Sehnal jsem starší spodek motoru za slušné peníze 4300kč. Namontuji, složím a jezdim vesele dál. Vyjeté zhruba 4 nádrže a a poslouchám nějáký divný zvuk z motoru myslím že hned po startu. Dojedu domů asi 6km, zvuk z motoru šel slyšet pouze po sklonění a poslouchání motoru ze strany spojky. Rozhodím motor, sundám spojku a co zase nevidím?! Opět a zase stejná závada ,ložisko tentokrát neprasklo ale vydřelo uložení v karteru a rozpraskalo ho, ale tentokrát méně.
Doufám že to ted půjde zavařit jinak si nezajezdím do léta...
A ted ktomu:
Dělám něco špatně já? Nakopávám to tak že mám moto na stojanu a nakopvám prvně s dekompresem- projedu to a jedu podruhé už bez dekompresu a to švihnu hodně a motorka naskočí. Mám 175cm a zhruba 70kg takže žádnou velkou sílu v noze nemám.
Nebo je někde vada v motoru? Vada obou ložisk?Tu hřídel protočím vpohodě rukou...
Poslední fotka je foto minulého motoru
Naposledy editováno 06.02.2012 13:47:53
rezniik: no cece takhle od pohledu mi to prijde dost naply.. chce to kouknout do manualu.. je tam nakresleny jak se meri pruvis.. hnes tou volnou vetvi nahoru a dolu a vzdalenost mezi nima je predepsana.. u toho endura tam bude dost mozna 10cm
Naposledy editováno 07.02.2012 10:59:47
Tady jsou dvě fotky, když jsem ho chytl rukou byl stále volný. Měřil jsem to když je na bočáku, řetěz pod kyvkou dám vpohodě ke kyvce, a řetěz nad ní má průvěs zhruba 5-6 čísel.
Navíc když jsem se díval na ten starý motor, tak ložisko které je u řetězového kolečka blíž mělo minimální vůli, kartrey nejevily náznak poškození. Kdežto na té straně u spojky bylo ložisko prasklé( je dvouřadé ) a kartre na kaši.
Foto při zatížení zvedákem:
Docela mě to zklamalo, spoléhal jsem na ten řetěz....Potom jsem šel zkoumat starý rozebraný a zničený motor. Oska byla zlomená nebo možná utočená hned u kartru. Přemýšlel jsem jestli to mohl způsobit onen nalomený zub na spojkovém koši. Ale to by to ložisko spíše zatlačilo směrem dolu než tak nahoru. A taky ten zub šel docela v pohodě zatlačit rukou na své místo. Potom mě napadlo jestli to nemohl být ráz z hřídele na které jsou převody? Když spojím směr vytlačení přímkou tak mi to začíná přímo v ose té převodové hřídele? Nemohlo to být způsobeno tím jak sem to podtočil až mi to chcíplo? Ale zas karter KO i střihlá hřídel?
Známému při podtočení prasklo ozubené kolečko na XT 600 asi 87. rok.
Naposledy editováno 07.02.2012 12:15:34
Jinak http://motogelnar.cz/
> Dobrý den,
> diskusi na Motorkari.cz jsem si náhodně v rychlosti přečetl ještě před
> vašim
> mailem.
> Nemám jaksi čas ji podrobně studovat, už jen pro množství přispěvatelů
> různé
> odbornosti.
> Při čtení mě napadlo,co zůstalo na motorce původní :
> - olejová nádrž v rámu vč. přípojných hadic
> - rám samotný s možnou deformací úchytů bloku motoru
> - pohon zadního kola, řetěz
> I když je málo pravděpodobné, že je příčina tady, je nutno v takto sporném
> případě
> zkontrolovat všechny možné defekty.
> Sám jsem se s podobným opakovaným případem prasklého bloku ještě nesetkal.
> Zato jsem už udal velké množství použitých bloků skoro vždy pro vadu na
> pravé polovině
> v oblasti startovací páky a spojky. Je to zjevně slabé místo tohoto motoru
> po delší době provozu.
> Možná máte jen smůlu a namontoval jste blok tzv. těsně před smrtí.
> S pozdravem
> Ing.Tomáš Gelnar
Potom ještě psal že podtočením to asi taky nebude a kartr nesvařovat.
Dnes jsem otom přemýšlel a fakt to asi bude od spojky... Takže ted sehnat kartry za rozumný peníz a doufat že se to nestane zase...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
DR 350 těžké nastartovat / špatně s... Suzuki DR 350 | Jakuub_CZ | 17 | 12.9.2023 v 17:38 Hrosin |
Suzuki dr 350 hlava Suzuki DR 350 | Repsolis | 4 | 4.4.2022 v 09:08 Pedl |
Zapojenie otackomera suzuki dr 350 Suzuki DR 350 | 820825 | 4 | 22.8.2021 v 00:30 combust |
Suzuki dr 350 Suzuki DR 350 | Simon456 | 6 | 18.4.2021 v 14:00 vlkivo |
Jakou motorku Suzuki DR 650, Suzuki DR 350, Honda XR 400, Yamaha T... | Ales5 | 19 | 27.12.2020 v 10:06 Palomoto |