globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přestavba na ethanol
13.3.2012 v 17:34
Zdravím, uvažuji o možnosti jezdit na e85, kvůli ceně, výkonu.Chtěl jsem se zeptat jestli máte někdo s tímto zkušenost. Cena za litr e85 25kč mi přijde zajímavá .Dave

Naposledy editováno 13.03.2012 17:36:09
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 17:36 | Nahoru | #1

2 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 18:15 | Nahoru | #2
Assassin-dík,ale v těch debatách jsem nenašel nic než různé dohady a bludy. Četl jsi test Felicia ve Světě motorů ? Přestavbová sada na 4válec je cca 5tis Kč na eBay za půlku. Jen mám obavu že můj Fároš nemá lambdu a katík a tím pádem není čím měřit emise.

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 18:25 | Nahoru | #3
Do motorky bych to rozhodne nedaval...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 18:27 | Nahoru | #4

dave4 píše: Assassin-dík,ale v těch debatách jsem nenašel nic než různé dohady a bludy. Četl jsi test Felicia ve Světě motorů ? Přestavbová sada na 4válec je cca 5tis Kč na eBay za půlku. Jen mám obavu že můj Fároš nemá lambdu a katík a tím pádem není čím měřit emise.



pokud takto uvažuje a srovnáváš motor felicie s motorem faroše tak se prosím tě nediv v co se to tady zvrhne... jinak bez upravy jsem to zkoušel v pyžlotu krom podstatně horšího výkonu ( a to by se teoreticky projevilo i na kuřeti) tak nárust spotřeby a to razantně takže jsem ve finále ušetřil hovno s vodou...

(reakce na) Přestavba na ethanol

Skvělá odpověď, děkuji! 13.3.2012 v 18:36 | Nahoru | #5

dave4 píše: Assassin-dík,ale v těch debatách jsem nenašel nic než různé dohady a bludy. Četl jsi test Felicia ve Světě motorů ? Přestavbová sada na 4válec je cca 5tis Kč na eBay za půlku. Jen mám obavu že můj Fároš nemá lambdu a katík a tím pádem není čím měřit emise.



no a myslis ze kvuli tomu ze tohle tema se stejnym nazvem si zalozil ty osobne tak ti sem napise nekdo neco jineho nez dohady a bludy?

neco malo o tom vim a znam i nejaky redaktory co tyhle testy pisou... proto je nectu.

to co se u tech aut montuje je vlastne powercommander co se dava do motorek, tzn tobe by stacilo koupit commander a nechat si do nej postavit mapu pro E85.

Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 18:39 | Nahoru | #6
Jen tak mimo téma, má to někdo v autě? Jezdíte na to ? Vyplatí se to vůbec?

2 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 18:56 | Nahoru | #7
Assassin- máš pravdu. Myslel jsem si že to bude něco jako commander. Dík. Jinak co jsem četl tak to dávali bez úprav do auta 1-1 litr benzinu a e85 stím že byl cítit znatelný nárůst výkonu.

Naposledy editováno 13.03.2012 18:57:05

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 19:01 | Nahoru | #8
překopej faroša na LPG TU

(reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 19:05 | Nahoru | #9

dave4 píše: Assassin- máš pravdu. Myslel jsem si že to bude něco jako commander. Dík. Jinak co jsem četl tak to dávali bez úprav do auta 1-1 litr benzinu a e85 stím že byl cítit znatelný nárůst výkonu.



blbost.
výkon to vždy jen snižuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 19:10 | Nahoru | #10
LALIK> no to snad né?

Dolph-cz no samozřejmě to musí výkon snížit, když líh (což E85 téměř je) má menší výhřevnost

(reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 19:12 | Nahoru | #11

dave4 píše: Assassin- máš pravdu. Myslel jsem si že to bude něco jako commander. Dík. Jinak co jsem četl tak to dávali bez úprav do auta 1-1 litr benzinu a e85 stím že byl cítit znatelný nárůst výkonu.



tomu neverim. o zvyseni vykonu se mluvi az v pripade upravenejch motoru - ten lih ma lepsi antidetonacni vlastnosti - tzn oktanove cislo, tzn snese vyssi kompresni pomer... musel bys zvysit kompresni pomer, taky se da dat agresivnejsi predstih.
hodne to lejou lidi to preplnovanejch aut .. subaru sti, mitsu evo atd... dovoli jim to vetsi plnici tlaky....

u neupravenyho motoru se s tou prestavbou skoro dostanes na puvodni vykon na benzin....

tzn u seriovky spis jak pise dolph.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 19:16 | Nahoru | #12
HornisGSX> no a čemu se divíš že to nefungovalo jak mělo když si tam proto neměl jednotku ( přestavbu ?

Jinak ethanol máme ve služebáku, spotřeba stoupne tak o 1,5 litru, nárust výkonu se papírově udává cca 10-15% ale pocitově nevím jak to je, jezdí se furt na ethanol, béňo tak bylo tak dvakrát Já myslím že je to super věc, ve spoustě benzínek už se to dá natankovat a když ne můžeš to v jakémkoliv poměru míchat s benzínem takže možnost jezdit na béňo samozřejmě nestrácíš. Za 5000 za "přestavbu" a 25kč za litr je to pro mě jasná volba - první věc co bych si do auta pořídil...
Jak je to do motorek nevím, kdyby to prováděla nějaká profi a specializovaná firma přímo pro montáž do motorek, asi bych se tomu nebránil.

(reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 19:19 | Nahoru | #13
mike3hylo> pokud umíš dobře číst tak jsem psal " bez uprav" a nedivil jsem se ničemu jen jsem psal, že jsem to zkoušel a svou zkušenost!!!

(reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 19:21 | Nahoru | #14

HornisGSX píše: LALIK> no to snad né?

Dolph-cz no samozřejmě to musí výkon snížit, když líh (což E85 téměř je) má menší výhřevnost



má zase vyšší oktanové číslo od 100 do 105 oktanů takže s tím snížením výkonu si nejsem tak jistý... pořád v ethanolu máš cca 15% benzínu, v zimě i víc..

Naposledy editováno 13.03.2012 19:23:00

2 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 19:34 | Nahoru | #15
Jinak je to ve Světě motorů ČR 33/2010 , neupravená Felicie změřená na brzdě na benzín-51kw , vyčerpaná nádrž nalitá směs e85 a benzínu 1-1 projetí cca 10 km a změřená opět a 57 kw.

Naposledy editováno 13.03.2012 19:34:59

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 19:43 | Nahoru | #16

dave4 píše: Jinak je to ve Světě motorů ČR 33/2010 , neupravená Felicie změřená na brzdě na benzín-51kw , vyčerpaná nádrž nalitá směs e85 a benzínu 1-1 projetí cca 10 km a změřená opět a 57 kw.



ten článek bych rád viděl....
jinač pokud je to tak levná uprava tak proč na to nejezdí půlka českého spořivého národa???

(reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 19:46 | Nahoru | #17
Já to leju do Rencka 19 v poměru 2:3 (benzín:ethanol)a nezaznamenal sem žádnou změnu výkonu ani spotřeby. Vychází mi tak litr paliva ani ne na 30 Kč.V tom mrazu trošku horší starty než na čistý benzín, takže teď při oteplení budu asi poměr ještě malinko "optimalizovat"
A až se to posere, tak to nechám stát u krajnice a pujdu domu pěšky

Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 20:06 | Nahoru | #18
Kvůli výkonu je to blbost, eťák má totiž nižší výhřevnost než benzín. Dá se to částečně mompenzovat, když se využije celkem znatelně vyšší oktanové číslo, ale to je moooc náročná překopávka...

edit: Ne, moje dedukce je blbost!

Naposledy editováno 13.03.2012 21:10:31

Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 20:08 | Nahoru | #19
Predem hlasim, ze bych si to do auta nikdy nedal, ale zeptam se. Jak se asi tak stavi prodejce vozu k pripadnym garancnim opravam...?

2 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 20:27 | Nahoru | #20
a jinak třeba plocha dráha se jezdi na lih sice je tam napsano methanol ale je to divne protože methanol přece podporuje korozi nebo něco takoveho ale ethanol pry ne plochodrážni motocykl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 20:35 | Nahoru | #21

LALIK píše: a jinak třeba plocha dráha se jezdi na lih sice je tam napsano methanol ale je to divne protože methanol přece podporuje korozi nebo něco takoveho ale ethanol pry ne plochodrážni motocykl



metanol a E85 je uplně něco jinného...

Horten> u některých nových aut už jsou na to přímo nachystány motory už z výroby

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 20:44 | Nahoru | #22

HornisGSX píše: metanol a E85 je uplně něco jinného...

