paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Kvalita zpracování italských a ostatních motocyklů
12.12.2011 v 22:03
Ptalo se mě na to více týpků a nechce se mi odpovídat každému zvlášť...

Naposledy editováno 09.06.2015 08:01:57

2 reakcí na tento příspěvek Kvalita zpracování italských a ostatních motocyklů

14.12.2011 v 16:01 | Nahoru | #1
Nehaním značku jako takovou, jen přidávám své vlastní zkušenosti s konkrétním kusem motorky Moto Guzzi 1200Sport 4V. Odešlo tlačítko startování, prostě někdy zastartovalo a někdy ne, bylo nutné vypnout a zapnou zapalko, na několikrát. Odešlo čidlo tlaku oleje, svítila kontrolka a nápis servis na displeji, člověk nevěděl jestli maže nebo ne. Studené starty na poněkolikáté ve finále i po vrknutí plynem to sem tam chcíplo - plyn bylo nutné trošku podržet dýl, po několikerém seřízení jsem nebyl spokojený. Hodně proměřoval rychloměr ukazoval 100km/h a ve skutečnosti jsem jel o 9 kilometrů méně, při padesátce proměřoval 7km. Palivoměr ukazuje dost blbě a někdy zůstane ručička prostě viset na místě i po několikerém zapnutí a vypnutí zapalka se vrátila do stejné pozice. Jednou mi v Prostějově došel benzín, ukazatel ukazoval skoro půl nádrže a já stál na suchu tj. tlačit k nejbližší benzínce - potupně, asi bude špatný snímač hladiny v nádrži, ukazuje jak se mu zachce. Hvízdání ba přímo jekot v rozvodech při brždění motorem z kopce sice po první tisícovce kilometrů zmizel, ale na důvěře mi to rozhodně nepřidalo. Začal jsem nenávidět černý lak, dost nekvalitní snadno se poškrábe a zaschlý hmyz udělá na laku mapy, které nejdou pomalu ani rozleštit. Asi nějaká vodou ředitelná srajda, vivat předpisy EU, někdy jsem ani nikam na krátkou vyjížďku nejel abych to nemusel čistit = umýt motorku po každé vyjížďce. Lak na kolech byl taky dost náchylný na poškrábání, kola nesly samolepky marchesini, ale po sundání krytky tam je nálitek brembo tak kdo ví co to vlastně je. Začala se rosit zevnitř přístrojová deska a vody ve uvnitř přibývalo a vyschnout kdepak. Zadní světlo se rosilo zevnitř taky, ale to časem vyschlo. Moc netěsnil bajonetový uzávěr tlakové hadice od benzínu na nádrži, lehká rosička sem tam, při servisu naopak nešla hadice sundat. Lehce hází brzdový kotouč na zadním kole, na to jsem přišel po montáži centrálního stojanu kdy se octlo zadní kolo ve vzduchu. Když jsem stojan namontoval zjistil jsem, že na nerezovém výfukovém potrubí schází na centrální stojan navařený doraz, bylo nutné vyhledat dílnu a nechat doraz zhotovit a navařit, prostě asi nikdo při výrobě motorky nepočítal, že by někdo centrální stojan přikupoval za cenu skoro 5tis. - není nad originální doplňky. O elektroinstalaci škoda mluvit, chuchvalec omotaný černou plátěnou páskou a přichycený k rámu plastovými zdrhovadly – naštěstí všechno schované pod sedlem a nádrží. Když byla motorka nová bylo nutné trošku poupravit dráty a přichytit dodatečně k rámu, protože se pálila izolace na drátech zevnitř motoru o válce. Plasty jsou slícované docela dobře i když nějaká ta místa např. na bocích nádrže u sedla se najdou. To, že hodně pneuservisů nevyváží zadní letmé kolo, prostě nemají přípravek už je jen taková perlička.
Měl jsem ji od začátku sezony 2010 do podzimu 2011 tj. cca. dvě sezony a defakto jsem pořád něco řešil. Koupil jsem ji od Rencaru, šedý dovoz jakožto rv.2010 a už co jsem si ji dovezl domů už jsem měl takové pochyby zda je to vůbec rok výroby 2010. Prostě různé indície, vinko, samolepky zevnitř plastů se štítkem 2008, pneumatiky výroba 08, dolepované samolepky atd. Pak jsem potkal kluka se stříbrnou sportkou 09 z ofiko sítě a bylo to jasné, že ta moje asi nebude úplně OK. Do toho informace dovozce z prahe, že takové závady jsou u těchto motorek normální a že to tyto motorky dělají atd. než jsem se dostal k servismanovi na opravu – ne vždy byl volný termín atd., no prostě mi došla trpělivost a vytratila se pro mě ta radost z motorky a pocit výjimečnosti. Nakonec jsem se dovozcem dohodl na zpětném odkupu a ať si věci co byly k reklamaci vyřeší beze mne. Momentálně je motorka v nabídce, trošku odstrojená o doplňky co na ní ode mě zůstaly. Nicméně na motorku budu vzpomínat v dobrém, vypadá moc pěkně a dunění motoru plus určitá svéhlavost v chování mají něco do sebe.


Naposledy editováno 15.12.2011 12:19:46

(reakce na) Kvalita zpracování italských a ostatních motocyklů

14.12.2011 v 16:07 | Nahoru | #2
RBK> Ten centrální stojan je dobrej fórek :) Jinak mi to trošku zavání tím šedým dovozem...jak píšeš

(reakce na) Kvalita zpracování italských a ostatních motocyklů

14.12.2011 v 18:23 | Nahoru | #3
RBK> No prosím. K dokonalosti to má daleko, ale přežít se to dalo. Tak teď si vyberme, žé? Díky za pěkný článek.
Téma je zamknuto


TOPlist