Téma: Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?
 
20.9.2007 v 09:45
Jak je to "správně"?
Kolem sebe vidím většinou jezdit ve stupačkách, což považuju za oprávněné, když se maže rychle nebo když se jede po velkých hrbech. Taky je pravda, že když stojím ve stupačkách, tak skoro nevnímám, jak se motorka pode mnou mele a dokážu jet rychleji. V sedě je ten pocit daleko horší.
Ale když se proplítám mezi stromama, všude kde jedu pomaličku protože terén připomíná trial, je něco špatně na tom, když si sednu?
Motorka se mi tak líp vede a připadám si na ní jistější.
Nehledě na to, že si každou chvíli potřebuji odšlápnout a to se mi ze stoje moc nedaří....

Vím, že to chce pilovat rovnováhu, ale ve svejch letech jsem rád, že se vůbec do terénu odvážím a lepší už to asi moc nebude :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?

21.9.2007 v 09:10 | Nahoru | #1
Ivanhorse>těžiště jezdce bude opravdu výše, ale těžiště soupravy bude posunuto níž...
nesnáším fyziku *no*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?

21.9.2007 v 09:25 | Nahoru | #2

ZbyneKTM píše: Ivanhorse>těžiště jezdce bude opravdu výše, ale těžiště soupravy bude posunuto níž...
nesnáším fyziku *no*


Těžiště soustavy je součtem těžišť jednotlových částí soustavy a tudíž bude VÝŠE. Ale práce s těžištěm soustavy ve stoje je jednodušší a v dalece větším rozsahu nežli v sedě. To vyšší těžiště umožní též snadnější postavení motorky jak píše Vana/on to ví prakticky , já teoreticky/- pokud podélné umístění těžiště je shodné s jízdou vsedě. Síla která působí při akceleraci má totiž větší páku. Ale stějně tak mohu pomoci zvednutí tím, že posunu těžiště dozadu a tím zmenším páku zvedání těžiště a tudíž "pomohu" zvednutí. Jinak z fyziky a mat jsem měl za 2/ protože učitelka neunesla moje neustálé opravování jejícj chyb/ z moto praxe zatím propadám / nebo spíše padám/, ale snažím se zlepšit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist