prosím o jakýkoli názor či radu ve věci homologace padacích protektorů na motocykly Yamaha (popř. jak to mají ostatní značky).
Pojišťovna neplnila část pojistného plnění, protože na motocyklu byly montovány nehomologované padací protektory (+ varovala, že kdyby motocykl klouzal po boku a někoho zranil, cvakal bych sám).
Alternativní výrobci padáků žádní homologaci nemají a tvrdí, že ani samotná Yamaha své padáky nemá homologované - v yamaze mi tvrdí, že to samozřejmě homologaci má, ale ničím se neprokázali, jen planá slova.
Teď sháním padáky, které homologaci mají, abych se podobným problémům vyhnul. Budiž toto varováním pro ty, kteří si na motorku lepí co se jak hodí - i posrané padáky dokážou v peněžence pěkně zatočit. Pro úplnost - likvidátor události - Halbich, pojišťovna ČPP (v tomhle dávám zapravdu pojišťovně, jediné co mohli udělat to schválně přehlídnout a to se dneska "zadarmo" nedělá.
Dík za názory, zima se krátí, zahřívejte motory
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Padací protektory - homologace?
Padací protektor zaprvé způsobil menší poškození (zabránil poškození nádrže atd.) a bohužel se zadruhé ohnul a způsobil menší poškození rámu. Pád v rychlost 30km/h Jenom každé poškození komponenty znamená její výměnu -> práce za výměnu rámu je x tisíc. Rám samotný 60 000 a i kdyby tam byla zůstatková hodnota okolo 70% tak se přes totálku dostanu.
Je nutno konstatovat, že origo padák od Yamahy by to prý neudělal. Ten se zlomí a neohne (ale nespadne pak motorka na zem?).
Zajímalo by mě vyjádření Rutana a spol. kteří se výrobou padáků zabývají.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací protektory - homologace?
Najt_Rajdr píše: Nebýt kolegy najatého Halbicha (kterého najímá teď více pojišťoven), tak se to nestalo. ČPP v tom nevidím úplně zle, ale snaží se ušetřit.
Padací protektor zaprvé způsobil menší poškození (zabránil poškození nádrže atd.) a bohužel se zadruhé ohnul a způsobil menší poškození rámu. Pád v rychlost 30km/h Jenom každé poškození komponenty znamená její výměnu -> práce za výměnu rámu je x tisíc. Rám samotný 60 000 a i kdyby tam byla zůstatková hodnota okolo 70% tak se přes totálku dostanu.
Je nutno konstatovat, že origo padák od Yamahy by to prý neudělal. Ten se zlomí a neohne (ale nespadne pak motorka na zem?).
Zajímalo by mě vyjádření Rutana a spol. kteří se výrobou padáků zabývají.
No a dostali jsme se k jádru věci. Padací protektor sám o sobě způsobil škodu za cca 70 tis.
Kdyby tam nebyl šla by do kelu nádrž a asi víko motoru.
To jsi měl napsat hned na začátku
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Neježděné pneu vydrž Yamaha FZ6 Fazer | Marakurda | 24 | Dnes v 06:53 Koudy01 |
Řídítka Yamaha FZ6 Fazer 2005 Yamaha FZ6 Fazer | BohusStejskal | 4 | 20.12.2023 v 17:47 nevo7 |
Ukazatel Gipro FZ6 Yamaha FZ6 Fazer | Dančák | 16 | 22.9.2023 v 18:46 Radekkkkkkk |
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... | matesh13 | 7 | 9.9.2023 v 21:06 _Michal |
Zustava viset plyn Yamaha FZ6 Fazer | petnek | 6 | 13.7.2023 v 17:18 ja1 |