bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich
31.1.2012 v 16:31
Zdravím všechny, tenhle ročník mě na škole čeká absolventská práce a její název je Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich z hlediská nás, motorkářů :) Chtěl bych od Vás pomoct hlavně s anketou. Kdyby vás napadly jiné možnosti, než jsou v anketě, klidně mi to napište a já to napravím :) Otázka zní: Co je podle vás z hlediska motorkáře největší hrozbou na silnicích z hlediska jejich konstrukce???? Díky předem za průzkum a přeju co nejslunnější sezonu 2012 s co možná nejlevnějším benzínem :D
Anketa: Co je podle vás pro motorkáře největší hrozba na silnicích??
špatní metoda frézování - tahá to do stran a zhoršuje manipulaci motorky
1%
1
spoj 2 vrstev nebo prasklin vylitý tekutou zálivkou - v létě klouže
14%
15
Výtluky na krytu vozovky
5%
5
chybějící svodidla a konstrukce svodidel
4%
4
vyjeté koleje na silnicích
7%
8
nepravoúhlé křížení silnice s žel. přejezdem
0%
0
v zatáčkovitých úsecích nedostatečné klopení
0%
0
vodorovné dopravní značení - kluzké
3%
3
vodorovné dopravní značení - málo reflexivní
0%
0
napojení zemědělských cest na silnice
1%
1
nedostatečná údržba- neuklizený štěrk a hlína
64%
69
špatná údržba o zeleň kolem silnic
0%
0
stromy jako větrolamy
1%
1
špatná adheze vozovky - kluzkost
0%
0
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

Skvělá odpověď, děkuji! 31.1.2012 v 16:38 | Nahoru | #1
Za mě neohleduplní řidiči. Nebýt předvídavost tak už jsem několikrát zmrzačenej. Hlavně křižování s vedlejší komunikací je otřesné..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

31.1.2012 v 16:42 | Nahoru | #2
KalTom> V tom máš určitě pravdu, o dost častější jsou neohleduplní a kolikrát bezmíšní stvoření pohybující se na silnicích :D to je ale jiná kapitola, protože já musím řešit problém z hlediska konstrukce vozovek :)

2 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

31.1.2012 v 16:45 | Nahoru | #3
Chybí Ti tam další rizikový faktor, který je vhodné neopomenout - svodidla, zejména pak ty lanová. V některých zemích (tuším Franice, Itálie a další) jsou instalovány svodidla přímo pro motorkáře - sahají až k zemi a mají deformační zóny.

Edit.: češtin..

Naposledy editováno 31.01.2012 16:45:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

31.1.2012 v 16:48 | Nahoru | #4
ernest> to máým zahrnutý v 2. bodě : chybějící svodidla a konstrukce svodidel - o lanových svodidlech a ostatních typech se v práci budu zabývat podrobněji, ale díky za tip :)

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

Skvělá odpověď, děkuji! 31.1.2012 v 16:55 | Nahoru | #5
Z hlediska konstrukce podle mě:
1. Nečistoty (štěrk...)
2. Koleje, nerovnosti, výmoly nebo jinak poškozená silnice
3. Absence svodidel v zatáčkách, popřípadě nevhodná svodidla (moc vysoká)

(reakce na) Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

31.1.2012 v 16:57 | Nahoru | #6
Mr.Dreamer> Díky, vidím to podobně :)

Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

31.1.2012 v 17:03 | Nahoru | #7
Ty nalitý asfaltový hadi na silnici taky nic moc zachvilku jich tam bude tolik že se v zatačce nebudeš moct naklonit aby ti to neustřelilo

2 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

Skvělá odpověď, děkuji! 31.1.2012 v 17:04 | Nahoru | #8
Víš co ti tam chybí? Při opravě vyfrézovaného místa novým asfaltem je napojení překryto takovou páskou, patrně má zabránit vnikání vody do spoje. Ale je to hodně nebezpečné, kluzké hlavně v létě, a hlavně je to naprosto všemi směry. Špatně se to předvídá. V Rakousku to také používají ale je to nižší, po opravě to hořákem ohřejou, pak to zasypají jemným práškem a nakonec to vyluxují. Viděl jsem to na vlastní oči. U nás to přelepí a jedou pryč

Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

31.1.2012 v 17:05 | Nahoru | #9
ja myslim ze nejvetsi problem jsou ty plechofky kdyby tam nebyly nehod by bylo min

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

31.1.2012 v 17:05 | Nahoru | #10
Na téma problematiky motorkářů na českých silnicích budu taky psát seminární práci, takže super, ušetřil jsi mi čas taky jsem chtěl podobnou anketu dát
Za mě je to špatný stav našich silnic celkově + nedostateční informovanost řidičů aut a z toho pramenící arogance a agresivita vůči nám

(reakce na) Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

31.1.2012 v 17:06 | Nahoru | #11
-HAD-> no to máš pravdu

(reakce na) Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

31.1.2012 v 17:09 | Nahoru | #12
-HAD-> To je fakt čoveče, na to jsem zapomněl :) je to tam, ale anketa se restartovala, ale původní hodnoty jsem si opsal, takže je přičtu k výsledku, takže nemusíte znova klikat, mockrát děkuju :)

(reakce na) Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

31.1.2012 v 17:14 | Nahoru | #13
mike3hylo> fajn, jsem rád, že se to ještě někomu hodí :)

Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

31.1.2012 v 17:38 | Nahoru | #14
pro mě 1. štěrk na silnici, 2. slepenej pravej a levej pruh k sobě takovou mazlavou klouzavou hmotou, něco mezi asfaltem a lejnem, 3. stromy, tyče, svodidla a podobný věci podél cest

(reakce na) Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

31.1.2012 v 17:42 | Nahoru | #15

MAJKL.2005 píše: ernest> to máým zahrnutý v 2. bodě : chybějící svodidla a konstrukce svodidel - o lanových svodidlech a ostatních typech se v práci budu zabývat podrobněji, ale díky za tip :)


Jéé, sorry, přehlídl jsem to.

Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

31.1.2012 v 17:55 | Nahoru | #16
já bych přidal cyklisty ty jsou vétšinou tam kde je nejmín čekám,jestli na silnici nebo v terénu!

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

31.1.2012 v 18:42 | Nahoru | #17
myslim že hovna místo mozků, pak až chyby v silnici

(reakce na) Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

31.1.2012 v 19:05 | Nahoru | #18
Největší hovno v mozku mnělo hovado v autě který sem předjel na kruháči a po výjezdu sem musel zastavit kvůli koloně on zastavil samozdřejmně vedle mně a začřal čuráčí řev,ale borec nemněl odvahu aby vylezl a ukázal jakej je borec.Tak si aspon doufam odvezl pěknej škrábanec .

Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

31.1.2012 v 20:34 | Nahoru | #19
Já si nemyslím, ale je to hodně o tom aby my motorkáři jsme se pro ty plechovkáře byly více viditelnější. Narážím tím na to, že není opravdu špatné mít na sobě refl.vestu, protože ta motka je opravdu lechce přehlídnutelná a ten kdo nejezdí jen na motce, ale i v autě, tak mi dá jistě za pravdu, že většina motek jen kolem plechovek jen prosviští aniž by ten plechovkář o něčem věděl.

Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

31.1.2012 v 20:35 | Nahoru | #20
čau, taky přidám něco do ankety a to jedno slovo : BEZOHLEDNOST!!!! nejen na silnici ...

Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

1.2.2012 v 11:07 | Nahoru | #21
to je jasne ze bordel..

e: pismeno

Naposledy editováno 01.02.2012 11:07:34

Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

1.2.2012 v 11:57 | Nahoru | #22
Ankety se neúčastním, jelikož žádný z bodů pro mne není jednoznačný. Hodně o situaci vystihuje toto:



Situaci na českých cestách dosti vystihuje text v čase 3:38.

Jezdím přes 10 let se vším kromě autobusu a mám co vyprávět. Jet "defenzivně" (tzn. počítat s chybami ostatních účastníků provozu a předvídat je) může mnoho zachránit. Spoustu nehod způsobí řidiči osobáků nevědomostí, že náklaďák vážící přes 30t fyzicky nelze ubrzdit na 30ti metrech, stejně jako ubrzdit motorku je mnohdy těžší, než ubrzdit auto, jelikož tam se brzdná dráha může snadno změnit v dráhu "drhnou".

Ohledně povrchu vozovky jsou nebezpečné zvláště "okresky", kde bývá mimo koleje vyjeté od aut vrstva posypu, která klouže jako písek. Praskliny zalité hladkým asfaltem jsou kapitolou samou o sobě, ovšem před léty mě dostala vozovka mezi Hospřízí a Blažejovem, kde silničáři díry místo důkladné opravy jen zasypali asfaltem uplácaným lopatami, takže to bylo i horší jak předtím.

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

2.2.2012 v 10:33 | Nahoru | #23
Osobně to vidím tak, že na prvním místě je to určitě ten štěrk - nejen posyp po zimě, ale mnohokrát také opravy metodou turbo, kde jsou silničáři líní ten přebytečný štěrk zaméct - samozřejmě že když je to například v zatáčce a bez označení, tak člověk na motorce zažívá krušné chvílě

Totéž platí i o tom deb ilním spárování asfaltovou páskou či co to je - v létě to teče a vzhledem k tomu, že to spárujou podélně, tak taky nic moc - v jednom esíčku jsem takhle málem hodil tlamu, podjelo mi na tom svinstvu, co přesně kopírovalo ideální stopu, přední kolo

Další věc - díry všeho druhu se snad ani řešit nedaj - horší ale je, že některá města šetří na vodorovném dopravním značení a místo barev z protiskluzovou příměsí to stříkaj snad obyčejnym primalexem Například v Lípě je o hubu za deště přejít přechod pěšky, natož pak na motorce

A na co je absolutně zbytečný si stěžovat jsou ostatní účastníci silničního provozu a často i špatná konstrukce zatáček, kdy člověk jede naprosto plynule a najednou to musí zalomit jak blázen, aby se na tý silnici vůbec udržel - silničáři by nejspíš měli absolvovat nějaký fyzikální školení, aby pochopili možné problémy s takovým technickým řešením spojené

Toť snad vše, za překlepy se omlouvám, ale tentokrát neopravuju

Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

3.2.2012 v 11:33 | Nahoru | #24
Zakony ktere plne nerespektuji rozdilnosti vozidel pohybujicich se po nasich komunikacich.

(reakce na) Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

3.2.2012 v 14:26 | Nahoru | #25
sharkis> Máš to gramaticky i věcně správně.

(reakce na) Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

3.2.2012 v 15:55 | Nahoru | #26

ernest píše: Chybí Ti tam další rizikový faktor, který je vhodné neopomenout - svodidla, zejména pak ty lanová. V některých zemích (tuším Franice, Itálie a další) jsou instalovány svodidla přímo pro motorkáře - sahají až k zemi a mají deformační zóny.

Edit.: češtin..



U nás na jednom úseku jsou taky montovaný. dali je tam ke konci loňského roku na zkoušku.,

Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

3.2.2012 v 18:14 | Nahoru | #27
Jestli to je z hlediska motorkářů, tak já bych někam do závěru napsal tak nějak za všechny "Nebudem se chovat jako blbci".

(reakce na) Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

5.2.2012 v 15:58 | Nahoru | #28
[quote=MAJKL. protože já musím řešit problém z hlediska konstrukce vozovek :) [/quote]

takových bezsmyslných věcí je ,třeba přechod v zatáčce ,to i náklaďák ustřelí a jak ted na dálnici vyřežou ty spáry a vylejí to asvaltem ,ten pak sedne a vznikne deset centimetru široká kolej a tam když najedeš třeba při zůžení tak to je masakr se odsud dostat

Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

5.2.2012 v 16:15 | Nahoru | #29
Je skoda ze nejde hlasovat vickrat. Podle me si nase svodidla muzou podat ruku se sterkem na silnici. Jak se clovek smekne, tak ho ty svodidla roztrhaj na cucky. Nevim co je tak tezkyho na tom pridat dolu jeste trubku aby telo nemohlo vlitnout mezi sloupky.

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti provozu na komunikacich

5.2.2012 v 19:06 | Nahoru | #30
Svodidel je na okreskách tak málo, že bych se toho nebál
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist