globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pryskyřice do nádrže ?
 
30.1.2012 v 22:35
NEmáte někdo zkušenosti s pryskyřicí co se leje do nádrže aby se utěsnila? na mým prskoletu mi prosakuje benzín a nevím odkud proto bych potřeboval nějaký tip jak to utěsnit.
Předchozí
1 2
Následující

Pryskyřice do nádrže ?

30.1.2012 v 22:37 | Nahoru | #1
6 kg betonu

1 reakcí na tento příspěvek Pryskyřice do nádrže ?

30.1.2012 v 22:49 | Nahoru | #2
nic nestříkat do nádrže!
Najít kde to teče a zacínovat!

(reakce na) Pryskyřice do nádrže ?

30.1.2012 v 23:50 | Nahoru | #3
VlastíkPlamínek> někdy to prostě nejde, za starejch časů se tam lil laminát, jen tekutá dvousložka ale chtělo to dlouho točit do kola a kohoutek provrtat, ale dnes už je něco lepšího, zeptám se kamaráda jak se to jmenuje, opravuje nádrže tak ví

Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 00:12 | Nahoru | #4
Neresi tona Jawamanii tam furt neco takeho spravujou....

Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 00:18 | Nahoru | #5
Já jsem dával do nádrže,která prosakovala KREEM*ROT.Je to barva na bázi kaučuku a funguje to dobře.Kupoval jsem to TADY .Problém je množství,nejmenší balení za 1200,-Kč mě stačilo na 22L nádrž,k tomu jsem přidal 5L kanistr a ještě jsem trochu vyhodil.Je to dvousložkové a když to smícháš,tak ti to vytvrdne.

Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 00:36 | Nahoru | #6
Resil jsem podobny problem.
Mel jsem specialni Al tepanou nadrz kreta mela radu mensich prasklinek a jevilo se tedy idealni ji vylit nejakou specialni pryskyrici. Nakonec jsem objevil velmi ochotnou firmu Polyvianova , kde mi byla doporucena VUP 4717 BET , ktera je odolna benzinu.
Prvni test v Al plechove misce byl ok. Nadrz jsem tedy radne 'vyklepal' matickama od usad, odmastil isopropylem a vylil celistvou cca 1mm vrstvu. Nechal vytvrdit podle pokynu vyrobce.
Asi pul roku dobre, pak se ale zacala odlepovat a loupat uvnitr ve velkych kusech. Trvalo mi dost dlouho ji nakonec dostat ven.
Musel jsem nakonec laminovat zvenku na radne obrouseny povrch. Ta stejna pryskyrice potom nemela problem.

Vezmi si z toho co chces. Pro me je vylevani spatna praktika.

1 reakcí na tento příspěvek Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 06:55 | Nahoru | #7
Tekla nám nádrž od péráka z takové mikroskopické trhlinky (samozřejmě po laku i po chromech). Cínování nepomohlo tak jsme to řešili jinak. Ty pryskyřice nejsou nejšťastnější a časem popraskají. Dělá se to většinou takovým speciálním kaučukovým lakem, který je flexibilní a líp se vyrovnává s tepelnými rozdíly atd... jinak kompletní postup:

1) vypustit nádrž
2) odstranit hrubé nečistoty a velké kusy rzi pomocí ocelových matek (ideálně smíchané s vodou) a pak jen otáčíš a klepeš s nádrží
3) odmašťovač, který se udržuje cca hodinu při určité teplotě - ideálně ponorným vařičem - můžeš tento krok klidně dvakrát zopakovat pak vypustit
4) odrezovač který se udržuje na určité teplotě po dobu asi hodiny, dvou - ideálně ponorným vařičem, opět pak vypustit
5) vlastní kaučukový lak (smíchají se dvě látky v určitém poměru a vliješ je do nádrže - konzistence podobná vodě) a pak otáčíš nádrží na všechny strany aby se to rovnoměrně rozprostřelo... pak to vyliješ... ale i pak musíš ještě pár hodin obracet nádrž aby ti ten lak nestekl na určité místo... ideální je mít např. nějaký plastový lavor, na který nádrž položíš a budeš průběžně obracet např. na jednu stranu nádrže za půl hodinky to otočíš na druhou atd... můžeš i ten poslední krok udělat znovu a mít tedy dvě vrstvy...

až tohle nám opravdu pomohlo, ten prostředek je celkem známý a dá se koupit na veteránských burzách atd... nebo objednat zde:
http://www.vintage-replica.cz/

tady máš od nich i návod:
http://www.vintage-replica.cz/Navod-krem-rot.pdf

Naposledy editováno 31.01.2012 06:57:07

Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 08:42 | Nahoru | #8
ode me si kupoval jeden pan nadrz na motorku s tim ze mu tu jeho mechanik utesnoval,troufam si rict ze timto zpusobem....byl z toho nestastny,jeste se mu neco ucpalo v motoru atd..takze bych se na to vyprdnul.

1 reakcí na tento příspěvek Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 09:12 | Nahoru | #9
současný benzín a aditiva v něm obsažená napadají a rozpouštějí polyester takže po ježdění je nutno nádrže z laminátu vypouštět pokud nechcete aby se vám rozpustila jinak existují kaučukové opravné sady na renovaci vyrezlých nádrží možno koupit na veteránské burze cca 500kč vždy je nutno uvážit jestli se nevyplatí pořídit nádrž jinou jsou to opravy s nejistým výsledkem

Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 09:21 | Nahoru | #10
Zil nechával přes nějakého kolegu z práce vylít epox. pryskyřicí nádrž na prase, spodek celý špatný, sáknul snad všude...kluk s tím evidentně má dobré zkušenosti, čili tohle udělal naprosto bez problémů.

1 reakcí na tento příspěvek Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 09:24 | Nahoru | #11
Do nádrže nepatří nic jiného, než benzín. Nic, opravdu nic není dlouhodobě tak odolné,aby to nezačalo dělat bordel ( rok-dva to vydrží, dýl nevydrží nic, začne se loupat, praskat)
Benzín při dlouhodobém působení je sviňa a žádné epoxydy, kaučuky,... mu neodolají věčně Pak je průser to z toho dostat ven, palivová soustava,... atd.

Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 09:34 | Nahoru | #12
By mě zajímalo, jaké lepší řešení (kromě výroby celé nové nádrže) navrhujete?

Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 09:45 | Nahoru | #13
10 lidí - 10 názorů

Osobně: pokud vidim, že nádrž je celkově pěkná a má někde jeden-dva defekty, tak opravit vařením a vnějšek kvalitně ochránit. Nádrž, která je prorezlá, tak lepší sehnat novou (či jinou v pěkném stavu), než se tim trápit a výsledek za dva-tři roky bude stejný jak na počátku.

Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 09:50 | Nahoru | #14
Jenže prostě sehnat lepší nádrž na 60 let starej vehikl, který má cenu cca 20-30 000, čili se s ním nikdo až tak moc nesr.l, že by to byl nějaký klenot, je docela nemožné.

Navíc, pokud je to původní stav, tak aplikace něčeho z vnějšku asi není úplně vhodná. Jasně, malou díru zavařit, to je jasné, ale pokud to sákne celé?

Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 09:54 | Nahoru | #15
ty kaučuky by měly být ok... máme to cca 3 sezony a pořád nic neteče... ty pryskyřice popraskají, kdežto ten kaučuk je flexibilní... když se dodrží postup dokonale tak si myslím, že to fakt funguje...

Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 10:36 | Nahoru | #16
říkáš prskolet, v první řadě bych uvedl jaký jestli je možné sehnat za dobrou cenu nádrž jinou popř. bych doporučil taky dvousložkovej epoxid, je to klasika v malých tubách to seženeš asi kolem 100,- ale nanáší se pouze z vnějšku přímo na očištěná prosakující místa já to tam mám cca. čtvrt roku a zatim drží dobře pokud se časem rozleptá neni problém nanést novou směs pokud už víš, kde to prosakující místo je, jinak k dostání je i v podobě pasty která stačí prožmoulat, aby se složky promísily a použití je pak obdobné jako u prvního případu a v této formě je to skoro lepší varianta, než klasické lepidlo. Cín se mi neosvědčil vůbec na daném materiálu to nemělo nejlepší přilnavost a po chvilce se povrch podmastil benzínem a záplata okamžitě upadla každopádně demontáž nádrže je to nejmenší, takže bych jí vyndal a pokusil se o identifikaci prosakujících míst pokud by nic nepomáhalo, tak pak jedině to svařování pod vodou od nějákýho znalce kterýmu to neřachne u huby :D

Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 10:56 | Nahoru | #17
M1lh4us:Ještě jsi nám zde neuvedl z které motky máš děravou nádrž na benzín.
V profilu máš Čz,Aprilku,MZ,Cagivu, JT125, takže o které se bavíš?

Každopádně jestli jde sehnat jiná funkční nádrž, tak to udělej a nebudeš řešit kraviny typu:spravená nádrž v budoucnu poteče, nebo ne?

1 reakcí na tento příspěvek Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 11:01 | Nahoru | #18
nádrž není udělaná z ponožek-aby to všude prosakovalo.takže obrousit,nebo lehce opískovat starou barvu,zavařit,nebo zalít cínem a hotovo.

s litím sraček do nádrže máš taky velmi špatné zkušenosti.

Naposledy editováno 31.01.2012 11:02:12

Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 17:21 | Nahoru | #19

(reakce na) Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 20:03 | Nahoru | #20

molex píše: Tekla nám nádrž od péráka z takové mikroskopické trhlinky (samozřejmě po laku i po chromech). Cínování nepomohlo tak jsme to řešili jinak. Ty pryskyřice nejsou nejšťastnější a časem popraskají. Dělá se to většinou takovým speciálním kaučukovým lakem, který je flexibilní a líp se vyrovnává s tepelnými rozdíly atd... jinak kompletní postup:

1) vypustit nádrž
2) odstranit hrubé nečistoty a velké kusy rzi pomocí ocelových matek (ideálně smíchané s vodou) a pak jen otáčíš a klepeš s nádrží
3) odmašťovač, který se udržuje cca hodinu při určité teplotě - ideálně ponorným vařičem - můžeš tento krok klidně dvakrát zopakovat pak vypustit
4) odrezovač který se udržuje na určité teplotě po dobu asi hodiny, dvou - ideálně ponorným vařičem, opět pak vypustit
5) vlastní kaučukový lak (smíchají se dvě látky v určitém poměru a vliješ je do nádrže - konzistence podobná vodě) a pak otáčíš nádrží na všechny strany aby se to rovnoměrně rozprostřelo... pak to vyliješ... ale i pak musíš ještě pár hodin obracet nádrž aby ti ten lak nestekl na určité místo... ideální je mít např. nějaký plastový lavor, na který nádrž položíš a budeš průběžně obracet např. na jednu stranu nádrže za půl hodinky to otočíš na druhou atd... můžeš i ten poslední krok udělat znovu a mít tedy dvě vrstvy...

až tohle nám opravdu pomohlo, ten prostředek je celkem známý a dá se koupit na veteránských burzách atd... nebo objednat zde:
http://www.vintage-replica.cz/

tady máš od nich i návod:
http://www.vintage-replica.cz/Navod-krem-rot.pdf



Přesně tohle používáme do veteránů, v některých je to už cca 6 let a v pohodě, já s tím teď vylejval nádrž na Ducati protože mi někde sákla a nebylo zjištitelný kde. Jinak jsem z jednoho balení vylil Ducati, Pařeza, Maneta a NSU. Dohromady cca 35-40 litrů objemu.

(reakce na) Pryskyřice do nádrže ?

31.1.2012 v 20:14 | Nahoru | #21
Dolph-cz> Přesně....nebo mam perfektní zaručenou radu .Zalep to žvejkačkou z venku

1 reakcí na tento příspěvek Pryskyřice do nádrže ?

1.2.2012 v 10:19 | Nahoru | #22
Díky za radu :) je to na čz.. co jsem stavěl a od dokončení mě dělí ta nádrž.. je dělaná a ikdyž vím kde přibližně to prosakuje chtel bych tam nalít ten sajrajt proti reznutí a tak.. díky moc za rady

Pryskyřice do nádrže ?

1.2.2012 v 12:10 | Nahoru | #23
K těm nádržím - Mám hodně veteránků od roku 1932 až 1962 a u žádného není žádnej problém s nádrží. Naopak u první FJR byla nádrž prorezlá komplet celej spodek během pěti roků.

(reakce na) Pryskyřice do nádrže ?

1.2.2012 v 12:59 | Nahoru | #24

mm-art-airbrush píše: Do nádrže nepatří nic jiného, než benzín. Nic, opravdu nic není dlouhodobě tak odolné,aby to nezačalo dělat bordel ( rok-dva to vydrží, dýl nevydrží nic, začne se loupat, praskat)
Benzín při dlouhodobém působení je sviňa a žádné epoxydy, kaučuky,... mu neodolají věčně Pak je průser to z toho dostat ven, palivová soustava,... atd.



Naprostý souhlas.Opravoval jsem nádrž na SS 900 celkem třikrát,pokaždé uprostřed sezony.Už to nase...Speciální tmel na nádrže z USA,Loctite a člověk,který se opravami nádrží žíví.Pokaždé to prosáklo a vždy o kousek dál Zkus pohledat jinou nádrž,ať nedáš do tmelů a chemie víc,než do lepší nádrže nebo do pořádné opravy.Já si jí nakonec nechám udělat hliníkovou,protože nechci riskovat koupi ze zámoří a za dva roky se zase rozčilovat

(reakce na) Pryskyřice do nádrže ?

1.2.2012 v 14:08 | Nahoru | #25
m1lh4us> myslím, že tady na motorkářích jsem viděl někoho nabídku ve fóru, že to vylévá myslím kaučukem a myslím i se zárukou několik let.

Pryskyřice do nádrže ?

1.2.2012 v 17:18 | Nahoru | #26
Ten kaučuk i podle zdejších příspěvků (i mojí vlastní zkušenosti) opravdu funguje... Ty pryskyřice časem popraskají, tak proč objevovat objevené :) Pokud chceš nádrž opravovat touto formou (tzv "nádrž v nádrži") tak ten kaučuk... funguje to a zas tak drahé to také není...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pryskyřice do nádrže ?

1.2.2012 v 21:41 | Nahoru | #27

sxs525 píše: současný benzín a aditiva v něm obsažená napadají a rozpouštějí polyester takže po ježdění je nutno nádrže z laminátu vypouštět pokud nechcete aby se vám rozpustila jinak existují kaučukové opravné sady na renovaci vyrezlých nádrží možno koupit na veteránské burze cca 500kč vždy je nutno uvážit jestli se nevyplatí pořídit nádrž jinou jsou to opravy s nejistým výsledkem

Pryskyřice je z principu nerozpustná - je to sesíťovaný polymer, rozpouštědlem pouze nabotnává. Jiná věc by bylo, kdyby s benzínem(s nějakou jeho složkou) reagovala a tím se rozkládala, ale to bude hodně záviset na danném lepidle. Já bych viděl spíš problém v adhezi lepidla k povrchu nádrže. Za mě bych tam zevnitř taky nic nedával, protože případný odstraňování je k posrání právě proto, že je pryskyřice nerozpustná.

(reakce na) Pryskyřice do nádrže ?

1.2.2012 v 21:50 | Nahoru | #28
--VinCenzo--> presne tak. Delaly se velike supiny, ktere byly pomerne soudrzne, nikoliv vsak k povrchu.

1 reakcí na tento příspěvek Pryskyřice do nádrže ?

2.2.2012 v 07:54 | Nahoru | #29
Dvousložková epoxidová barva, před válkou byly nádrže zevnitř cínované,,,,ty nás přežijou.

(reakce na) Pryskyřice do nádrže ?

4.2.2012 v 17:54 | Nahoru | #30
Sukin> tím si chtel říct co ? že tam mam nalit epoxid nebo to zacínovat ? na cínování nemám věci ale vzhledem k tomu že to je doma dělaná nádrž na motorku ktera nemá papíry a pojede tak 10 × ročně nechce se mi kupovat za 1200 gumu to radši ten benzín vypustím.. je to 5 litrů plná takže stím neni problem spiš bych potřeboval vedet z čeho nadrž vyrobit na trail enduro ? plech se mi nechce radši byhc udělal z laminátu ale mam strach z toho leptání ale starý čz co litali kros to měli taky..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist