globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přídavná světla - jak to s nima je doopravdy.
 
21.11.2011 v 18:14
Ahoj všem, hledal jsem zde na fóru informace týkající se počtu a druhů přídavných světel na motorce. V každém případě jsem našel spoustu "zaručených" informací, ale ani jedna nebyla správná nebo kompletní. Podotýkám, že v těch co jsem prošel. Nicméně jich bylo hodně na můj vkus . Tak jsem skáknul na STK a nechal jsem si vše vysvětlit - okopírovat "posuzování vozidel kategorie L" což jsou informace pro stanice technické kontroly,ze kterých se vychází u motorek. Nás se týká skupina "Lc" a tam se píše toto:

Nepovinné:
- přední mlhové světlo 1 nebo 2, kontrolka nepovinná zelená, ovládání nezávisle na dálkových a potkávacích světlech
-zadní mlhová svítilna 1 nebo 2, kontrolka povinná, neblikající oranžová, smí svítit pouze s dálkovými, potkávacími nebo předním mlhovým světlem, zadní mlhová svítilna musí jít zapnout a vypnout nezávisle na přední mlhové svítilně

Povinné:
-dálkový světlomet 1 nebo 2 (pokud jsou 2, vzdálenost mezi nimi nesmí překročit 200 mm, platí i mezi dálkovým a potkávacím), nepovinná kontrolka modré barvy
-potkávací světlomet 1 nebo 2, nepovinný sdělovač zelené barvy[/b]


Vydavatel pozuzování je Ústav pro výzkum motorových vozidel s r.o. TÜV Südddeutschland Holding AG.

Nechci se dotknout těch, co to psali, ale k těmto informacím jsem se bohužel nedostal. Mirek





Uzavřeno 23.11.2011 v 07:16 uživatelem T.A.

Otevřeno 09.12.2011 v 14:03 uživatelem T.A.

1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla - jak to s nima je doopravdy.

21.11.2011 v 21:53 | Nahoru | #1
T.A.- prestante neustale veci prekrucovat, nechte si vysvetlit co je zakon, smernice a nebo informace, pak rozumujte, zadne slovickareni.

Dale se naucte cist co jsem napsal, jedna STK hovori tak, druha STK rika neco jineho, pri akci Krystov bylo kontaktovano 8 hlidek na pridavna svetla a xenonove osvetleni, jednou mi bylo zdeleno, ze me na pridavny svetla a xenonove svetla pri kontrole strihnou a v dalsich pripadech nevedeli.

Neustale meditujete co vam rekli na jedny STK, na rozdil od vas vychazim z nekolika ruznych STK a silnicnich kontrol dopravaku.

Dale debata od sameho zacatku je zbytecna, protoze 90 % pridavnych svetel je na moto pro paradu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla - jak to s nima je doopravdy.

21.11.2011 v 23:42 | Nahoru | #2
Kazu> Já Vám rozumím, ale je zbytečné dle mého názoru tento problém tak do podrobna řešit. Všichni víme, že si tady dělá každý, co se mu líbí (a nejen úřady). To ale neznamená, že STK nepracují se stejným manuálem při technických prohlídkách. Všechny by měly mít a věřím, že mají stejné podklady pro jejich práci. To, že si je každá pobočka vyloží jinak je věc druhá se kterou nic neuděláme. Informace, které jsem dnes obdržel, jsou pro mne směrodatné a pokud dodržím stanovené podmínky a bude mi přesto něco vytýkáno, nebudu mít problém se v takovémto případě odvolat. Třeba přímo u vydavatele a to je jak jsem již uvedl Česká firma Ústav pro výzkum motorových vozidel s.r.o., která je pověřená zkušebna MDS-ČR , homologační zkušebna E8/C, akreditovaná zkušební laboratoř č. 1107 podle ISO 17025 atd. Kdo podle Vás je v tomto státě nadřazen tomuto orgánu? Předpokládám, že jen Ministerstvo dopravy. Pokud se pletu, tak mne opravte. Neznám přesně nadřazenosti toho či onoho ústavu, ale vycházím jako laik z běžně dostupných informací. V tomto případě jsou pro mne směrodatná lejstra vydaná pro naše STKačka. Je samozřejmě jasné, že se budeme bavit o zákonech, pravidlech či povinnostech platných v této zemi. Jinak myšlenka zavedení nových témat s problematikou co se může nebo nesmí s podložením zákony je dobrá. V tom s Vámi souhlasím, navíc by se předešlo podobným diskusím a lidem by to dalo mnohem víc. Dobrou noc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist