globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rady při zakoupení motocyklu
Dobrý den, dámy a pánové.
Chtěl jsem Vás, profíky v dané oblasti,požádat o pro mě cenné informace. Žena říká, že jsem se na stará kolena (43 let) zbláznil, ale já se rozhodl, že si v létě pořídím motorku, konkrétně nějakého choppra:). Prosba, jedná se o můj první motocykl, nemám v podstatě zatím žádné zkušenosti, poradíte na jaké typy se zaměřit, jakou případně koupit:)? Nemám zatím nic konkrétního vyhlédnuto, spíše si právě nechám poradit od zkušenejších kolegů. Většinou bych jezdil sám (176 cm, 80 kg), občas ale i se ženou (170 cm, 60 kg). Nejsem typově žádný závodník, spíše prostě projížďka, pohodička, výlet... Co se týká ceny, ta by se pohybovala cca 100.000 Kč. A dále, pokud budete tak laskaví, máte nějaký tip kde hledat, kde nakupovat a naopak, na co si dát pozor, na co se zaměřit, v čem být opatrný? Budu rád za každou cennou radu, rád se nechám poučit:). Předem všem moc děkuji a přeji mnoho najetých kiometrů a hlavně bezpečný návrat. Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Rady při zakoupení motocyklu

18.4.2012 v 10:41 | Nahoru | #1
 
Ahoj Buggi,
vezmu to asi víc zeširoka.

O těchto mašinách se vcelku (souhrnně) mluví jako o čoprkrujzrech.

Třeba ale konkrétně ta 750 ccm Shadowka, pod kterou máš tuto diskuzi zařazenu, tak to je typický zástupce cruiserů - jejími atributy jsou:

- obě kola úplně stejná nebo skoro stejná (jak šířka, tak průměr)

- masivní kapotáž, hlavně blatníky

- velký čelní plexištít a velký světlo vepředu (a ideálně i další přídavný světla)

- velký masivní padací rámy, velký nápadný kožený brašny po stranách vzadu, řídítka spíš nižší atd.

Čopr (chopper) naproti tomu má typicky přední kolo velký a úzký, zadní zase malý a široký.
Snaha je, aby na čopru bylo co nejmíň zbytečností (anglicý sloveso to chop = osekat, okrájet...), takže ani žádný velký světla a nápadný blinkry, žádný plexi a většinou ani žádný padací rámy. A když už přece, tak spíš jenom kvůli montáži předkopů (přídavný stupačky pro jízdu nohama napřed a vleže). Někteří čopráci ještě preferujou ty vlaštovčí řídítka (vysoký, zahnutý nahoru) - držíš se toho jako na hrazdě, je to efektní na pohled, ale není to zrovna nic ve prospěch bezpečnosit a ovladatelnosti v krizové situaci.

Zrovna tu Shadowku (VT 750) jsem měl, poslední verze (podoznačení tuším C4) od r.v. 2004 včetně je už s bezúdržbovým kardanem (namísto původního sekundárního řetězu) a její poslední varianta od r.v. 2007 včetně má vstřikování namísto karburátoru. Ale i ta karburátorová verze (r.v. 2004, 2005 a 2006) je vynikající, motor je držák a velmi úsporný (měl jsem dlouhodobý průměr 3.5 l/100 km a minimum 3.25 l/100 km) - ale já jsem kochací typ, nikam nespěchám. A ten karburátor je jenom jeden - společný pro oba véčkové válce (je mezi nimi). Takže přestože je to dvouválec, netřeba se starat o synchronizaci jako by tomu bylo u naprosté většiny víceválcových notocyklů.

Konkrétně tato Shadowka je velmi spolehlivý typ, nemá žádnou typickou vadu nebo něco, co by se kazilo, je to výborná mašina, akorát že už dost věcí je tam z plastu (blatníky a dokonce i ty zdánlivě chromované plechy na motoru jsou vlastně "pochromované" plasty). Ale je to tak dokonalá imitace, že dokud na to nepoklepeš šroubovákem, tak ani nepoznáš, že to není pochormovaný plech. Zase je to ale způsob, jak ušetřit výrobní náklady a následně i cenu pro zákazníky, a pro uživatele to taky něco přináší - plast nerezne a je lehčí než plech.

Co se informací přímo o Shadowkách týče, asi nejlepší zdroj u nás (v ČR) je specializovaný Shadowácký server http://www.shoc.cz a jeho diskusní forum. V rubrice technika se tam dočteš dobré rady a zkušenosti a k tomu se tam ani nemusíš regstrovat. Akorát kdybys chtěl sám pokládat dotazy, tak abys tam mohl diskutovat, musíš se zaregistrovat (stačí t ale úplně anonymně - akorát si zvolíš nick a zadáš emailovou adresu - a je to taky bezplatný). A třetí nejvyšší úrovšň je stát se členem (tam se tuším něco málo platí), pak máš i různé klubové výhody, např. že můžeš sosat i z jejich klubových manuálů apod.

U vás (u Budějic) máš pár lidí se Shadowkou, jeden je třeba z Lišova a druhý z Rudolfova (s tím se znám osobně) - kdyžtak kdybs Shadowku kupoval, asi by bylo nejlepší mít s sebou člověka, který tento typ zná a mohl by Ti asistovat u koupě.

Jinak dobrý kusy se občas dají koupit u Tasse v Rabštejnský Lhotě (vozí zvenku zachovalé kousky), nebo možná ještě líp u jeho konkurenta a bývalého společníka - ten kousek dál směrem na Chrudim - http://www.motobikes.cz/

Tož zlom vaz a jestli půjdeš do té Shadowky, budeš myslím hodně spokojen - jsou to fakt výborný a spolehlivý stroje.
 

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rady při zakoupení motocyklu

18.4.2012 v 12:39 | Nahoru | #2
Dovi>
Díky moc :)! Já jsem si tam tu Hondu dal jen tak, nějak mě napadla, nebylo to tím, že bych byl pro ní zrovna rozhodnut, ale pěkná je, docela se mi zamlouvá. Ten výběr je ale fakt velký jak jsem tak koukal, asi to pak bude veliké dilema. Ale jak jsem psal, aby byla hezká na pohled, ale taky spolehlivá... A díky za vysvětlení toho rozdílu, v tom případě já chci čopkrujzra, obě kola stejný a "oplácaná". Jen, nějak mi tam to čelní sklo nesedí, nelíbí, ale jinak bomba! Určitě si někoho sebou při nákupu pak vezmu, zatím se snažím v tom trochu zorientovat a rozkoukat. Tak ještě jednou díky moc, všem, ale klidně mi dál raďte:). Zdarec...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda Shadow Spirit VT750 [1 ... 6, 7] Honda VT 750C Shadow, Honda VT 750 Shadow Spirit Dovi 210 19.5.2024 v 08:32 HANOJ
Seřizeni ventilů Honda VT 750C Shadow Martm 2 16.4.2024 v 14:11 Martm
porucha je i není Honda VT 750C Shadow Eddie555 6 2.4.2024 v 12:11 Eddie555
Porucha tachometru Honda VT 750 C Honda VT 750C Shadow Tom73x 5 8.3.2024 v 08:24 Tom73x
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009


TOPlist