globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: STK-laďáky a homologace výfuků
 
22.6.2012 v 10:27
Jaké máte zkušenosti s STK a laďákama,resp. kontrolou homologace výfuků? Uvažuji, zda originály vyměnit za laďáky. A ty origoše asi každopádně schovat,co? Někde jsem zaslechl, že dříve na to na STK kašlali, ale poslední dobou jsou v tomto směru důslednější. Dokonce se prý mluví o tom, že by se mohla v budoucnu měřit i hlučnost. Jaké máte praktické zkušenosti Vy? Díky.

1 reakcí na tento příspěvek STK-laďáky a homologace výfuků

22.6.2012 v 12:47 | Nahoru | #1
Já byl letos na STK v Kunštátě u Boskovic a neprošel jsem s koncovkama od fy. RP tuning, které nemají homologace, byť litera zákona v ČR zatím nestanovuje jasné pravidlo co má mít uživatel motocyklu namontováno za výfuckový systém.

1)
Technik na STK mi sdělil, že laufy od RP tuningu jsou pro daný typ motocyklu nepřípustné a buď přijedu s origo laufama, anebo namontuju laděné laufy s příslušnou homologací včetně tlumících vložek a pak mi tu STK na 2 roky dá, jinak ne!

2)
Dále jsem překračoval stanovenou šířku vozidla danou výrobcem(měl pravdu hoch), protože jsem měl namontované podotýkám homologované blinkry od fy Kellerman v koncích řídítek a musel jsem je také odmontovat a namontovat origo, abych dostal STK.

3)
Dá se říct moje blbost,že jsem měl namontován nehomologovaný typ zpětných zrcátek, protože ty origo v půlce 1.sozóny konkrétně klouby kde se zrcátko natáčí šly ke všem čertům a za to mne také poslal na opakovačku na STK a měl pravdu.

Motocykl mám origo koupený u dealera v r 2002 a za 3 periody STK u různých STK (1xTišnov,1x Brno kr.Pole a 1x Blansko) se mi nestalo, že by mne vyhodili za zmíněné 3 závady na motocyklu.
Akorát vždycky byla menší připomínka ze strany technika na STK:na laděný laufy pane nezbylo viďte a se sarkastickým dovětkem něco o cizině a placení tučných pokut za nehomologované koncovky mi dal bez problému STK na motku.

Byl jsem se před měsícem informovat na STK v Brně kr. poli, jak je to s posuzování techn. stavu vozidla u jednotlivých STK a bylo mi doslova řečeno, že každý technik může a nemusí nahlédnout pečlivěji do základních dat výrobce včetně velkého TP a podle toho se také odvíjí styl STK daného vozidla.

Připadne mi, že pomalu je pryč doba kdy ještě jde sehnat STK bez vozidla, anebo technici na všechno s...i
No toď moje zkušenost s STK obecně a origo laufy za mne určitě neprodávat.

Čus S

(reakce na) STK-laďáky a homologace výfuků

24.6.2012 v 12:55 | Nahoru | #2

byť litera zákona v ČR zatím nestanovuje jasné pravidlo co má mít uživatel motocyklu namontováno za výfuckový systém.



SOUSEDRH9>
§ 15 odstavec 1. zákona 56/2001 Sb, o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, říká, že:

Výrobce nebo akreditovaný zástupce (dále jen "výrobce"), který hodlá uvádět na trh hromadně vyrobená silniční vozidla, systémy vozidla, konstrukční části vozidla nebo samostatné technické celky vozidla, musí mít pro vozidlo platné osvědčení o schválení technické způsobilosti typu vozidla a pro konstrukční části vozidla, systémy vozidla a samostatné technické celky vozidla platné osvědčení o homologaci.



Naposledy editováno 24.06.2012 12:58:02
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist