globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CBR 600 F Sport - zvuky z motoru
 
6.5.2007 v 18:10
Všechny zdravím, mám CBR 600 F Sport z roku 2002. Na volnoběh při 50 - 75 stupni se mi ozývá cvakání z motoru. Totéž se ozývá mezi 2 500 - 3000 ot. Poraďte jestli je to u téhle motorky normální, připadá mi to jako zvuk ventilů. Byl jsem s tím u známého a ten říká, že to tyhle novější Hondy dělají. U jednoho servismana mi řekli to samé, přý jsou motory u novějších motorek takhle slyšet. Díky za příspěvky.
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

10.7.2007 v 01:27 | Nahoru | #31
Ykslib>díky *yes*

1 reakcí na tento příspěvek CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

10.7.2007 v 10:36 | Nahoru | #32
Nazdárek, mám 01, ale rozhodně mi tam nic necvaká :shy: :D

Když jste se tu ale všichni tak pěkně sešli, poraďte mi, prosím, jak přidělat padáky na Sportku... :shy: Jestli je nutné řezat kapoty... :/
A případně ještě kde sehnat levnějc tlumič řízení... :)
Díkes

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

25.7.2007 v 10:56 | Nahoru | #33
NKT>jak jsem videl, tak se do kapoty vrta dira...ja bych je ale asi dal misto toho zadniho sroubu....

(reakce na) CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

25.7.2007 v 10:58 | Nahoru | #34
Ten problém s napínákem rozvoďáku měla jen některá modelová řada nebo se to prostě projevuje u všech..?

(reakce na) CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

25.7.2007 v 19:36 | Nahoru | #35
Y kslib>ahoj,reaguji na dotahovani napinaku pro sichr.Pozor, to jsm udelal pouze jednou ,poprve a naposled a jeste fakt jemně. Motor se opravdu ztišil a ja jasal jak jsem ušetřil dvojku za novej napínák. Ma radost trvala cca 150km. Pak muj motor na milovane cebřici vydechl naposled. Zadřel se vinnou roztavení plastoveho potahu na vodících lištách rozvodaku. To se pak dostalo do saciho koše a ten se ucpal =o . odešly lágry na 1.valci a natahla ojnice :mad: To je vše. Koupil jsem jinej motor..... JO A TO JEMNE DOTAZENI NAPINAKU ME PORADIL JEDEN "odborník" ZE ZASTOUPENÍ HONDA. DĚKUJU

CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

26.9.2007 v 10:09 | Nahoru | #36
No tak já jsem se odhodlal k rozborce napínáku a případnýmu vyřešení problému. Trvalo to asi 3 hodiny a z toho jsem se 2 hodiny snazil pochopit princip napínáku a postup při jeho předepnutí. Nakonec se mi to povedlo a napínák jsem namontoval z5 a předepnul ho. Myslím si, že kupovat novej napínák je holá kravina, která nic nevyřeší. Ten napínák je jen z výroby málo předepnutej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

26.9.2007 v 20:37 | Nahoru | #37

RUTAN píše: Stepan>e-ee..já mám 01ku, mluvil jsem s lidma, co měli 03ky, 02ky a taky ten samý problém. po 10-20tkm odešel napínák. Já to vyřešil předepnutím, ale zdá se mi, že zase začíná povolovat, tak tam možná dám tužší pružinu. nový ho nemá cenu kupovat, za chvíli se vysype znovu podle mně...

ale ten napínák by se projevoval jinak - propouští v tahu a to nejdřív kolem 5-7 000ot/min. na volnoběh nikdy.


NAPINAK JE SLYSET OD 3000/ot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(reakce na) CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

27.9.2007 v 13:42 | Nahoru | #38
Zdravím všechny hondaře,koukám,že klepání v motoru je věčný problém.Mám ten samej problém na cbr 1000 f.Poradí mi někdo kde se ten napínák dotahuje a jak?

CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

28.9.2007 v 12:20 | Nahoru | #39
Poradí mi někdo přesný postup jak napnout napínák na CBR600F r.2001 dik. :(

CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

28.9.2007 v 15:55 | Nahoru | #40
jenom jestli ti tam dal ten olej co si psal! Některý oleje totiž nejsou tak kvalitní a začínaji později mazat a pak to jde slyšet! Ale při té teplotě co si psal by to dělat nemělo...

CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

29.9.2007 v 11:59 | Nahoru | #41
Tak já to sem teda hodím...Rutan mě případně opraví. Napínák je zezadu na pravém válci (ve směru jízdy). Takže sundat pravou kapotu, nádrž, airbox a rampu se vstřikama. Nemáte se čeho bát, není na tom co zkazit. Já jsem nádrž úplně nesundával. Ideální stav je, když jste na rezervě. Takže odklopit nádrž třeba do strany, rozdělat airbox, vyndat filtr, pak je tam myslím 6 šroubů a odspodu oddělat asi 4 hadičky a 2 konektory. Pak airbox ven a vidíte na stříkačku. Rampu se vstřikama drží jen dva šroubky. Odšroubujte je a vyndejte rampu. Teď máte ideální přístup k napínáku. Ten drží 2 šrouby s imbusovou hlavou. Napínák vyndejte. Pokud se v něm nechcete hrabat nebo nějak kontrolovat stav a funkci, tak ho stačí jen předepnout.
Já jsem si na to vyrobil speciální štoubovák z drátu o průměru 4mm, který jsem ohnul do tvaru L tak, že delší strana měřila asi 4cm a kratší asi 3cm. Konec kratší strany jsem zbrousil do tvaru plochého šroubováku.
Na napínáku je na konci šroubek. Ten vyšroubujte a když se podíváte dovnitř, uvidíte čelo se <strong>zářezem</strong> na ten šroubovák a ještě takovej drát napříč. Ten drát je konec předepínací pružiny a musí <strong>zapadnout</strong> do toho zářezu. Takže zasuňte šroubovák a pomalu otáčejte ( ani s koulema ve svěráku vám neřeknu jakým směrem ) a palec napínáku začne zajíždět dovnitř. a o tom to je :)
Tak a teď to dáme dokupy... Trochu problém je, že na montáž je dost málo prostoru. Pokud máte očištěné obě dosedací plochy a těsnění v pořádku, můžeme přistoupit k montáži. Fígl je v tom, že musíte současně předepínat a stahovat napínák k válci. Takže s tím zahnutým šroubovákem ( nebo třeba s něčím jiným, co jste si vyrobili nebo našli ) zasunutým v napínáku to dejte na místo tak, ze se palec opře o lyžinu, která napíná rozvoďák. Protože je napínák maximálně vysunutej, tak vám to nepůjde stáhnout k válci. A teď nastává ten problém s prostorem pro ruce a dost trpělivosti nebo jen trochu štěstí. Palec napínáku musí tlačit na tu lyžinu a vy současně musíte otáčením šroubováku předepínat pružinu. Tím vám palec zaleze do těla napínáku. Až se mezera mezi napínákem a válcem dostatčně zůží, chyťte ho na šrouby a současně s předepínáním pružiny dotahujte napínák k válci až na doraz. Potom vyndejte šroubovák a zašroubujte tam zpátky šroub. Pokud se vám operace povedla, namontujte airbox a nádrž a proveďte zkušební start. Po vytočení do otáček by tam ten rachot prostě neměl být a vám by se měl na tváři rozzářit úsměv. Pokud to stále rachotí, tak jste buď něco udělali špatně nebo je závada jinde.
Mě to i s rozborkou napínáku a s pochopením principu trvalo asi 3 hodiny teď je to šepot květin. Doufám,že jsem to napsal dostatečně srozumitelně a nic důležitého jsem nevynechal. Hodně štěstí všem *yes*

CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

29.9.2007 v 18:45 | Nahoru | #42
Moc dík super popis ;)

2 reakcí na tento příspěvek CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

4.3.2014 v 21:03 | Nahoru | #43
ahojte, mam podobny problem.. na volnobeh ked to vytocim a padaju otacky, presne taky plechovy zvuk ... za jazdy do 4tis pohoda a nad zas ten isty zvuk... prikladam video ale je kratke, cez vikend skusim urobit nove... je mozne ze to robi prave ten napinak? ak ano nahradit ho z hornetky ? mame na to nejake objednavacie cislo?. dakujem..

video:

(reakce na) CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

9.3.2014 v 10:40 | Nahoru | #44
juri23> vypadá to na něj...případně tady položka číslo 4

CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

9.3.2014 v 16:08 | Nahoru | #45
Nazdar, necital som vsetky prispevky tak neviem ci sa nebudem opakovat, ak ano tak sorry... podla mna to bude spojkove lozisko... ja som to tiez riesil na mojej moto a dopracoval som sa k tomu ze je to ok... tiez mi motorka pri zahrievani tak cvaka, cinka, klepe... inak jazdi normalne... hondy to vraj robia...

Naposledy editováno 09.03.2014 16:20:29

CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

9.3.2014 v 18:46 | Nahoru | #46
cize bezne sa to meni za napinak z CB 600F? bude to tam pasovat bez problemov?

CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

10.3.2014 v 10:39 | Nahoru | #47
Spojkové ložisko by to nedělalo jen ve spektru cca 1500 ot. Napínák je z cb900f rok 2002 a pasuje bez jakáchkoliv úprav.

(reakce na) CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

1.10.2017 v 09:36 | Nahoru | #48
juri23> Jak to dopadlo? Byl to ten napínák?

CBR 600 F Sport - zvuky z motoru

4.5.2022 v 12:31 | Nahoru | #49
Nechci být nějakej šťoural, ale dopínání řetězu tím šroubkem je trochu blbost ne? Když je to automaticky dopínáno tlakem oleje.. Problém nastává v okamžiku, kdy o-kroužky v napínáku začnou propouštět olej zpět do motoru a tím pádem tam už není onen správný napínací tlak.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist