globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Opačné roztlačení 2T motorky
 
17.5.2012 v 14:46
Zdravim všechny,
možná je to blbej dotaz, ale dost mě to zajímá
Někde jsem slyšel, že prej když se roztlačí dvoutakt "pozadu", tak to pak jede normálně pozpátku Je to pravda nebo blbost? Nezničí se tim motor? Jen se ptam, protože nemam možnost to zkusit, mam jen 4 takt a na tom by se prej podělal motor (sání vejfukem a výfuk sánim).

Díky za odpovědi, hledal jsem na googlu i tady, ale nic jsem o tom nenašel.
Předchozí
1 2
Následující

Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 14:55 | Nahoru | #1
Jo na fíku to funguje a je na tom prdel jet akorát nevím stím ničením motoru, ty fíky se opravovaly po každým svezení, takže v mezích normálu

2 reakcí na tento příspěvek Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 14:57 | Nahoru | #2
u 350 staci prehodit faje

(reakce na) Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 15:00 | Nahoru | #3
šak jak myslíš že je to řešené u velorexu? Ten může jet na všechny 4 rychlosti do zadu

Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 15:02 | Nahoru | #4
Když máš špatně seštělovanej předstih, tak to jde.

Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 15:21 | Nahoru | #5
jj, s rozhozenym předstihem to někdy jde i když nechceš (doufám, že majiteli videa nebude vadit, že jsem ho sem dal)

Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 15:35 | Nahoru | #6
Kejvačka mi občas couvala sama...
A co se týče čtyřtaktů,tak třeba traktor se dá taky přetočit,a pak je to "hustý" když se valí dým ze sání.Podmínkou je přímé vstřikování paliva.

Naposledy editováno 17.05.2012 15:37:13

Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 15:49 | Nahoru | #7
A kurví se tím něco?Že bych to taky zkusil

1 reakcí na tento příspěvek Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 15:50 | Nahoru | #8
funguje to perfektně,ale musíš používat opačně i páčky na řidítkách,to znamená rozjíždět
se přes brzdu a brzdit spojkou nebo si rozbiješ hubu.přeji mnoho kilometrů jízdou vzad.

Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 15:58 | Nahoru | #9
Když máš špatně nastavenej předstih (hodně malej nebo nulovej), tak to jde.

Btw, takhle je vyřešená zpátečka u Velorexu. Přepneš na jinou sadu kladívek a nastartuješ. Dělalo se to myslím tak, že se vyplo zapalování a ve správném okamžiku, když se motor téměř zastavil, se to přeplo na druhou sadu kladívek a mohl jsi couvat stovkou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 16:04 | Nahoru | #10

pukatuk píše: funguje to perfektně,ale musíš používat opačně i páčky na řidítkách,to znamená rozjíždět
se přes brzdu a brzdit spojkou nebo si rozbiješ hubu.přeji mnoho kilometrů jízdou vzad.



Jestli to měl bejt vtip, tak se ti moc nepoved...

1 reakcí na tento příspěvek Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 16:36 | Nahoru | #11
Přesně tak. U Velotexu je to běžný a říká se že na zpátečku dá i Porsche. Je to jen jinou vačkou.

(reakce na) Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 16:43 | Nahoru | #12

_Toman_ píše: Jestli to měl bejt vtip, tak se ti moc nepoved...

Sám ses nepoved

2 reakcí na tento příspěvek Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 16:49 | Nahoru | #13
Takže pánové na Velorexu určitě nebyla jiná sada kladívek či jiná vačka. Byla tam jen zcela jednoduše vyvedená páčka ze zapalování a tou jsi pootočil celou destičku do jiného předstihu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 16:53 | Nahoru | #14
DRN.> Pouze pokud máš elektronické zapalování. U kladívkového to nejde.

(reakce na) Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 16:53 | Nahoru | #15
PEPAFJR> Tak nějak sem si myslel, že to bude fungovat
....BTW - Ta vačka mě rozsekala

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 17:03 | Nahoru | #16

john-mcclane píše: DRN.> Pouze pokud máš elektronické zapalování. U kladívkového to nejde.


si nejsem jistej, bratranek ma 634, kladiva a na couvaka se neco nalítal
na kajlovci


Naposledy editováno 17.05.2012 17:06:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 17:27 | Nahoru | #17

DRN. píše: si nejsem jistej, bratranek ma 634, kladiva a na couvaka se neco nalítal
na kajlovci



ono by to jelo, aj kdyby ty faje nepřehodil, má tam VAPE případně jiný zápalko který pálí na obou válcích současně, v případě klasickejch kladívek by to nikdy nechytlo, protože by jiskra byla furt stejně, ale na tom válcu kde by přeskočila by byl píst zrovna v dolní úvrati

Jinak je to taky známá věc, jak někoho potrápit s 350... přehodit fajky, jiskry sou a chudákovi chvilku trvá než si toho všimne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 17:47 | Nahoru | #18

DRN. píše: si nejsem jistej, bratranek ma 634, kladiva a na couvaka se neco nalítal
na kajlovci

ať se ti buzeranti z Jawamánie třeba poserou

(reakce na) Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 18:20 | Nahoru | #19

PEPAFJR píše: Takže pánové na Velorexu určitě nebyla jiná sada kladívek či jiná vačka. Byla tam jen zcela jednoduše vyvedená páčka ze zapalování a tou jsi pootočil celou destičku do jiného předstihu.


tohle platí u 250 s dynamem.
U velouše 350 s dynamostartérem se motor roztáčí opačným směrem přes křížovej přepínač. Podle toho kam dáš páčku startéru, tam se roztočí motor.
uplně stejně to má řešený prasečí rikša.

Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 18:24 | Nahoru | #20
Dvoudobý motor, který nemá rozvody, se může bez problémů rozběhnout v obou směrech, ovlivní to maximálně nastavení předstihu. Nepoškodí se.

Není pravda, že by se čtyřtakt opačným chodem poškodil, ovšem benzínový se Ti takto rozběhnout pochopitelně nepovede, jelikož musí sát směs a tu ve výfuku vezmeš těžko. Ale pozor, naftový čtyřtakt, který saje jen vzduch, takto běžet může. V bývalé práci mi to několikrát udělala Desta 3522KXL. Při rychlém puštění plynu občas zhasínala a sem tam se stalo, že jak se motor zastavil, tak se vzápětí přes kompresi zhoupl zpátky a rozběhl se obráceně. Kdo toto nečekal, se nestačil divit, proč najednou mašina nejede (hydraulická spojka funguje jen v jednom směru), nepohne s řízením a nejde hydraulika (čerpadlo rozněž nejde v opačném směru). Jednou jsem až musel na jednoho kolegu zařvat, jelikož byl v tom úleku úplně bezradný a nevšiml si ani kouře jdoucího z filtru a drobné změny zvuku. Ovšem v tomto případě už měl motor hodně za sebou - z nového oleje byla po měsíci ropa a večer za tmy, když jsem zhurta přidal plyn, tak z výfuku létaly jiskry jako od lokomotivy.

1 reakcí na tento příspěvek Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 19:12 | Nahoru | #21
a chytne to opačnej chod i u motorek s bezkontaktním zapalováním ? taky to půjde roztlačením dozadu ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 19:14 | Nahoru | #22

PájaViků píše: ať se ti buzeranti z Jawamánie třeba poserou



Nechápu proč to ten člověk řval, tohle je úplně normální blbnutí na Jawa srazech. Jízda se zapálenou nádrží a tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 19:20 | Nahoru | #23
Wild-Borderer> a potom to dopadá tak, že to musím po jawáčích rozebírat a koukat na zapečený motory minule jsme měly na dílně Jawu 350 s zadřenou pravou klikou a zadřený oba písty

(reakce na) Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 20:49 | Nahoru | #24

WoxmenRX píše: a chytne to opačnej chod i u motorek s bezkontaktním zapalováním ? taky to půjde roztlačením dozadu ?



S bezkontaktem ti to nemůže chytnout ani u jawy, protože to hází jiskru v přesně daném místě, respektive bys u toho bezkontaktu musel změnit předstih na zástih.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 20:52 | Nahoru | #25
WoxmenRX> běžná věc. Ale uvařenou kliku si eště neviděl, co?

1 reakcí na tento příspěvek Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 21:30 | Nahoru | #26
dvoutaktu to nevadí. Stara 350 mi to udelala kdyz jsem pouštěl spojku a skoro mi to chciplo a v tom se přehoupl na druhou stranu. U toho naftaku je problem ze to prestane mazat.

(reakce na) Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 21:54 | Nahoru | #27
kuba350> to teda fakt ne

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 22:02 | Nahoru | #28
juklici> Vysazení mazání je logické, i když popravdě řečeno si nepamatuju, že by se mi během toho opačného chodu rozsvítila kontrolka mazání. Ale to už pár let a holt už mi není dvacet a zapomínám.

Anti> To bych neřekl, i u nepřímého vstřiku, ať s otvorovou, nebo vírovou komůrkou, je komůrka spojena s prostorem válce, takže i tam by motor byl schopen běžet obráceně. Nebo pokud jsi měl na mysli benzínový motor se vstřikem, tak tam ano, stejně jako u karbce, ale pokud by byl vstřik přímý (např. motory Daimler-Benz DB601 - DB605, možná i Junkers Jumo 211), tak i takový benzíňák by dokázal běžet v obou směrech. Pochopitelně by ale v důsledku obráceného chodu čerpadla nefungovalo mazání, jak zmínil juklici.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opačné roztlačení 2T motorky

17.5.2012 v 22:17 | Nahoru | #29
J.M.K.> me se stalo ze i ,,tisicdvestotrojka"se rozběhla obráceně, ale byl to samozápal po vypnutí zapalování u žhaveho motorů. Byla to sranda když vypneš kliček a pod deklem ti syčí saní jako výfuku.

(reakce na) Opačné roztlačení 2T motorky

18.5.2012 v 11:19 | Nahoru | #30
juklici> Něco podobného dělala "dvanáctsettroska" kámšovi, ale byly to jen samozápaly po vypnutí. Motor po vypnutí zpalování začal normálně ztrácet otáčky, ale těsně před zastavením začal nepravidelně blafat a cca 3 vteřiny se ještě převaloval, než se zastavil.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist