bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
 
1.2.2012 v 14:14
Prosimvas co je pravdy na tom, ze kdyz nechate pres noc zmacknutou brzdu na motorce, tak ten tlak vytlaci zbyvajici bublinky vzduchu? Muze mi nekdo rict jak to funguje? Nebo je to jenom fama a rozsirenej mytus. Ja si totiz nejak nedokazu oduvodnit proc by to melo vytlacovat vzduch. Dik moc.


Naposledy editováno 05.02.2012 12:28:08
Anketa: Funguje?
Ano, pouzivam.
65%
13
Ne, ale zkusil jsem to.
10%
2
Nezkusil jsem to.
25%
5

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:02 | Nahoru | #31
dohoja> Jo člověk není nikdy dost chytrej. Není nad zkušenosti a to hlavně vlastní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:03 | Nahoru | #32
PetrS> Hele těžko říct co v tom je, ale za mě je to tak: praktikuju to, placebo to není. Když se prostě nepovede odvzdušnit na 100%, tak než u té motorky trávit život, tak to natlakuju, stáhnu a další den mám hotovo. Pokud se to někomu chce dělat složitěji, jeho věc, ale ať tohle nezatracuje, když to nezkusil

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:06 | Nahoru | #33
PetrS> čeče ten 6 pístek vod nisinu je opravdu perla na odvzdušnění a to né kvůli neplatnému pascalovu zákonu, ale kvůli jistému místu kde zůstává vzduch...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:08 | Nahoru | #34
Bludevil> Nejde o zatracování, jen to prostě nedává logicky smysl.

Mně právě přijde zbytečné čekat celou noc na to, aby se mi odvzdušnila brzda. To kdybych měl dělat na kole, tak to hodím z okna, když občas musím odvzdušňovat i při tréninku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:10 | Nahoru | #35
HornisGSX> Vzduch může přece zůstávat jen v nejvyšším bodě a to buď v třmenu nebo v záhybu hadičky. Když vyloučím tu hadičku a vezmu v potaz, že je odvzdušňovák na třmenu v nejvyšším místě, kde jinde by mohl zůstat? A jak by tomu mohl zmáčknutý pedál pomoci?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:16 | Nahoru | #36
PetrS> tomu že by mohl být nějak špatně navrženej kanálek v samotným třmenu a tím pádem by se tam mohl držet vzduch bych věříl, ale jak píšeš co na tom změní vetší tlak ?

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:21 | Nahoru | #37

PEPAFJR píše: Jo jistě přes noc hlavně se zmáčknutou páčkou se pochopitelně nic stát nemůže, ale jak píše Bludevil pak ráno po povolení páčky malé množství vzduchu které se nahromadí nahoře uteče do expanzky. Jak říkám musím to někdy vyzkoušet.


zmáčknutím pášky se stane co? Jenom se stlačí ty bublinky vzduchu (kapalinu nestlačíš), fyzikálně vzato budou hustější a měly by vzhůru stoupat hůř. I bez toho stlačení páčky by měly bublinky vzduchu nastoupat nahoru.
Když povoluješ páčku a do hadice se docucává brzdovka, bublinka vzduchu by ven proklouznout mohla.
Moc nevidím rozdíl zmáčknutá/nezmáčknutá.

1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:24 | Nahoru | #38
Jediný co mě napadá je že menší bublinka (po stlačení) tou kapalinou a brzdovou soustavou "propluje" snadněji....

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:24 | Nahoru | #39
dohoja> Jediný kanálek, co mě napadá, kde by se mohla držet bublina, je přepouštěcí kanálek mezi L a P stranou třmenu a pokud by s tím byl problém, tak vezmu stříkačku, nasadím jí na odvzdušňovák na třmenu a naperu tam kapalinu zespoda a brzda prostě musí být odvdušněná. Práce na 5 minut a já můžu vesele jezdit dál.

Nic méně, to jsem se dostali už trochu někam jinam, víc mě zajímá nějaký konstruktivní argument, proč by mohla ta stlačená páka pomoct : )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:27 | Nahoru | #40
Dave81> I kdyby to tak bylo (což si nemyslím), tak to samé se přece stane, když tu páku zmáčknu bez toho, aby byla zatížená celou noc. Ba naopak, tím jak kapalinou pohybuji (mačkáním páky) bych měl té bublince ještě víc pomocí, aby stoupala nahoru. Stále nevidím jediný důvod, proč nechat páčku zmáčklou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:28 | Nahoru | #41

HornisGSX píše: PetrS> čeče ten 6 pístek vod nisinu je opravdu perla na odvzdušnění a to né kvůli neplatnému pascalovu zákonu, ale kvůli jistému místu kde zůstává vzduch...



nissin je ok, tokico ma problem :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:29 | Nahoru | #42

PetrS píše: Dave81> I kdyby to tak bylo (což si nemyslím), tak to samé se přece stane, když tu páku zmáčknu bez toho, aby byla zatížená celou noc. Ba naopak, tím jak kapalinou pohybuji (mačkáním páky) bych měl té bublince ještě víc pomocí, aby stoupala nahoru. Stále nevidím jediný důvod, proč nechat páčku zmáčklou.



No já si nemyslím, že ta bublinka proletí odspoda nahoru za půl vteřiny...ale je to jen spekulace, prostě přemejšlim.

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:30 | Nahoru | #43
nad teoretickou podstatou tlaku vs odvzdusneni se zamyslim.. ted ale ne, dneska uz sem premejslel ale taky me na prvni pohled nenapada cemu by to zmacknuti brzdy melo pomoci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:41 | Nahoru | #44
Dave81> Proti tlaku kapaliny? No nevím, nemá někdo po ruce injekční stříkačku, že by to vyzkoušel?

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:50 | Nahoru | #45
tééda to je zajímaví čtení
K čemu odvzdušňovák na pumpě? náš mistr na učňáku nám řikal.. Hele múžeš bejt blbej ale musíš si umět poradit...
Takže když jsem měl venku třmeny, kompletně jsem je rozebral a vyčistil a složil.... pak jsem nalil kapalinu, pumpu bez odvzdušňováku odvzzdušníš tak že povolíš šroub co drží hadice ne? nu a pak pokračuješ běžnym způsobem na třmenech... je to jednoduchý a v domácích podmínkách to jde. To že mít zavázanou páčku přez noc jsem slyšel a když vozíme motorky na okruh tak je vážem taky a nikdy se to nezlepšilo... Pokud máš gumové hadice tak prižení páčky neřeš... vem si jí do ruky a zmačkni brzdu a ucejtíš jak ti hadice v ruce nabejvá na prúměru.... kup pancéřky pořádně odvzdušni a je to... nějaká kouzla se zmačknutou páčkou a chytání hmyzu do otevřené nádobky si myslim nepomúže... tím že pístek zatlačíš v tom brzdovém válci tak se překryje ta dirka která ústí do nádržky takže nic utéct nemúže.. to by to spíš ta bublinka šla nahoru když se brzdy ohřejou při jízdě, tím kapalina nabývá na oběmu a vrací se do nádržky ... proto některé druhovýrobové brzdové páčky způsobují to že po ohřátí začne samovolně brzdit přední kolo... jde o to že nálitek na páčce co tlačí na pístek a nedovolí kapalině se vrátit z5 do nádobky...
vlastní zkušenost

2 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:55 | Nahoru | #46
Logicky mi to připadá jako naprostá hovadina. Ale protože ať dělám co dělám, přední brzda brzdí až na třetí zmáčknutí tak zkusím třeba i tancovat kolem motorky kozáčka a zpívat přitom lidový písničky když mi někdo řekne že se tím dokonale brzdy odvzdušní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:59 | Nahoru | #47
Čoproň> Jeste je potreba zjistit jestli nemas problem ve trmenech. Treba ja ted resivam problem ze se mi pistky vracej moc do trmenu a kvuli tomu ma packa dlouhej chod a je mekka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 16:00 | Nahoru | #48
nedávno jsem yl na školení brzd v ATE (v continentálu) mimo jiný se probírali brzdový kapaliny jejich vlastnosti a taky plničky brzdových kapalin, odvzdušňování systémů s abs a bez a pod. Školitel tam uváděl příklad pssatu kterej má mějakej zvláštní brzdovej válec z nějakým hluchým místem kde se muže hromadit vzduch a dělá to problémy s odvzdušněním a to takový že se při provádění odvzdušnění tento vzduch smíchá z kapalinou a vytvoří mikroskopický bublinky v kapalině s takto vzduchem nasycenou kapalinou se provede odvzdušnění velkých bublin, ale ty mikroskopický se neuvolní ale zůstanou navázaný na kapalině, po odvzdušnění se zdá vše ok pedál tvrdej brzdy fungují za 2 hodiny pedál měkej - důvod je ten že mikroskopicky bublinky vzduchu v kapalině se spojily do jedné větší bublinky a vzduch vystoupal do onoho hluchýho místa v hlavním válci a to se furt opakuje,

u té motorky se podle mě v tom tlaku spojí bublinky vzduchu pomalu vystoupají až k pumpě a po uvolnění páčky je uvolňující se tlak vytlačí do nádobky (vyzkoušený to nemám jen teorie)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 16:03 | Nahoru | #49
pylot> Vyměň si o-kroužky u pístků, to by mělo pomoct

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 16:05 | Nahoru | #50
george72> To byl nový Passat? U staršího (s ABS) se to normálně nastrčilo na takový ten vozík s čerpadlem a propralo se to skrz a nikdy jsem neslyšel, že by s tím byl problém.

Jinak to, že se bublinky spojí beru, ale to co popisuješ by se stalo stejně tak i bez zmačklé páky. Pořád nevidím důvod, proč mít tu páku zmáčklou.

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 16:18 | Nahoru | #51
odvzdusnit brdy pod uzavrenym tlakem,jako kdyz mam manzety v prdeli,tak tohle mam udelat na noc? to je rada!

otevrena nadobka pres noc nasaje vlhkost... abych nebrzdil za chvili vodou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 16:24 | Nahoru | #52
PetrS> Mam ten problem uz delsi dobu a vymenu krouzku uz jsem zkousel. Nepomohlo. On je s ti problem akorat kdyz to dlouho stoji. Pres leto by to snad melo bejt dobry.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 16:27 | Nahoru | #53
pylot> A měnil jsi jen kroužky u pístků v třmenech nebo i v páce?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 16:32 | Nahoru | #54
PetrS> Ve trmenech. Pumpu jsem ted v zime vymenil celou. Ale delaj to trmeny. Zkoumal jsem to docela dukladne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 16:35 | Nahoru | #55

pylot píše: PetrS> Ve trmenech. Pumpu jsem ted v zime vymenil celou. Ale delaj to trmeny. Zkoumal jsem to docela dukladne.



Když si měnil tu pumpu, to byla stejná jako předtím nebo měla jinej pístek/pivot? A trochu křivý kotouče nemáš?

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 16:38 | Nahoru | #56
pylot> Hmm, tak jestli to dělá jen když to dlouho stojí, tak to vypadá, že ty kroužky asi ztuhnou a pak nevznikne dostatečně velké tření, aby to přidrželo pístek ve vysunuté pozici a doplnilo to kapalinu z expanzky a místo toho se vrátí nazpět, ale je divné, že by to pak nesáklo.

Naposledy editováno 01.02.2012 16:38:54

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 16:41 | Nahoru | #57

assassin píše: nissin je ok, tokico ma problem :)



pardon pravdu máš tokico! Jsem si nějak popletl motorky

dvě hodiny jsem to odvzdušňoval a porád to nejní ono takže vyzkouším to s tou páskou. Zítra uvidíme jestli to bylo k něčemu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 16:42 | Nahoru | #58

PetrS píše: pylot> Vyměň si o-kroužky u pístků, to by mělo pomoct

Ve třmenech žádný o-kroužky nejsou A to že se pístky vracej moc do třmenu se mi zdá jako blbost...

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 16:45 | Nahoru | #59
KedaR_K> Čekal jsem, kdo se ozve Ale snad to každý pochopil, budu věřit : )

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 17:02 | Nahoru | #60
jó jó to si zapisuju ....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist