globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: bohatost směsi?
2.5.2012 v 19:14
Prosím o radu.Mám Yamaha 750 virago.Střílí mi do výfuku.Kde najdu na karburátorech šrouby na bohatost směsi?Má s tím někdo zkušenost?Když to řeknu laicky,povolit,či přitáhnout?Za rozumné rady děkuji.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek bohatost směsi?

2.5.2012 v 19:44 | Nahoru | #1
šrouby bejvaj zespod... je k tomu blbej přístup budeš potřebovat malej šroubovák... nevim jakej máš karbec ale spravidla to bývá utahuješ ochuzuješ, povolíš obohatíš...ale pomocí pilota ladíš pouze volnoběžnou směs... jestli to střílí za jízdy tak ti to moc nepomůže... co svíčky jakou maj barvu? filtr je čistej ? nejdřív bych okouknul svíčky a pak bych to řešil dál.. pač střílí jak bohatá tak i chudá směs a to poznáš jen podle barvy svíček

Naposledy editováno 02.05.2012 19:46:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) bohatost směsi?

2.5.2012 v 20:25 | Nahoru | #2
Luk8sh> Svíčky jsou černý.Zjistil jsem že to musím startovat bez sytiče,jinak to uchlastám.Střílí to za studena do výfuku.Motorku zahřeju před jízdou a i když na ní jedu,tak pocukává a střílí do výfuku.Na volnoběh taky.Při delší jízdě asi po 15 minutách (když je vedro)je všechno v pořádku.Nestřílí.Záleží taky na teplotě vzduchu.Vzduchovej filtr je čistej.Jak ten šroub na bohatost poznám?To znamená že tam mám moc benzínu?

bohatost směsi?

2.5.2012 v 20:35 | Nahoru | #3
máš to moc bohatý, přesně jak píšeš jde tam moc benálu a ulejvá se to karbec šroub je pod fuel/air screw obrázek je pouze ilustrační ale mělo by to vypadat podobně

bohatost směsi?

2.5.2012 v 20:38 | Nahoru | #4
Tohle je naprd. Chceš seřizovat karburátory a nevíš kde co je, jak to asi dopadne. Nech karburátory vytáhnout, rozebrat ,vyčistit. Nastav výšku hladiny v plovákovkách, a pak můžeš laborovat s volnoběžnou směsí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) bohatost směsi?

2.5.2012 v 20:40 | Nahoru | #5
ZED750> Bohatost směsi ovlivňuje i hladina paliva v karburátorech. Máš ji v pořádku? U 750ky má být 1,5-2,5 mm.

bohatost směsi?

2.5.2012 v 20:42 | Nahoru | #6
Záleží i na tom jestli máš karb. Hitachi nebo Mikuni. Dost se liší, mimo jiné i umístěním seřizovacího šroubku.

(reakce na) bohatost směsi?

2.5.2012 v 20:46 | Nahoru | #7

want píše: ZED750> Bohatost směsi ovlivňuje i hladina paliva v karburátorech. Máš ji v pořádku? U 750ky má být 1,5-2,5 mm.



S těmi hodnotami bych byl opatrný.Raději se držet manuálu k příslušnému roku výroby.
Ikdyž i tam jsou chyby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) bohatost směsi?

2.5.2012 v 21:15 | Nahoru | #8

want píše: ZED750> Bohatost směsi ovlivňuje i hladina paliva v karburátorech. Máš ji v pořádku? U 750ky má být 1,5-2,5 mm.


a i tryska, poloha jehly, zda je čistej filtr, laďák apod.

(reakce na) bohatost směsi?

2.5.2012 v 21:36 | Nahoru | #9
Luk8sh> Přesně tak, může to být více příčin a jít cestou nejmenšího odporu a hledat.

1 reakcí na tento příspěvek bohatost směsi?

2.5.2012 v 23:00 | Nahoru | #10
karburátor má 3 režimy chodu a 3 způsoby štelování bohatosti. Šroubky se šteluje pouze volnoběh!!. Klasický režim jízdy se šteluje vyšší, nebo nižší polohou jehly (ta se zvedá spolu se vzduchovým šoupátkem př otáčení rukojeti). Chceš-li chudší směs, pusť jí níž o jednu rysku (nebo dirku- až to uvidíš, pochopíš). No a poslední režim-jízda na plný plyn se dá ovlivnit pouze velikostí trysky. Viděl bych to na jehlu. Pokud to nepomuže, skus snížit hladinu v plovákovce - poloha plováku se dá měnit jako poloha jehly. plovák musí být níž aby dřív zavíral přívod (pokud ti to neblbne při zahřátém motoru, znamená to, že pomáhá odpařování, čemuž odpovídá i start bez sytiče). Je to jasně bohatá směs. seštelováním to úplně jinak pojede a klesne spotřeba. jen to nepřežeň, jinak se ti začnou pálit a žloutnout vejfuky.

(reakce na) bohatost směsi?

3.5.2012 v 08:25 | Nahoru | #11
bromep> Dík za radu a vysvětlení.Takže na obou karburátorech tu jehlu spustit níž o jeden stupeň.Musím ty karburátory u toho viraga vymontovat?nebo se to dá udělat na motorce nějak sundáním "deklu na karbecu"?Sundal jsem nádrž,boční "bubliny" a zdá se mi že je tam nějak málo místa.ale vymontovat kvůli tomu ty karburátory to asi nebude taky jen tak.Tak nevím...

bohatost směsi?

3.5.2012 v 14:44 | Nahoru | #12

bohatost směsi?

3.5.2012 v 14:46 | Nahoru | #13
Jenže u tvého virgla s polohou jehly nic neuděláš, protože je jen jedna.A tím šroubkem bohatosti směsi ovlivníš bohatost v širším spektru otáček než jen volnoběh.Pokud dobře tipuju máš r.v. 94.Takže karb.Mikuni a šroubky bohatosti směsi nahoře.Hladiny seřid podle manuálu, a né od oka jak ti tady někdo radí.

bohatost směsi?

4.5.2012 v 13:46 | Nahoru | #14
No, nevím jak u Viraga ale přesně stejné, ale obrácené, jsem řešil u Savage. Směs byla chudá, střílelo do výfuků, ty žloutly. Na fórech jsem čet hodně rad ohledně seřizování pomocí šroubků, dokonce jsem měl Súzu v Okrouhlý u Nov. Boru na seřízení v Suz. servisu, kde mi na dotaz řekli, že to poštelovali šroubky. - NEPOMOHLO. Načež jsem rozdělal karbec, zjistil, že je na úplně stejném principu, jako na všech mých veteránech (samozřejmě jiné tvary, vahadla na plováku, ale princip stejnej). Na jehle 3 rysky, dal jsem o jednu výš a od té doby POKOJ!!
Výfuky jsem vyčistil Bluejobem a další 3 sezóny ani známky žloutnutí. A Savažka byla rok 98, Tak jestli Virago ročník 94 štelovací jehlu nemá - nevím a divím a nechápu princip, jak se to může štelovat jen šroubky. Doufám, že to měl Jardaviro rozebraný a nečerpá info jen z doslechu. Jinak když jsem to dělal, karbec jsem venku neměl. Rozdělat ho (sundat víko) a vidět vše na vlastní oči je otázka 5 minut.
Jěště něco. Na starších motorkách se v 99% šteluje šroubkem VZDUCH kolem volnoběžné trysky - povoluješ-pouštíš víc vzduchu-ochuzuješ směs. Není to tedy tak, že povolováním pouštíš víc benzínu!!! Škrcením vzduchu totiž dosáhneš mnohem citlivějšího nastavení, než kdybys škrtil benzín při konstantním vzduchu.

bohatost směsi?

4.5.2012 v 14:30 | Nahoru | #15
Tak jsem koukal na schéma Virago 94 karbu (http://www.cheapcycleparts.com/model_years/5472-yamaha-1994-virago-535-xv535fc/assemblies/170649-carburetor#p_666959) a musím říct, že je mnohem složitější jak na Savažce. Jehla se skládá z 6 dílů a je pravda, že nemá zádnou rysku (položka 8). Dle mého názoru ale musí jít nějak zkracovat a prodlužovat - třeba hloubkou zašroubování toho šroubu na konci, nebo jinak pomocí těch 4 podložek, nebo co to je - není to z nákresu zcela jasné.

bohatost směsi?

