globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kabely ke startéru...
 
31.1.2012 v 19:25
Tak jsem tady řešil špatné startování za studena,mám koupený vzduch. filtr,svíčky,fajfky,nová baterka.Zatím čekám až na jaře ,to tam vše namastím a skusím ale teď mně jeden elektrikář navedl abych se podíval na kabely od baterky k spínacímu relé a pak ke startéru,to samé na kebel ukostření.Zatím jsem oddělal jen ten u startéru a kostru u motoru ,málem jsem upadl,očka na kabelu volná,zaoxidovaná,děs. .
Je tady hodně témat "špatné studené starty" ptám se,kontrolujete i toto?Jak opravujete,pájíte nebo jen zmačknete očko?Já si řikám,tam musí byt stráta proudu jako kráva.

1 reakcí na tento příspěvek Kabely ke startéru...

31.1.2012 v 19:30 | Nahoru | #1
No my co nemame cinsky vraky, tak to resime az tak po 15ti letech. Jinak dneska uz se delaj vocka co se daj jen mackat, optimalne za pouziti vhodneho naradi. ja obycejna ocka pajim.

Kabely ke startéru...

31.1.2012 v 19:35 | Nahoru | #2
očko bych sundal očistil od oxidace namáčkl znova a přepájel pak to musí vydržet věčnost

(reakce na) Kabely ke startéru...

31.1.2012 v 19:37 | Nahoru | #3
gugo> Já ti dám vrak .jak pajíš?mlou pajkou těžko,používáš kyselinu nebo jen kalafůnu.když prý použiješ kyselinu,měď se časem ulomí.

Kabely ke startéru...

31.1.2012 v 19:50 | Nahoru | #4
AD kyselina: nic ti neupadne kdyz to radne ocistis. Budto plamenem, nebo kvalitni horkovzduskou (pokud se bavime o tllustjch dratech ke starteru). Ohledne pajeci kapaliny, v posledni dobe pouzivam to co se prodava na pajeni ceu trubek na topeni. Zbylo me to a jde to stim opravdu bajecne. A jinak je ta pajka tvrdsi nez klasickej cin, protoze je tam obsazeno stribra.

1 reakcí na tento příspěvek Kabely ke startéru...

31.1.2012 v 20:01 | Nahoru | #5
Ajeje, už se začíná čínská kvalita projevovat... Ne, nic ve zlém. Pokud už byl kabel takto "poznačkován", pak bych jej neřešil, vyhodil a dal nový. Kabel i s očky se skoro vždy dá sehnat v každém krámě s elektroinstalačními komponenty a očko nemusí být jen mačkací, ale také jsem úspěšně používal šroubovací (je to podobný princip jako třeba v zástrčce svírka na ukotvení kabelu proti vytržení). Pájení na vozidlech moc nevěřím, jelikož lanko kabelu v místech, kam vyvzlíná cín, ztvrdne a kabel se pak vlivem vibrací ulomí za tímto místem. Navíc pocínovaný vodič se chová pod svorkou podobně jako hliníkový s všemi důsledky.

Kabely ke startéru...

31.1.2012 v 20:09 | Nahoru | #6
Kvalitní očka pouze máčkám a přetáhnu smršťovačkou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabely ke startéru...

31.1.2012 v 20:59 | Nahoru | #7
J.M.K.> Jo jo,až na tu poznámku o kvalitě,tu jsem jako neslyšel ,je to asi pravda,i ten můj ,sice silnouproudej el. řikal že to pájení celkově není dobré.Např.v silnoproudé instalaci je prý už zakázáno.Takže jako nejlepší je mačkací očka,předtím řádně vyčistit a pak,čas od času kontrola. Hledal jsem tady ve foru něco podobného a nic,možná by to spoustě lidí co blbě startujou za studena pomohlo,musí na těch kabelech být hrozná ztráta,no ni?

1 reakcí na tento příspěvek Kabely ke startéru...

31.1.2012 v 21:00 | Nahoru | #8
ztrata proudu tam nebude, ztrata napeti mozna jo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabely ke startéru...

31.1.2012 v 21:14 | Nahoru | #9
WHTRDR> A co to je na těch očkách-koroze,rez nebo oxid?

(reakce na) Kabely ke startéru...

31.1.2012 v 21:18 | Nahoru | #10
takjanevim> houby!

Kabely ke startéru...

31.1.2012 v 21:57 | Nahoru | #11
Záleží jestli máš mačkací nebo pájecí očko. Já dávám ty pájecí. Vezmeš očko, upneš do svěráku, dovnitř dáš cín a trochu kalafuny, zahřeješ ox. hořákem až se rozpustí cín a dáš do toho drát, ten se zataví, nakonec přetáhnout smršťovačkou případně silikonovou bužírkou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabely ke startéru...

31.1.2012 v 22:28 | Nahoru | #12
takjanevim> S tou kvalitou to byl hec, to snad víš... Holt je to něco jako Ural nebo Dněpr... Motorka, která je rájem pro mechanika, co se rád šťourá, ale těžko si na ní zajezdí ten, kdo ví akorát, kam chrstnout benzín a kam strčit klíček...
Ten kabel včetně oček doporučuju vyměnit z toho důvodu, že ten původní asi také slyšel slovo kvalita jen na půl ucha a to ještě z velké dálky. I kdyby se povedlo očka rozdělat, vyčistit a znovu zamáčknout, nemáš jistotu, že to za chvíli nezoxiduje zas. A netýká se to jen studených startů, špatné spoje v místech silných proudů můžou haprovat kdykoli, nezávisle na teplotě motoru. Každý elektrikář Ti řekne, že nejhorší poruchy jsou ty zaviněné špatným kontaktem. Už jen proto, jak obtížně se hledají, kor když se vada projevuje jen sporadicky.

WHTRDR> Ano, ztrácí se tam napětí a v důsledku toho poklesne proud, takže ve finále na tom nesejde. Výkon starteru klesá se čtvercem poklesu napětí. Jinak koroze a rez jsou de facto synonyma a reznutí je vlastně také oxidace. Čili je vcelku jedno, jak se to v tomto případě nazve.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabely ke startéru...

1.2.2012 v 13:51 | Nahoru | #13

J.M.K. píše: takjanevim> S tou kvalitou to byl hec, to snad víš... Holt je to něco jako Ural nebo Dněpr... Motorka, která je rájem pro mechanika, co se rád šťourá, ale těžko si na ní zajezdí ten, kdo ví akorát, kam chrstnout benzín a kam strčit klíček...
Ten kabel včetně oček doporučuju vyměnit z toho důvodu, že ten původní asi také slyšel slovo kvalita jen na půl ucha a to ještě z velké dálky. I kdyby se povedlo očka rozdělat, vyčistit a znovu zamáčknout, nemáš jistotu, že to za chvíli nezoxiduje zas. A netýká se to jen studených startů, špatné spoje v místech silných proudů můžou haprovat kdykoli, nezávisle na teplotě motoru. Každý elektrikář Ti řekne, že nejhorší poruchy jsou ty zaviněné špatným kontaktem. Už jen proto, jak obtížně se hledají, kor když se vada projevuje jen sporadicky.

WHTRDR> Ano, ztrácí se tam napětí a v důsledku toho poklesne proud, takže ve finále na tom nesejde. Výkon starteru klesá se čtvercem poklesu napětí. Jinak koroze a rez jsou de facto synonyma a reznutí je vlastně také oxidac e. Čili je vcelku jedno, jak se to v tomto případě nazve.



"Preci koroduje vy tupci" A vite jakou kadenci ma samopal ........TATATATATATATA

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabely ke startéru...

1.2.2012 v 13:58 | Nahoru | #14
gugo> Přesně:



Vesměs je to zelený oxid, navrch pokrytý bílými krystaly. Setkal jsem se s ním hlavně na měděných drátech po úniku kyseliny z baterky. Taktéž se semtam objevuje na anténním konektoru autorádia. Stačí přestříknout kontaktolem, otřít a je pokoj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabely ke startéru...

1.2.2012 v 14:02 | Nahoru | #15
J.M.K.> Sulfid mednaty a oxid mednaty (tusim) jeden je zelenej a meni se vten druhej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabely ke startéru...

1.2.2012 v 14:42 | Nahoru | #16
gugo> Nevím... Oxid a sulfid měďnatý jsou oba (většinou) černé. Klasická měděnka (zelený povlak zejména na plechových střechách) - Cu(OH)2 vzniká v přítomnosti CO2 a vody a také se s ní na kabelech často setkávám. Každopádně si vzpomínám na varování fyzikáře na základce, jak je měděnka jedovatá. Doslova prý: "Kdybys to naškrábal a namazal druhému na chleba, tak ho otrávíš."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabely ke startéru...

1.2.2012 v 14:45 | Nahoru | #17

J.M.K. píše: gugo> Nevím... Oxid a sulfid měďnatý jsou oba (většinou) černé. Klasická měděnka (zelený povlak zejména na plechových střechách) - Cu(OH)2 vzniká v přítomnosti CO2 a vody a také se s ní na kabelech často setkávám. Každopádně si vzpomínám na varování fyzikáře na základce, jak je měděnka jedovatá. Doslova prý: "Kdybys to naškrábal a namazal druhému na chleba, tak ho otrávíš."


hadat se nebudu proste koroduje tupci :_)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabely ke startéru...

1.2.2012 v 15:09 | Nahoru | #18
gugo> Jasnačka... a kadenci má "TA TA TA TA TA TA". To už se dostáváme trochu jinam, třeba tam, že německé samopaly byly přesné, ale v arktických podmínkách selhávaly, kdežto třeba PPŠ-43 byla vyloženě stříkačka (nepřesná), za to však v důsledku větších vůlí fungovala ve velkém rozsahu teplot a v prašném i jinak nepříznivém prostředí.

Každopádně to nic nemění na mém názoru, že když kabel (kor čínské provenience) i s očky zoxiduje, je lepší jej vyhodit a nahradit novým, kvalitním.

(reakce na) Kabely ke startéru...

1.2.2012 v 15:19 | Nahoru | #19

J.M.K. píše:

Každopádně to nic nemění na mém názoru, že když kabel (kor čínské provenience) i s očky zoxiduje, je lepší jej vyhodit a nahradit novým, kvalitním.



Kazdopadne ja muj nazor je ze morotku cinske provenience bych vymenil i s kabelem

(reakce na) Kabely ke startéru...

1.2.2012 v 15:45 | Nahoru | #20

J.M.K. píše:
WHTRDR> Ano, ztrácí se tam napětí a v důsledku toho poklesne proud, takže ve finále na tom nesejde. Výkon starteru klesá se čtvercem poklesu napětí. Jinak koroze a rez jsou de facto synonyma a reznutí je vlastně také oxidace. Čili je vcelku jedno, jak se to v tomto případě nazve.


ve finale na tom nesejde mozna nesejde, ale je tam ubytek napeti ne proudu

1 reakcí na tento příspěvek Kabely ke startéru...

1.2.2012 v 21:40 | Nahoru | #21
Až to tam budeš vracet, tak to stříkni kontaktolem nebo konkorem. Pokud by se oxidace chtěla vrátit, tak tohle jí zdrží,..
A na ty kecy kašli. Čínský mašiny jsou super (taky jednu mám).

(reakce na) Kabely ke startéru...

1.2.2012 v 22:23 | Nahoru | #22

FiffiQ píše: Až to tam budeš vracet, tak to stříkni kontaktolem nebo konkorem. Pokud by se oxidace chtěla vrátit, tak tohle jí zdrží,..
A na ty kecy kašli. Čínský mašiny jsou super (taky jednu mám).



Ano, kontaktol, konkor, nebo "védéčko" jsou jako prevence dobré, i když se nástřik musí občas obnovovat.
Ohledně "keců"... čínské motorky jednoznačně neodsuzuju, liší se to od fabriky k fabrice, záleží též na tom, jak si to vlastník ohlídá. A také bezesporu záleží na tom, jak se o ni pak člověk stará. Pravdou je, že prvotiny značky Yuki byly hrůzince... čouhaly z toho dráty na všechny strany, trhaly se šrouby, praskaly nádrže... ale po změně majitele se lecc os srovnalo.

Kabely ke startéru...

2.2.2012 v 15:41 | Nahoru | #23
hlavně když to zapájíš a použiješ nějakou kyselinu nebo pastu tak to pak odmasti, a namažněčím, třeba i vazelínou protože když tam necháš ty sračky tak to máš do tejdne zelený
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist