Ty podtlakový membránový kohoutky jsou dost choulostivý na olej. Pokud se někdy nalil olej do nádrže na benzín z důvodu prevence proti zadření, tak to může být tím. Většinou to pak nezavírá, ale taky se to může sekat v zavřený poloze. V tom nerozebiratelnym kohoutu je gumová tenká placička o velikosti MEXICKÝHO DOLARU
Ta je držena v zavřenym stavu titěrnou pružinkou jak pavučina.(Nedalo mi to - vykuchal sem to
) Podtlak od sání odbočkou na karburaci není nikterak velký, aby udržel tu membránu odchlíplou proti pružince, která to po zastavení má za ůkol zaklapnout... Vysaj benál, povol objímku kohotu a hadičky a vytáhni to zase ven. Má to nad sebou dvě napojení že? To spodnější je pro podtlak, to blíž k baňce je benál. (Podtlaková hadička bejvala bílá, benzínová černá.) Pokud si vezmeš kousek podobný hadičky, abys to nemusel odpojovat na karbci a měl tak možnost to dát do huby, tak by ani jedna neměla jít profouknout. Po lehýnkém nasátí z toho spodnějšího se kohout má otevřít a horní trubičku pak lze profukovat i nasávat dokud je vyvyjen stále podtlak. Pokud je tam mastnota, nebo nějakej čurbes v nádrži, tak to už tahle nepůjde. Při volnoběhu to tam kmitá a může se to zasekávat v zavřený poloze a pak už to nemá sílu otevřít. Taky může už být vyběhlejší válec a nevyvyjí to dostatečnej podtlak pro držení na otevřeno. Můžou Ti váznout i klapky sání. Taky uvolněný gufero v karteru kliky dokáže takhle potrápit, než vyletí úplně a je to i slyšet. Většinou pod variátorem, ale i pod zapalováním může být loužička oleje. Jestli se to zadusí a svíčka bude černá a mokrá, jdi po elektrice, ale i guferech kliky. No a jako poslední blbinu bych dal zakarbonovanej vejfuk. Když to nemůže ven, nechce se tomu ani dovnůtry