globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chcípla a nechce nastartovat
Ahoj,
rád bych se zeptaljestli nevíte čím by mohlo být že mi vbr 125r r.v. 2004 chcípla (2krát škytla) tak nevím čím to může být.
Svíčka jiskru hází a vypadá v pořádku. Ale po protočení motoru se sytičem není cítit benzín(ani u díry po svíčce)takže nejspíš neteče benzín a z nádrže tím ventilem teče ten funguje.
Je možný, že hází svíčka jindy? rozhozený kladívka? Popřípadě startovací cívka nebo něco podobnýho?

A nemáte někdo podrobný manuál k CBR? Jak je to tam všechno podrobně rozepsaný. či jestli existuje něco jako ETKa?

Děkuji

Uzavřeno 31.05.2012 v 10:57 uživatelem Kerito

Otevřeno 31.05.2012 v 10:57 uživatelem Kerito
Předchozí
1 2
Následující

Chcípla a nechce nastartovat

21.11.2011 v 20:33 | Nahoru | #31
doporucuji vykopat velkou diru...jo a zasypat vapnem at to nesmrdi

Chcípla a nechce nastartovat

Skvělá odpověď, děkuji! 22.11.2011 v 10:13 | Nahoru | #32
Chudáku všichni si tu z tebe dělají legraci ale z nikoho nic kloudného nevypadne viď. To jestli ti benzin jde pod svíčku poznáš když budeš startovat a benzin půjde z karburátoru tak jí uleješ bude mokrá. Pokud tam nepůjde benzin bude suchá. Když bude suchá tak stříkni do válce trochu benzinu a když máša chytne máš jistotu že je to fakt karbec. Jestli si to chvílí mořil když ti to chcíplo může se ti ta svíčka klidně protlouct a pak je vadná nemusíš to vůbec poznat pohledem. Zkrátka kup svíčku a uvidíš ještě předtím než budeš dělat GO+lak. Taky se ti mohlo stát že se ti fakt posralo zapalování stačí aby ti odešel snímač pálit ti to bude jen ne v horní úvrati. Ale to bude pak nákladnější oprava a nechal bych to až na konec.Zkrátka začni od toho nejednodušího. Tak doufám že se ti práce podaří a tady ty slinty byli k něčemu.

Chcípla a nechce nastartovat

Skvělá odpověď, děkuji! 23.11.2011 v 09:32 | Nahoru | #33
Tak od NSR "to" tadle Hondička určitě nechytla - NSR je totiž DVOUtakt a ty JEDOU
Bohužel je asi opravdu těžký najít DOBRÝHO a POCTIVÝHO(!!) opraváře motocyklů, aby tam
Kerito nemusel mít strach "zajet", že jako jediná diagnóza (a oprava!) mu bude nabídnuta
výměna zapalka/ignitoru/blackboxu(či jak všelijak se to nazývá) za -NÁCT tisíc Kč...
Moje "troška do mlejna"? Když vyšroubovaná svíčka dává jiskru, asi nebude vadnej "blackbox",
protože ten má oproti "starým systémům zapalování" VÝHODU, že když "klekne" tak definitiv-
ně a ÚPLNĚ, takže by na svíčce určitě žádná jiskra nebyla. Pod kompresí, t.j. se svíčkou
na motoru, se MůŽE projevovat nedostatečný výkon zapalka, jehož příčinou MůŽE být i jen
částečně"probitá"cívečka vysilaše impulzů . Indukční cívka dnešní výroby, aspoň podle zku-
šeností ze sportu, na rozdíl od těch starých(částečně probitých a fungujících jen za stude-
na) taky buď "jede" anebo "nic" = žádná jiskra .
Pokud tedy je přítok benzinu a jeho hladina v plovák.komoře v pořádku (!!!),začal bych
KLASICKY od svíčky, přes botku(odpor odrušené?),kontrolu kontaktu vysokonapěťového káblíku
na botce A CÍVCE, až po všechny nožové(?)konektory na instalaci zapalování.
Chce to klid, systematický postup a hlavně dělat vždy jen JEDNU kontrolu/změnu komponentu
za jiný/nový .

(reakce na) Chcípla a nechce nastartovat

5.12.2011 v 11:37 | Nahoru | #34

tylki píše: kladívka ? skus vyčistit karbec teda pokud to neni stříkačka nevím



Rok 2004 stříkačka ještě není.

(reakce na) Chcípla a nechce nastartovat

5.12.2011 v 11:38 | Nahoru | #35
Kerito> Tak co, už to šlape?

1 reakcí na tento příspěvek Chcípla a nechce nastartovat

Skvělá odpověď, děkuji! 5.12.2011 v 12:30 | Nahoru | #36
Zmiňoval jsem se (m.j.) o kontrole/měření odporu ODRUŠENÉ "botky", t.j. takové, která má
´v sobě´ ten zatrachtilej odpor... Ten TAKY, buď OK = naměřím nějakej jeho ohmickej odpor,
ANEBO "nic", odpor nekoněčnej, neprochází nic, odpor "spálenej"...
NEMÁM "tyhle fíčury" (coby bajker-kamenožrout) vůbec rád - když si představím ty teploty
a vibrace, kterým jsou vystaveny svíčky a jejich"botky"... U moderních bajků se jim ale
člověk "nevyhne", protože všechna "ta elektronika" je spočítaná "na fous" a když nahradím
PŘEDEPSANOU odrušenou svíčku, nebo "botku", NEODRUŠENOU, t.j.bez vloženého odporu,
koleduju si tak jedině o nějaký nepředpokládatelný problémy !!!
Ale proč se tady (zase ) takhle rozepisuju :
ty "bakelitový"botky (z tvrdýho černo-hnědýho termosetu), který jsou v originále na mnoha,
ne-li většině bajků použity při výrobě, slouží dlouhá léta bez jediného problému (především
ty NEodrušené ) ,ale traduje se, že po těch letech"služby" v tom enormním ´hicu´ nad
či uvnitř hlavy válců, ten "bakelit" po tom dlouhodobým "grilování" karbonuje a MůŽE začit
být částečně vodivým a tak místo aby vysoké napětí bylo přivedeno na elektrody svíčky tak jak má, začne si svou"cestu" zkracovat po zkarbonovaném povrsh "botky", kde musí překonávat
MENŚÍ odpor, než mezi elektrodami svíčky, které jsou navíc pod kompresí........
Náhrada TĚCHTO "botek" za nové není ani příliš nákladná a její nutnost lze jednoduše zjistit
vzájemnopu výměnou"botek" mezi jednotlivými válci.
ALE MůŽE DOJÍT i na takovou "anomálii",jakou jsme zažili s mým synem na jeho Kataně1100/1984
a to, že ODRUŠENÁ "botka", která vypověděla po mnoha letech, pro nás nachystala NAPROSTO
NEPŘEDVÍDATELNOU "past" : při měření "průchodnosti", t.j. jejího ohmického odporu, jehož
správnou hodnotu uvádí výrobce v kódu"botky", jsme zjistili "neprůchodnost" . Po demontáži
vloženého odporu jsme ale naměřili, že TENTO vykazuje správnou hodnotu ohmického odporu.....
Něco takového se mně za celou dobu, co jezdím(1964), nikdy nepřihodilo
Prostě, ač NEVYSVĚTLITELNĚ, SE NĚJAK STALO, že "ztratila"(???)vodivost ta část "botky"
mezi vrutem, na který se nasazuje/nasroubovává vysokonapěťový kabel od indukční cívky
a KOVOVOU částí "botky", do které se zasouvá horní/závitová elektroda svíčky, prostě
"elektřinu" NEVODILA .........
Takže při elektro - "lapáliích" hlavně KLID, SYSTEMATIČNOST a taky NEVYLUČOVAT PŘEDEM
ANI NĚCO (zdánlivě!) NEMOŽNÉHO

(reakce na) Chcípla a nechce nastartovat

31.5.2012 v 11:06 | Nahoru | #37
Všem děkuji za pomoc.
Takže nakonec to bylo tím že se rozletělo kuličkové ložisko, které drželo vačkovou hřídel tím pádem vačky padly dolů a odřely.
Už to jezdí.

Teď zase jinej problém když se nastartuje potom co vychladla 20-30 minut po jízdě tak se jí nechce držet volnoběžný otáčky a má tendence chcípat. A nedávno dokonce nenastartovala potom co byla asi 3 hodiny na slunícku(přímo na ní svítilo) tak jsem jí uklidil že se tím budu zabývat večer, ale večer bez problémů nastatrtovala. Jinak když je zima <10 stupnů tak není problém se sytičem a sama se krásně ohřeje.
Díky

1 reakcí na tento příspěvek Chcípla a nechce nastartovat

31.5.2012 v 14:17 | Nahoru | #38
Jsem rád, že už to máš "za sebou"!
Ale aby se "rozpadala" KULIČKOVÁ (valivá!)ložiska někde,
kde je oleje až-až, tak to nechápu !!
LEDA ŽEBY byla Made in China = Made in PRC(!) !!!
A NEBO BYLA TA ybr125/2004 V ČÍNĚ VYROBENA CELÁ ... !???

(reakce na) Chcípla a nechce nastartovat

1.6.2012 v 13:16 | Nahoru | #39
Kde to bylo vyrobený nevím, ale u ložiska se rozpadla klícka. Nejspíš tam byla prasklinka od výroby nebo někdo s tím mohl jezdit s neseřízenenými ventily (moc utáhlý) a teď jí to dohnalo a je to CBR... ne YBR.

Chcípla a nechce nastartovat

1.6.2012 v 14:48 | Nahoru | #40
Omlouvám se - zaměnit HONDU za Yamahu ...
Já jsem si prostě to Tvoje "vbr" v úvodu článku
interpretoval jako "ybr"...

Nejsem žádnej zarputilej staromilec, nicméně stávají se
v současnosti věci, který se "dříve" nestávaly
Jeden z mých anglic.přátel si "zpestřil" dovolenou ve
Španělsku, když mu na BMW, koupeném novém, hned v první
sezoně zkolabovalo ložisko v PŘEDNÍM(!)kole

Třeba BMW nakupuje od stejného(nejlevnějšího?)výroce,
jako Yamaha , když holt máme tu globalizaci
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R Dominik07 11 29.4.2024 v 15:12 Krautkopf
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Blinkry Honda CBR 125R ProFicK 1 24.3.2024 v 02:08 tompok76
Utahovací momenty Honda CBR 125R Hondapcx125 4 18.3.2024 v 15:12 assassin
Vrzání Honda CBR 125R Hondapcx125 10 5.3.2024 v 09:23 Gahan37


TOPlist