globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém s MZ, vždy špatně startuje
Ahoj, pomáhám kamarádovi opravovat mašinu, už jsem tady pročetl pár témat, ale pro jistotu tady postnu co máme za problém, třeba někdo bude vědět víc.

Motorka jde špatně nastartovat, vůbec nechytá. Někdy chytne, ale pak to třeba zase chcípne. Při zapnutí předních světel značný úbytek výkonu motorky. Karburátor je seštelovaný, svíčka hází jiskru. Baterku jsme vyměnili za stabilizovaný zdroj (max 1A) (na zkoušku, protože je baterka v háji), motorku jsme nakopli, ale při zapnutí světel, nebo i blinkru, ihned chcípla. Jakmile chcípla, už nešla nastartovat, až po nějakém čase, pak zase nic, příčinu jsme nezjistili. El. rozvody jsou vizuálně zašlé stářím (rok v. 1991).

Chceme:

-koupit novou baterku, doufáme že se hned nezničí příčinou nějakého závady na motorce
-koupit nový regulátor ze Škody 120 (jak jsme četli tady na foru)
-koupit pro jistotu novou svíčku

A doufáme že to nebude chyba v alternátoru, protože to by bylo asi nákladnější. (Pravda?)

Chci se zeptat jestli někoho něco nenapadá a pak se chci zeptat, jestli jsme se strefili a ten regulátor je takováta vysoká hliníková krabička pod sedadlem s cívkou uvniř.

Díky

Problém s MZ, vždy špatně startuje

25.6.2012 v 18:26 | Nahoru | #1
Tak jestli je znatelny pokles vykonu pri rozsviceni svetel pokud tam mate 1A zdroj tak se ani nedivim, kdyz svetla ti vemou bratru 4A a pri podpeti to moc nepali.
Co si pamatuju tak regulator na skoda 120 byl nekde vzadu asi za zadnima sedackama, pobliz baterky. Osobne bych to resil spis nejakym regulatorem od vape.
Kdyz tam date novou baterku, tak pokud nepujde do zkratu nebo ji nevybijete do mrti, tak ji jentak neznicite.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s MZ, vždy špatně startuje

25.6.2012 v 18:32 | Nahoru | #2
quqo: diky, dobre vedet. S tim poklesem vykonu tam byl ale problem i pri normalnim jezdeni na baterku, ale tezko rict jak na tom byla ta baterka.

Kdyz koupime ten od Vape tak bude tam sedet? Abychom zbytecne nedelali pak jeste nejake ptakovinky, to bychom raci vzali ten ze skodovky. (musime objednat, skodovku nemame)

Naposledy editováno 25.06.2012 18:33:42

(reakce na) Problém s MZ, vždy špatně startuje

25.6.2012 v 18:41 | Nahoru | #3
GeorgeLD> A kolik stoji regler ze skodovky ? JInak na tohle hledani problemu, je nejlepsi jezdit s pripichnutym voltmetrem na baterce, me to jezdi bez problemu asi do 10 V, jakmile to spadne niz treba pridanim svetel tak to jde do kopru.

Problém s MZ, vždy špatně startuje

25.6.2012 v 20:02 | Nahoru | #4
prostě ti to nedobíjí , nejdřív vyměn ten regulátor - ano je to ta vysoká hliníková škatule pod sedlem , ze 120ky ho seženeš na každém rohu a výměna je celkem banalita . Ale tu baterku tam každopádně dej - mělo by to sice jet i na dobíjení ,ale baterka ti pobírá napětové špičky a tak pokud by to dobíjelo , mohlo by ti něco shořet - minimálně žárovky. zdarec

Problém s MZ, vždy špatně startuje

25.6.2012 v 20:54 | Nahoru | #5
Regulátor vykuchej někde na vrakáči a vyměň podle
návodu

Problém s MZ, vždy špatně startuje

25.6.2012 v 21:30 | Nahoru | #6
Pls je to tento dil?

http://www.skoda-dil...oru-105-120-130.html

Da se koupit i verze z Ciny za 80,- kc tak nevim co to bude

Problém s MZ, vždy špatně startuje

26.6.2012 v 10:02 | Nahoru | #7
To jak píšeš, že když nastartuje tak po chvilce chcípne. Zkus vyčistit palivový filtr. Kdysi mi dělala motka to samé byl jsme si už bezradny a posledni věc vyčistil jsem a bez problemu. A určitě kup tu baterku a zkoušej to sní. Zdroj 1A je opravdu málo. Pak napiš jak si dopadl.

Problém s MZ, vždy špatně startuje

26.6.2012 v 11:12 | Nahoru | #8
Nechcipne to pos chvilce, normalne to jede, kdyz se zapnou svetla tak to chcipne

Bude to tim ze to nedobiji asi.

Pak jeste je jeden problem a to je spotreba - 6l/100km je dost. Napadlo me:

-vycistit vzduchovy filtr
-mrknout jestli jsou v karbaci origo trysky
-mrknout jestli neni vybrany vyfuk

A pak uz to muze byt problem snad jedine motoru, ale to nevim jak bych opravil, ani kolik by to stalo v servise.

Naposledy editováno 26.06.2012 11:15:18

Problém s MZ, vždy špatně startuje

26.6.2012 v 14:07 | Nahoru | #9


Tak jsem byl na vrakovisti, chtel jsem regulator napeti na baterku ze skody 120, tak jsem si odnesl domu za 100,- takovou plechovou krabicku velikosti mydla, a nevim jestli to je ono. Na schematku te krabicky se to jmenuje "Elektricky spinac", je tam popis propojeni s baterkou, zapalovaci svickou a rozdelovacem a konektroy tam jsou pojmenovane "15, G, 31, 1" coz je jine nez o cem psali v tom chematu vymeny regulatoru pro MZ. Nevi nekdo pls o co jde? :-/
Jinak bylo to pripevneno vzadu u motoru skodovky na prave stene karoserie.

Jeste jsem se ptal toho chlapika jestli tomu rozumi a rikal ze delal kdovi kolik let mechanika. Fakt doufam ze to nebudu muset jit vymenovat, protoze tam byl takovy neprijemny clovek a ani paragon mi nedal

Thx for help

Naposledy editováno 26.06.2012 14:29:30

Problém s MZ, vždy špatně startuje

26.6.2012 v 16:53 | Nahoru | #10
Tak problem je vyresen, nakonec jsme opravili ten stary regulator, pro ty kdo s nim maji problem:

oddelejte hlinikovy kryt a uvidite tam celkem 2 pohyblivé pacičky. Jedna má jen jeden kontakt a druhá je přepínač mezi dvěma kontaktama. Vemte jemny smirek a pořádně vyleštěte jejich styčné plochy, hlavně tu pacičku co pendluje mezi dvěma kontaktama - tam kde je to propojenene ve vychozi pozici (tam jsme meli problem i my) to poradne vemte tim smirkem. Nam pak ihned zhaslo cervene svetlo na palubovce a motorka jede naraz i bez baterky (jen nastartovat bez ní nejde).

Muj stab. zdroj co dava cca 1,4 A je na to fakt malo, napojili jsme to na baterku a slo to uz v pohode.

Ted uz zbyva jen vyresit problem s tou spotrebou 6l/100, to je fakt maras, z vyfuku se čadí fakt fest.

Naposledy editováno 26.06.2012 16:54:07

Problém s MZ, vždy špatně startuje

28.6.2012 v 09:40 | Nahoru | #11
Jeste tady dodam skripta pro pripadnou opravu regulatoru: http://vyuka.fel.zc...ce%20alternatoru.pdf

Myslim ze jestli neni neco priomo s tou civkou, coz mi prijde dost nepravdepodobne, pak to musi byt mechanicka zavada, ten strojek je jednoduchy a myslim ze se da opravit snadno. Hlavni problemy ktere ma je opalovani kontaktu, ale to vyresi smirek

Problém s MZ, vždy špatně startuje

Skvělá odpověď, děkuji! 29.6.2012 v 23:38 | Nahoru | #12
k té spotřebě,mrkni ještě na kolikatym zářezu je jehla ;)

Problém s MZ, vždy špatně startuje

30.6.2012 v 12:58 | Nahoru | #13
Prosím o radu.Už po druhý mi odešla svíčka.Nevím jaký tam je problém.Když na neutrál přidám plyn tak mi rychle blikaj blinkry,když uberu tak se to vrátí do normálu.Moc děkuji za pomoc.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s MZ, vždy špatně startuje

1.7.2012 v 07:23 | Nahoru | #14
Nemam s tim zkusenost, ale to ze ti blikaji ryhcleji blinkry asi znamena, ze jde na ten jejich prerusovac blinkru vetsi napeti nez jake ma byt. A o stabilizaci napeti se tam asi stara ten napetovy regulator (?). Kdyby se mi to stalo, zkusil bych ho jako prvni, tzn. oddelat z neho viko a vylestit v nem jemnym smirkem vsechny stycne plochy.

Naposledy editováno 01.07.2012 07:24:11

(reakce na) Problém s MZ, vždy špatně startuje

1.7.2012 v 09:39 | Nahoru | #15
GeorgeLD> Díky za radu.Mrknu se na to.

Problém s MZ, vždy špatně startuje

11.12.2013 v 00:52 | Nahoru | #16
Tak jen aktualizuji, ze problem se spotrebou je pravepodobne vyresen - v karburatoru uplne chybelo tesneni sytice, tzn. nasavalo to vic benzinu. Nejaky soumen ho musel dat pryc a neobtezoval se to vratit, mozna si myslel ze to vic pojede, takze jeste pro jistotu zkontrolujem, zda-li nejsou provrtane trysky.

Jeste poreferuju mozne priciny vysoke spotreby a nic moc behu:
-spatne tesneni sytice, slaba pruzina sytice
-lanko sytice nema vuli alespon cca 2-3mm a proto se muze stat, ze sytic zustane nedovren
-spatne nastavena hladina benzinu v karburatoru (steluje se to plovakem)
-ucpany vyfuk nebo pouzivani neorigo. rezonancniho vyfuku (zvysuje spotrebu)
-ucpany filtr
-spatne nastaveny predstih
-kola se nepohybuji volně
-jehla plynu musi byt ok, zarez na jehle prostredni je dle me ideal (opotrebovava se)
-originalni trysky
-sestelovany karbec
-ucpane pruduhchy vika nadrze - motor zacne po nejake dobe koktat protoze v nadrzi se dela podtlak
-retez musi byt tak akorat napnut, pricemz lepe je spíše volnejsi nez utazenejsi

-jste moc tlustí
-moc tahate za heft

1.) Nezapomente ze u starsi MZety kterou si koupíte muze byt techto závad více naráz, takze nezoufejte kdyz vyresite jednu a moc to nepomuze ;)
2.) Motor musi byt pekne zahraty aby dobre bezel a nekdy se zahreje jen do urcite miry, jezdite-li jen do např. 4000 ot. a nasledne pri zvyseni otacek třeba na max shledáte, že netáhne - je třeba ho na těch vyssich otáčkách nechat dohřát víc a pojede to

Naposledy editováno 11.12.2013 01:09:11
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 13 16.4.2024 v 12:56 Kládík1
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 8 29.6.2023 v 16:18 Apo-Rider
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122
Mz 150 velikost čísel na rámu MZ ETZ 150 assox 0 2.11.2022 v 19:53 assox


TOPlist