globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: uprava na supermoto
 
14.2.2012 v 17:44
Ahoj lidičky,všechny zdravím! Tak nějak bych rád poupravil podvozek své XR aby to na silnici bylo ovladatelnější.Potřeboval bych asi kratší pružiny do vidlí,poradí někdo kde je sehnat nějak rozumně? Mám i krosové kola tak bych ty origo rád zachoval v původním stavu.A ocením i jiné rady co kde a jak poupravit,nějakou představu mám,ale nechám si rád poradit.Díky všem

1 reakcí na tento příspěvek uprava na supermoto

14.2.2012 v 18:28 | Nahoru | #1
já bych spíše volil hustší olej, nějaký kompromis ať to potom v terénu není moc tvrdé

(reakce na) uprava na supermoto

14.2.2012 v 18:36 | Nahoru | #2
daniel.> Což o to,tvrdost je také duležitá,ale vidle jsou nastavitelné,to je ok,ale jde spíš celkově o výšku motorky protože v prutkých změnách změru s vysokým těžištěm je to docela boj.

1 reakcí na tento příspěvek uprava na supermoto

14.2.2012 v 18:39 | Nahoru | #3
já bych zkusil pérovnu Hostivař

(reakce na) uprava na supermoto

14.2.2012 v 18:51 | Nahoru | #4
Humusus> Nazdar draku,no vidiš to neni špatnej nápad,ale ještě musím zjistit jak by měly na supermoto XR být dlouhé?

1 reakcí na tento příspěvek uprava na supermoto

14.2.2012 v 18:59 | Nahoru | #5
Zdárec kámo, to zjisti. Pak mi dáš ten tvuj originál, řekneš si délku a já ti je tam podle nich nechám udělat, když budeš mít zájem. Až budeš vědět parametry tak ti zjistim cenu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uprava na supermoto

14.2.2012 v 19:20 | Nahoru | #6
Humusus> No tak fajn,snad mi tu někdo poradí a nebo budu muset někde zapátrat Každopádně díky brácho

uprava na supermoto

14.2.2012 v 19:42 | Nahoru | #7
Zkus prolezt tyhle stránky, třeba na něco narazíš
1
2
3
4

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uprava na supermoto

14.2.2012 v 19:59 | Nahoru | #8
Fároš22> Tak spust tlumiče níž v brýlích když chceš motorku níž ne?

(reakce na) uprava na supermoto

15.2.2012 v 00:24 | Nahoru | #9
Everts72> Ahoj,nevím jestli je to ideální stav,ale můžu na to mrknout,každopádně co jsem slyšel tak oni ty pružiny skracujou,tak asi nějaký důvod to má ne? Tohle by samozřejmě bylo nejjednodušší a nejrychlejší.

1 reakcí na tento příspěvek uprava na supermoto

15.2.2012 v 15:21 | Nahoru | #10
...Ahoj,záleží velice na tom,jestli Ti jde o vzhled motard,nebo o dobré jízdní vlastnosti...
Jestli Jsi měl někdy možnost řídit například seriové XT600 na motard kolech,tak víš proč se ptám. D.

1 reakcí na tento příspěvek uprava na supermoto

15.2.2012 v 15:25 | Nahoru | #11
faros22 - tim ze se pruzina zkrati tak se zmeni i tuhost te pruziny - je tuzsi. to snizeni si myslim ze neni ani tolik potreba, oni tovarni motardy zas o tolik snizene nejsou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uprava na supermoto

16.2.2012 v 08:24 | Nahoru | #12
dalila> Ahoj,no na XT jsem jel ale jen na enduro kolech.Každopádně o vzhled mi určitě nejde,ale když se svezu na enduro kolech,mám pocit že ta motorka jde do zátáček mnohem lehčeji než na těch motárdech,protože co si budeme povídat tak XR je stavěný na enduro,ne jako motard a proto i ten zdvih té motorky tomu odpovídá a proto celkové snížení a přitvrzení podvozku by pomohlo.Co tedy navrhuješ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uprava na supermoto

16.2.2012 v 08:29 | Nahoru | #13
assassin> Ahoj,tak nastavit tuhost mohu na vidlích.Myslíš,že když bych ještě k tomu posunul vidle v brýlích jak už tady Everts 72 navrhoval cca 5-10cm a snížil to tak,že by to pomohlo? Sice budou řidíta výš,ale to by nemělo být na škodu,ba naopak si myslím...

(reakce na) uprava na supermoto

16.2.2012 v 13:09 | Nahoru | #14
Fároš22> Ahoj,když jsem Ti včera odepisoval,myslel jsem,že se do toho teprve chceš pustit. Pak mi docvaklo,že už to máš předělaný a ono to není úplně to pravý. Puštěním vidlic dolů v brejlích si pomůžeš,ale jen málo. Taky už se projeví náklon motocyklu dopředu a to hned dvěma způsoby:přestane správně fungovat kohout rezervy (nevyjedeš celou nádrž),ale hlavně posuneš těžiště celkem zásadně dopředu (menší kolo+vidle dolu) a tudíž ti ta váha bude chybět na zadku. Motorka bude neklidná a při podřazování/brždění v náklonu bude zadek ujíždět do strany a to víc než je efektivní. Tzn,že v reálu budeš pomalejší než na origo kolech.Jednou z hlavních výhod malých motard kol je jejich menší gyroskopická síla. S jejím úbytkem se motorka stává mrštnější,snadněji se překlápí. Nevím jak široké jsi použil ráfky/pneu,ale třeba u mojí motorky by byla kombinace 180zadek a 120předek úplně nesmyslná. Nemám ji ani tak silnou a ani tak těžkou aby potřebovala takové mičudy .Pro tenhle typ předělávek mi přijde optimální použít kombinaci ráfků 4,0/2,5 inch. Tzn 160/110 gumy. Vidlice bych být tebou nechal tak jak jsou a raději hledal třeba vidlice z Multistrady i s brýlemi,tuhost oproti stávajícím (XR) je nesrovnatelná. Tolik k podvozku (to je to nejjednodušší). Daleko náročnější je tolik potřebné snížení váhy. Zkus promyslet,jestli tam třeba musíš mít airbox konstruovaný do těch nejnáročnějších podmínek (prach,písek,bahno atd...),anebo by stačil nějaký lehčí. Navíc by se Ti tím otevřela možnost jej vymyslet lépe. Nejsi svázán předpisy jako továrna (hlučnost,emise) Airbox je velká věc,navíc umístěná vysoko. Můžeš jednoduše ušetřit třeba 1kg a navíc získat třeba jednoho koně. Další věc je výfuk (jeho skutečné odladění),tenkostěný svod,jemné pružiny nad šoupata atd,atdJe potřeba komplexní přístup,protože tyhle drobnosti v součtu dělají ukrutně moc.
Velice Ti fandím,

D.

(reakce na) uprava na supermoto

16.2.2012 v 13:14 | Nahoru | #15

Fároš22 píše: assassin> Ahoj,tak nastavit tuhost mohu na vidlích.Myslíš,že když bych ještě k tomu posunul vidle v brýlích jak už tady Everts 72 navrhoval cca 5-10cm a snížil to tak,že by to pomohlo? Sice budou řidíta výš,ale to by nemělo být na škodu,ba naopak si myslím...



tuhost pruziny neni utlum tlumice... tzn to co nastavujes na vidlich je jak hodne tlumi tlumic, tuhost pruziny se zadnym "koleckem" menit neda.

ja sem na par motardech jel a neprislo mi ze by jejich vyska byla nejakej problem, ona si ta motorka sedne niz tim jak sou tam maly kola.. kdyz to shodis jen v brylich tak zkratis stopu a motorka bude neskutecne vratka, bude se zavirat v zatacce. jestli ti uz predelana moto dela neco spatne, tezko rict takhle na dalku co a cim to "lecit" ... tou vyskou to ale podle me nebude, protoze na puvodnich velkejch kolech je to jeste vyssi a myslim ze s nakym "preklapenim" problemy nejsou... znam cloveka co na seriove krosce (tzn velky kola, puvodni tlumice) zajizdel pravidelne bednu na zavodech MCR kategorie OPEN....

uprava na supermoto

22.2.2012 v 02:37 | Nahoru | #16
Mrkni tady a tady ale jak řikám pérovna Hostivař bude určitě levnější, pokud budeš vědět co chceš
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist