globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Holka a jeji prvni mašina
9.5.2012 v 21:11
Dělám si papíry na motorku bez omezeni, hned začínám na 600ti stovce. Tak prosím o radu, kterou si vybrat.
Chci pořádnej stroj, kterej ale udržím mezi nohama. Zatim sem vybírala jen podle krasy, pac tomu moc nerozumim
tak tahle je zatim favoritem... Kawasaki Z 750
Panove poradte prosim, ci je to dobra volba.

Diky



Uzavřeno 05.06.2012 v 20:12 uživatelem kate88

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Holka a jeji prvni mašina

10.5.2012 v 14:25 | Nahoru | #1

DMRS píše: 0Rh-> 500 ccm a 4 válce? Můžeš napsat jakou jsi měl na mysli? Nějak mě žádná taková současná motorka nenapadá...

Jinak souhlas, monster 600/620 pro začátek ideál, případně nějaká 500 (gpz 500, gs 500, cb/cbf 500), maximálně tak SV 650. Ideálně aby to nemělo víc než 50 kW (jestli nemáš nic najeto v běžném provozu ani v autě, tak se koukni raději na nějaké 250ky). Bacha na to, že větší motorky mívají širší zadní gumu a musí se v zatáčkách víc klopit, což může být pro začátečníka docela problém. Větší motorky jsou citlivější na přidání i ubrání plynu (při úplném ubrání se může i bloknout zadní kolo). Bacha na to, jak dosáhneš na zem a udržíš motorku (často s ní budeš muset manipulovat na místě, tak abys jí utáhla).
Počítej s tím, že ti motorka určitě spadne při nulové rychlosti, takže je lepší jít do začátku do nějaké starší motorky bez kapotáže (aby se toho co nejméně mohlo rozbít). Naháč tě navíc donutí jezdit v rozumných rychlostech.

větší motorky mají větší zadní gumu a proto se musí víc klopit??? to mi teda vysvětli a jak se ti při ubrání plynu blokne kolo???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Holka a jeji prvni mašina

10.5.2012 v 14:36 | Nahoru | #2
MichaelaZX636> DMRS to asi myslel trochu jinak - širší zadní guma se do zatáčky obecně hůř vodí. Ne přesně proto, že by se musela více klopit, ale proto, že jak je širší, musí se člověk pocitově víc o klopení snažit ( větší šíře = delší cesta na kraj gumy ze středu).
No a co bloknutí kola při ubrání plynu týká, je to opravdu extrémní situace, ale italský dvouválce tohle opravdu umí (za určitých extrémních podmínek - naopak při razantním podřazování je to skoro běžné). Nicméně, to právě začátečník potřebuje aby "věděl".
U tvýho Fazera se ti tohle jen tak nestane ( asi je to dobře), ale já si myslím, že právě pro začátek se člověku hodí slabší moto, který na druhou stranu nic neodpustí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Holka a jeji prvni mašina

10.5.2012 v 14:55 | Nahoru | #3
MichaelaZX636> ale ono to tak je (při stejný motce., stejný rychlosti, stejným poloměru zatáčky) budeš na širší gumě o něco víc klopit, jenže teď nemůžu najít ty nákresy :( a sám to dohromady nedám..chjo...otazka je zda tenhle fatkt má nějakou jinou než informativní hodnotu

jinak blokace zadního kola čistě plynem je opravdu na hranici scifi, na druhou stranu při podřazení to je už vcelku běžná věc ...od 650 dvouválu to je reálné, nad 850 2vál běžné.

Naposledy editováno 10.05.2012 14:56:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Holka a jeji prvni mašina

10.5.2012 v 15:18 | Nahoru | #4

MichaelaZX636 píše: větší motorky mají větší zadní gumu a proto se musí víc klopit??? to mi teda vysvětli a jak se ti při ubrání plynu blokne kolo???


Už ti tady pár lidí reagovalo, tak jen k tomu blokování kola, myslel jsem tím, že u větších motorek je větší brzdný účinek motoru. Ne že by se hned kolo muselo zablokovat, ale při úplném puštění plynu (bez spojky) například v zatáčce bude po přibrždění zadního kola motorem výsledek stejný jako při úplné blokaci.
Ohledně toho zmatku v hlavě, napsal jsem jen pár argumentů proč ne velké motorky pro úplné začátečníky - něco, co si z obrázku sotva vyčte, ale pak by se s tím musela zbytečně poprat (a pak by teprv měla v hlavě zmatek).
Téma je zamknuto


TOPlist