globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: první motorka
22.3.2012 v 21:09
Ahojte,
tak sem se odhodlal a rozhodl se pořídit motorku. Je mi 19 a tak bych si mohl pořídit něco silnějšího, ale na naučení a rozhodnutí jestli v motorkařině pokračovat jsem se rozhodl pro minimální kubaturu. Předpokládám že 125 motorka je na naučení ideální - lehoučká, malá náročnost i spotřeba a nesvádí k agresivnímu předjíždění. Stejně se chci krajinou jen tak pomalinku projíždět kochat se krajinou.
Vybral sem pro začátek Hondu CBR 125R co vy na to? Dobrá volba? Uvažuji o nějaké ojeté. Podle inzerátů bych za ni měl dát +-30 000Kč. Vzhledem k tomu že motorkám zatím moc nerozumím tak si ji nechám prohlídnout v nějakém značkovém servise. Doufám že tam mi poradí.
Dál bych se zkušených jezdců rád zeptal na kolik mě vyjde provoz takovéhle motorky, když za sezónu najedu takovejch 5000 km a budu se k motorce chovat ohleduplně.
Nakonec bych se rád zeptal na kolik mě vyjde kvalitní kompletní oblečení na motorku.(helma, bunda, páteřák, kalhoty, boty, rukavice...)
Díky moc za ochotu a rady :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první motorka

23.3.2012 v 11:49 | Nahoru | #1
FishX3>
mé reakce:
-dva typy extrémistů: souhlas, nás dva řadim do rozumného průměru mezi ně
-autoškola: sám píšeš že naučí málo, tak je od tebe zbytečné psát, co by měl absolvent umět
-šestikilo 60-80k: výkonově nemám problém, hmotnostně ano
-schopnosti pětikil píšu proto, aby se z toho nedělala babetta, jak činíš třeba ty
-škoda 105: běžnému provozu (mimo dálnic) normálně postačuje, není to nebezpečný 45kmh moped. Předjíždění si je nutné samozřejmě u nevýkoných strojů dobře rozmyslet. Neberu u začátečníků jako nevýhodu.
-nadlitrový šílenci: bohužel jsou dál i svou pamětí, bez urážky

A teď ještě myšlenka, kterou možná překvapim: těma litrovýma střelcema myslim hlavně jezde sportovních-otáčkových strojů. Třeba xj900 považuju (i přes váhu) pro začátečníka za bezpečnější než točivé-lákavé zxr400. Je to zkrátka i o charakteru motoru a celé motorky.

(reakce na) první motorka

23.3.2012 v 12:04 | Nahoru | #2
bledemon> vice mene OK.
Snad jen: babeta je pro mne 125, 250ccm (opakuji ze ted opravdu nemam na mysli 2T ostre enduro). 500-650ccm je už v poho - samo mezi cestovnimi stroji. 105skoda je pruser pokud nejsi dedula co jede 80km/h a neřeší nic kolem, jed s tim do chorvatska a budeš zalezlej za kamionem kteryho nemáš šanci bezpečně předjet - prostě to, že mám pod prdelí rozumnou výkonovou rezervu ještě neznamená že ji budu rvát vždy a všude (25kw tam ani žádná rezerva nebude, ale zas to pojede líp než 125ccm s 11kW). Váha o té jsem se zmínil, samo je znát - ale je to o konkrétní motce BMW G650 má 135kg (ne tahle motka není pro úplného začátčníka - je to jednobuch takže uplně z jiných důvodů).....jo a Bandit má podle mne na levačku těžiště
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist