Naposledy editováno 13.03.2012 17:36:09
2 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
dave4 píše: Assassin-dík,ale v těch debatách jsem nenašel nic než různé dohady a bludy. Četl jsi test Felicia ve Světě motorů ? Přestavbová sada na 4válec je cca 5tis Kč na eBay za půlku. Jen mám obavu že můj Fároš nemá lambdu a katík a tím pádem není čím měřit emise.
pokud takto uvažuje a srovnáváš motor felicie s motorem faroše tak se prosím tě nediv v co se to tady zvrhne... jinak bez upravy jsem to zkoušel v pyžlotu krom podstatně horšího výkonu ( a to by se teoreticky projevilo i na kuřeti) tak nárust spotřeby a to razantně takže jsem ve finále ušetřil hovno s vodou...
dave4 píše: Assassin-dík,ale v těch debatách jsem nenašel nic než různé dohady a bludy. Četl jsi test Felicia ve Světě motorů ? Přestavbová sada na 4válec je cca 5tis Kč na eBay za půlku. Jen mám obavu že můj Fároš nemá lambdu a katík a tím pádem není čím měřit emise.
no a myslis ze kvuli tomu ze tohle tema se stejnym nazvem si zalozil ty osobne tak ti sem napise nekdo neco jineho nez dohady a bludy?
neco malo o tom vim a znam i nejaky redaktory co tyhle testy pisou... proto je nectu.
to co se u tech aut montuje je vlastne powercommander co se dava do motorek, tzn tobe by stacilo koupit commander a nechat si do nej postavit mapu pro E85.
2 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol
Naposledy editováno 13.03.2012 18:57:05
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol
dave4 píše: Assassin- máš pravdu. Myslel jsem si že to bude něco jako commander. Dík. Jinak co jsem četl tak to dávali bez úprav do auta 1-1 litr benzinu a e85 stím že byl cítit znatelný nárůst výkonu.
blbost.
výkon to vždy jen snižuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
Dolph-cz no samozřejmě to musí výkon snížit, když líh (což E85 téměř je) má menší výhřevnost
dave4 píše: Assassin- máš pravdu. Myslel jsem si že to bude něco jako commander. Dík. Jinak co jsem četl tak to dávali bez úprav do auta 1-1 litr benzinu a e85 stím že byl cítit znatelný nárůst výkonu.
tomu neverim. o zvyseni vykonu se mluvi az v pripade upravenejch motoru - ten lih ma lepsi antidetonacni vlastnosti - tzn oktanove cislo, tzn snese vyssi kompresni pomer... musel bys zvysit kompresni pomer, taky se da dat agresivnejsi predstih.
hodne to lejou lidi to preplnovanejch aut .. subaru sti, mitsu evo atd... dovoli jim to vetsi plnici tlaky....
u neupravenyho motoru se s tou prestavbou skoro dostanes na puvodni vykon na benzin....
tzn u seriovky spis jak pise dolph.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
Jinak ethanol máme ve služebáku, spotřeba stoupne tak o 1,5 litru, nárust výkonu se papírově udává cca 10-15% ale pocitově nevím jak to je, jezdí se furt na ethanol, béňo tak bylo tak dvakrát Já myslím že je to super věc, ve spoustě benzínek už se to dá natankovat a když ne můžeš to v jakémkoliv poměru míchat s benzínem takže možnost jezdit na béňo samozřejmě nestrácíš. Za 5000 za "přestavbu" a 25kč za litr je to pro mě jasná volba - první věc co bych si do auta pořídil...
Jak je to do motorek nevím, kdyby to prováděla nějaká profi a specializovaná firma přímo pro montáž do motorek, asi bych se tomu nebránil.
HornisGSX píše: LALIK> no to snad né?
Dolph-cz no samozřejmě to musí výkon snížit, když líh (což E85 téměř je) má menší výhřevnost
má zase vyšší oktanové číslo od 100 do 105 oktanů takže s tím snížením výkonu si nejsem tak jistý... pořád v ethanolu máš cca 15% benzínu, v zimě i víc..
Naposledy editováno 13.03.2012 19:23:00
2 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol
Naposledy editováno 13.03.2012 19:34:59
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
dave4 píše: Jinak je to ve Světě motorů ČR 33/2010 , neupravená Felicie změřená na brzdě na benzín-51kw , vyčerpaná nádrž nalitá směs e85 a benzínu 1-1 projetí cca 10 km a změřená opět a 57 kw.
ten článek bych rád viděl....
jinač pokud je to tak levná uprava tak proč na to nejezdí půlka českého spořivého národa???
A až se to posere, tak to nechám stát u krajnice a pujdu domu pěšky
edit: Ne, moje dedukce je blbost!
Naposledy editováno 13.03.2012 21:10:31
2 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
LALIK píše: a jinak třeba plocha dráha se jezdi na lih sice je tam napsano methanol ale je to divne protože methanol přece podporuje korozi nebo něco takoveho ale ethanol pry ne plochodrážni motocykl
metanol a E85 je uplně něco jinného...
Horten> u některých nových aut už jsou na to přímo nachystány motory už z výroby
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
HornisGSX píše: metanol a E85 je uplně něco jinného...
Horten> u některých nových aut už jsou na to přímo nachystány motory už z výroby
Nejezdí se na to v jižní americe?
Fakt by mě ale zajímalo jak by to bylo u motorky. Podle mě by to problém být neměl, na motorku se stříkačkou... ta jednotka by ale musela být naprogramovaná přímo na konkrétní typ a s tím se asi nikdo srát nebude, při tom počtu případných objednávek by se to výrobci nevyplatilo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
LALIK píše: a jinak třeba plocha dráha se jezdi na lih sice je tam napsano methanol ale je to divne protože methanol přece podporuje korozi nebo něco takoveho ale ethanol pry ne plochodrážni motocykl
O podpoře koroze methanolem teda čtu prvně, a to mám za sebou i zkoušku z koroze. Je celkem nepravděpodobné, že by methano, korozi podporoval a eťák ne, obojí jsou alkoholy, ale neříkám, že je to vyloučeno. Zajímal by mě celkem zdroj téhle informace. Jinak plochodrážky používají myslím obojí a využívá se tam právě většího oktanovýho čísla, takže mívají vyšší kompresní poměr.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
Horten píše: Nejezdí se na to v jižní americe?
Jezdi se na to hodne v Brazilii, Svedsku a v jinych skandinavskych zemich.
Jedno auto na to predelano a druhe ochcavku jezdim 1:1 s benalem. Bez predelani akorat mirne vetsi spotreba, auto s E85 je o hodne zivejsi.
Ze by to byla nejaka ultra uspora penez to ne, ale uz jsem si tak zvykl na jizdu s ethanolem ze kdyz naberu cisty N95 pripada mi auto line jak svina.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
Creck píše: Jezdi se na to hodne v Brazilii, Svedsku a v jinych skandinavskych zemich.
Jedno auto na to predelano a druhe ochcavku jezdim 1:1 s benalem. Bez predelani akorat mirne vetsi spotreba, auto s E85 je o hodne zivejsi.
Ze by to byla nejaka ultra uspora penez to ne, ale uz jsem si tak zvykl na jizdu s ethanolem ze kdyz naberu cisty N95 pripada mi auto line jak svina.
Tak už jsem našel důvod.
http://www3.fs.cvut....2006/2006_102_01.pdf
Naposledy editováno 13.03.2012 21:09:31
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
V porovnání s benzinem se dosáhne vyššího naplnění válců palivovou směsí a tím
i vyššího výkonu motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
--VinCenzo-- píše: O podpoře koroze methanolem teda čtu prvně, a to mám za sebou i zkoušku z koroze. Je celkem nepravděpodobné, že by methano, korozi podporoval a eťák ne, obojí jsou alkoholy, ale neříkám, že je to vyloučeno. Zajímal by mě celkem zdroj téhle informace. Jinak plochodrážky používají myslím obojí a využívá se tam právě většího oktanovýho čísla, takže mívají vyšší kompresní poměr.
nejsem študovany v oboru a nikomu nic netvrdim jenom jsem tak četl tak přeposilam třeba TU