globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: komaxit na kola
 
19.11.2011 v 18:59
Zdravim pánové,nechal sem si rozšířit zadní ráfek takže tam je ted vevařený na každé straně pásek.Práci dělal profík takže neni žádný problém,jen ted řešim toto-kolo je chromované,ale moje představa je mít obě kola v černé.Takže poradte,mam to dát do komaxitu,nebo to nastříkat? V případě komax.nevim jestli mam vytahnou ložiska když jo budu je muset asi zničit bo jinak ven nejdou.Za druhé- zda vyšroubovat špice,protože se dotýkají při křížení a jestli tam pak pujdou v poho spátky bo ta vrstva kom.je docela silná.Za třetí-bude to na tom chromu vůbec držet? a co ten přechod po svařování z pásoviny na chrom,nebude se to po opískování loupat? Když bych to stříkal,poradte prosím postup jak a čím. Ještě mam poslední možnost,vyleštit ty pásky do vysokého lesku a přestříkat to bezbarvym lakem,ale do toho se mě moc nechce. Možná se ptam jak blbec,ale dvakrát měř... předem díky tipy Tom.

2 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola

25.11.2011 v 14:14 | Nahoru | #1
Koukám, že se ta debata zda to či ono, pěkně zvrhla.
Ono ve skutečnosti ani nejde o to, zda dát komaxit a nebo obyčejný lak, jako spíš o to, že lakýra bude obecně vždy tvrdit, čistě z principu - alespoň tak se tu "osirisi" presentuješ, že komadxit je "shid".
Zatímco Grassel od samého začátku v tomto vlákně uznává, že volba lak či komaxit je věcí čistě dle praktického použití (vzhled/náklady/užitná hodnota) a že se na kola hodí a je praktický, tak ty osirisi jej jen a jen haníš a každého, kdo má jiný názor než ty, bereš jen jako svého protivníka - čistě podle předrevolučních pouček - "kdo nejde se mnou, jde proti mně!" Třídní nepřítel a basta.

Jinak abych se rovněž ozval k páně osirisově výroku "spořivý čech", tak ten se mne také dotkl.
Jaksi jsi osirisi zapomněl, že v listopadu 1999 lidé cinkali klíčemi a volali po svobodě a tržním hospodářství jakožto jediném správném ekonomickém mechanismu.
Teď jej máme, máme i svobodu, ale jak koukám, tak každý, který se rozhodne pro kompromis náklady/vzhled/užitná hodnota a zvolí si zrovna ten komaxit a nebo vyjádří jeho podporu, tak je tvůj třídní nepřítel.
To je to samé, jako když skoro všichni chodíme nakupovat do supermarketů a né do kamenných obchodů. Ušetříme, máme výběr z většího sortimentu a zboží je čerstvější. Takže nech prosím druhým svobodu vlastního názoru a svobodu se rozhodnout, ale ty sám práškovou lakovnu nemáš!

Ještě druhá věc pro komaxit - lakujete-li ráfky, pak musíte použít speciální filer, který obsahuje ve větší či menší míře i základovku. Pokud to děláte na hliník, pak dáváte zvlášť špric a nebo fíler, který je kyselejší, protože jinak na něm nic dlouho nevydrží - většina kol na motorkách je hliníkových s malými příměsemi toho či onoho (Si, Cu, Zn, Sn..)
Všichni nakonec viděli, jak za nějaký čas vypadaly zpětná hliníková zrcátka na Favoritech. Ale tohle nebyl problém jen českých vozů.
Pročpak se asi teď na tyhle části dává onen Komaxit?
Ale tím jsem jen chtěl říci, že pokud chcete opravdu hezká kola pod lakem, pak jsou drahá právě tím lakem - nekolika vrstvami fíleru mezi broušením a pak buď pastelka a nebo metla a ještě lak. Prča pak ještě je, že většinou tuhle barvu musíte přetáhnout kvůli celistvosti i do vnitřku ráfku - no a tady je další problém. I když ji vypálíte jak máte a necháte vyzrát a natáhnete na ni pneu, tak až tu pneu budete sundavat, riskujete, že spolu s gumou odtrhnete i barvu.
Pokud lak na kola, tak jedině z prvovýroby, protože tam pracijí s čistými materiály a mají na to technologii.
Proto si myslím, že komaxit je lepší - ten jde na kov přímo.
Obyčejný lak, přestože se do něj přimíchává tvrdidlo, tak není dvousložkový jako epoxid - v tom se "assasin" plete.
Všechny laky odstraníte lakožerem - buď na bázi žíraviny (zásadité), jako je Lakostan a nebo na bázi agresivních rozpouštědel.
Komaxit se mi například z hliníkové nádobky s brzdovkou a z páčky přední brzdy podařilo odstranit jen mechanicky a nebo lakožerem na bázi rozpouštědel a to za podmínky, že to tam bylo namočené týden a pak jsem stejně musel použít modelářský nůž a seškrábat to jako harmoniku.
Takže už z prvovýroby se na části motorek dává komaxit - zejména na hliníkové části, protože je lepší.
Ale komaxit bohužel jen potřebuje lepší přípravu podkladového kovu, který je tvrdý a hůře se opracovává.

(reakce na) komaxit na kola

25.11.2011 v 18:22 | Nahoru | #2
Yper> ypere, víš jak to vidím já? ty jako zainteresovanej v komaxitu a současně při jeho obhajobě mi vyčítáš stejnou věc co jsi už dřív sám činil, tj. to co jsem udělal já o laku, obhajoval jsem před desítkama nařčení jeho platnost na kolech
...ani jsem nepsal jako ty že:

Yper píše: .......... vydrží mnohem více a mnohem déle než podělanej lak........


a už vůbec jsem na rozdíl od hrubejch vyjádření na úkor laků nikde nenapadal stejně jadrnejma výrazama něco podobnýho na komaxit, natož abych se o něm vyjádřil že je shit; pro úplnost uvedu to jediný, co jsem o něm tady napsal:

osiris píše: ...........do určitý míry neovlivnitelná křehkost, po narušení vzlínání vlhkosti pod povrch a skrytá koroze, extrémně silná vrstva nežádoucí u lícovanejch dílů, omezená koloristika, stupeň lesku nižžší o minimálně 14%........


...nic hanlivýho, jen to, že lak je lepší; jinak jsem vždy (což bylo jen 2x? 3x? proti "vašim" několikanásobně vyšším co do počtu, výpadům na adresu laku) psal, že na kolech (klidně k tomu ale přidám i rám a kyvku), jak je tady všude uvedeno, jak se píše i v názvu vlákna a jak se tu debata vine, mají asi konstruktéři důvod dávat v prvovýrobě barvu, samozřejmě proto aby splnili svý požadavky pro danou věc, proto je teda z logiky věci pro tenhle účel pro ně lepší (a to i přes vyšší pracnost, spotřebu i cenu laku)
...výrok "spořivý čech" nemá s tvejma vzpomínkama na dobu minulou vůbec nic společnýho; dnešní doba je taková, že bohužel naším národní specifikem a to i v očích ostatních vyspělejch evropanů je ušetřit za každou cenu a to dokážem i v nesmyslnejch případech, jsme toho všichni svědky každej den napříč různejma oborama; všude se řeší jak co s prominutím ojebat aby to bylo co nejlacinější za každou cenu; samozřejmě že šetření je na místě, plně ho schvaluju, ale ne na úkor funkčnosti a kvality, což je ten trend kterej tady nadhazuju a to jsem popisoval; pokud ale ušetříš na úkor kvality nebo funkčnosti, tak pak ale nehaň to co jsi si svou spořivostí zavinil sám; snad pochopíš jak to myslím...
...na 2K pastelovou barvu ať už akryl, polyuretan, nebo tebou zmiňovanej epoxid (o kterým si myslíš že není, když píšeš o assasinovi že se plete) se lak nepoužívá, ten se dává jen na báze (většinou metalický)
...v minulejch dobách (o kterejch píšeš) ano, ale v dnešní době ne, dnes už se barvy nevypalujou a tak je možný, že máš stále zafixovanou kvalitu tehdejších barev a myslíš si že je potřeba barvu spojit uvnitř ráfku a že ho guma odtrhne, ne tak to není

(reakce na) komaxit na kola

25.11.2011 v 19:19 | Nahoru | #3
Yper> jen malá oprava,zvonilo se v listopadu ale 1989.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist