globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
Na pražském výstavišti v Holešovicích je v rámci výstavy Motocykl 2012 je vystavena absolutní novinka JAWA 250 Four. Je to připomínka motocyklu Jawa 350/634 postavená na základě modelu 250 Travel, podobně jako Jawa 250 Californian, kterou máte možnost také shlédnout.



Naposledy editováno 07.03.2012 21:29:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 10:00 | Nahoru | #301
Navíc i když mají případně jenom výkresy, tak pořád je to výhoda oproti začátku na zelený louce, ne?

Obávám se, že výkresy ba se hodili někomu lede na výrobu replik dílů... dnes je vývoj i technika trochu jinde. V případě jawy asi úplně jinde.

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 10:06 | Nahoru | #302
Na konci tohoto roku mají v Jawě uvolnit některé informace o tom litru.Na facebooku psali,že se teď soustředí na přípravě seriové výroby.Byl bych rád,kdyby Jawa mile překvapila.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 10:28 | Nahoru | #303

laďa-prášil píše: Navíc i když mají případně jenom výkresy, tak pořád je to výhoda oproti začátku na zelený louce, ne?

Obávám se, že výkresy ba se hodili někomu lede na výrobu replik dílů... dnes je vývoj i technika trochu jinde. V případě jawy asi úplně jinde.



To jo, ale nemyslel jsem celý konstrukce, spíš využít ty nápady, který tam jsou schovaný. Ideální by bylo to udělat jako se Škoda Auto - WV je koupil taky kvůli tomu, že měli nějaký to know-how (samozřejmě taky proto, že je tady levná pracovní síla).
Například notoricky známá odstředivá spojka. Honda to dělá dodnes v nezměněný podobě. Navíc ten motor, v němž je použitá, prodali komusi do Číny. A protože v komunismu patří všechno všem, tak ten motor se vyrábí asi v 15 fabrikách v miliónových sériích.
Jak už jsem psal, když se chce,.. jenže ono se asi nechce. Je lepší prodávat logo a požírat svůj kus přerozdělenýho koláče.

smoula555 píše: S tou první odpovědí sis odpověděl...



Na politickou situaci 1948 - 1989 mám svůj osobní a dost vyhraněný názor. Mohli jsme být zcela na jiné úrovni. Teď už s tím nic neuděláme. Dokonce jsme i po revoluci nesmyslně odmítli se s tím vypořádat (tak nějak po česku, no).
Těžko se dohání vlak, který nám před 40 lety ujel, zvlášť když jsme těch 40 let stáli na peróně a rozhoupávali se, jestli ho dobíhat. Ale politiku sem radši tahat nebudem,..

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 11:45 | Nahoru | #304
FiffiQ> honda nikdy nic neprodala v tomto smyslu
Škoda patří VW a kde je a kde by byla jinak?
Jawa, ČZ, Tatry - tam neměli to štěstí. Kolik lidí bylo proti prodeji cizákům? Naše značky, naše továrny.. No tak zůstala u Jawy ta značka.
Řeči typu Když se chce.. naznačují, že si buď studovaný ekonom, nebo o tom nemáš ani páru.
Řekl bych, že značka dnes tak moc neznamená. Pro hodně lidí venku je jawa něco jako Horex pro Čecha.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 12:09 | Nahoru | #305
Myslím si,že když se jim ten litr povede tak se odrazí ode dna.Vyvinout a vyrábět stroj konkurencí proti japoncům je nesmysl.Musí jít jinou cestou a to je ten litr.Moto Guzzi vyrábí specifické motorky a funguje to tak proč ne u jawy.

Naposledy editováno 09.02.2013 12:10:06

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 15:15 | Nahoru | #306
Bohužel je tady přání otcem myšlenky. Přesvědčit banku, aby do toho dala svoje peníze by asi nešlo...
Jakou jinou cestou? Že místo technicky a technologicky špičkových strojů bude dělat něco co jede a je české? Nebo jak jsi to myslel? Taky by sis nekoupil čínské auto jenom proto, že je jiné (lepší )

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 15:26 | Nahoru | #307
laďa-prášil> Jiná cesta.Koukni se co vyrábí Moto Guzzi?To jiné značky nenabízejí.Pokud ten litr jak jsem viděl ty rozmazané fotky bude vypadat podobně jako Moto Guzzi Griso se znaky typické pro Jawu určitě si své zákazníky najde.

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 15:34 | Nahoru | #308
Takže prodáš BMW a koupíš jawu... už to chápu
Typické znaky pro jawu možná vzrušují některé motorkáře v Česku a možná pár důchodců co nakupovali v Neckermanu..

Naposledy editováno 09.02.2013 15:36:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 16:42 | Nahoru | #309

V.e.n.c.a__zr7s píše: Vyvinout a vyrábět stroj konkurencí proti japoncům je nesmysl.Musí jít jinou cestou a to je ten litr.



seš velkej optimista japonci za desítky let opanovali trh a mezery dávno zaplnili - jawa měla jedinou šanci a to postavit levné spolehlivé 4taktní stroje na základě 640ky a začít je vyrábět v rentabilních sériích - pak možná mohli vyvinout něco jinýho - svou šanci ti idioti jednou provždy a nenávratně prosrali nic jinýho než krach si nezasloužej a ten taky nastane

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 16:58 | Nahoru | #310
kluci kupte fabriku a zkuste něco vyrobit a prodat. A né tady mlátit práznou slámu.



Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 17:35 | Nahoru | #311
Když si chceš koupit dobrý pivo, taky nemusíš hned kupovat pivovar...
S tím "Minskem" - v Rusku se kdysi možná mohla jawa prosadit, protože měla opravdu dobrý zvuk mezi lidmi jako spotřebiteli... dnes je Rusko jinde.

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 17:39 | Nahoru | #312
Che> Šak měli Travelku, klasiku a trochuretro. Podobnů motorku nikdo nevyrábí...
Dyž ju nabízeli potenciálnímu zájemci, tak ten se jich optal, proč je ta dvěpade dražší, než třinda.
No a oni mu to nedokázali zdůvodnit...
Vedení továrny nikdo nenutí vystupovat na trhu aktivně, oni majů svoje jisté, třindy prodávajů furt a zřejmě velice výhodně, dyž majů všecky výrobní prostředky aspoň dvacet roků zaplacené.
O Travelce se nevědělo nic a až se o ní začalo mluvit a trochu se začala prodávat (a taky vedení slíbilo, že když se v určitém časovém úseku prodá určitý počet strojů, že se projekt rušit nemusí), to se splnilo a tak se na to vyignorovali.
Slibem nezarmoutíš.
Pomohli sme jim zbavit se za pár měsíců motorek, keré nemohli dva roky prodat.
Podobné to bude aj s tema dvácama.
Prodajů to, co majů a fertik.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 19:32 | Nahoru | #313
Che> Ať to čtu znova,tak stejně mi to příjde napsaný nebo sem to aspoň pochopil tak,že si myslel,že tam nebyli schopní lidi co neuměli konstruovat.Já se nebavím o ekonomický stránce,proč to nevyužili,aby z toho měl něco zákazník.To by si mohl pochopit z mýho příspěvku,kde píšu:"že se to nedostalo do sériový výroby je na jinou diskusi".. A pokud nepovažuješ za úspěch konstruktérů a jezdců ty stroje na šestidenní s možnostma v socialismu,tak je zbytečný se dál bavit,že tu nebyli schopní lidi.

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 21:03 | Nahoru | #314
smoula555> Tak tak.
Sem tam se eště s nekerýma potkám.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

10.2.2013 v 00:36 | Nahoru | #315
Koukám, že patřím spíše k Těm, kteří na dobu od 23 let zpět nevzpomíná nějak zahořkle.

Je pravdou, že jsme třeba závodili - já po sypákovi ČZ 125/511 přešel na novou ČZ 250/513 koupenou v roce 1986 bez klapky se dvěma tlumiči za prémiové spoření mladých , ač jsem si všude mohl přečíst, že Dudáci vyrábějí vodníka s klapkou, přívěrou, centrálou a na kotoučích. Přišlo mi to jako klukovi divné a před koupí jsem otravoval, že bych chtěl poslední model, ale všichni si klepali na čelo. Je pravdou, že bych ho asi nezaplatil, neb 513 mne stála 12 500,-Kčs, ale musel jsem jí napsat/registrovat na svazarmovskou organizaci - jako že byla jejich. Pro svazarmovsky neorganizovaného občana byla jínak cena dvojnásobná.

Na jezdění po silnici už moc nezbývalo a tak jsme kupovali motorky odjeté podnikové odepsané, kdy pamatuji třeba ČZ 150 se 150 000km na budíku - a ona jezdila=dokonce výborně (a to měla pouze jeden výbrus), nebo poškozené havárií / technickou závadou.

Zase spolužák, který žil sám s mamkou a neměl žádné drahé záliby, tak když přišla na trh v roce 1986 JAWA 350/638 "Facelift" zlevněná oproti 634 (12 500 Kčs) na 11 400 Kčs, nadchnul se objednal si jí v černé barvě. Pak nechyběl na žádné brigádě (se mnou ).
Když asi za měsíc přišla - všici jsme jí okukovali jako superstroj. Také už nikdy nezapomenu onu "širokou" nádrž mezi koleny, výrazně méně vibrací (oproti mojí silniční ČZ 125 z roku 1973) a důslednou reakci na plyn ("durchzug")! Když mi ten superstroj půjčil.

Žili jsme prostě v době jaká byla, věděli jsme hodně dopředu jaké nám doba nabízí možnosti a tak jsme to brali. To je v podstatě stejné jako nyní akorát nevíš co bude zítra - rozdíl je v nabídce mnohem většího množství hraček, ale je to vykoupeno tím, že všichni balacujeme na okraji velkých sraček.

Čechoameričan Steve Lichtag, když se vrátil do vlasti povídal, že Amerika je krásná, když jsi zdravý a máš peníze. Pokud jsi bez peněz a nemocný = umřeš jako pes.
Ale stejně to začíná vypadat už také tady - s "vylepšením", že navíc musíš mít konexe minimálně u doktora, protože privatizované zdravotnictví nás zabije klidně na banální slepé střevo (pak i řezníka, pekaře....).
Další sociální jistoty zmizely a mizí v nenávratnu.

Nu, a když pak člověk uvažuje - raději bych nechal kluka vyrůstat v době, kdy jsem vyrůstal já, než-li v této.











Naposledy editováno 10.02.2013 00:38:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

10.2.2013 v 07:02 | Nahoru | #316
smoula555> schopnejch lidí tam nedostatek nebyl o tom není sporu jenže jediným měřítkem úspěšnosti je kvalitní stroj v garáži spokojenýho zákazníka a to jawa prostě nedokázala oni tam dodneška spolíhaj na to, že kupec si bude motku dodělávat doma a jeho koníčkem jsou opravy - jenže to sou tak 30 let za dobou

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

10.2.2013 v 12:34 | Nahoru | #317
Franky> rozdíl je v nabídce mnohem většího množství hraček, ale je to vykoupeno tím, že všichni balacujeme na okraji velkých sraček.

To je hodné zaznamenání

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

10.2.2013 v 12:43 | Nahoru | #318
Che> Jo,asi sem špatně pochopil ten tvůj příspěvěk nebo to tak vyznělo,že tam potom už nebyli schopní lidi.To,že to Jawa nedokázala,bylo spíš chybou toho zřízení a nařízeními.Který mi bohužel příjde,že tam převládá dodnes. Pořád čekám,že vyjede z fabriky něco pořádnýho,ale asi dopadnu jak vy starší,co jste taky čekali v 80.letech a nedočkali se nebo spíš dočkali zase jenom modernizovaný panelky.. Dávám jim ještě rok,maximálně dva, podle toho co psali,že by chtěli představit toho litra,ale jak psal někdo výše slibem nezarmoutíš.. Jinak od Berta se mě ty přestavby líbí,hlavně teďka ta Jawa Trail je docela povedená a jsem na ni zvědavej na Motocyklu.

Franky u tebe se mi líbila ta věta jak si psal,že: "rozdíl je v nabídce mnohem většího množství hraček, ale je to vykoupeno tím, že všichni balacujeme na okraji velkých sraček" Sice tu dobu moc nepamatuju,max. ze školky,ale vždycky když táta vyprávěl,jak oni lítali na panelkách,přestavovali je a co na nich zažili,tak na to vzpomíná rád,i když neměli ty možnosti jako dnes.A když to vezmu podle sebe,tak co jsme se s klukama v okolních vesnicích v patnácti vyblbnuli ještě na pionýrech,tak to bylo taky bezva.Dneska ale už není u nás vidět,ani z těch mladých,na motorkách pomalu nikdo.Asi mají jiný zájmy.

E: pár písmenek..

Naposledy editováno 10.02.2013 12:45:00

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

11.2.2013 v 18:58 | Nahoru | #319
Franky> Tak nejak podobně to bylo všady.
Krosová motorka se kůpit dala, Jawa neé. Byly enom pro svazarmovské (krajské) střediska a na tych motorkách jezdili enom tí, co měli 1.VT a to eště né všecí.
Tatran po repasi stál tuším 18.500,- Kčs a nová Jawa Sadílek z VVZ kolem 65 tisíc. Auto stálo skoro stejně tolik...
No, ale zpátky bych to vrátit nechtěl...
Nemohlo se jezdit ven a kdo neměl červenů knížku a nebo nejaků tlačenku, nemohl na úrovni jezdit ani doma (mám na mysli M ČSSR).
Třebas jezdec, kerého sem dycky pozávodil s prstem v nose (a to nejsu žádný střelec), dostal od OV Svazarmu novů motorku. Až ho to omrzelo, dali ju druhému manťákovi. A to sem psal žádosti o její odkup.
Můj dobrý kamoš, špičkový silničář, měl pozvání od pořadatelů TT na Mann.
Myslíš, že ho tam soudruzi pustili? Prý by tam dělal ostudu. A jel tam enom Franta.
A takových podrazů bylo víc, keré "kvalitně" ovlivňovaly tehdejší sport.
Tož tak nejak.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

12.2.2013 v 22:12 | Nahoru | #320
Hlavně nezapomeňte přijet do Holešovic pokecat na stánek Mates Moto. Bert

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

16.2.2013 v 09:26 | Nahoru | #321
Zdenabenál, bohužiaľ doba sa zmenila len v tom, že teraz sa napr. v skupinových športoch nasadzujú pre zmenu detičky tých, ktorí klubu niečo sponzorsky dajú, ak je talent z chudobných pomerov, tak má malú šancu preraziť...
Motošport asi ne, ten je dnes už čisto doména bohatých, normálny človek na to nemá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

6.3.2013 v 21:33 | Nahoru | #322

Bert-Jawatesty píše: Hlavně nezapomeňte přijet do Holešovic pokecat na stánek Mates Moto. Bert

Nabeton - v pátek!



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

6.3.2013 v 21:57 | Nahoru | #323
Endy> Já tam budu taky v pátek

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

6.3.2013 v 22:32 | Nahoru | #324
článek o Trailu: IDNES

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2013 v 09:26 | Nahoru | #325
po 20ti letech vidím novou krásnou jawu



(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

10.3.2013 v 14:25 | Nahoru | #326

Bert-Jawatesty píše: Endy> Já tam budu taky v pátek

No jo, ale kolik tam bylo lidí! Třikrát jsem byl u stánku a pořád jsi měl frmol

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

11.3.2013 v 07:15 | Nahoru | #327
Proč sů držáky reflektoru obráceně?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

11.3.2013 v 10:29 | Nahoru | #328
Zdenalbenal> Nejsou obráceně, jsou speciální, u nás vyráběné. Je to potřeba vzhledem k velikosti světlometu :)

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

11.3.2013 v 10:45 | Nahoru | #329
Já měl na Jawce taky takové. Existovaly dvojí - jedny, kde horní hrana toho "praporu" byla vodorovná (souběžně s vozovkou) a druhé, kdy byla kolmá k trubce.

edit: První



a druhý



Naposledy editováno 11.03.2013 10:47:46

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

11.3.2013 v 17:29 | Nahoru | #330
To sů mě vjeci...aspoň neumřu hlůpý...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i


TOPlist