1 reakcí na tento příspěvek Životnost automobilového motorového oleje:)))
firecracker píše: neměl by ho při tomhle nájezdu měnit výrazně častěji ?
No asi ano:)) Já mám nájezd zhruba stejnej a dělám olej 6x do roka:))) Přeci jen 100 tisíc km na jednu náplň mi přijde peklo:))) Ale fakt je, že to auto furt jede a nesežere ani kapku maziva.
QG1 olej + servisní prohlídka po 2 letech nebo nejpozději po 30 tkm, tento interval ale bývá často kratší, nutnost výměny je indikována na přístrojové desce klíčkem.
QG2 olej po jednom roce nebo 15 tkm, servisní prohlídka po 30 tkm. Opět můlže být lehce zkrácen klíčkem na přístrojovce.
Klíček je v každém případě nadřazen časovému nebo kilometrovému proběhu. Toť litera záručních podmínek a servisního plánu.
Tvůj známí samo přejíždí o hodně. Pravděpodobně ale jezdí dálnice a první třídu kde ten motor víceméně pracuje stále v ideálním režimu. Tyhle auta bývají obecně v nejlepším stavu. Vím i o autě co mění olej po 50 tkm a pořád jezdí. Má tahle cca 500 tkm. Konkrétně Octavia I 1,9 TDi 81kW. Vše původní včetně turba. Měl by měnit co cca 3 měsíce a používat longlife olej.
Velice důležité je po volbě vhodného maziva také dodržovat předepsaný interval výměny oleje.
Interval výměny oleje či maziva je vždy DOPRUČEN VÝROBCEM STROJE (např. vozu) a NE výrobcem oleje. Pokud máte v servisní knížce uvedený interval výměny motorového oleje 10W-40 na 15.000 km/1 rok, není možné použitím plně syntetického oleje 5W-40 svévolně prodloužit interval výměny na 20.000 km/2 roky, pokud to není povoleno jako další alternativa.
Pro moderní vozy (řádově výroba od roku 2005 doteď) je většinou od výrobce nastaven interval výměny motorového oleje mezi 20.000 až 30.000 km. Nejčastěji pro oleje viskozitní třídy SAE 5W-30. Použitím těchto olejů do starších vozů však není možné dosáhnout stejnou délku intervalu výměny.
Nesprávným postupem (přejížděním kilometrů či motohodin) zkracujete životnost stroje či zařízení (motoru). Měli bychom si uvědomit, že každý olej má svou omezenou životnost a pokud zdvojnásobíte interval výměny (ať už vědomě či nevědomě), nechávate motor pracovat s velkým množstvím nečistot, které již bylo potřeba odplavit výměnou oleje. Velice nebezpečné je také pouhé dolévání oleje. Spousta zákazníků argumentuje tím, že dolévají tolik litrů, že prakticky vyměňují olej 1x či 2x ročně. To je bohužel velmi nevhodná metoda a to nejen z důvodu nevyměněného filtru. Laboratorním výzkumem se totiž dokázalo, že i pouhý litr použitého (vyjetého) oleje dokáže znehodnotit další 4 litry nového oleje o 30% rovnou při výměně. Tzn. již o třetinu zkrátil interval výměny...
1 reakcí na tento příspěvek Životnost automobilového motorového oleje:)))
KubaLC8 píše: 100tkm na jednu napln je blbost! pri kazdy dalsi vymene by se do noveho oleje uvolnily karbonove usazeniny a doslo by k zadreni mazacich kanalku a naslednemu zadreni motoru
s tím souhlas.....povětšinou ale odejde turbo...(můj případ a stalo se to i při pravidelné výměně,když si auto řeklo o výměnu)
Myslím že tě kolega dost houpe
2 reakcí na tento příspěvek Životnost automobilového motorového oleje:)))
Edit: jo a těch půl mega má nalítáno pouze po Praze
Naposledy editováno 07.03.2012 06:58:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost automobilového motorového oleje:)))
diakritik píše: No já teda nevim, ale ze syntetickýho oleje sem eště nijak zakarbovanej motor neviděl, jó minerál, to byla jiná káva. Jinak podle celkovýho stavu toho auta mu tuhle info docela věřim
Edit: jo a těch půl mega má nalítáno pouze po Praze
Tady je úplně jedno, jestli je olej "syntetický" a nebo "minerál" . Všechny oleje musí obsahovat dle dnešních norem aditiva, aby k úsadám nedocházelo. Jenže každý olej má své maximální možnosti, kolik toho dokáže do sebe pojmout.Proto je stále více černý. Je ale jasné, že mu jde stále hůře a hůře, až jednoho krásného dne není schopen na sebe navázat nic. A pak se začíná usazovat.
Já mu nevěřím. Dělá si z tebe blázny. Už jsem vyděl nekolik dieslu, kteří měli najeto cca 40-60tis na jednu náplň a olej byl problém vůbec vypustit, jak byl hustý. Musel následovat výplach motoru nejlevnějším olejem a následně pak až nový.
Do servisu určitě jezdí daleko častěji, než jen jednou ročně při takovém nájezdu, takže ho mění častěji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost automobilového motorového oleje:)))
diakritik píše: No já teda nevim, ale ze syntetickýho oleje sem eště nijak zakarbovanej motor neviděl, jó minerál, to byla jiná káva. Jinak podle celkovýho stavu toho auta mu tuhle info docela věřim
Edit: jo a těch půl mega má nalítáno pouze po Praze
Tak hlavne ten karbon tam nevznika z oleje, ale z paliva.
2 reakcí na tento příspěvek Životnost automobilového motorového oleje:)))
jako dalsi blbost mi prijde to ze by PD motor nezral olej a to ze by PDcko jelo na takhle pretazenej interval se mi nezda uz vubec, kdyby to byla jeste stara "rotacka" 66/81kW tak bych byl ochotnej o tom jeste uvazovat.
ikdyz u taxikaru je asi mozny uplne vsechno
Creck píše: Tak hlavne ten karbon tam nevznika z oleje, ale z paliva.
No jasně, syntetika rozpouští, nedovolí usadit se, tak možná, že potom už nerozpouští, nevim, kdy přestane fungovat, ale jemu funguje 100 tisíc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost automobilového motorového oleje:)))
assassin píše: neverim ze by naka skodovka najela tolik km. tzn pohadka zacina tim ze je to superb
jako dalsi blbost mi prijde to ze by PD motor nezral olej a to ze by PDcko jelo na takhle pretazenej interval se mi nezda uz vubec, kdyby to byla jeste stara "rotacka" 66/81kW tak bych byl ochotnej o tom jeste uvazovat.
ikdyz u taxikaru je asi mozny uplne vsechno
Jo, dolejvá tak 3x do roka litr, takže litr co 30 tisíc km Ano, taxikáři sou devianti
1 reakcí na tento příspěvek Životnost automobilového motorového oleje:)))
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost automobilového motorového oleje:)))
diakritik píše: Jo, dolejvá tak 3x do roka litr, takže litr co 30 tisíc km Ano, taxikáři sou devianti
u nas v hodpode je ze starousedliku dost bejvalejch i soucasnejch taxikaru - jezdili za komancu letiste :) a to jsou hrozny exoti a ty jejich storky stoji taky za to :) ale zase tam mas legraci ne?
to dolejvani uz je lepsi... ale jeste porad dost malo... mi prijde ze v prazskym provozu musi za 100tis na tom supu menit pomerne dost veci...
jestli te kolega nehoupe tak je jeho motor fakt hrdina