globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přídavná světla - jak to s nima je doopravdy.
 
21.11.2011 v 18:14
Ahoj všem, hledal jsem zde na fóru informace týkající se počtu a druhů přídavných světel na motorce. V každém případě jsem našel spoustu "zaručených" informací, ale ani jedna nebyla správná nebo kompletní. Podotýkám, že v těch co jsem prošel. Nicméně jich bylo hodně na můj vkus . Tak jsem skáknul na STK a nechal jsem si vše vysvětlit - okopírovat "posuzování vozidel kategorie L" což jsou informace pro stanice technické kontroly,ze kterých se vychází u motorek. Nás se týká skupina "Lc" a tam se píše toto:

Nepovinné:
- přední mlhové světlo 1 nebo 2, kontrolka nepovinná zelená, ovládání nezávisle na dálkových a potkávacích světlech
-zadní mlhová svítilna 1 nebo 2, kontrolka povinná, neblikající oranžová, smí svítit pouze s dálkovými, potkávacími nebo předním mlhovým světlem, zadní mlhová svítilna musí jít zapnout a vypnout nezávisle na přední mlhové svítilně

Povinné:
-dálkový světlomet 1 nebo 2 (pokud jsou 2, vzdálenost mezi nimi nesmí překročit 200 mm, platí i mezi dálkovým a potkávacím), nepovinná kontrolka modré barvy
-potkávací světlomet 1 nebo 2, nepovinný sdělovač zelené barvy[/b]


Vydavatel pozuzování je Ústav pro výzkum motorových vozidel s r.o. TÜV Südddeutschland Holding AG.

Nechci se dotknout těch, co to psali, ale k těmto informacím jsem se bohužel nedostal. Mirek





Uzavřeno 23.11.2011 v 07:16 uživatelem T.A.

Otevřeno 09.12.2011 v 14:03 uživatelem T.A.

2 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla - jak to s nima je doopravdy.

21.11.2011 v 20:35 | Nahoru | #1
T.A. - ,, ale ukázal mi směrnici dle které se musí řídit a tam je to naprosto jasné. Tudíž předpokládám, že tyto informace jsou dané snad i zákonem a tak by je měli mít k dispozici i na jiných STK.

nesmysl, v zakone v plati, pokud neni vyslovne zakazana instalace pridavnych svetel tak je bohuzel povolena a problem je v tom, ze jine casti zakona hovori jinak.

Je to presne tak jak uvadite kde si pletete zakone zneni, smernice a informace ktere k sobe naprosto nepatri,

napsal jste ,,ale ukázal mi směrnici dle které se musí řídit a tam je to naprosto jasné.,,

zadna smernice ,ale zakon,

pak pokracujete ,, Je ale fakt, že lidé jsou různí a každý si může spoutu informací vyložit dle svého, ikdyž by neměl .

zadne smernice a informace sem nepatri,

nelze michat jabka a hrusky dohromady, problem je v to co jsem napsal, v zakone jsou diry a proto se vyuziva co neni zakonem vyslovne zakazano je tedy povoleno.

vec je uplne jednoducha, pokud nechci mit problem tak svetla nebudu davat, pokud chci mit problem tak je tam dam, ovsem vznika otazka jaka pridavna svetla ?
U STK rozhoduje jaka je motorka, libi - nelibi, kontrola ma rada motorky a nebo ne, proto u jedny STK problem neni a u druhy treba je.

(reakce na) Přídavná světla - jak to s nima je doopravdy.

21.11.2011 v 20:57 | Nahoru | #2
Kazu> S tím co píšete můžu souhlasit i nemusím. Osobně mi řekli a ukázali, dle čeho se mají řídit při kontrolách a tak to i dělají. Nic víc nic míň. Je asi zbytečné zabývat slovíčkařením zdali se jedná o normu, zákon či směrnici. Dle toho co mi řekli, si prostě schválená světla můžu nainstalovat a jsem v pohodě. Nemusím se pak zabývat připomínkami jakéhokoli orgána co mne zastaví.To je z mé strany vše. Dobrou noc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla - jak to s nima je doopravdy.

21.11.2011 v 21:28 | Nahoru | #3
Kazu> Souhlas, že naše legislativa je nadřazena EU legislativě a pokud se nepletu, aby např. ta směrnice byla pro nás závazná, muselo by se na ní v naší legislativě výslovně odkazovat. Bohužel mi není známo, zda tomu tak je.

Dal jsem to v plénum čistě pro informaci, že něco takového existuje. Rozhodně netvrdím, že je či není pro nás závazná.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist