globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Alternátor
11.1.2012 v 21:22
Ahoj , chtěl bych se zeptat, nevíte někdo jaký výkon má alternátor u malýho varana?

Naposledy editováno 11.01.2012 21:23:56

1 reakcí na tento příspěvek Alternátor

11.1.2012 v 21:32 | Nahoru | #1
230 nebo 250 w

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor

11.1.2012 v 21:38 | Nahoru | #2
alpiniště> A to víš, nebo si to jen typuješ ? Chtěl bych si dát na moto přídavný světla, tak aby alternátor pak nešel pořád na maximální výkon :D

Alternátor

11.1.2012 v 21:57 | Nahoru | #3
Přídavný světla to zvláádne určitě

(reakce na) Alternátor

11.1.2012 v 22:26 | Nahoru | #4
pureblooded>Už to je tady dneska dvakrát,http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=120523&fid=59

Alternátor

11.1.2012 v 22:52 | Nahoru | #5
Ach jo po 150.... 22 A pri 5000 tis otackach.
Here
btw:bud rad ze ti to jakz takz jede a na pridavny bludicky se vy.....

Alternátor

12.1.2012 v 04:23 | Nahoru | #6
Pureblooded píše: Chtěl bych si dát na moto přídavný světla, tak aby alternátor pak nešel pořád na maximální výkon :D

To bude letos někde nějakej velkej sraz Varanů 125 s přídavnějma světlama nebo co,že se to tu neustále řeší?!

Alternátor

12.1.2012 v 11:21 | Nahoru | #7
Argument "aby pak altec nešel pořád na plný výko" je zcestný a bezvýznamný. U motorky je použit alternátor s permanentním magnetem, který sám o sobě regulovat nejde a jeho výkon je úměrný otáčkám. Proto veškerý přebytečný výkon, jež by se projevil nebezpečným vzestupem napětí v palubní síti, se regulátorem svádí, "zkratuje" na kostru. Čili z alternátoru samotného jde při neměnných otáčkách stále stejný proud bez ohledu na zatížení (zapnutá nebo vypnutá světla apod.) Proud se pak v regulátoru principielně rozděluje do dvou větví, kde takový, jaký je právě potřeba, jde do palubní sítě, zatímco přebytek se svádí na kostru. Alternátor tedy, laicky řečeno, "stále běží naplno".
Krom toho má alterátor takovou vlastnost, že při velkém výstupním proudu se zvyšuje jeho indukční odpor a sám si tak omezí proud proti přetížení. Proto taky regulátor pro klasický altec s vinutou kotvou obsahuje jen napěťový spínač a není zde třeba použít i zpětný spínač a omezovač proudu jako u regulátoru pro dynamo. Nemělo by se tedy stát, že by při přetížení altec shořel, spíše poklesne napětí a nebude stíhat dobíjení.

Pokud tedy přídavná světla altec nepřetíží, nebude s nimi problém, altecu je to jedno, jelikož dodá-li výkon i pro napájení těchto světel, pak se tento výkon při vypnutých světlech stejně ztrácí přes regulátor na kostru.

Zkus tato světla (klidně jen žárovky, jaké v nich budou) napřed jen elektricky připojit (klidně přímo na baterku), nastartuj, zapni světla a vůbec veškerou elektriku, co na motorce je a změř napětí na baterce, ať zjistíš, jak to pak bude dobíjet. Tak se předem přesvědčíš, zda altec toto všechno utáhne, abys nemontoval světla zbytečně.

Alternátor

12.1.2012 v 16:10 | Nahoru | #8
260W(22A) na 5000ot./min
Ja už jsem se totiž ptal na to také,přídavné světla už mám doma jen je přidělat.
A klidně pak můžeme udělat ten sraz malých Varanu s přídavnými světly
Budu tam dávat 2x35w a ptal jsem se přímo elektrikáře a altík by to měl bez problémů stíhat!!!

Naposledy editováno 13.01.2012 15:32:31
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha
Rozebrání motoru Honda XL125 V Vara... Honda XL 125V Varadero Lokyn1 10 23.2.2024 v 21:42 Lokyn1


TOPlist