Ale k tématu, záleží na způsobu jakým jezdíš, při razantnější jízdě ti brzdění motorem nebude stačit, budeš muset použít i brzdy. Při kochacím tempu a většinou stačí jen motor.
Jinak bude to asi stejné jako otázka "kůže/textil" a "klíček/chcípák/stojánek", většina lidí co znám běžně do zatáček přibrzďuje motorem, ale třeba v Twist of the Wrist radí motorem nebrzdit.
I když teď koukám že máš dvácu, ta má takový brzdný účinek motoru, že tohle musíš řešit?
Edit: ještě dodatek, je dobrý i při brzdění motorem lehce zmáčknout brzdu, aby se aspoň rozsvítilo brzdové světlo a ten kdo jede za tebou věděl že zpomaluješ a nenapálil to do tebe.
Naposledy editováno 28.06.2012 23:07:24
1 reakcí na tento příspěvek stil jízdy
Každopádně máš do zatáčky najet takovou rychlostí, abys během jejího projíždění nemusel ani přidávat, ani brzdit .
Počítej s tím, že když v zatáčce s náklonem přitáhneš přední brzdu, má motorka tendenci se narovnávat, kdežto když přibrzdíš zadní, tak se více pokládá a v zatáčce nepodřazuj, jelikož kor u motoru s velkým brzdným účinkem může zadní kolo "podseknout" tak, že upadneš.
Jinak kor na GS500 se mně osvědčilo najet do zatáčky rovnoměrně a po prvotním naklopení
přidat plyn, aby motorka neměla tendenci úplně padnout na bok.
Čtyřdobému motoru s tlakovým mazáním brzdění motorem rozhodně neuškodí a převodovce už vůbec ne.
DMRS> Moc bych to brzdění nepodceňoval. Sice je to "dváca", ale pořád V-twin a ty brzdí docela dost. Motor XV535 přes relativně malý objem brzdí při ubrání tak dobře, že při jízdě bez nečekaných situací jsem brzdy vůbec nemusel používat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stil jízdy
J.M.K. píše: Moc bych to brzdění nepodceňoval. Sice je to "dváca", ale pořád V-twin a ty brzdí docela dost. Motor XV535 přes relativně malý objem brzdí při ubrání tak dobře, že při jízdě bez nečekaných situací jsem brzdy vůbec nemusel používat.
Myslíš, že 2x 62,5 ccm bude mít stejný brzdný účinek jako 2x 267,5 ccm?
1 reakcí na tento příspěvek stil jízdy
jinak na fichtlu bez brzd sem jezdil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stil jízdy
Koudy6> Ať to tu zazní naplno: Čtyřtaktu brždění motorem nevadí, převodovce také ne! (BTW správně seřízenému dvoutaktu by taky vadit nemělo). Pokud tě zaráží, že při přechodu z brždění motorem zpátky do akcelerace je tem takové malé cuknutí, tak to je naprosto normální. Je to dáno provozními vůlemi v převodovce. Dá se to eliminovat pozvolnějším přidáváním plynu.
podle me by bylo nejlepsi, kdyby ses kouk na Keitha Coda, to ti pomuze asi nejvic..
Naposledy editováno 29.06.2012 04:45:24
1 reakcí na tento příspěvek stil jízdy
viz. tady http://www.streetillegal.cz/zatacky/
Koudy6 píše: děkuji za odpovědy samodřejmě že vím že je lepší si před zátáčkou přibrzdit a zátáčku project plinule ale mě šlo spíš o to jestli se motor a převodovka timto neničí.
jinak na fichtlu bez brzd sem jezdil.
nejsem žádnej češtinář ba jsem dokonce maturoval se čtyřkou, ale tohle je i na mne moc
1 reakcí na tento příspěvek stil jízdy
DemolitionDave píše: Vždycky když brzdíš mačkáš spojku? ..to je téma jak noha toto
To mi připomnělo typický příklad toho, že není dobré začínat hned na velké, silné motorce, jelikož tak si jezdec může zafixovat zlozvyky, kterých se pak těžko zbavuje: Vím o klukovi, který si jako první motorku (předtím na žádné slabší nejezdil) koupil rovnou litrovou Ducati. Zvykl si na projíždění zatáček s vymáčknutou spojkou a bez náklonu. Na rovinkách byl tedy machr, ale na zatáčkovité cestě, navíc dost stoupající, mu kmarád na Jawě 350/634 hravě ujel!
Podobně já, když jsem před léty uvažoval nad tím, začít jezdit enduro, tak jsem pro začátek uvažoval o malém pitbiku, nebo podobné malé, levné hračce na naučení. Kámoš, který jezdí ostré enduro dlouho a má dost zkušeností, mi ale tvrdil, ať to nedělám a koupím rovnou velkou, ostrou krosku, jelikož s ní je způsob jízdy zcela jiný a na pitbiku bych si osvojil spoustu věcí, ne-li zlozvyků, které by pak na velké motorce byly nepoužitelné a přechod na ní by byl prý mnohem těžší, než kdybych na ní rovnou začal.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero | Topriders | 5 | Dnes v 01:33 Topriders |
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero | Trollik1 | 6 | 13.4.2024 v 08:37 krokoš |
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero | Namalorazce2408 | 7 | 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM |
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero | Moutindown | 7 | 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM |
palivový filtr Honda XL 125V Varadero | jardic | 7 | 24.2.2024 v 23:13 Palucha |