globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: komaxit na kola
 
19.11.2011 v 18:59
Zdravim pánové,nechal sem si rozšířit zadní ráfek takže tam je ted vevařený na každé straně pásek.Práci dělal profík takže neni žádný problém,jen ted řešim toto-kolo je chromované,ale moje představa je mít obě kola v černé.Takže poradte,mam to dát do komaxitu,nebo to nastříkat? V případě komax.nevim jestli mam vytahnou ložiska když jo budu je muset asi zničit bo jinak ven nejdou.Za druhé- zda vyšroubovat špice,protože se dotýkají při křížení a jestli tam pak pujdou v poho spátky bo ta vrstva kom.je docela silná.Za třetí-bude to na tom chromu vůbec držet? a co ten přechod po svařování z pásoviny na chrom,nebude se to po opískování loupat? Když bych to stříkal,poradte prosím postup jak a čím. Ještě mam poslední možnost,vyleštit ty pásky do vysokého lesku a přestříkat to bezbarvym lakem,ale do toho se mě moc nechce. Možná se ptam jak blbec,ale dvakrát měř... předem díky tipy Tom.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

25.11.2011 v 14:16 | Nahoru | #1
Jako siluminy jsou označovány slitiny Al-Si a ty jsou obecně nevytvrzovatelné. Právě siluminy jsou díky svým technologickým vlastnostem (zabíhavost,..) používány pro odlitky.
Pro tvářené polotovary se používají jiné typy slitin, které jsou obvykle vytvrzovatelné. Doplňkové označení (stav)T6 znamená právě umělé vytvrzování které ale u různých slitin probíhá různě rychle za různých teplot. Nelze říct, že pro stav T6 je tolik a tolik °C mnoho nebo málo bez znalosti materiálu. Vytvrzování probíhá i za pokojové teploty (stárnutí) ale trvá to výrazně delší dobu. Jsou vytvrzovatelné slitiny, které nejsou schopny za pokojové teploty vytvrzení (stárnutí). Teploty vytvrzování jsou obdobné těm "vypalovacím" takže bych hodně opatrný.

Jinými slovy litá kola a odlitky obecně bych se nebál práškově lakovat, "komaxitování" kovaných kol a jiných tvářených součástek bych se už raději vyhnul.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

25.11.2011 v 14:26 | Nahoru | #2
honzabiker>
osobně s tím co jsi napsal já souhlasím. Na kola se používá právě více slitina AlSi - onen silumín - kromě zatékavosti při gravitačním a nebo tlakovém lití, se i lépe obrábí - viz pak středy pro ložiska. Ale hlavně při nárazu nedochází k žádným lomům a utajeným prasklinám jako u slitin duralových a nebo jim podobných, které se vytvrzují kalením a i popouštěním.
Zahřátím kola na teplotu komaxitové pece se mu nic rozhodně nestane.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

25.11.2011 v 15:20 | Nahoru | #3
honzabiker> Ohledne tech siluminu -Jak jsem priznal, nejsem materialista, ale psal jsem o starnuti vzhledem k siluminu s pridavkem Mg a Mn s kterymi se i siluminy stavaji vytvrzovatelnymi (Mg2Si asi???) a protize maji z podstaty nizkou teplotu liquidu tak vytvrzuji uz kolem 180 deg. To si pamatuju protoze jsem mel produkt ktery tim trpel (po vice nez 100h na teto teplote,to u vypalovani komaxitu nehrozi). Ohledne tvarenych slitin, tam bych se nebal vubec, pro ne je 200 kazdopadne nizko viz cela rada komponentu v motorovem prostoru auta.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

25.11.2011 v 20:04 | Nahoru | #4

honzabiker píše: Jako siluminy jsou označovány slitiny Al-Si a ty jsou obecně nevytvrzovatelné. Právě siluminy jsou díky svým technologickým vlastnostem (zabíhavost,..) používány pro odlitky.
Pro tvářené polotovary se používají jiné typy slitin, které jsou obvykle vytvrzovatelné. Doplňkové označení (stav)T6 znamená právě umělé vytvrzování které ale u různých slitin probíhá různě rychle za různých teplot. Nelze říct, že pro stav T6 je tolik a tolik °C mnoho nebo málo bez znalosti materiálu. Vytvrzování probíhá i za pokojové teploty (stárnutí) ale trvá to výrazně delší dobu. Jsou vytvrzovatelné slitiny, které nejsou schopny za pokojové teploty vytvrzení (stárnutí). Teploty vytvrzování jsou obdobné těm "vypalovacím" takže bych hodně opatrný.

Jinými slovy litá kola a odlitky obecně bych se nebál práškově lakovat, "komaxitování" kovaných kol a jiných tvářených součástek bych se už raději vyhnul.



Tak snad se nikoho nedotknu když řeknu že ten kdo by měl kovaný kola za takovou raketu jakou se prodávaj s muší váhou a dal by si komaxit je fakt totální idiot
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist