odpory na alternátoru kolem 1,0 Ohm., alternátor proti kostře taky kolem 1,0 Ohm;
alternátor dává na volnoběh 14,5V a při 5000 ot./min. jen 45V;
proměření regulátoru dobíjení se mi nějak nedařilo, když jsem to měřil podle návodu při přepnutí na "testování diod" mi to neukazovalo nic, po přepnutí na AC 200V jsem po připojení multimetru kladným pólem na výstup z regulátoru na baterku a záporným pólem multimetru na jeden z výstupů alternátoru naměřil při 5000 ot./min. 60V.
Já tipuji, že zub času nějak zapracoval na statoru a regulátor pracuje s jinými vstupními hodnotami, než na které je nastaven a proto nedává správné výstupní napětí. Máte někdo jiný názor? Za rady předem děkuji.
todle myslis vazne ? "alternátor dává na volnoběh 14,5V a při 5000 ot./min. jen 45V" , me prijde ze tam mas chybu
tech 60V mas merit stridavych mezi fazema alternatoru , nikoliv vuci vystupu na baterku
normalne zmer AC mezi fazema jak pisu, me to davalo 20V u ZX9R a byla v poradku, pokud bude mezi fazema 1-2, 2-3, 3-1 stejna hodnota, stejne jako jsou ty odpory predpokladam stejny (tech 1 Ohm), tak bych alternator vyloucil a oznacil bych za vadny regulator
bracha mel Farose 94 a mel v haji regulator, ale i stator, jedna faze byla vyzkratovana co si pamatuju
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
odpory na alternátoru kolem 1,0 Ohm., alternátor proti kostře taky kolem 1,0 Ohm;
Jak odpory na alternátoru, mezi čím?!
1)
Měřil jsi samostatně cívky na statoru, kolik mají Ohmů?
Měly by mít kolem 0,1-0,3 Ohmů.
2)
Měřil jsi jednotlivě cívky statoru vůči kostře třeba Megmeten, protože šlus cívky na kostru obyč Ohmmetrem nezměříš.
Hele, zde Ti spoustu lidí napíše, že zn. Honda je známá problémy s reg. dobíjení, ale nikdo se vůbec nezamyslí nad tím, proč problém vlastně vzniká u jiných značek motorek nevyjímaje.
Důvod je jednoduchý a to , že nastřádané velké přechodové odpory v kab. vedení většinou u zánovních a hlavně starších a neudržovaných motocyklů zapříčiní odprásknutí regulátorů jenž nejsou na takovou zátěž dimenzované.
Takže tak nějak..
Přeju Ti brzské spravení motky
Čus S
2 reakcí na tento příspěvek Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
blade92 píše: gugo> Dík, ale hned po přečtení tvého návodu vidím, že když jsem proměřoval žluté kabely proti sobě, tak mi nedávali jak píšeš "50V (na volnobeh)", ale všechny na volnoběh cca 14,5V a po zvýšení na 5000 ot./min. 45V. Jak je to možné?
Ty hodnoty cos naměřil jsou v pohodě. Těch zhruba 50V to má mít kolem 5tis.ot.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
Zajimavy je ze se tak choval je nekdy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
každopádně odpoj regulátor, a proměř impedanci mezi fázema a pak mezi kostrou a fázema...sázím na regulátor... střída z altíku při vyšších otáčkách může jít i přes 100V
2 reakcí na tento příspěvek Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
a měl by být ok. Otázkou je co to udělá po zahřátí...
Pak jsem měřil delší dobu dobíjení na baterce na volnoběh a dobíjecí
napětí tam hrozně kolísá. Chvíli to ukazuje 12,5V, za minutu to najednou
vyskočí na 14V, za chvilku to zase sleze na 12,8V a takle to pořád lítá.
Jinak jsem si přimotal páskou multimetr na lešení a připojil na baterku
a udělal jsem testovací jízdu a dobíjení se zapnutou jednou potkávačkou
kolísá mezi 12,8V (to asi neodbíjí) a 13,5V max. Resume je takové, že na
jednu potkávačku jsem odjížděl se stavem baterky 12,8V a přijel na 13V,
takže na potkávačku by to šlo jezdit bez opravy.
Ještě zkusím udělat testovací jízdu na 2 potkávačky, ale to si myslím,
že už nebude dobíjení stíhat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
takže ztráta času je právě ho nevyzkoušet podle datasheetu, protože se ti může oprava značně zkomplikovat, ať už hledáním závady kde není, nebo prodražením, kde koupíš drahej regulátor a zjistíš, že závada je tam pořád...tam jsou pak ztráty času...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade | Beranidlo | 18 | 5.9.2023 v 15:08 _Michal |
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade | jdu900fire_blejt | 5 | 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt |
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade | Lapchik-54 | 5 | 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf |
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade | micindev | 2 | 4.5.2023 v 20:15 micindev |
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade | dawe1 | 12 | 27.10.2022 v 19:08 Ariete |