paolo_novy Přidat reklamu

Téma: rozdíl mezi 190/50 a 190/55
13.12.2011 v 22:46
Zdar draci. Mám pro někoho možná hloupej dotaz. Není to dlouho co jsem při pročítání fora zjistil, že na litrovýho fároša lze dát pouze (podle TP) gumu 190/50.
To mě hodně zneklidnilo, mám v plánu na jaře pořídit fároša, ale bojím se právě profilu pneu 190/50. Někde jsem tu četl, že jsou 190/50 i zaoblenější např. metzeler a nebo rosso corsa, ale jinde jsem zase četl, že reálnou šířku mají jen 180 což při profilu realným 180/50 je dle mě hodně malá výška pneu. Nebo ne?
Na R6 jezdím 180/55 a jezdím je na silnici do kraje a nemyslím si, že jsem nějakej střelec.. Nicméně s fárošem mám v plánu se podívat aji na okruh a tak můj dotaz kladu hlavně na ty co jezdí 190/50 na silnici, ale sem tam i na okruhu.
Podrží tak jistě jako 55ka v náklonu a nepřeklopím ji? Nebo jako lajk rozdíl nepoznám a budu si i na 50ce strouhat zatáčky ve stejně velkých ne-li větších náklonech než 55ce? Díky Kraťas

Naposledy editováno 13.12.2011 22:50:31

rozdíl mezi 190/50 a 190/55

13.12.2011 v 23:44 | Nahoru | #1
Ahoj podle mě máš pravdu já jezdil 190-50-17 a dáš jí na hranu hned. Podle mě je to až nebezpečné ne pro rovinkáře . Podle mě ta 190-55-17 je absolutně super. Budeš mít větší rezervu ve všem. Pak záleží jestli chceš mít to co je v TP nebo ne.Já bych volil 190-55-17 !!! S pozdravem Pacostrojsmrti

rozdíl mezi 190/50 a 190/55

13.12.2011 v 23:57 | Nahoru | #2
taky mám dobrou zkušenost s 190/55 oproti 190/50, značné zlepšení ovladatelnosti, jen mi motka přišla o trochu labilnější v přímém směru, ale to může být jen dojem (poté co jsem přezul z placatejch gum který byly skoro jak autopilot ) 50 jsem do kraje nedal, neb jsem měl bobky... 55 do kraje dávám jak nic

ale na příští sezónu bych chtěl zkusit spíš 180/55 (mmj kvůli technický), mám se toho bát?

rozdíl mezi 190/50 a 190/55

14.12.2011 v 07:28 | Nahoru | #3
Jen se chci vyjádřit pouze ke gumám v TP. Když dojdeš na autorizovanýho dealera a necháš si napsat papír, že na tu motorku můžeš dát gumy jiný, pak s tim papírem dojdeš na evidenci vozidel, tak ti za správní poplatek 50kč ty gumy zapíšou do velkýho TP a nemáš pak problémy na technický. Ideální je si nechat napsat rovnou víc typů co na to daji běžně použít, ať tam nelítáš každej rok s jinejma, který se ti povedlo sehnat levnějc. Navíc ten dealer za to zpravidla nějakou tu kačku chce.

rozdíl mezi 190/50 a 190/55

14.12.2011 v 08:19 | Nahoru | #4
Profil 190/50 je dnes už trochu "zastaralý" ale bohužel v TP je uveden jako jediný možný. Takže ti co chtějí mít vše v cajku nasadí 190/50 a projdou v pohodě i u STK... Nemyslím, že na silnici by to byl až takový rozdíl - a ta ovladatelnost není až tak diametrálně odlišná. Spíše jde o psycho efekt.
Na okruh se dnes už používá 200/55, ale tam je to jiná zátěž pneu a jiné náklony a tlaky atd. Pokud na okruhu začínáš, nebudeš mít s 190/50 žádný problém, pokud dodržíš i okruhové tlaky a postupné zahřívání A na silnici budeš mít klid před pojišťovnou a policií...

rozdíl mezi 190/50 a 190/55

14.12.2011 v 10:47 | Nahoru | #5
Kluci maj pravdu, 190/50 je fakt přežitek a je to hrozná placka, už odpohledu. Nové mašiny povětšinou mají 190/55, koukal jsem z novejch naháčů to má jediná kawa Z1000 pořád 190/50, jinak ostatní mají 190/55. S tím techničákem to je horší no...sám jsem jezdil na Aprilce jinej rozměr, než tam měl být, ale je to každého věc.

1 reakcí na tento příspěvek rozdíl mezi 190/50 a 190/55

14.12.2011 v 12:36 | Nahoru | #6
ja jezdim 190/50 protože je to v TP a nikdy jsem neměl problém na silnici na stupačku na okruhu na stupačku a držej. jezdim je až do krajů a to i předek.

Naposledy editováno 14.12.2011 12:36:38

(reakce na) rozdíl mezi 190/50 a 190/55

14.12.2011 v 12:39 | Nahoru | #7
koda5> no tak dej 190/55ku a budes hezky prekvapeny

rozdíl mezi 190/50 a 190/55

14.12.2011 v 12:43 | Nahoru | #8
když jsem to koupil tak jsem tam měl 180/55 a na rozměru 190/50 se mi jezdí dobře a nechci tam cpát 55 kvuli tomu že to nemám v TP

1 reakcí na tento příspěvek rozdíl mezi 190/50 a 190/55

14.12.2011 v 12:45 | Nahoru | #9
jezdil jsem 55 i 50 a necítil jsem skoro žádný rozdíl,půjde to poznat snad jen jak budeš chtít jezdit Brno pod 2:25 !!! jinak na cestě se nikdy nedostaneš na hranici té gumy,pokud to nebudou nějaké cestovní tvrdé puky !!

(reakce na) rozdíl mezi 190/50 a 190/55

14.12.2011 v 14:51 | Nahoru | #10

_Dina_ píše: jezdil jsem 55 i 50 a necítil jsem skoro žádný rozdíl,půjde to poznat snad jen jak budeš chtít jezdit Brno pod 2:25 !!! jinak na cestě se nikdy nedostaneš na hranici té gumy,pokud to nebudou nějaké cestovní tvrdé puky !!



tedy si nam rekl ze jsi dubovej a poznas hovno rozdil...
Tak uz to vime ale neplati to pro kazdeho

rozdíl mezi 190/50 a 190/55

14.12.2011 v 15:05 | Nahoru | #11
Nezáleží jen na rozměru gumy, ale i šíři ráfku. A i při stejném udávaném rozměru a stejném ráfku jsou různě tvary gumy.. Třeba Qualifier 1 byla při stejném rozměru a stejném ráfku placatější než Pilot Road 2.

rozdíl mezi 190/50 a 190/55

14.12.2011 v 15:37 | Nahoru | #12
Věc kvůli které jsem neprošel STK

Nicméně i tak, 190/55 je znatelně lepší

rozdíl mezi 190/50 a 190/55

14.12.2011 v 19:13 | Nahoru | #13
záleží na ráfku a typu gumy michelin pilot2ct a batlax16 v 50 totální hrana ale držely a při přezutí na Q1 mi 3mm zbyly jako rezerva a jezdím furt stejně a stejnej okruh.. měl sem i 55 ale poněkud neklidnější na přímou jízdu na horším povrchu

rozdíl mezi 190/50 a 190/55

14.12.2011 v 21:49 | Nahoru | #14
Díky moc za odpovědi! No u mě je právě ten problém, že moc nechci dávat jinej rozměr než je v TP... Jezdil jsem dlouho bez not a ted už chci mít konečně klid a vše v pořádku! Nejlepší by to bylo jak psal Gal, ale tomu se mě nechce věřit! Když, ale někteří píšou, že drží a dá se aji okruh tak tomu budu taky věřit!

rozdíl mezi 190/50 a 190/55

26.12.2011 v 19:17 | Nahoru | #15
Nikdo další nepřidá názory a zkušenosti. Řeším stejný problém a přiznám se moc jasno v tom nemám. Osobní názor je , že rozdíl je minimální. Co??????????

1 reakcí na tento příspěvek rozdíl mezi 190/50 a 190/55

29.12.2011 v 07:43 | Nahoru | #16
na na co chceš nasadit tu 190 na toho fazera? nebo máš ještě něco jinýho?

(reakce na) rozdíl mezi 190/50 a 190/55

29.12.2011 v 12:30 | Nahoru | #17

marekparek píše: na na co chceš nasadit tu 190 na toho fazera? nebo máš ještě něco jinýho?


ZX-10R 2005 viz foto v profilu.

rozdíl mezi 190/50 a 190/55

30.12.2011 v 05:07 | Nahoru | #18
tak to jo ja byt tebou tak 50 ...

rozdíl mezi 190/50 a 190/55

19.4.2012 v 22:43 | Nahoru | #19
je zajímavý, že Honda a Suzuki i dneska standartně obouvaj do 190/50; Kawasaki a Yamaha do 190/55. A to vše, současné modely.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hesd tlumič řízení cbr 1000rr Honda CBR 1000RR Fireblade octy 0 19.5.2024 v 20:20 octy
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade Chmelda1 6 19.4.2024 v 18:54 Chmelda1
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade AlbiAlbi 24 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi
Cbr nebo big bang Honda CBR 1000RR Fireblade karloss200 1 4.1.2024 v 18:55 RTSbike


TOPlist