globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: serizeni ventilovych vuli
13.3.2012 v 14:25
zdarec chlapi,tak jsem po zimne poprve nastartoval svuj stroj,chytl krasne,ale po zahrati se mi zda,ze zacaly cvakat vahadla od ventilu,co vy na to?je to mozne pouhym poslechem slyset,motor slape krasne,jen pri volnobehu po zahrati to cvakani,a pri hledani ventilovych vuli jsem nenasel nic,jen v tom manualu,co se da tady stahnout,ze pro vsechny je 1mm,ale to se mi nezda a vzhledem k me chatrne angline to asi nebude ono,co vy na to?

1 reakcí na tento příspěvek serizeni ventilovych vuli

13.3.2012 v 14:31 | Nahoru | #1
Může to dělat i tohle .
Přečti si.
Klepání vahadel.

Po zimě to může bejt jen zatuhlé a po nějaké chvilce to bude ok.

Naposledy editováno 13.03.2012 14:42:03

1 reakcí na tento příspěvek serizeni ventilovych vuli

13.3.2012 v 14:53 | Nahoru | #2
mag: cece tohle snad u toho VTX neni ne? tohle se tyka automobilovejch motoru s VTEC?

roman: servisni manual tady na foru.. ten co ma tech cca 30mb? nastaveni ventilu je nekde od strany 50 ... anglicky "valve clearance" .... hodnota 1mm je samo uplny nesmysl...
saci 0,13mm vyfukovej 0,32mm ... jsou tam normalni vahadla se sroubkem a kontramatkou, tzn ten nejprimitivnejsi system - seridit to jde za chvilku a staci i jen sundat krytku na ventildeklech. na tohle nepotrebujes umet anglicky, tady staci si jen najit cislo co je nekde u slov EX a IN.... vzhledem k tomu ze mas zda se o nastaveni ventilu temer nulove povedomi.. asi bych to radeji nechal na odbornikovi.. myslim ze neni takova ostuda kdyz clovek nedela vse na motorce sam.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) serizeni ventilovych vuli

13.3.2012 v 15:03 | Nahoru | #3
assassin>taky si myslim,ze to na motce nemam,seridit si to umim,a ze to je ten jednoduchy system,vim,slo mi spis o to,jestli to ty vule jsou,jestli to je takhle mozne slyset,ciste cvakani,po zahrati na volnobeh,po pridani ne,a ty vule,v tabulce je toho plno,ale moc jsem nehledal,to je fakt,a dik za odpoved

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) serizeni ventilovych vuli

13.3.2012 v 15:06 | Nahoru | #4

romanvt píše: assassin>taky si myslim,ze to na motce nemam,seridit si to umim,a ze to je ten jednoduchy system,vim,slo mi spis o to,jestli to ty vule jsou,jestli to je takhle mozne slyset,ciste cvakani,po zahrati na volnobeh,po pridani ne,a ty vule,v tabulce je toho plno,ale moc jsem nehledal,to je fakt,a dik za odpoved



jo velky vule jsou samo slyset. ale jestli u tebe cvakaj ventily nebo neco jineho.. to ti na dalku nikdo nerekne....

tuhle tabulku si myslel?

(reakce na) serizeni ventilovych vuli

13.3.2012 v 15:22 | Nahoru | #5
assassin> koukal jsem,ale ta nesmyslna tabulka je hned na zacatku,takze asi znamena neco jineho,tady to je jasne,je tam i videt merka,dik moc,no,doufam,ze to je jen ta vule,a ja to seridim,mel jsem predtim vt 750,tohle nastupce,a tyhle veci zachovali,myslim triventilovou hlavu

(reakce na) serizeni ventilovych vuli

13.3.2012 v 15:31 | Nahoru | #6
assassin> tak ten 1mm to je mira,kolik se otviraji ventily,ne ventilova vule,priste se musim lepe divat,uz je mi to jasne,moje chyba

serizeni ventilovych vuli

13.3.2012 v 15:33 | Nahoru | #7
roman: v poho v ty hlave toho moc neni co by mohlo cvakat....

(reakce na) serizeni ventilovych vuli

13.3.2012 v 15:35 | Nahoru | #8

mag. píše: Může to dělat i tohle .
Přečti si.
Klepání vahadel.

Po zimě to může bejt jen zatuhlé a po nějaké chvilce to bude ok.


Jo, jo nemá tak pardón.

1 reakcí na tento příspěvek serizeni ventilovych vuli

13.3.2012 v 19:37 | Nahoru | #9
Jen tak dotaz mimochodem,už někdo viděl měrku 0,13 a 0,32 mm?Já teda měrky mám,ale jen starou klasiku 0.1 0.15 0.20 atd.Až do doby než jsem nastudoval v manuálu tydle hodnoty jsem neměl tucha že by mohlo něco takovýho existovat.Doopravdu stupidní hodnoty,jen aby jsme to neměli lehký hahahaha Zase mám co shánět(nový měrky)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) serizeni ventilovych vuli

13.3.2012 v 19:50 | Nahoru | #10

motorkarladbrok píše: Jen tak dotaz mimochodem,už někdo viděl měrku 0,13 a 0,32 mm?Já teda měrky mám,ale jen starou klasiku 0.1 0.15 0.20 atd.Až do doby než jsem nastudoval v manuálu tydle hodnoty jsem neměl tucha že by mohlo něco takovýho existovat.Doopravdu stupidní hodnoty,jen aby jsme to neměli lehký hahahaha Zase mám co shánět(nový měrky)


Dvě poznámky:

1.
Ty hodnoty určitě nejsou stupidní.
Ventily výrobce nekonstruuje a jejich přípustné vůle nestanovuje podle nějakých plíšků za tři dolary.

2.
Nic na světě, co samo o sobě nemá diskretní hodnotu, nezměříš nebo nevyrobíš absolutně přesně - to je nemožný.
A čím přesnější a opakovatelnější hodnotu požaduješ, tím je ten výrobek dražší, a ne lineárně, ale exponenciálně.

Takže říká Ti něco pojem "přípustná tolerance", toleranční pole?
Pokud ne, tak je to třeba zrovna ta hodnota plus minus 0.02 mm v tom červeném rámečku v přiloženém manuálu...

Naposledy editováno 13.03.2012 19:51:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) serizeni ventilovych vuli

15.3.2012 v 19:42 | Nahoru | #11
Dovi> No jasně, že tolerance je daná,ale jaksi jsem nepochopil co tím myslíš?Jako že když teda použiju místo 0.13 měrku 0.15 jsem v toleranci? Protože + - 0.02?Ale to pak nastavuju míru na 0.15 kterou neudělám přesně a když připustím toleranci + - 0.02 už jsem někde jinde!Já teda o těch ventilech mluvil s kámošem co má kovoobráběcí dílnu a on mi donesl ukázat,že by to nějak dokázal vyměrkovat na požadovaných 0.13 ale co to měl za měrky to ti fakt už nepovím.Jen jsem chtěl říct,že pro mě s mým vybavením tyto hodnoty nastavit nedokážu.A asi nás bude víc. Přitom je to standartní věc,seřídit ventily.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) serizeni ventilovych vuli

16.3.2012 v 09:35 | Nahoru | #12
 

motorkarladbrok píše: Dovi> No jasně, že tolerance je daná,ale jaksi jsem nepochopil co tím myslíš?Jako že když teda použiju místo 0.13 měrku 0.15 jsem v toleranci? Protože + - 0.02?Ale to pak nastavuju míru na 0.15 kterou neudělám přesně a když připustím toleranci + - 0.02 už jsem někde jinde!Já teda o těch ventilech mluvil s kámošem co má kovoobráběcí dílnu a on mi donesl ukázat,že by to nějak dokázal vyměrkovat na požadovaných 0.13 ale co to měl za měrky to ti fakt už nepovím.Jen jsem chtěl říct,že pro mě s mým vybavením tyto hodnoty nastavit nedokážu.A asi nás bude víc. Přitom je to standartní věc,seřídit ventily.



Ahoj kolego,

nic ve zlém, ale jestli Ti to je (a bylo) jasný, tak jsi přece to, cos předtím napsal, nemohl myslet vážně?

Přece se nebude konstruktér skoro dvoulitrového motoru určenému do luxusního drahého mnohametrákového velkého motocyklu orientovat při řešení ventilového rozvodu primárně podle toho, že možná někdo někde má mezi nářadím ty nejjednodušší spárové měrky (s hrubšími rozestupy) v ceně dva tři dolary.

Leda že by si pak takový člověk vybíral a kupoval svoji motorku podle měrky, kterou má v šuplíku

 
Nicméně máš zhruba tyto možnosti:

1)
Ignorovat výrobcem stanovené intervaly kontroly ventilových vůlí a doufat, že se nic nestane - čili že se výrobce sichruje a že podobně jako ve většině případů se ventilové vůle udrží v toleranci déle, než by vyplývalo z údajů v manuálu.
Dlouhodobě bych se na to ale nespoléhal - tento předpoklad neplatí u všech typů motorů.

 
2)
Podle přísloví "co oči nevidí, to srdce neželí" tu kontrolu a případné seřízení ventilových vůlí svěřit servisu nebo někomu jinému a můžeš doufat, že to neudělají hůř než bys to udělal Ty sám.

 
3)
Investovat bratru dvě stovky a pořídit si spárové měrky s jemnějšími vzájemnými rozestupy tlouštěk.

 
4)
Jestli máš někoho známého, kdo by Ti byl ochoten dva vhodné plíšky z Tvé sady stáhnout zdarma na magnetické brusce, můžeš si nechat zbrousit např. tu Tvoji měrku 0.15 mm na těch potřebných 0.12 mm, a měrku dejme tomu 0.40 mm (nebo jakou v té sadě máš) zase na tu tloušťku 0.32 až 0.33 mm.
Jenže nesmíš pak hlavně nikdy zapomenout, že ta výrobcem vyznačená tloušťka už neodpovídá skutečnosti.
Podle mě je ale obecně lepší se na to broušení měrek vykašlat a postupovat podle bodu č. 3...

 
5)
Zkontrolovat a případně seřídit ty ventilové vůle i se svými stávajícími měrkami.
Ale podle toho, že ses tak divil těm výrobcem stanoveným hodnotám, soudím, žes to ještě u své mašiny neseřizoval.
Samozřejmě se s tím ale dá rozumně popasovat, kdyby ses do toho někdy chtěl pustit (nápověda: 0.15 mm tam už nepůjde, ale 0.10 mm tam vsuneš volně).

 
Takže na závěr snad ještě poznámka, která může pomoci i někomu dalšímu:

Ne vždycky má každý po ruce takové vybavení, že se mu jeho měrka optimálně kryje s předepsanou hodnotou nebo že mu alespoň padne do tolerančního pásma ventilové vůle.

Potom se v praxi postupuje tak, že nejbližší nižší měrka (tenčí než spodek tolerančního pole) musí jít do spáry naprosto volně, s malou rezervou, a naopak nejbližší vyšší měrku (tlustší než horní okraj tolerančního pole) už se tam nepodaří vsunout ani "násilím".

_____

 
A kdyžtak ještě pro inspiraci přikládám relativně kvalitní a pro praxi dostatečně jemně odstupňované spárové měrky. Koupil jsem je loni na jaře za méně než dvě stovky (viz ta ještě stále nalepená cenovka na blistru 187,- Kč) a dokonce ani ne v e-shopu, ale přímo na krámě. Konkrétně u nás v Brně v tom specializovaném obchodě na rohu křižovatek ulic Bratislavská a Koliště.

Tato sada obsahuje přímo ty dvě potřebné měrky - jak pro vůli ventilu sání 0.13mm (0.05"), tak i pro vůli ventilu výfuku 0.33mm (0.013").


Spárová měrka v originálním blistru


 
Rozpis tlouštěk


 
Měrky pro kontrolu a seřízení vůle sacího ventilu


 
Měrky pro kontrolu a seřízení vůle výfukového ventilu

 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) serizeni ventilovych vuli

16.3.2012 v 09:57 | Nahoru | #13
Dovi> jasně že jsem nemyslel vážně,že hodnoty jsou stupidní.Ty jsou daný a s tím se nic nenadělá,ikdybych napsal že jsou debilní.Já jen že jsem viděl u toho kámoše jakousi velkou sadu měrek a to ještě nevím jestli nebylo třeba dát dvě dohromady aby se docílilo dané hodnoty.Ale udělal jsi mi nesmírnou radost tím obrázkem.Draper je tady domácí značka a vzhledem k tomu že jsem viděl tvoje obrázky jako bych už je měl doma(měrky).Hurá na e bay a hurá do dílny!!!Díky zy info!!!!

(reakce na) serizeni ventilovych vuli

16.3.2012 v 10:42 | Nahoru | #14
 

motorkarladbrok píše: jasně že jsem nemyslel vážně,že hodnoty jsou stupidní.Ty jsou daný a s tím se nic nenadělá,ikdybych napsal že jsou debilní.Já jen že jsem viděl u toho kámoše jakousi velkou sadu měrek a to ještě nevím jestli nebylo třeba dát dvě dohromady aby se docílilo dané hodnoty.


OK, vše vysvětleno - a hlavně, že jsme se domluvili.

 

motorkarladbrok píše: udělal jsi mi nesmírnou radost tím obrázkem.Draper je tady domácí značka a vzhledem k tomu že jsem viděl tvoje obrázky jako bych už je měl doma(měrky).Hurá na e bay a hurá do dílny!!!Díky za info!!!!


Rádo se stalo
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) serizeni ventilovych vuli

16.3.2012 v 12:47 | Nahoru | #15
Dovi> Sefe super.Diky...docela si mi pomohl s vyberem!
merky draper!

(reakce na) serizeni ventilovych vuli

16.3.2012 v 13:37 | Nahoru | #16
 

z-x-r píše: Dovi> Sefe super.Diky...docela si mi pomohl s vyberem!
merky draper!



jj, to je ona a tam jsem ji kupoval.

A koukám, že ani cena se mezitím nezměnila (Cena s DPH: 187,00 Kč)...

 
Popis produktu Měrky - 32ks Draper

Expert kvalita.
Jeden kus kombinuje 32 oboustranně značených čepelí, 95mm dlouhých.
Tvrzené pro dlouhou životnost.

Každá čepel je značena svou velikostí.

metrické - mm 0.03, 0.04, 0.05, 0.06, 0.07, 0.08, 0.09, 0.10, 0.13, 0.15, 0.18, 0.20, 0.23, 0.25, 0.28, 0.30, 0.33, 0.35, 0.40, 0.45, 0.50, 0.55, 0.60, 0.63, 0.65, 0.70, 0.75, 0.80, 0.85, 0.90 a 1.00

palcové - inch 0.001, 0.0015, 0.002, 0.0025, 0.0028, 0.003, 0.0035, 0.004, 0.005, 0.006, 0.007, 0.008, 0.009, 0.010, 0.011, 0.012, 0.013, 0.014, 0.015, 0.016, 0.018, 0.020, 0.022, 0.024, 0.025, 0.026, 0.028, 0.030, 0.032, 0.034, 0.035 a 0.040

 

serizeni ventilovych vuli

16.3.2012 v 20:04 | Nahoru | #17
Manuál na vtx 1800 je zde už i v CZ
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vysoké vnoběžné otáčky Honda VTX 1800 radekigi 1 6.4.2024 v 09:05 kokoška.
Při jízdě se vlní Honda VTX 1800 ferabill 18 5.4.2024 v 16:22 Obdélník
Výfuk Honda VTX 1800 Honda VTX 1800 1Bandit 4 23.11.2023 v 19:46 1Bandit
Kdo mi v Brne spravi nadrz Honda VTX 1800 Kritix 22 14.10.2023 v 12:16 PETARDAK
honda VTX 1800 zvažovaná koupě Honda VTX 1800 Longorn 2 5.9.2023 v 20:20 padr


TOPlist