4.5.2012 v 14:58 | Nahoru | #16


Tady jsem našel nakonec foto jehly Virago. Jestli je to přímo ona nevím, ale že zas neplácám úplné blbosti

1 reakcí na tento příspěvek bohatost směsi?

4.5.2012 v 18:06 | Nahoru | #17

Pár jsem jich už rozebraných měl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) bohatost směsi?

4.5.2012 v 19:51 | Nahoru | #18
jardaviro: Moje Mikuni mají na jehle 5 zářezů a mají to originál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) bohatost směsi?

4.5.2012 v 20:35 | Nahoru | #19
1100Virago> Co to máš za verzi ? Já to ještě u 750 a 1100 neviděl.

Přesto ovšem tazateli nelze odpovědět nic jiného než překontrolovat těsnost sání a výfuku.
Pakliže to začlo střílet z ničeho nic. Každopádně bych je vytáhl,vyčistil,přenastavil bylo li by to nutné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) bohatost směsi?

4.5.2012 v 23:20 | Nahoru | #20
jardaviro: Tipuju, že záleží na roku výroby. Ty karburátory začal výrobce v průběhu let okrouhávat - starší modely měly třeba ve víku plovákovky šroubovací zátku přes hlavní trysku, takže se dala vyměnit bez demontáže a rozborky karburátorů. Zrovna tyhle mám já. Novější kousky už to neměly a vůbec bych se nedivil, kdyby u nich zrušili i ty drážky na jehlách.

bohatost směsi?

5.5.2012 v 16:30 | Nahoru | #21
chlapi, jestli zrušili drážky, museli je nahradit jiným způsobem posouvání jehly. je to naprosto logické- poslední nepohyblivá část karbce (cesty paliva v něm) je hlavní tryska, která je na setiny kalibrovaná. jakékoli přiškrcování paliva před hl. tryskou by bylo nelogické - k čemu by byla kalibrace trysky. co je za hl. tryskou už je pohyblivé - vzduchová a benzínová přívěra (šoupě a jehla). Je jedno, zda je ovládáno oboje bowdenem, nebo podtlakovou membránou, princip je 100 let stejný ať už je to či ono vodorovné, nebo vzhůru nohama, přímo nebo přes páku vahadla-poměr směsi se tvoří vysouváním jehly se současným vysouváním šoupěte (otvíráním) vzduchu. veškerá změna poměru se děje jen změnou polohy jehly vůči šoupátku vzduchu, což vzhledem k tomu že je pohyblivé, nelze štelovat nějakým šroubem na těle karbce. Co se týká výšky hladiny, to ovlivňuje pouze kvalitu aerosolu, nikoli bohatost -furt je tam totiž na konci stejná kalibrovaná tryska. samozřejmě také ovlivňuje chod motoru a spotřebu -extrém -pokud by byla hladina výš než tryska, poměr paliva a vzduchu by byl stále stejný, ale palivo by se nerozprašovalo a motor by jaksi nejel. Jardaviro má ale jistě pravdu v tom, že se to nemohlo stát jen tak (pokud to bylo dřív OK). Výška hladiny by se mohla teoreticky nějakou prdou změnit, jehla se ale sama nepřehodí, pokud by nebyla na nějakém šroubku nebo že si s tím hrál minulý majitel. Nejprv bych zkusil co radí Jardaviro.

(reakce na) bohatost směsi?

5.5.2012 v 19:03 | Nahoru | #22
1100Virago> Nezrušili. XV750 r.v. 95 drážek 5, XV1100 r.v. 97 drážek 5.

bohatost směsi?

6.5.2012 v 13:07 | Nahoru | #23
Dnes,snad samotným řízením osudu, se mi dostalo pod ruku virago.Po rozebrání carb.hle jehla.

Nepsal jsem ovšem, že takové typy carb.Nejsou, jen že jsem ho ještě neviděl.

1 reakcí na tento příspěvek bohatost směsi?

6.5.2012 v 18:50 | Nahoru | #24
No já nevím, jestli mu tu radíte dobře. ale karburátory Mikuni mají šroubky bohatosti směsi zakryté mosaznou krytkou a tu jen tak nesundá, karbce MUSÍ ven a jde to dost špatně. (Já je tam mám. mám r.v.92).
Skus prvně utěsnit všechny sací cesty, filtr, udělat synchro karburátorů. Je to nejsnažší cesta.

1 reakcí na tento příspěvek bohatost směsi?

6.5.2012 v 21:45 | Nahoru | #25
Pokud ti to jede tak do toho nemrdej.Jestliževšak nastal problém tak carby ven, mosazné vložky navrtat proříznout závit, staší M3.Našroubováním dostatečně dlouhého šroubku mosazné záslepky stáhneš a pak standartní postuup.

(reakce na) bohatost směsi?

6.5.2012 v 22:45 | Nahoru | #26
jardaviro: Jo, tyhle jehly mám a prostřední zářez by měl být správně. Mimochodem, v originálních mikrofiších od Yamahy je špatně (nebo možná spíše nesrozumitelně) nakreslené pořadí těch dílů. Tam to vypadá, že velká podložka patří dospod, na to malá a skrz to nakonec jehla, ale kdo to tak složí, se zlou se potáže. Velká patří samozřejmě nahoru a o ni se opře pružna a malá zas dospod. A mezi nimi je sevřená segerovka na jehle.
A koukám, že je to z novějšího ročníku, který už nemá ty zátky přes hlavní trysku na spodku plovákovek.

edit: Jinak plíšek měly spíše Hitachi, ne? Na Mikunkách jsem většinou viděl gumové špunty.

Naposledy editováno 06.05.2012 22:46:33

bohatost směsi?

6.5.2012 v 23:34 | Nahoru | #27
Ano, tyto mikuni z nichž jsou pořízeny fotografie mají záslepky skutečně gumové .
Měl jsem ovšem na stole i mikuni s mosaznými záslepkami. A u těch jsem při odstranění postupoval výše uvedeným postupem.
.

bohatost směsi?

6.5.2012 v 23:40 | Nahoru | #28
Na fotkách výše je carb se záslepkami mosaznými .Chyba textu.

bohatost směsi?

6.5.2012 v 23:44 | Nahoru | #29
asi 8x uz sem mel u svyho stroje posledni dobou karbece kvuli tomu, ze se zasekavaly pistky a kdyz sem to vyresil, tak naopak zase to nejelo - jakoby hodne benzinu a jelo to az ve vysokych otackach, ale furt ne tak, jak by melo - na 90% to vypadalo na hodne benalu, takze sem seridil znova hladiny, predtim sem vyzkousel na vsechny 3 polohy jehlu jeste, ale to nepomohlo, takze znova hladiny a hrani si s pliskem a nakonec uz dobry, tak uvidim, esi sem tim zase nevratil zasekavani pistku :) ale na 90% hledej nejdriv pricinu v nastaveni hladin a az pak si hraj s jehlou..i kdyz u me bylo rychlejsi nastavit jehlu - musela ven jen nadrz a pak to slo hned, ale pistky a hladina musely karbece ven a to je sileny u ty moji moto..tak hodne stesti, jinak mam taky mikuni 2 karbece pro jeden valec, ale trochu jiny, nez mas ty

(reakce na) bohatost směsi?

7.5.2012 v 11:02 | Nahoru | #30

Viragomann píše: No já nevím, jestli mu tu radíte dobře. ale karburátory Mikuni mají šroubky bohatosti směsi zakryté mosaznou krytkou a tu jen tak nesundá, karbce MUSÍ ven a jde to dost špatně. (Já je tam mám. mám r.v.92).
Skus prvně utěsnit všechny sací cesty, filtr, udělat synchro karburátorů. Je to nejsnažší cesta.


Chlapi bacha, né vše, co na karbu najdete a má to zářez pro šroubovák, je určeno ke štelování. Zvlášť, pokud je to zapečetěné mosazí
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha XV 750 Virago problém při st... Yamaha XV 750 Virago Carlos-NK 6 31.3.2024 v 14:06 badyXV
Yamaha XV 750 Virago 94 přiškrcená ... Yamaha XV 750 Virago Mojzisak 3 14.3.2024 v 10:48 Pexeso
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
Progresivní tlumiče na Virago XV 750 Yamaha XV 750 Virago Lardyn 12 10.2.2024 v 21:17 Ivos
yamaha virago xv 750 US verze Yamaha XV 750 Virago pajaskoda 6 3.1.2024 v 21:13 Vítězslav_Máří


TOPlist