém normálním autě práce na pár minut i s lahváčem, ne tak na zázračné die Fabia - jsem ovšem pojal teorii, jak tyhle šílené konstrukce vznikají. Uplně stejně jako na hromadu naházím všechny papíry a pak je šlapu do koše, aby se tam vešly, tak konstruktéři na co nejmenší objem náhodně nahází součástky a pak je sešlapávají dohromady s klením a nadáváním "hlavně ať se v tom nikdy nikdo nehrabe"...

Jo a buď rád, že sice ještě rozděláš půl mašiny, ale pořád to aspoň jde. Ty škodovácké deadlocky jakože abys sundal blatník, sundej nejdřív chladič, ale abys sundal chladič tak sundej blatník, jsou vyšší level

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Já to zahodííííím

5.7.2012 v 18:42 | Nahoru | #14

J.M.K. píše: Ale jak vidím, tak těmto dvěma ogarům nesahal ani po kotníky a musel jsem mu odpustit



To je jak náš kanclík v rachotě Akorát to prokládají zbytečným množstvím souvislých celků jako např. "jak ho povezem na kole" - omlouvá je mládí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Já to zahodííííím

5.7.2012 v 18:46 | Nahoru | #15
dj_hroch> To bych rád slyšel, nicméně jeden čas jsem dělal na pile a tam to taky vzor slušnosti nebyl. A já kolegy s oblibou bafyl ťym, že som s ňyma hanykal po ostrafsky a skoro kašda moja fjeta začynala "Py*co". Všichni se mohli vždycky smíchy seřezat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Já to zahodííííím

5.7.2012 v 19:15 | Nahoru | #16
J.M.K.> To by ses pokochal Mix brněnského i ostravského dialektu, sem tam polština, jinak slovenčina, tož je to klení i pestré

1 reakcí na tento příspěvek Já to zahodííííím

5.7.2012 v 19:27 | Nahoru | #17
hmm... vyškubnutej kabel z fajfky? urvaná fajfka ze svíčky? přístup na hovno? hm... já bych něco řekl, ale radši neřeknu. ono by se to totiž otočilo proti mě

1 reakcí na tento příspěvek Já to zahodííííím

5.7.2012 v 19:42 | Nahoru | #18
Já když jsem měnil před 2 lety svíčky na své moto, tak mi to trvalo cca 10min a to jsem při tom i kouřil. A to mám 4 válec.

Jo evoluci nezastavíš.

Já to zahodííííím

5.7.2012 v 20:23 | Nahoru | #19
A jestli nemáš origo svíčák tak seš taky v pasti. Je to Hujdaaaaa!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Já to zahodííííím

5.7.2012 v 20:28 | Nahoru | #20
dj_hroch> Toš to sy umym přetstafyt, kor kgyš zoncna rumpluje ta jak cyp a klymačke zrofna nefachajo. Šak ale fčyl sa tam na Fas kerujo betelne burky, toš ty Faše škrecy aspoň skaltujo.

(reakce na) Já to zahodííííím

5.7.2012 v 20:29 | Nahoru | #21

J.M.K. píše: dj_hroch> Toš to sy umym přetstafyt, kor kgyš zoncna rumpluje ta jak cyp a klymačke zrofna nefachajo. Šak ale fčyl sa tam na Fas kerujo betelne burky, toš ty Faše škrecy aspoň skaltujo.



(reakce na) Já to zahodííííím

5.7.2012 v 20:40 | Nahoru | #22
AndělČK> Moje řeč. Zatímco u tohoto motoru máš svíčky vyměněné za 5 minut...



... tak o 25 let později je to jiné kafe - práce nejméně na hodinu, když tedy nejsou zatuhlé a jdou lehce vytočit:

Já to zahodííííím

5.7.2012 v 20:45 | Nahoru | #23
Chápu tě, taky jsem zvyklej z jawek a podobných strojů a když jsem na Kawě měnil svíčky, myslel jsem že umřu. Doma mám asi deset klíčů na svíčky, překvapivě na tyhle svíčky žádnej nepasoval a v obchodě ho taky neměli. Tak jsem vzal ten nejbližší, nařízl ho a trošku roztáhl. Když už tam pasoval, tak tam bylo zase tak málo místa okolo svíčky, že se tam nevešel, takže brusku a zbrousit mu stěny skoro na tloušťku papíru, pak už to šlo. Samozřejmě sundat boční zadní plasty, boční přední plasty, sedačku, nádrž, kryt na vzduchovej filtr. A když jsem to všechno udělal a složil, tak jsem zjistil, že jsem zapomněl na malej debilní šroubek u nádrže. Takže zase všechno rozmontovat...

Já to zahodííííím

5.7.2012 v 20:49 | Nahoru | #24
kliiiid ja kvuli svickam musel sundat plasty povolit chladic sundat klakson vetrak ... a potom tam teprv vleze ruka japonce

1 reakcí na tento příspěvek Já to zahodííííím

5.7.2012 v 20:50 | Nahoru | #25
Jak to děláš na puntu mi trvá vyměnit svíčky asi 10 minut, jinak pěkně čistý ty motory

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Já to zahodííííím

5.7.2012 v 20:58 | Nahoru | #26
FiZzeR> o urvané fajfce ze svíčky jsem sice nic nepsal, ale dobrý. Psal jsem že jsem ji zničil (pomačkal) kleštěma. A dále nejsem mechanik z Honda motors tak, jsem to holt dojebal dle pravidla co nejde silou jde ještě větší silou no. Prostě někdo umí všechno a hned a někdo jako já se to nejdřív musí naučit.

(reakce na) Já to zahodííííím

5.7.2012 v 21:03 | Nahoru | #27
Harry99> psals "zničení fajfky při vytahování kleštěmi", když jsem naposled tahal fajfku kleštěma, tak se z ní vyrval ten vnitřek, tož jsem automaticky myslel, že tohle je stejnej případ já se ti nesměju, abys pochopil... u talijána mám to samý jo, chybama se člověk učí... chytrej cizíma

Já to zahodííííím

5.7.2012 v 21:10 | Nahoru | #28
Jak říká klasik: Vy se vyznáte v trabantech? Říkají, že jsem odborník. ,,Pamatujte chybama se člověk učí''. A tak zítra půjdou dolů padáky, kapota a chladič a ta poslední mrcha bude ready. Fajfku jsem taky sehnal a zítra si jí vyzvednu u kámoše. Takže žádný lakatoš nebude snad.

Já to zahodííííím

5.7.2012 v 21:21 | Nahoru | #29
Buď klidný U mojí motorky bys nesundal ani ty plasty a když jo tak bys to vytahl i se závitama

(reakce na) Já to zahodííííím

6.7.2012 v 00:54 | Nahoru | #30

JindraITC píše: Jak to děláš na puntu mi trvá vyměnit svíčky asi 10 minut, jinak pěkně čistý ty motory



Asi máš na mysli jiný motor. Já mám ten 1108ccm, SOHC, jednobodovka Weber-Marelli, rok cca 1998. Sání má vzadu, parohy vpředu a svíčky jsou vzadu téměř kolmo v hlavě. Tam, když se chceš dostat ke všem svíčkám, tak musíš odmontovat celý filtr, vyndat VN kabely (u prvního se mi vytrhl kabel z fajfky, ale naštěstí šel opravit), sundat hadici odvětrání karteru, raději i kryt relátek nad motorem a pro vyndání třetí svíčky musíš i odmontovat držák plynového bovdenu (drží na dvou šroubech, ale bývají v té slitině, z které je vstřikovací jednotka, dost zarostlé), bovden odklopit dozadu a pak teprve je ke svíčkám slušný přístup. Krom toho jsem neměl origo svíčák, takže vzít klasický trubkáč a otáčet s ním tyčkou je také na dlouho pro nedostatek místa. Navíc tam byly snad ještě původní svíčky z výroby a byly pěkně zatuhlé. Navíc je potom pakárna očistit sedla svíček, jelikož jsou tak "utopená" v hlavě, že na ně prostě nedosáhneš. Jedině hadrem navlečeným na dlouhém šroubováku, ale to se pak modlíš, aby něco z toho sajrajtu nespadlo do válce.
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist