věřím, že sem chodí takoví odborníci, kteří mi s pomocí fotek mojí zadní gumy dokáží zhruba poradit, co bych mohl dělat na motorce líp.
Jedná se o Horneta, takže kromě předpětí zadního péra se nic štelovat nedá a jde mi o jízdu na okruhu.
Děkuji!
vsh
PS. Nejvíc mě zajímaj ty hladký kraje a pak to přejde ve slušnej "vzorek". Znamená to, že pozdě přidávám plyn?
Naposledy editováno 24.06.2012 20:44:59
Eddie666 píše: VSH je mrdál co kupuje gumy po mě na doježdění a pak se tady snaží zviditelňovat
ted si me ty smejde prozradil a smlsne si na me pojistovna, protoze tam po tobe dedim spatnej rozmer gumy!
ale mozna, pokud z te 190 uriznu okraje, mohla by z ni bejt 180-ka
2LEKO píše: vsh>
..fota ze Slovakiaringu..ta první klasicka ,seriová Dunlopka...a v pohodě "drží" za výborných časů!
..počasí,teplota,povrch dráhy,styl jízdy,druh motorky,objem motoru,nastavení tlumíču,druh pneu..to vše má vliv,jak ta guma vypadá!..a těžko hodnotit podle fota,když nejsou známy podmínky a detaily!
..a chtě nechtě Hornet není okruhovka,a v seriovém provedení,tam moc možností nějaký zásadních úprav není!..takže asi jen volba pneu může nějak něco ovlivnit!...a ta guma viz foto je dle mě v pohodě..když se trochu "tahá", tak se to tak nějak projeví u této silničně sportovní pneumatiky!
super, diky za odpoved! A co ten "prechod" kdy je na kraji guma jakoby hladka a pak po par centimetrech, v miste, kde uz vic taham za plyn, je ten "kladivkovy" vzor. To me asi tak zajima cca nejvic, jestli se da na tomhle jeste neco zlepsit. Nemyslim na gume, ale na jizdnim stylu
1 reakcí na tento příspěvek co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?
F3RA píše: Já mám na TeLeti orvané gumy pokaždé co vyjedu, ať už Napa-Haleny tak buchláky...je to 2V
Podle mě tam hraje roli směs, tlak a zahřátí pneu...
Bylo mi řečeno od jednoho co jezdí závody, že když je guma ideálně zahřátá, tak se natahuje a vrací zpět.
Když ti to dělá jen takové malé žmolky, tak prej eště nemá moc správnou teplotu.
Mám na tom fčil řízlé sliky. hustim na 1.8 dyš vim, že si idu užit zatáčky tak odfůknu na 1,6 až 1.4 a o zbytek se postará horký vzduch v gumě při zahřátí, pak už to jen lepí, žmolí se to, sem tam se něco urve.
Taky je fakt, že dyš mám tu gumu míň nafůklů tak se rychlej zahřeje, sice je to celkem o hubu s tym ze začátku jet, ale potem to stójí za to.
Dyš je guma správně nahuštěná a zahřátá vydrží aj víc. Proto mě ten slik v srpnu a září skoro zmizel...Jel jsem na něm aj v listopadu, ale to už je fakt o hubu.
A eště mi řekli, že po závodě šáhnůt na gumu je o spálení prstů
Samozrejme ty ji tak zahrejes na silnici ze na ni neudrzis ruku aby byla spravne zahrata ze?
2 reakcí na tento příspěvek co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?
Kov píše: Co o tobě vypovídá ta guma? Krom jiného,že si tu potřebuješ trošku namastit ego a chceš od ostatních slyšet jak si dobrý a úžasný jezdec.
Na zacatku jsem zadal o rady,co delat lepe. Pokud sis cetl vlakno, nekolikrat jsem to zopakoval a nemyslim, ze nekde narazis na cast, kde bych se vychloubal.
Jezdim na okruh docela casto a vim, ze jsou tam jini kouzelnici, do kterych mam daleko.
A zadat uznani zde, na anonymnim foru od anonymnich uzivatelu za ucelem masteni ega pro me dost dobre nejde, to je prilis malicherne. Moje ego je masteno jinde natolik kvalitne, ze to, co bych mohl dostat zde, na nej nema vliv...
To, ze jsi neco takoveho napsal, vypovida predevsim o tom, co obsahuje tvoje nitro a myslim, ze by ses citil spokojeneji, kdyby te takoveto myslenky nenapadaly, kdyby v tobe nebylo to, co te k nim vede.
Takze ti preji, at se citis jeste vice v pohode
A pokud bych ti mohl nejakou drobnosti udelat radost, rekni si, rad pomuzu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?
Stev píše: Moje zadní guma vypadá z okruhu skoro stejně, myslím si že je to tím že bych mohl častěji klopit (dostat se ke hraně i v táhlejších zatáčkách) a víc topit v náklonu. Ale víc přidávat plyn v náklonu mám trochu blok, to už je o highsider.
Dekuju, presne takovy odpovedi si predstavuju!
Moje zadni chodi pravidelne i "za hranu". Mam stejny pocity, jako ty. Ze bych mohl pridavat uz driv vic plynu, jenze taky se bojim highsideru. Pac se bojim, ze nejsu takovy profik, abych poznal, ze se dostavam k limitu.
Sice uz sem parkrat citil, jak mi zadek klouze, ale furt je tam ten strach, ze misto citelnyho vetsiho klouznuti dostanu rovnou kopanec.
1 reakcí na tento příspěvek co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?
vozem píše: Ja si myslím, že takto vypadající pneumatika ukazuje na dobrou spolupráci řidiče a motorky. Mrkni sem: janpet.cz
Luxusní článek o pneu a používání! Doufám, že si to přečtou všichni slickaři v běžném provozu a od takového odborníka už to snad vezmou na vědomí, že výborná sportovní guma v běžném provozu je prostě o moc lepší než slick!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?
Kov píše: Co o tobě vypovídá ta guma? Krom jiného,že si tu potřebuješ trošku namastit ego a chceš od ostatních slyšet jak si dobrý a úžasný jezdec.
To mi taky prislo, ale recesni prispevek byl smazanProtože už se mi nechce dále vlákno hlídat a směřovat alespoň trochu požadovaným směrem, nechám zde již prostor i pro přispěvatele, kteří se zde pokouší a možná budou dále pokoušet ulevit problémům ve vlastním nitru a se svým pohledem na svět.
Vám, kterých se to týká, přeji vše dobré, ať se vám ty negativní pocity podaří vyřešit
Ještě jednou opravdu děkuji za všechny dobře míněné příspěvky!
vsh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?
Jindra650 píše: To mi taky prislo, ale recesni prispevek byl smazan
příspěvek jsem opět zobrazil, snad se díky tomu budeš cítit lépe
1 reakcí na tento příspěvek co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?
Jednu chvíli jsem i laboroval a jezdil zadek 2,1 až 2,3 s přitvrzeným zadním pérem, ale guma se trhala a pocitově horší než oněch 2,5.
Psal jsi, že máš 2,25 + 2,25. Kombinaci 2,25 + 2,5 jsi zkoušel, tedy přifouknout si zadek? Myslím na Buchláky, atd. ne na okruh samozřejmě.
edit: jezdím sportovně-cestovní, ne sportovní gumy.
Naposledy editováno 25.06.2012 22:43:23
Nezkousel jsem konkretne 2,25+2,5, ale nedavno jsem jel spis na vylet rovne, takze jsem tam hodil 2,4 + 2,6. Vysledek byl takovej, ze v zatackach byla motorka pro me najednou nervozni (hlavne od zadku), mel sem pocit, ze na kazdy nerovnosti jakoby kousek "uskakovala", ani sem si netroufl vetsi naklony protoze uz pri mensich prichazela nejistota. Odfoukl jsem pak na 2,3 a jistota byla zpatky.
A neni to neco, co bych si vtloukl do hlavy, ze musi byt, ja jsem totiz dofoukl na 2,6 a zadny nekalosti sem necekal a pak sem byl dost prekvapenej, co se deje...
Ta tvoje poznamka na konci je myslim hodne dobra a podstatna, sportovne cestovni gumy maji pokud vim jinou konstrukci, nez sportovni, takze pokud mam spravne znalosti, zde si nemuzes dovolit tak nizke tlaky, jako na sportovni gume.
Kamarad eddie666, treba sem neco napise, jezdil na hornetu roadsmarty, jezdil dost slusnou palbu a mival pomerne vysoky tlaky.
Nedokazu ti dat profi radu, ale obecne bych rekl, ze bys mohl ty tlaky trochu "sblizit" k sobe, tedy zadni tlak mit na podobne hodnote, jako predni, mysleno pro sportovni jizdu. Protoze zadni se obvykle zahriva o dost vic, takze tam narusta tlak vice.
A pokud ti tu nekdo neporadi lip a ty si veris, tak dej na svoje pocity, jak se ti motorka chova a podle toho nafoukej gumy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?
vsh píše: Sice uz sem parkrat citil, jak mi zadek klouze, ale furt je tam ten strach, ze misto citelnyho vetsiho klouznuti dostanu rovnou kopanec.
Teoreticky když tam budeš mít jen o trochu víc plynu a guma začne klouzat tak bys kopanec dostat neměl, protože se kolo při utrhnutí neroztočí natolik aby zadek začal předbíhat předek. Takže postupný přidávání by mohlo jít.
Ale ona je vážně otázka jestli už nedáváš dost, pár zkušenejch lidí psalo že guma vypadá ok, a to zatížení je v maximálním náklonu taky jiný než na výjezdu.
e: teda čím větší náklon, tím hůř se klouznutí gumy zvládá, proto taky tuhle teorii málokdo převede do praxe.
Já nejezdím moc rychle a vím že mám rezervy i jinde, tak to zkoušet moc nebudu
Naposledy editováno 26.06.2012 08:53:34
1 reakcí na tento příspěvek co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?
Osmelim se a oprubuju to s s vetsim plynem, taky to tak citim.
Snad neskoncim v kaceru
Kdyz se divam, jak mam ojetou gumu, co se hloubky dezenu tyka, tak stred je porad peknej, pres 3 mm, boky uz maji fakt malo (hlavne pravej), ale samotna hrana je zase masita pomerne dost, tak aji z toho se me zda, ze bych mohl pridavat driv o neco.
No zejtra obuju novou sadu, ktera by mela mit o neco vetsi prilnavost (Pirelli DRC), takze si zrejme troufnu to poskadlit trochu vic. Uvidim, co dovoli hlava primo na draze
1 reakcí na tento příspěvek co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?
Tyhle gume muzes 100pro verit a zkusit tahat vic, podrzi te.
Edit: A kdyz bys cejtil ze ti na vyjezdu pod plnym malinko pochoduje ven, jen ji podrz, namalujes krasnou caru, a a predek pujde porad tam kam ma
Naposledy editováno 26.06.2012 10:51:19
1 reakcí na tento příspěvek co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?
Snad i nova guma si bude rozumet s mym stylem a motorkou, pak to podrzim pod krkem vic.
Akorat s tou moji citlivosti to asi neni tak dobry, jel za mnou kus jeden klucina a pak mi rikal, ze za mnou zustavaj cerny cary, pritom sem necitil, ze to slo bokem.
Citim az vetsi podklouznuti, pricemz nekdy to nebyl ani nejakej klidnej skluz, spis to trochu hazelo celou motorkou, jakoby se to kolo stridave chytalo a znovu podkluzovalo, ale mozna se tam delo neco jinyho, co zatim neumim identifikovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?
cheops píše: Já si myslím, že je to stylem jízdy a profilem trati. Jedeš rovně a pak to klopiš co to de. V tom vroubkovaným místě to jen překlopíš. Názor majitele jawy 250
Naopak to vroubkovany by melo byt misto nejvetsi zateze - k te hrane se pouze nahrnuji zmolky.
1 reakcí na tento příspěvek co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?
Ty muzes poradit mne, protoze vis vic, jak ja, i kdyz nevis vse. Ja zas muzu poradit nekomu, kdo vi min, nez ja