globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
 
17.11.2011 v 00:22
Jelikož se tu stále objevují dotazy "jak to tedy bude" a zároveň se stále opakují "zaručené" NEpradvy zakládám toto 589.vlákno na téma řidičáky na moto ...

6.9.2011 vyšel dlouho omýlaný a spekulovaný zákon 297/2011sb. který se týká nejen změn ve skupinách řidičských oprávnění a podmínek jejich udělování dle evropské směrnice 126/2006.

Pokusil jsem se polopaticky jednoduše popsat všechny staré i nové skupiny řo na motocykly a základní podmínky jejich udělování včetně FAQ.

Pokud budete přispívat do tohoto vlákna nějakými komentáři či dotazy tak si prosím přečtěte alespoň následující "tabulku".

M (A1 150) - opravňuje k řízení motocyklů do 50ccm bez omezení rychlosti a výkonu. Tato skupina byla vydávána do konce r.2000 a v současné době se značí jako sk. A1 s omezením do 50ccm, nebo jako A1 + harmonizační kód 150
- nevydává se

AM - opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h
- minimální věk 15let

A1 - opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 ccm a o výkonu nejvýše 11 kW
-minimální věk 16let

A s omezením - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg
- tato skupina bude vydávána do 19.1.2013
- minimální věk 18let
od 19.1.2013 opravňuje i k řízení motocyklů zařazených do sk A2

A2 - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 35 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.
- tato skupina bude vydávána od 19.1.2013
- minimální věk 18let

A bez omezení - opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj
- minimální věk 21let do 19.1.2013 bez dalších omezení
- minimální věk 20 let od 19.1.2013 s podmínkou dvouleté praxe v řízení slabšího motoycyklu sk. A s omezením, nebo sk.A2 (dokládá se držením příslušné sk. řo)
- minimální věk 24let od 19.1.2013 bez dalších omezení

od 19.1.2013 Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg . Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW , s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3 .“

B - krom čtyřkolových vozidlel do 3,5t opravňuje k řízení:
- mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h (AM)
- od 19.1.2013 opravňuje k řízení:
- motocyklů zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou
- opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A
- minimální věk 18let

FAQ:

POZOR ZMĚNA
Budu moct od r. 2013 řídit motorku do 35kw když mám oprávnění do 25kw ? - ANO dle vyjádření MD bude původní ŘO do 25kw opravňovat i k řízení motocyklů sk A2 toto vyjádření je na str.9 příspěvek #245

Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud již mám nebo si udělám řidičák do 25kw v.r. 2012 ? - ANO viz. str.9 příspěvek #245

Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (bude možné řídit poze motocykl u kterého nebyl snížen výkon více než o polovinu původního výkonu)

Budu moct v 18ti řídit motorku s 25kw která byla seškrcena z více než 50kw pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (motocykl byl upraven z motocyklu s více než dvounásobným výkonem) - stanovisko Ministerstva dopravy k tomuto problému naleznete v příspěvku #70 na str.3

Budu moct rozšířit na neomezenou už ve 20ti pokud mám nebo budu mít A do 25kw ? - ANO

Budu moct řídit skútr do 125ccm když mám jen sk B (A1 + 150) ? - ANO

další FAQ klidně dopíšu...

Naposledy editováno 15.01.2013 21:41:10
Anketa: Souhlasíte s novým rozdělením skupin a podmínkami jejich vydávání
ANO
59%
208
NE
20%
70
je mi to jedno
22%
77

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

16.12.2012 v 18:23 | Nahoru | #1

Maty_Kolin píše: aoccc> Já toto stanovisko MD znám, ale nesouhlasím s ním a nevěřím mu!!! Zatím jsem o tom nezmiňoval protože nechci šířit paniku. Podle mě je to naprosto v rozporu s ustanovením cituji:

"Čl. II
Přechodná ustanovení

1. Řidičská oprávnění jednotlivých skupin a podskupin udělená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona zůstávají zachována v rozsahu, jaký měla podle zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti tohoto zákona; tato řidičská oprávnění opravňují ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona rovněž k řízení motorových vozidel, která jsou do skupin vozidel se shodným označením nově zařazena tímto zákonem, pokud tomu nebrání omezení nebo podmínění řidičského oprávnění."

A2 není shodné označení jako A25kw a navíc tomu brání právě to omezení do 25kw - toť můj názor...

Navíc problém není v tom jestli můžeš řídit 25/35kw ale v tom že by 90% motorek které mají dnes v TP25kw muselo zmizet ze silnic a 90% lidí kteří mají dnes A25kw by na nich nemohli jezdit! Podle mě nemůžou někomu kdo má legálně seškrcenou motorku získal na ni legálně řidičák najednou to jeho oprávnění změnit tak že už na tom nebude moct jedzdit. Dohadoval jsem se o tom s jedním úředníkem z MD docela dlouho, přišlo mi že vůbec nepochopil o čem jsem s ním mluvil. No uvidíme co na to řeknou právníci až bude nějaký průser...



http://www.ar-zzs.cz...t-od-19.-ledna-2013/

porad si myslis ze mas pravdu ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

16.12.2012 v 18:48 | Nahoru | #2
chipmunk> zatim jsem z MD nedostal odpoved na tuto problematiku. Jinak ten clanek tuto problematiku neresi resp. mi dava za pravdu v odstavci, cituji.

"Dosavadní řidiči se změn nemusí nijak obávat!

Důležité totiž je, že rozsah dosavadních řidičských oprávnění se v žádném případě od 19. ledna 2013 nezužuje. Naopak, pokud stejně označená skupina umožňuje řídit i vozidla, která s ní dříve nebylo možné řídit, dotkne se tato změna i stávajících řidičských oprávnění. "

Naposledy editováno 16.12.2012 18:57:40

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

16.12.2012 v 19:06 | Nahoru | #3

chipmunk píše: http://www.ar-zzs.cz/provoz-na-pozemnich-komunikacich/novela-vyhlasky-o-ridicskych-prukazech-vyznamne-zmeny-rozsahu-skupin-ridicskych-opravneni-ucinnost-od-19.-ledna-2013/

porad si myslis ze mas pravdu ??



Podle mne má MATY pravdu, dle vyjádření MD skutečně s oprávněním A/18 nebude možné řídit moto s 35 kW výkonu a naopak s oprávněním A2 nebude možné řídit motorku s výkonem 25 kW, která měla původní výkon např. 73 kW. To je ten hlavní důvod ke změnám.

Já bych určitě nedělal ukvapené závěry a určitě bych nevycházel z článků v novinách. Je známo, že novináři často napíší ne zcela přesné informace. Takže jediné přesné znění je to, co je napsáno v zákonu. A zde je uvedeno (čl. II, odst 1), že ŘO jednotlivých skupin a podskupin udělená přede dnem nabytí účinnosti novely zákona (z. 297/2011 Sb.) zůstávají zachována v rozsahu, jaký měla dle 361/2000 Sb. ve znění před novelou. Tato oprávnění opravňují ode dne účinnosti novely (19.1.2013) řídit i motorová vozidla, která jsou do skupiny vozidel se shodným označením nově zařazena touto novelou, pokud tomu nebrání omezení nebo podmínění řidičského oprávnění.

To se tedy týká prakticky pouze skupiny B, kam byly doplněny i motocykly skupiny A1 s automatickou převodovkou. Ale skupina A/18 se nijak nemění, resp. se ruší a nově se zavádí skupina A2. Proto ten, co má A/18, nemůže řídit motocykly o výkonu 25 - 35 kW a naopak, držitel A2 nemůže řídit motorku s 25 kW, která měla před snížením výkonu 51 a více kW.

Jediné, co bude platit, je možnost rozšíření na A pro držitele A/18 po dvou letech od získání tohoto oprávnění.

MATY byl trochu rychlejší, mě to trvalo déle, než jsem to opsal ze zákona.

Naposledy editováno 16.12.2012 19:08:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist