paolo_novy Přidat reklamu

Téma: serizeni ventilovych vuli
13.3.2012 v 14:25
zdarec chlapi,tak jsem po zimne poprve nastartoval svuj stroj,chytl krasne,ale po zahrati se mi zda,ze zacaly cvakat vahadla od ventilu,co vy na to?je to mozne pouhym poslechem slyset,motor slape krasne,jen pri volnobehu po zahrati to cvakani,a pri hledani ventilovych vuli jsem nenasel nic,jen v tom manualu,co se da tady stahnout,ze pro vsechny je 1mm,ale to se mi nezda a vzhledem k me chatrne angline to asi nebude ono,co vy na to?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) serizeni ventilovych vuli

16.3.2012 v 09:35 | Nahoru | #1
 

motorkarladbrok píše: Dovi> No jasně, že tolerance je daná,ale jaksi jsem nepochopil co tím myslíš?Jako že když teda použiju místo 0.13 měrku 0.15 jsem v toleranci? Protože + - 0.02?Ale to pak nastavuju míru na 0.15 kterou neudělám přesně a když připustím toleranci + - 0.02 už jsem někde jinde!Já teda o těch ventilech mluvil s kámošem co má kovoobráběcí dílnu a on mi donesl ukázat,že by to nějak dokázal vyměrkovat na požadovaných 0.13 ale co to měl za měrky to ti fakt už nepovím.Jen jsem chtěl říct,že pro mě s mým vybavením tyto hodnoty nastavit nedokážu.A asi nás bude víc. Přitom je to standartní věc,seřídit ventily.



Ahoj kolego,

nic ve zlém, ale jestli Ti to je (a bylo) jasný, tak jsi přece to, cos předtím napsal, nemohl myslet vážně?

Přece se nebude konstruktér skoro dvoulitrového motoru určenému do luxusního drahého mnohametrákového velkého motocyklu orientovat při řešení ventilového rozvodu primárně podle toho, že možná někdo někde má mezi nářadím ty nejjednodušší spárové měrky (s hrubšími rozestupy) v ceně dva tři dolary.

Leda že by si pak takový člověk vybíral a kupoval svoji motorku podle měrky, kterou má v šuplíku

 
Nicméně máš zhruba tyto možnosti:

1)
Ignorovat výrobcem stanovené intervaly kontroly ventilových vůlí a doufat, že se nic nestane - čili že se výrobce sichruje a že podobně jako ve většině případů se ventilové vůle udrží v toleranci déle, než by vyplývalo z údajů v manuálu.
Dlouhodobě bych se na to ale nespoléhal - tento předpoklad neplatí u všech typů motorů.

 
2)
Podle přísloví "co oči nevidí, to srdce neželí" tu kontrolu a případné seřízení ventilových vůlí svěřit servisu nebo někomu jinému a můžeš doufat, že to neudělají hůř než bys to udělal Ty sám.

 
3)
Investovat bratru dvě stovky a pořídit si spárové měrky s jemnějšími vzájemnými rozestupy tlouštěk.

 
4)
Jestli máš někoho známého, kdo by Ti byl ochoten dva vhodné plíšky z Tvé sady stáhnout zdarma na magnetické brusce, můžeš si nechat zbrousit např. tu Tvoji měrku 0.15 mm na těch potřebných 0.12 mm, a měrku dejme tomu 0.40 mm (nebo jakou v té sadě máš) zase na tu tloušťku 0.32 až 0.33 mm.
Jenže nesmíš pak hlavně nikdy zapomenout, že ta výrobcem vyznačená tloušťka už neodpovídá skutečnosti.
Podle mě je ale obecně lepší se na to broušení měrek vykašlat a postupovat podle bodu č. 3...

 
5)
Zkontrolovat a případně seřídit ty ventilové vůle i se svými stávajícími měrkami.
Ale podle toho, že ses tak divil těm výrobcem stanoveným hodnotám, soudím, žes to ještě u své mašiny neseřizoval.
Samozřejmě se s tím ale dá rozumně popasovat, kdyby ses do toho někdy chtěl pustit (nápověda: 0.15 mm tam už nepůjde, ale 0.10 mm tam vsuneš volně).

 
Takže na závěr snad ještě poznámka, která může pomoci i někomu dalšímu:

Ne vždycky má každý po ruce takové vybavení, že se mu jeho měrka optimálně kryje s předepsanou hodnotou nebo že mu alespoň padne do tolerančního pásma ventilové vůle.

Potom se v praxi postupuje tak, že nejbližší nižší měrka (tenčí než spodek tolerančního pole) musí jít do spáry naprosto volně, s malou rezervou, a naopak nejbližší vyšší měrku (tlustší než horní okraj tolerančního pole) už se tam nepodaří vsunout ani "násilím".

_____

 
A kdyžtak ještě pro inspiraci přikládám relativně kvalitní a pro praxi dostatečně jemně odstupňované spárové měrky. Koupil jsem je loni na jaře za méně než dvě stovky (viz ta ještě stále nalepená cenovka na blistru 187,- Kč) a dokonce ani ne v e-shopu, ale přímo na krámě. Konkrétně u nás v Brně v tom specializovaném obchodě na rohu křižovatek ulic Bratislavská a Koliště.

Tato sada obsahuje přímo ty dvě potřebné měrky - jak pro vůli ventilu sání 0.13mm (0.05"), tak i pro vůli ventilu výfuku 0.33mm (0.013").


Spárová měrka v originálním blistru


 
Rozpis tlouštěk


 
Měrky pro kontrolu a seřízení vůle sacího ventilu


 
Měrky pro kontrolu a seřízení vůle výfukového ventilu

 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) serizeni ventilovych vuli

16.3.2012 v 09:57 | Nahoru | #2
Dovi> jasně že jsem nemyslel vážně,že hodnoty jsou stupidní.Ty jsou daný a s tím se nic nenadělá,ikdybych napsal že jsou debilní.Já jen že jsem viděl u toho kámoše jakousi velkou sadu měrek a to ještě nevím jestli nebylo třeba dát dvě dohromady aby se docílilo dané hodnoty.Ale udělal jsi mi nesmírnou radost tím obrázkem.Draper je tady domácí značka a vzhledem k tomu že jsem viděl tvoje obrázky jako bych už je měl doma(měrky).Hurá na e bay a hurá do dílny!!!Díky zy info!!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) serizeni ventilovych vuli

16.3.2012 v 12:47 | Nahoru | #3
Dovi> Sefe super.Diky...docela si mi pomohl s vyberem!
merky draper!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vysoké vnoběžné otáčky Honda VTX 1800 radekigi 1 6.4.2024 v 09:05 kokoška.
Při jízdě se vlní Honda VTX 1800 ferabill 18 5.4.2024 v 16:22 Obdélník
Výfuk Honda VTX 1800 Honda VTX 1800 1Bandit 4 23.11.2023 v 19:46 1Bandit
Kdo mi v Brne spravi nadrz Honda VTX 1800 Kritix 22 14.10.2023 v 12:16 PETARDAK
honda VTX 1800 zvažovaná koupě Honda VTX 1800 Longorn 2 5.9.2023 v 20:20 padr


TOPlist