Horten> u některých nových aut už jsou na to přímo nachystány motory už z výroby



Nejezdí se na to v jižní americe?

(reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 20:46 | Nahoru | #23

Horten píše: Nejezdí se na to v jižní americe?



čeče někde jsem to četl nebo viděl, že jo... ale nevím jak to maj pořešený...

Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 20:49 | Nahoru | #24
Nejezdí se na to kvůli tomu že o tom koluje spousta fám a mýtů. To je jenom známej známýho říkal, ale reálně má nějakou zkušenost s autem přestavěným na ethanol v tomhle topicu asi tak 3 lidi. Že to někdo zkusí nalejt do auta bez předchozí úpravy ( nenarážím na nikoho konkrétního, takových je spoustu ! ) a pak se mu kára posere nebo to nejede jak má, to je jeden z důvodů proč tomu lidi nevěří. Ale situace se změní. Lidi si nenechaj do nekonečna srát na hlavu s benzínem za 40 korun Myslím že se lidem co se zabývaj přestavbama ať už na plyn nebo E85 se blejská na lepší časy
Fakt by mě ale zajímalo jak by to bylo u motorky. Podle mě by to problém být neměl, na motorku se stříkačkou... ta jednotka by ale musela být naprogramovaná přímo na konkrétní typ a s tím se asi nikdo srát nebude, při tom počtu případných objednávek by se to výrobci nevyplatilo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 20:49 | Nahoru | #25

LALIK píše: a jinak třeba plocha dráha se jezdi na lih sice je tam napsano methanol ale je to divne protože methanol přece podporuje korozi nebo něco takoveho ale ethanol pry ne plochodrážni motocykl

O podpoře koroze methanolem teda čtu prvně, a to mám za sebou i zkoušku z koroze. Je celkem nepravděpodobné, že by methano, korozi podporoval a eťák ne, obojí jsou alkoholy, ale neříkám, že je to vyloučeno. Zajímal by mě celkem zdroj téhle informace. Jinak plochodrážky používají myslím obojí a využívá se tam právě většího oktanovýho čísla, takže mívají vyšší kompresní poměr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 20:53 | Nahoru | #26

Horten píše: Nejezdí se na to v jižní americe?



Jezdi se na to hodne v Brazilii, Svedsku a v jinych skandinavskych zemich.

Jedno auto na to predelano a druhe ochcavku jezdim 1:1 s benalem. Bez predelani akorat mirne vetsi spotreba, auto s E85 je o hodne zivejsi.

Ze by to byla nejaka ultra uspora penez to ne, ale uz jsem si tak zvykl na jizdu s ethanolem ze kdyz naberu cisty N95 pripada mi auto line jak svina.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 21:05 | Nahoru | #27

Creck píše: Jezdi se na to hodne v Brazilii, Svedsku a v jinych skandinavskych zemich.

Jedno auto na to predelano a druhe ochcavku jezdim 1:1 s benalem. Bez predelani akorat mirne vetsi spotreba, auto s E85 je o hodne zivejsi.

Ze by to byla nejaka ultra uspora penez to ne, ale uz jsem si tak zvykl na jizdu s ethanolem ze kdyz naberu cisty N95 pripada mi auto line jak svina.



Tak už jsem našel důvod.
http://www3.fs.cvut....2006/2006_102_01.pdf

Naposledy editováno 13.03.2012 21:09:31

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 21:10 | Nahoru | #28
--VinCenzo--> Dyt to tam pisou :

V porovnání s benzinem se dosáhne vyššího naplnění válců palivovou směsí a tím
i vyššího výkonu motoru

(reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 21:11 | Nahoru | #29
Creck> Už vím, dělám moc věcí najednou a přehlídl jsem tenhle odstavec, moje blbost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 21:14 | Nahoru | #30

--VinCenzo-- píše: O podpoře koroze methanolem teda čtu prvně, a to mám za sebou i zkoušku z koroze. Je celkem nepravděpodobné, že by methano, korozi podporoval a eťák ne, obojí jsou alkoholy, ale neříkám, že je to vyloučeno. Zajímal by mě celkem zdroj téhle informace. Jinak plochodrážky používají myslím obojí a využívá se tam právě většího oktanovýho čísla, takže mívají vyšší kompresní poměr.


nejsem študovany v oboru a nikomu nic netvrdim jenom jsem tak četl tak přeposilam třeba TU
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist