Téma: Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?
 
20.9.2007 v 09:45
Jak je to "správně"?
Kolem sebe vidím většinou jezdit ve stupačkách, což považuju za oprávněné, když se maže rychle nebo když se jede po velkých hrbech. Taky je pravda, že když stojím ve stupačkách, tak skoro nevnímám, jak se motorka pode mnou mele a dokážu jet rychleji. V sedě je ten pocit daleko horší.
Ale když se proplítám mezi stromama, všude kde jedu pomaličku protože terén připomíná trial, je něco špatně na tom, když si sednu?
Motorka se mi tak líp vede a připadám si na ní jistější.
Nehledě na to, že si každou chvíli potřebuji odšlápnout a to se mi ze stoje moc nedaří....

Vím, že to chce pilovat rovnováhu, ale ve svejch letech jsem rád, že se vůbec do terénu odvážím a lepší už to asi moc nebude :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?

20.9.2007 v 20:42 | Nahoru | #1
Dingo> pokud z rámu (v nejnižším místě ) vytáhnu jakokoli kotvu a na ní do vejšky cca 1,5 m posadim cokoliv težšího, tak nemůže bejt těžiště níž než když je cokoliv na rámu nahoře posazenýho

To se mi prostě nezdá

EDIT: Hlavní výhodu vidim v tom, že pokud jede člověk ve stupačkách, tak je s motorkou spojenej 4ma bodama (v sedě 5ti) a to vlastně "odpruženejma" (v sedě je 5tej "neodpruženej") pak je otázkou zlomku vteřiny přesunout těžiště kamkoliv (dopředu, dozadu, doleva, doprava) z toho plyne max ovladatelnost motorky, protože poměr váha motorky a jezdce je skoro 1 : 3/4 (u ostrejch) dokážou s tim ty kluci nemožný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?

20.9.2007 v 22:54 | Nahoru | #2

Jezi píše: Dingo> pokud z rámu (v nejnižším místě ) vytáhnu jakokoli kotvu a na ní do vejšky cca 1,5 m posadim cokoliv težšího, tak nemůže bejt těžiště níž než když je cokoliv na rámu nahoře posazenýho

To se mi prostě nezdá

EDIT: Hlavní výhodu vidim v tom, že pokud jede člověk ve stupačkách, tak je s motorkou spojenej 4ma bodama (v sedě 5ti) a to vlastně "odpruženejma" (v sedě je 5tej "neodpruženej") pak je otázkou zlomku vteřiny přesunout těžiště kamkoliv (dopředu, dozadu, doleva, doprava) z toho plyne max ovladatelnost motorky, protože poměr váha motorky a jezdce je skoro 1 : 3/4 (u ostrejch) dokážou s tim ty kluci nemožný.


Souhlasím s Tebou, je to prostá geometrie a těžiště se neposune dolů ale nahoru, výhodou je to že největší těžiště se posouvá zezadu na střed motorky a tak Tě nakopnutí nerozhodí ;)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist