globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: stil jízdy
28.6.2012 v 22:41
Dobrý den,chci se zeptat jestli je lepší brzdit do zátačky motorem a nebo stisknout spojku a brzdit brzdou.Neničí se převodovka a motor když brzdim motorem???? děkuji za odpověd

stil jízdy

28.6.2012 v 22:47 | Nahoru | #1
co tě učili v autoškole?
i když je fakt, že dobrý autoškolák není všude...

před zatáčkou brzdy, případně i s motorem, v zatáčce si to reguluješ jen plynem (nedostaneš-li se do krizovky)

v terénu se jezdí jinak, ale na to asi varana nepoužíváš

stil jízdy

28.6.2012 v 22:53 | Nahoru | #2
no ty kokos, a ty si udělal autoškolu? však i v testech je něco ve smyslu, že správně jedoucí motorkář projíždí zatáčku tak, aby nebylo nutné brzdit, a když už teda je tak s citem a já osobně teda jen přední

stil jízdy

28.6.2012 v 22:55 | Nahoru | #3
a z dlouhýho kopce ? :D v autoškole mi řekl prd.. :D většinou mě nutil brzdit motorem ale.. a před zatáčkou prudší motorem bez plynu a přibržďovat brzdou..

stil jízdy

28.6.2012 v 22:56 | Nahoru | #4
Na této kubatuře snad ani není potřeba používat brzdy, to ti brzdí samo.

stil jízdy

28.6.2012 v 22:59 | Nahoru | #5
Co je to "Stil"?
Ale k tématu, záleží na způsobu jakým jezdíš, při razantnější jízdě ti brzdění motorem nebude stačit, budeš muset použít i brzdy. Při kochacím tempu a většinou stačí jen motor.
Jinak bude to asi stejné jako otázka "kůže/textil" a "klíček/chcípák/stojánek", většina lidí co znám běžně do zatáček přibrzďuje motorem, ale třeba v Twist of the Wrist radí motorem nebrzdit.
I když teď koukám že máš dvácu, ta má takový brzdný účinek motoru, že tohle musíš řešit?

Edit: ještě dodatek, je dobrý i při brzdění motorem lehce zmáčknout brzdu, aby se aspoň rozsvítilo brzdové světlo a ten kdo jede za tebou věděl že zpomaluješ a nenapálil to do tebe.

Naposledy editováno 28.06.2012 23:07:24

1 reakcí na tento příspěvek stil jízdy

28.6.2012 v 23:10 | Nahoru | #6
To je zase dotaz... nicméně nje pravda, že většina starších istruktorů je odchována starými Jawami, kde brzdy byly mizerné a motor 350ccm zase měl velký krouťák, takže leccos toleroval.
Každopádně máš do zatáčky najet takovou rychlostí, abys během jejího projíždění nemusel ani přidávat, ani brzdit .

Počítej s tím, že když v zatáčce s náklonem přitáhneš přední brzdu, má motorka tendenci se narovnávat, kdežto když přibrzdíš zadní, tak se více pokládá a v zatáčce nepodřazuj, jelikož kor u motoru s velkým brzdným účinkem může zadní kolo "podseknout" tak, že upadneš.
Jinak kor na GS500 se mně osvědčilo najet do zatáčky rovnoměrně a po prvotním naklopení
přidat plyn, aby motorka neměla tendenci úplně padnout na bok.

Čtyřdobému motoru s tlakovým mazáním brzdění motorem rozhodně neuškodí a převodovce už vůbec ne.

DMRS> Moc bych to brzdění nepodceňoval. Sice je to "dváca", ale pořád V-twin a ty brzdí docela dost. Motor XV535 přes relativně malý objem brzdí při ubrání tak dobře, že při jízdě bez nečekaných situací jsem brzdy vůbec nemusel používat.

stil jízdy

28.6.2012 v 23:10 | Nahoru | #7
To je dneska mládež, to už nikdo nejezdí na fichtloj, kterej nebrzdí ? To by tě ty nesmysly s ničením motoru rychle přešly

stil jízdy

28.6.2012 v 23:21 | Nahoru | #8
brzdí jen zbabělec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stil jízdy

28.6.2012 v 23:24 | Nahoru | #9

J.M.K. píše: Moc bych to brzdění nepodceňoval. Sice je to "dváca", ale pořád V-twin a ty brzdí docela dost. Motor XV535 přes relativně malý objem brzdí při ubrání tak dobře, že při jízdě bez nečekaných situací jsem brzdy vůbec nemusel používat.


Myslíš, že 2x 62,5 ccm bude mít stejný brzdný účinek jako 2x 267,5 ccm?

1 reakcí na tento příspěvek stil jízdy

28.6.2012 v 23:42 | Nahoru | #10
děkuji za odpovědy samodřejmě že vím že je lepší si před zátáčkou přibrzdit a zátáčku project plinule ale mě šlo spíš o to jestli se motor a převodovka timto neničí.
jinak na fichtlu bez brzd sem jezdil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stil jízdy

29.6.2012 v 00:11 | Nahoru | #11
DMRS> To doslova ne, ale z mých zkušeností vyplývá, že při stejném objemu vidlicový dvouválec je pružnější a "více brzdí", než řadový. Pokud jde o "pětikule", tak i když by se to na první pohled nezdálo, tak XV535 strčí GS500 do kapsy na celé čáře, snad s vyjímkou maximální rychlosti. Zvláště akcelerací, pružností a brzdným účinkem motoru má jasně navrch. Ale samozřejmě nezáleží jen na motoru samotném, projevuje se na tom i konstrukce sání a výfuku.

(reakce na) stil jízdy

29.6.2012 v 03:27 | Nahoru | #12
J.M.K.> Ty rozdíly co popisuješ (akcerace, pružnost, brzdný výkon motoru a na druhou stranu max. rychlost) budou podle mě dány rozdílným zpřevodováním obou strojů a ne tím, jestli mají motor řadový nebo vidlicový.

Koudy6> Ať to tu zazní naplno: Čtyřtaktu brždění motorem nevadí, převodovce také ne! (BTW správně seřízenému dvoutaktu by taky vadit nemělo). Pokud tě zaráží, že při přechodu z brždění motorem zpátky do akcelerace je tem takové malé cuknutí, tak to je naprosto normální. Je to dáno provozními vůlemi v převodovce. Dá se to eliminovat pozvolnějším přidáváním plynu.

stil jízdy

29.6.2012 v 04:45 | Nahoru | #13
ono se v zatacce brzdi?

podle me by bylo nejlepsi, kdyby ses kouk na Keitha Coda, to ti pomuze asi nejvic..

Naposledy editováno 29.06.2012 04:45:24

stil jízdy

29.6.2012 v 07:23 | Nahoru | #14
No jo, to jsou ty rychlokvaškový autoškoly ... pak to nezná půlku značek a ani jak jet ...

stil jízdy

29.6.2012 v 07:29 | Nahoru | #15
Když si představím, že bych při sjíždění Grossglockneru nebo Stelvia nebrzdil motorem, tak by dojezd dole nebo spíše už uprostřed byl velmi zajímavý. Brždění motorem vůbec ničemu nevadí, ba naopak, při sjíždění kopců je to doporučováno (např. Alpy).

1 reakcí na tento příspěvek stil jízdy

29.6.2012 v 09:53 | Nahoru | #16
Je pravdou, že učený z nebe nespadl. Teorie ještě nikomu neublížila. Nic ve zlém, ale doporučil bych ti pátrat po volně dostupných informacích na netu. Popř. jsou kurzy na okruhu, kde se probírá převedení teorie do praxe. Popř. pojezdit s někým, kdo má zkušenosti a mohl by ti je předat.
viz. tady http://www.streetillegal.cz/zatacky/

stil jízdy

29.6.2012 v 10:49 | Nahoru | #17
JohnnyS08-děkuji za odpověd.

(reakce na) stil jízdy

29.6.2012 v 10:57 | Nahoru | #18

Koudy6 píše: děkuji za odpovědy samodřejmě že vím že je lepší si před zátáčkou přibrzdit a zátáčku project plinule ale mě šlo spíš o to jestli se motor a převodovka timto neničí.
jinak na fichtlu bez brzd sem jezdil.



nejsem žádnej češtinář ba jsem dokonce maturoval se čtyřkou, ale tohle je i na mne moc

(reakce na) stil jízdy

29.6.2012 v 13:20 | Nahoru | #19
bonnyes> jen značkuju

1 reakcí na tento příspěvek stil jízdy

29.6.2012 v 16:42 | Nahoru | #20
Vždycky když brzdíš mačkáš spojku? ..to je téma jak noha toto

stil jízdy

29.6.2012 v 17:22 | Nahoru | #21
hele chce se to prostě naučit a pak už děláš všechno automatycky :) chce si to ale vozkoušet krizový brždění atd at víš co máš dělat když to budeš potřebovat :)

(reakce na) stil jízdy

30.6.2012 v 00:45 | Nahoru | #22

DemolitionDave píše: Vždycky když brzdíš mačkáš spojku? ..to je téma jak noha toto



To mi připomnělo typický příklad toho, že není dobré začínat hned na velké, silné motorce, jelikož tak si jezdec může zafixovat zlozvyky, kterých se pak těžko zbavuje: Vím o klukovi, který si jako první motorku (předtím na žádné slabší nejezdil) koupil rovnou litrovou Ducati. Zvykl si na projíždění zatáček s vymáčknutou spojkou a bez náklonu. Na rovinkách byl tedy machr, ale na zatáčkovité cestě, navíc dost stoupající, mu kmarád na Jawě 350/634 hravě ujel!

Podobně já, když jsem před léty uvažoval nad tím, začít jezdit enduro, tak jsem pro začátek uvažoval o malém pitbiku, nebo podobné malé, levné hračce na naučení. Kámoš, který jezdí ostré enduro dlouho a má dost zkušeností, mi ale tvrdil, ať to nedělám a koupím rovnou velkou, ostrou krosku, jelikož s ní je způsob jízdy zcela jiný a na pitbiku bych si osvojil spoustu věcí, ne-li zlozvyků, které by pak na velké motorce byly nepoužitelné a přechod na ní by byl prý mnohem těžší, než kdybych na ní rovnou začal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero Topriders 5 Dnes v 01:33 Topriders
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha


TOPlist