globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
10.5.2012 v 23:11
Zdravím ve spolek, můj fároš 92 špatně dobíjí, resp. závada se projevila tak, že jsem jel nějakou dobu na dálkový a najednou na křižovatce mi zdechnul a musel jsem ho roztlačit (naštěstí jsem byl v kopci:)), pak jsem chvíli jel jednu potkávačku a zase chytal na startér. Proměřil jsem dobíjení a nic moc. Dneska jsem to měřil dle návodu (http://motoride.sk/c/418/testovaci-diagram-kontroly-dobijania-motocyklovych-baterii.html) a naměřil jsem toto: dobíjení jede bez světel na volnoběh 13V a při 5000 ot./min. 13,5V na potkávačky už pod 13V;
odpory na alternátoru kolem 1,0 Ohm., alternátor proti kostře taky kolem 1,0 Ohm;
alternátor dává na volnoběh 14,5V a při 5000 ot./min. jen 45V;
proměření regulátoru dobíjení se mi nějak nedařilo, když jsem to měřil podle návodu při přepnutí na "testování diod" mi to neukazovalo nic, po přepnutí na AC 200V jsem po připojení multimetru kladným pólem na výstup z regulátoru na baterku a záporným pólem multimetru na jeden z výstupů alternátoru naměřil při 5000 ot./min. 60V.
Já tipuji, že zub času nějak zapracoval na statoru a regulátor pracuje s jinými vstupními hodnotami, než na které je nastaven a proto nedává správné výstupní napětí. Máte někdo jiný názor? Za rady předem děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?

11.5.2012 v 08:11 | Nahoru | #1
blade92 píše:
odpory na alternátoru kolem 1,0 Ohm., alternátor proti kostře taky kolem 1,0 Ohm;

Jak odpory na alternátoru, mezi čím?!

1)
Měřil jsi samostatně cívky na statoru, kolik mají Ohmů?
Měly by mít kolem 0,1-0,3 Ohmů.

2)
Měřil jsi jednotlivě cívky statoru vůči kostře třeba Megmeten, protože šlus cívky na kostru obyč Ohmmetrem nezměříš.

Hele, zde Ti spoustu lidí napíše, že zn. Honda je známá problémy s reg. dobíjení, ale nikdo se vůbec nezamyslí nad tím, proč problém vlastně vzniká u jiných značek motorek nevyjímaje.

Důvod je jednoduchý a to , že nastřádané velké přechodové odpory v kab. vedení většinou u zánovních a hlavně starších a neudržovaných motocyklů zapříčiní odprásknutí regulátorů jenž nejsou na takovou zátěž dimenzované.
Takže tak nějak..
Přeju Ti brzské spravení motky

Čus S

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?

12.5.2012 v 20:10 | Nahoru | #2
SOUSEDRH9> Dík za radu, jednotlivé cívky jsem měřil na kostru obyčejným multimetrem a ukazovalo mi to právě stejný opor jako když jsem je měřil mezi sebou navzájem. Znamená to tedy, že cívky nešlusují na kostru, když ukazují všechny stejně?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade jdu900fire_blejt 5 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade Lapchik-54 5 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade micindev 2 4.5.2023 v 20:15 micindev
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade dawe1 12 27.10.2022 v 19:08 Ariete


TOPlist