Téma: ČZ dvouválec nevíte o tom něco?
 
25.1.2012 v 21:37
Neznáte to někdo??


V diskuzi na jednom zahraničním webu mě zaujal obrázek naší ČZ. Byla to diskuze o projektech dvouválců v motokrosu. Také se tam zmiňují o krásném modelu dvouválce ČZ. Nevíte náhodou někdo o tom více???
Tyto snahy ukončil zákaz FIM.
Protože tento směr vývoje byl v tu dobu reálný, tak vznikaly podobné projekty v různých továrnách. Pokud si uvědomíme jak bylo těžké u nás za komunistů něco vyvinout a dotáhnout do ko zdařilého konce, tak se zdráhám uvěřit, že projekt ČZ byl projekt továrny ve Strakonicích. Jestli to nebyla stavba nějakého šikovného nadšence.
Gilera 2x 125cm




Honda




Benelli
vývoj ing Františka Krňávka na podvozku ČZ




Naposledy editováno 28.01.2012 11:31:52

1 reakcí na tento příspěvek ČZ dvouválec nevíte o tom něco?

29.1.2012 v 21:33 | Nahoru | #1
tak ty krňávky nikdy nefungovali sachs a fox to měl daleko vychytanější a k těm prototypům
ta poslední záležitost je šílená u husabergu je to marketingová záležitost kuriozita v portfoliu KTM vozil jsem se na tom a je to strašně těžký na předek do zatáček takovej nevohrabanej krám prostě obecně platí že ten nejjednodušší koncept bývá nejlepší a není náhoda že 99,9% současných motorek je v podstatě stejná jako ta od Daimlera

(reakce na) ČZ dvouválec nevíte o tom něco?

29.1.2012 v 22:27 | Nahoru | #2

sxs525 píše: tak ty krňávky nikdy nefungovali sachs a fox to měl daleko vychytanější a k těm prototypům
ta poslední záležitost je šílená u husabergu je to marketingová záležitost kuriozita v portfoliu KTM vozil jsem se na tom a je to strašně těžký na předek do zatáček takovej nevohrabanej krám prostě obecně platí že ten nejjednodušší koncept bývá nejlepší a není náhoda že 99,9% současných motorek je v podstatě stejná jako ta od Daimlera


pokud jde o Frantovy tlumiče, tak si dovolím nesouhlasit. Byla to doba kdy se hledalo zlepšení jízních vlastností. Staré pérování přestávalo stačit a tak jsme začali používat předělaní tlumiče z aut Škoda 1000 MB v kombinaci s různými pružinami. Frantovy tlumiče měli velký podíl na našem slavném vítězství v Sedlčanech v poháru národů, nebo jak se tohde jmenovalo. To naši jeli na dukláckých motorkách (ne továrních!!!) mírně upravených a bez účasti tehdy našelo nejlepšího jezdce Falty (byl dlouhodobě nemocen). Vlastně naše úspěšné roky 73,74,75 v motokrosu byly podpořeny i těmi jeho tlumiči. Tehdy jsme stále je dále různě vylepšovali. Například jsme zkoušeli je překreslit a vyrobit, aby jsme dosáhli delšího zdvihu. Nebo jsme řešili problém, že po zahřátí vzduchu tvrdly. Po ohřátí se zvětšil tlak vzduchu a pérování bylo tvrdší, tak jsme začali používat dusík. Také jsme různě laborovali s tlumící kapalinou a různým útlumem. Frantu přeskočil centrál a to že ho nestáhli Strakonice do vývoje

Naposledy editováno 29.01.2012 22:29:12
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist